Csengdu J-20

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
33 257
41 968
113
Mivel pedig ez k Mivel ugye manapság már az IOC is egy PR dologgá lett
Hát igen. Anno az F-15A IOC-je az volt, amikor az első wing megkapta az első gépet 1976 január elején. 14 hónappal később meg már Németországba települtek a gépek és nem csak SR IR AAM volt a fegyverzet.

Mára az IOC teljesen elkoptatottá vált. Ennek köszönhetően már van, hogy kb. harmadik-negyedik hír, hogy a gépek immáron hadrendbe álltak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
12 217
6 632
113
Hivatalosan is beindult a sorozatgyártás. Eddig kb 50 lett legyártva.
Arról az 50-rol mar 2020 januarjaban írták hogy 2019 végére ennyi lett. De közben folyamatosan jöttek a sárga gépek. Arról nem is beszélve hogy 2020-tol 30-40 gep is jöhet ahogy írták. Lènyeg hogy elrettenstse Japánt egy támadástol. Nehogy rájuk támadjanak mint a 2 világháborúban. Szóval értitek ;)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 489
7 637
113
Szerintem a mennyiség nem annyira kérdéses, pénzügyileg, iparilag képesek rá. A nagy kérdés, amire valószínűleg nem lesz válasz, hogy tényleges képességekkel hogy állnak a legyártott gépek (szoftver, fegyverzet integráció, megbízhatóság, alkatrész utánpótlás, bevethetőségi ráta, stb.). Az 100 %, hogy a teljes, tervezett képességek birtokában még nincsenek a gépek.
Első körben ha a közeli és látóhatáron túli légiharc képesség megvan, és egy kb 60-70 % bevethetőséget tudnak hozni, akkor egyelőre rendben vannak. Van mit szembe állítani az USA, koreaia és japán F-35-ösökkel, Indiát meg állvahagyták.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
12 217
6 632
113
Utána olvastam hogy valójában nem a j20a sorozat gyártása kezdődött meg hanem a B változate. Erősebb vektoros hajtómű. Felalitottak egy 4 gyártosort ami havonta 4 db képes előállítani.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
8 628
17 132
113
Szerintem a mennyiség nem annyira kérdéses, pénzügyileg, iparilag képesek rá. A nagy kérdés, amire valószínűleg nem lesz válasz, hogy tényleges képességekkel hogy állnak a legyártott gépek (szoftver, fegyverzet integráció, megbízhatóság, alkatrész utánpótlás, bevethetőségi ráta, stb.). Az 100 %, hogy a teljes, tervezett képességek birtokában még nincsenek a gépek.
Első körben ha a közeli és látóhatáron túli légiharc képesség megvan, és egy kb 60-70 % bevethetőséget tudnak hozni, akkor egyelőre rendben vannak. Van mit szembe állítani az USA, koreaia és japán F-35-ösökkel, Indiát meg állvahagyták.

Igen ez az igazi kérdés,de az az igazság,hogy voltaképpen a gép valós képességeiről sem tudni semmit.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
12 217
6 632
113
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
6 699
7 997
113
Szerintem a mennyiség nem annyira kérdéses, pénzügyileg, iparilag képesek rá. A nagy kérdés, amire valószínűleg nem lesz válasz, hogy tényleges képességekkel hogy állnak a legyártott gépek (szoftver, fegyverzet integráció, megbízhatóság, alkatrész utánpótlás, bevethetőségi ráta, stb.). Az 100 %, hogy a teljes, tervezett képességek birtokában még nincsenek a gépek.
Első körben ha a közeli és látóhatáron túli légiharc képesség megvan, és egy kb 60-70 % bevethetőséget tudnak hozni, akkor egyelőre rendben vannak. Van mit szembe állítani az USA, koreaia és japán F-35-ösökkel, Indiát meg állvahagyták.

India teljesen komolytalan, plane meretehez kepest, de ez mondjuk koztudott. Miutan otthagytak a ruszkikkal kozos programot semmilyen stealth gepre nincs eselyuk egyhamar, leszamitva azt, ha visszaudvaroljak magukat az oroszokhoz es megkapjak a gyartast is (lasd Su-30 @HAL.)
Ha ezt az amerikaiak nem engedeik meg, akkor viszont azt a nyugati gyartot kellene valasztaniuk, ahol a legnagyobb merteku tech transzfert kapjak a legmodernebb rendszerrel (kb Gripen E/F vs Rafale, mert az EF messze van a legmodernebbtol, mig az amcsik semmit nem adnanak at), talan akkor 10-20 ev alatt beletanulnak es fejleszthetnek valaki massal kozosen valamit...
Egy biztos, a kinaiakkal mar most sem tudnak szembeszallni, a jovoben meg plane nem fog menni anelkul, hogy maguk gyartanak szazaval a modern fightereket.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
12 217
6 632
113
Kamm. Az oroszokkal mar nemfognak komoly elorelepest tenni kinaval szemben. Hova tovább maguk az oroszok is gyengék kínahoz képest. Nemhiába kacsingat india az f35 felé
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 489
7 637
113
India teljesen komolytalan, plane meretehez kepest, de ez mondjuk koztudott. Miutan otthagytak a ruszkikkal kozos programot semmilyen stealth gepre nincs eselyuk egyhamar, leszamitva azt, ha visszaudvaroljak magukat az oroszokhoz es megkapjak a gyartast is (lasd Su-30 @HAL.)
Ha ezt az amerikaiak nem engedeik meg, akkor viszont azt a nyugati gyartot kellene valasztaniuk, ahol a legnagyobb merteku tech transzfert kapjak a legmodernebb rendszerrel (kb Gripen E/F vs Rafale, mert az EF messze van a legmodernebbtol, mig az amcsik semmit nem adnanak at), talan akkor 10-20 ev alatt beletanulnak es fejleszthetnek valaki massal kozosen valamit...
Egy biztos, a kínaiakkal mar most sem tudnak szembeszallni, a jovoben meg plane nem fog menni anelkul, hogy maguk gyartanak szazaval a modern fightereket.
India félelmetesen nem érzi a saját helyzetét az elmúlt 10 év alapján. A Tejas egy rossz vicc, a Mk2 talán már ér majd valamit, ha egyszer be tudják fejezni (ez is lesz még vagy 5 év). A "Made in India first" elv nagyon szép, nagyon hazafias, csak kiherélik vele a haderejüket. És ha ez még nem lenne elég, egy külföldi vásárlást sem képesek levezényelni, lásd MMRCA.
A legjobb döntésük volt a 36 Rafale beszerzése verseny nélkül, de ott is megy a hiszti, hogy miért? Miközben a HAL arra büszke, hogy az elkészült Szu-30MKI gépeknek már az 50 %-a indiai gyártású alkatrészekből áll. Egy 20 éves technológiát jelentő export gép 50 %-a... Ha ezzel összeveted Kínát...
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
6 699
7 997
113
Egyreszt ketlem, hogy a US felboritana az egyensulyt a pakikkal szemben egy F-35-tel, masreszt az F-35-hoz ilyan kiszolgalo infra kell, hogy attol lesz 2x dragabb, mint barmi pl Rafale, a repuloorai meg 3x dragabbak, mint mondjuk az E/F Gripene varhato.

Kamm. Az oroszokkal mar nemfognak komoly elorelepest tenni kinaval szemben. Hova tovább maguk az oroszok is gyengék kínahoz képest. Nemhiába kacsingat india az f35 felé
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
6 699
7 997
113
Kacsingatással még nem fizettek gépért. A Rafalekat sem tudják megfizetni nemhogy az f35öt.
India ázsia romániája. :)

:D

Viccen kivul, meg rosszabbak, mint a romanok, mert ha meg is kap valamit India, elkepesztoen rossz a kikepzesuk meg a szinvonaluk. Egy panztemeto az egesz, nekem az a benyomasom, az egesz india vezerkar fogalmatlan, mint a fene...

Nem úgy van hogy a rafale drágább mint az f-35? o_O

Igen, pimaszul draga lenne az F-35 fenntartasa, raadasul semmi tech transzfer nem jonne vele. A Rafale gepara kb ugyanott lenne, de kapnanak gyartast, transzfert, meg fenntarthato a ktg. Mondjuk szerintem az E/F jobbal jarnanak, az joval modernebb es szinten multirole, EW a Rafale elott jar, a svedek mindent odavinnenek stb.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
6 699
7 997
113
India félelmetesen nem érzi a saját helyzetét az elmúlt 10 év alapján. A Tejas egy rossz vicc, a Mk2 talán már ér majd valamit, ha egyszer be tudják fejezni (ez is lesz még vagy 5 év). A "Made in India first" elv nagyon szép, nagyon hazafias, csak kiherélik vele a haderejüket. És ha ez még nem lenne elég, egy külföldi vásárlást sem képesek levezényelni, lásd MMRCA.

A Tejas egy csod. Vagy 20-30 eve izzadnak vele, kb a nyolcvanas evek tervezesi szinvonalat kepviseli, de meg abban is mindenben keveset hoz... a kinaiakon kivul sem a paki F-16hoz, de akar meg a thai C/D Gripenek ellen sem lenne ellenfel (meg a jelenlegi radar ellen sem, az upgrade utan meg plane.)
Mondjuk ertheto, hogy nem adjak fel, valahogyan bele kell tanulniuk, de ehhez sokkal jobban jarnanak pl egy E/F gyartassal szerintem.

A legjobb döntésük volt a 36 Rafale beszerzése verseny nélkül, de ott is megy a hiszti, hogy miért? Miközben a HAL arra büszke, hogy az elkészült Szu-30MKI gépeknek már az 50 %-a indiai gyártású alkatrészekből áll. Egy 20 éves technológiát jelentő export gép 50 %-a... Ha ezzel összeveted Kínát...

Meg azok is csak most kezdenek jonni, de 4 helyett 6 jon az elejen es megy is a kinai hatarra, mar Meteorral: https://www.airforce-technology.com...fale-aircraft-amid-border-tensions-with-china
Kivancsi leszek, hanyat csapnak majd oda a pocsek pilotaik...

Az egig buzlott a korrupcio ebben is, az a baj.
A pol sci megkulonbozteti az azsiai "systemic corruption" fogalmat, ahol *mindenki* resze es abbol, hogy a sarki posztos rendor keres egy dollart zsebbe, abbol mindenki kap felfele, tehat a vegen akar a miniszterelnok is egy centet reszesedik minden sarki rendor zsebrevalojabol... kabe igy mennek a beszerzesek is Indiaban, egy lehetetlenul hatalmas es lehetetlenul korrupt orszag.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
347
709
93
Azt ne feledjük, hogy India valójában nem egy ország. Az nagyjából az egykori Angol gyarmati területek összessége, ma már leszámítva Pakisztánt és Banglades-t (részben Burmát). Az angolok előtt ezen a területen kismillió helyi maharadzsa harcolt egymás ellen, mikor milyen sikerrel. Senki nem gondolhatja komolyan, hogy Rajasthan és Tamil Nadu egy nemzet lenne, vagy akár csak egyformán gondolkodnának. A fő baj az, hogy ez a mesterségesen létrehozott "állam" soha nem működött. Ismeretlen az európai értelemben vett jog, munkamorál, erkölcs. Ez nem Japán, Korea, de még csak nem is a délkeletázsiai államok. Előbb lesz Vietnam komoly technológiai hatalom mint India.

Ne tévesszen meg senkit az, hogy hú mekkora programozó had dolgozik ott, és mennyien végeznek informatikán, vagy, hogy az acéliparban mekkora cég jött létre. A minőség soha nem érte el, és nem is fogja azt a szintet amit itt Európában elvárnánk. Ember van bőven, persze. Csakhogy, ahogy itt fentebb valaki már elmésen példának hozta Romániát, számukra a legnagyobb gond az, hogy dolgozni kell. Egyáltalán. Rendszer szinten van a gond.

Egy egyszerű példa. Ha valaki már valaha beszélt indiaival (bárhol, nem csak az Indiába települt ügyfélszolgálatokkal) akkor észrevehette, hogy gyakorlatilag európai ember számára érthetetlen angolt beszélnek. Nem arról van szó, hogy van akcentusuk. Mindenkinek van, csak a született skótoknak kicsit erősebb. Nem, arról szól a mese, hogy semennyi energiát nem fektetnek abba, hogy érthetően beszéljenek angolul. Szarnak bele. Az oroszok, lengyelek, románok, stb. rettenetes akcentussal beszélnek, de simán érthetően. Az indiai az úgy van vele, hogy ok, én értem, hogy mire gondolok, kiejtést tanulni meg fárasztó. Aztán ha valaki nem érti úgy is jól van.