J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 861
85 391
113
Inkább hasonlítsuk össze az új S-117-el ami a Su-35-ön van.
"Compared to the current AL-31F, the new engine’s service life will increase by 2–2.7 times, with the time between overhauls increasing from 500 hours to 1,000 hours, time before first overhaul standing at 1,500 hours and assigned life spiking from 1,500 hours to 4,000 hours."
Forrás: https://web.archive.org/web/2008032...urance-tests-for-s-117-engine-meant-for-su-35
És lehet ez a magyarázat arra, hogy miért kevesebb és kevesebb a megrendelés orosz hajtóművekből.

A 117-es gyártmany ha jól emlekszem a SZU-57-ben lévő agyonig felhúzott átmenetinek szánt hajtómű.
Miben releváns ez egy véglegesnek szánt hajtóművel?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 861
85 391
113
Ebben nem vagyok biztos. Az 1500 órában. Bár kérdés, hogy a life span akkor az két nagyjavítás vagy teljes üzemidő.

Itthon csak kettő együléses 29-es repült 1000 óra felett, és 2-3 900 óra táján. És mégis kaptak egy hajtómű nagyfelújítást. Asszem. Meg mintha ezen folyamat során (nekem ezt mondta valaki), a magyar fél nem kérte a forszázskamra csempék cseréjét és emiatt lett a tűz és -1 gép.


Pontosan.

Hát ez az,semmit nem tudunk,nem véletlen írtam felteteles módban.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 061
31 585
113
Сегодня серийный двигатель АЛ-41Ф1С имеет взлетную тягу на форсаже 14500 кгс и 8800 кгс без него и при этом его начальный назначенный ресурс достиг 4000 ч, ресурс до 1-го контрольно-восстановительного ремонта (КВР) и межремонтный – 1500 кгс, но это еще предстоит подтвердить в условиях широкой летной эксплуатации.
https://naukatehnika.com/vektor-tyagi-k-voprosu-o-dvigatelyax-dlya-istrebitelej-pyatogo-pokoleniya.html


Az Izgyelije 117-ből az Sz jelölésű (mint "szerijnij") kerül a Szu-35Sz-be Al-41F1Sz néven, a Szu-57 első etapjának a hajtóműve ennek a megemelt gázhőjű és feljavított változata (ha jól emlékszem Allesmor szavaira). Az idézett szöveg szerint pedig az Al-41F1Sz esetében sikerült az élettartamot felhúzni 4000 órára és ha jól olvasom a nagyjavítások 1500 órás időközönként aktuálisak, de jelentősen függ a felhasználás módjától. Bár nem értem miért kgsz-t írtak hozzá és nem csasz-t.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Ez mit jelent?

CCTV revealed J-20 could fly 52km in a minute assuming they were not mistaken. Let's do some simple math.

52km X 60 mins = 3120km/hr
Mach 1 = 1234.8km/hr
3210/1234.8 = Mach 2.52

This is with WS-10B or AL-31FM2 engine, both with higher bypass ratio than WS-15. It's going to be a speed demon once WS-15 is fitted in a few years.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Assuming the new batch of WS-10B with 14.5 tons of thrust has not been installed yet, Mach 2.5 is very impressive. There is rumored to be a 16 ton thrust WS-10 variant (IPE?) in the works. If that materializes, I'm not sure if WS-15 is even necessary any longer.

Most akkor a WS-10C-nek is nevezett tolóerő vektoros hajtómű tud 16 tonnát ahogy a cikkben is benne volt ?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
Mondjuk itt érdemes lenne utánanézni annak, hogy ki mit ér élettartam alatt?
Meg mondjuk, lehetséges, hogy esetleg a kínaiakat nem is biztos, hogy érdekli ha mondjuk 800 repült óra után ki kell hajítani is akár a hajtóművet.
Ha az a tendencia náluk a hajtómű terén is, mint a consumer cuccaikban is, akkor ordenáré olcsón gyártanak dömping mennyiségben. Nem baj, ha nem kiemelkedő élettartamú, de ha 800 óránként kap egy vadi új hajtóművet, ráadásul 10-ed áron, mint mondjuk egy nyugati hajtómű, akkor azért a kicsi kínai pilóta boldog
Amilyen fejlesztési ütemet tolnak, lehet, hogy nem is baj, ha rövid élettartamú, mert a hajtóműcserénél már lehet hogy 5-10%-kal nagyobb tolóerejűt tudnak visszatenni.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Meg mondjuk, lehetséges, hogy esetleg a kínaiakat nem is biztos, hogy érdekli ha mondjuk 800 repült óra után ki kell hajítani is akár a hajtóművet.
Ha az a tendencia náluk a hajtómű terén is, mint a consumer cuccaikban is, akkor ordenáré olcsón gyártanak dömping mennyiségben. Nem baj, ha nem kiemelkedő élettartamú, de ha 800 óránként kap egy vadi új hajtóművet, ráadásul 10-ed áron, mint mondjuk egy nyugati hajtómű, akkor azért a kicsi kínai pilóta boldog
Amilyen fejlesztési ütemet tolnak, lehet, hogy nem is baj, ha rövid élettartamú, mert a hajtóműcserénél már lehet hogy 5-10%-kal nagyobb tolóerejűt tudnak visszatenni.
Ez zoknik esetében még összejön, de ilyen komplex dolgok esetében már nem működik.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
Ez zoknik esetében még összejön, de ilyen komplex dolgok esetében már nem működik.
Miért a nyugat csak zoknit gyártat Kínában?
Dehogynem!
Ráadásul gyakorlatilag egy hajtómű minden alkatrésze újrahasznosítható csak kétkezi munka kell hozzá. Abból meg ott van bőven.
A ritka anyagokat is gyakorlatilag 100%-ban újrahasznosítják, beolvasztják.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 861
85 391
113
DSI-s, fene tudja, milyen pontosan belül. Az már korábban felmerült, hogy a J-20 bizonyos szempontból egy "stealth MiG-31", nagy hatótáv, nagy sebesség, nagy radar.

Attól,hogy van DSI még valamilyen mechnizáció kell,hogy 0-tól 2,5Mach+-ig optimális legyen a szívócsatorna.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Attól,hogy van DSI még valamilyen mechnizáció kell,hogy 0-tól 2,5Mach+-ig optimális legyen a szívócsatorna.
A DSI lényege pont az, hogy kiküszöbölöd a mechanizációt. Ha jól értem F-16-al elérték az M2-tőt DSI-vel. J-20 esetében, mivel aerodinamikailag letisztúltabb, lehet összejött a 2,5M.
 
Last edited:
  • Tetszik
Reactions: endre

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 416
113
Akkor az f-35 DSI-jevel valamit nagyon elkúrtak.

Nem biztos, mást (1,5M körülit kb.) állítottak be optimálisnak. A gyorsabbakhoz(hasonló méretűekhez ! ) képest ennyivel "kirepül a világból" azokhoz képest.
Ha "nem látod", nem kell a sebességbe/vel menekülnie.


Mondjuk akkor sz@rba lesz az F-35, amikor ez az előny az radar/észleléstechnika/hálózati hadviselés/"nemtommi" fejlődése miatt lecsökken/elvész.


Optimisták(rövidlátók :eek: ) voltak, az idő szokta megadni a választ az ilyen kérdésre.

...engem is érdekel a válasz! :rolleyes:
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 628
18 741
113
Akkor az f-35 DSI-jevel valamit nagyon elkúrtak.
Teljesen máshová van optimalizálva a két gép, más volt a cél. Szerintem ne tévesszen meg a J-20 orra alatti célmegjelölő, a kínai gépnél nem a taktikai csapásmérés volt az elsődleges tervezési szempont, mint nagyrészt az F-35-ösnél, hanem a légifölény, illetve a nagyon nagy terület feletti kontroll, és gyors reakció képesség. Ehhez nagy hatótáv és sebesség kell, ami a J-20-nak egyértelműen megvan.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
J-20 bizonyos szempontból egy "stealth MiG-31", nagy hatótáv, nagy sebesség, nagy radar.

Ahhoz képest eléggé kicsinek tűnik a j-20-as

1:52-től a gép törzse j-20

És nézzük meg a mig-31 törzsét oldalról 0:07-től .hát égbe kiáltó a különbség :eek: Korábban én is azt hittem hogy akkora a j-20 mint egy mig-31