J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Nem biztos, mást (1,5M körülit kb.) állítottak be optimálisnak. A gyorsabbakhoz(hasonló méretűekhez ! ) képest ennyivel "kirepül a világból" azokhoz képest.
Ha "nem látod", nem kell a sebességbe/vel menekülnie.


Mondjuk akkor sz@rba lesz az F-35, amikor ez az előny az radar/észleléstechnika/hálózati hadviselés/"nemtommi" fejlődése miatt lecsökken/elvész.


Optimisták(rövidlátók :eek: ) voltak, az idő szokta megadni a választ az ilyen kérdésre.

...engem is érdekel a válasz! :rolleyes:

M1.5 feletti sebesség egy átlagos méretű gépnél értelmezhetetlen. Túlságosan hosszú ideig tart elérni és túlságosan sok üzemanyag üzemanyag pazarlással jár. M1.5 képesség bőven elég arra, hogy a transszonikus légellenállást átugorják indításkor, illetve arra is, hogy elmeneküljenek. M1.5 menekülő célt nem nagyon fogsz elkapni ha 20-30 mérföldön kívül fordult még akkor sem ha M2.0-val üldözöd mert olyan sok ideig tart, hogy indítási ablakba kerülj, hogy addigra elfogy a saját üzemanyag.

Az F-35 arról is szól, hogy egyszerűen megértették azt, hogy egy nem ASF kategóriájú gépnél a M2.0 képességnek semmi értelme. Az ASF gépeknél is megkérdőjelezhető.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
M1.5 feletti sebesség egy átlagos méretű gépnél értelmezhetetlen. Túlságosan hosszú ideig tart elérni és túlságosan sok üzemanyag üzemanyag pazarlással jár. M1.5 képesség bőven elég arra, hogy a transszonikus légellenállást átugorják indításkor, illetve arra is, hogy elmeneküljenek. M1.5 menekülő célt nem nagyon fogsz elkapni ha 20-30 mérföldön kívül fordult még akkor sem ha M2.0-val üldözöd mert olyan sok ideig tart, hogy indítási ablakba kerülj, hogy addigra elfogy a saját üzemanyag.

Az F-35 arról is szól, hogy egyszerűen megértették azt, hogy egy nem ASF kategóriájú gépnél a M2.0 képességnek semmi értelme. Az ASF gépeknél is megkérdőjelezhető.
Az átlagos vadászgépek esetén, (4. gen vs. 4 gen), gyakorlatilag saját légtérben repülve tudsz üldözni egy M0.95-tel menekülő gépet, de azt is csak alig. 60-70 km távolságban azt sem lehet elkapni csak, ha nagyon nincs kerója a célpontnak és nagyon sok AAM van rajta.

Egy F-15 gép rövid max. utánégetős gyorsítás után minimál fáklyával is tud M1.2 felett picivel repülni elég tűrhető fogyasztással 4 db rakétával úgy, hogy az üldöző végig majdnem teljes utánégetéssel próbáljon felzárkózni, mert az M1.5 táji sebesség még fél rakéta mennyiséggel is majdnem ezt követeli meg.

Az F-22 ezért nagyon gamechanger, mert ha csak rövid időre is, de az M2.0 egy reális képesség számára ezért még üldözni is képes jobban az ellen gépeit a hagyományos vadászokhoz képest értelmezhető hatósugárral.

“They’re running away at Mach 1 I have Mach one of closure”.

Féloff 1.
Mindig elfog a röhögés, amikor sok okos ember olyanokkal jön, hogy az EF Ty. M1.5-tel szupercirkál meg a Gripen M1.2-vel...
Valahogy soha nincs rajtuk se használható fegyverzet, meg pótost is mindig eldobják. Csak a valóság meg nem olyan, hogy légi harc legcsekélyebb esetén eldobják azokat, mert akkor igen hamar nem lesz pótos készlet...

Féloff 2., a múlt.

Tehát, ha pl. mondjuk NDK-NSZK határtól bármi okból 100 km távolságban repül egy F-111E magasan, akkor nagyon talán ekkora távolságot a jobb (?) gyorsulásával talán eltüntetett volna egy MiG-29 9.12, de még ez sem biztos. Egy F-111F ellen szerintem teljesen esélytelen volt a 29-es, mert a gép gyorsulása, csúcssebessége akkora, hogy állva hagy mindent ilyen távolságból.

Az F-111 azért volt durva egészen a hh végéig, mert kis magasságon éjszaka szinte semmi nem tudta lelőni, amikor meg hazafelé repült és adott esetben magasabban, akkor is több száz km hosszan képes lett volna akár az M1.5-öt is tartani nem teljes utánégetéssel. Esélye nem volt semminek tartani azt a tempót. A legacy légvédelmi rendszerek HMZ szélén repülve meg azok sem egykönnyen lőtték le volna sima zajzavarást alkalmazva és manőverezve... 3-4G-s fordulókra volt képes a gép lassulás nélkül és zajzavar mellett így Volhov rakéta esélyei sem voltak túl jók. Már, ha látták azt közeledni.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
49eca83dgy1gh5u24y0m6j21kw0u47aa-jpg.655853
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 332
84 139
113
Az átlagos vadászgépek esetén, (4. gen vs. 4 gen), gyakorlatilag saját légtérben repülve tudsz üldözni egy M0.95-tel menekülő gépet, de azt is csak alig. 60-70 km távolságban azt sem lehet elkapni csak, ha nagyon nincs kerója a célpontnak és nagyon sok AAM van rajta.

Egy F-15 gép rövid max. utánégetős gyorsítás után minimál fáklyával is tud M1.2 felett picivel repülni elég tűrhető fogyasztással 4 db rakétával úgy, hogy az üldöző végig majdnem teljes utánégetéssel próbáljon felzárkózni, mert az M1.5 táji sebesség még fél rakéta mennyiséggel is majdnem ezt követeli meg.

Az F-22 ezért nagyon gamechanger, mert ha csak rövid időre is, de az M2.0 egy reális képesség számára ezért még üldözni is képes jobban az ellen gépeit a hagyományos vadászokhoz képest értelmezhető hatósugárral.

“They’re running away at Mach 1 I have Mach one of closure”.

Féloff 1.
Mindig elfog a röhögés, amikor sok okos ember olyanokkal jön, hogy az EF Ty. M1.5-tel szupercirkál meg a Gripen M1.2-vel...
Valahogy soha nincs rajtuk se használható fegyverzet, meg pótost is mindig eldobják. Csak a valóság meg nem olyan, hogy légi harc legcsekélyebb esetén eldobják azokat, mert akkor igen hamar nem lesz pótos készlet...

Féloff 2., a múlt.

Tehát, ha pl. mondjuk NDK-NSZK határtól bármi okból 100 km távolságban repül egy F-111E magasan, akkor nagyon talán ekkora távolságot a jobb (?) gyorsulásával talán eltüntetett volna egy MiG-29 9.12, de még ez sem biztos. Egy F-111F ellen szerintem teljesen esélytelen volt a 29-es, mert a gép gyorsulása, csúcssebessége akkora, hogy állva hagy mindent ilyen távolságból.

Az F-111 azért volt durva egészen a hh végéig, mert kis magasságon éjszaka szinte semmi nem tudta lelőni, amikor meg hazafelé repült és adott esetben magasabban, akkor is több száz km hosszan képes lett volna akár az M1.5-öt is tartani nem teljes utánégetéssel. Esélye nem volt semminek tartani azt a tempót. A legacy légvédelmi rendszerek HMZ szélén repülve meg azok sem egykönnyen lőtték le volna sima zajzavarást alkalmazva és manőverezve... 3-4G-s fordulókra volt képes a gép lassulás nélkül és zajzavar mellett így Volhov rakéta esélyei sem voltak túl jók. Már, ha látták azt közeledni.

Tudom,hogy a MIG-31 az nem frontlégierő de annak elméletileg megfelelő a sebessége és a hatósugara is az F111F-el szemben és képes földháttérben haladó célpontok lelövésére is.Egyebként mi a helyzet a MIG-25-tel?Az képes volt földháttérben lévő célpontokat támadni?
 
M

molnibalage

Guest
Tudom,hogy a MIG-31 az nem frontlégierő de annak elméletileg megfelelő a sebessége és a hatósugara is az F111F-el szemben és képes földháttérben haladó célpontok lelövésére is.Egyebként mi a helyzet a MIG-25-tel?Az képes volt földháttérben lévő célpontokat támadni?
A PD és csak korlátozottan, ha nem volt túl nagy a magasság és távolság difi. Ez igaz volt a MiG-23ML-re is.
Az F-111 gépekkel nemigen akadt volna össze sehol a MiG-31, mert azon területeket, ahol voltak, azokat nem érték el. Távol-Keleten nem voltak Varkok.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 332
84 139
113
A PD és csak korlátozottan, ha nem volt túl nagy a magasság és távolság difi. Ez igaz volt a MiG-23ML-re is.
Az F-111 gépekkel nemigen akadt volna össze sehol a MiG-31, mert azon területeket, ahol voltak, azokat nem érték el. Távol-Keleten nem voltak Varkok.

Murmanszk környékével mi a helyzet?Amennyire én tudom ott is voltak MIG-31-esek.Vagy az már kívülesett az F-111-ek működési területén?
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 661
5 794
113
Nagyon érdekes hogy az indiaiak úgy várják a rafaelt mint a megváltót, meg a fegyverzetét, hogy az majd móresre tanítja a kínaiakat. Azt hiszik leveri a j20-at mint vak a porahat. Minden esetre nagy BVR harc várható aztán kiderül az igazság a PLXX -el. Meg mit tud a j20 radarja. A rafael a leg modernebb rendszerekkel érkezik.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Nagyon érdekes hogy az indiaiak úgy várják a rafaelt mint a megváltót, meg a fegyverzetét, hogy az majd móresre tanítja a kínaiakat. Azt hiszik leveri a j20-at mint vak a porahat. Minden esetre nagy BVR harc várható aztán kiderül az igazság a PLXX -el. Meg mit tud a j20 radarja. A rafael a leg modernebb rendszerekkel érkezik.
A J-20 nem Avacs és Légi utántöltők elleni csapásmérésre van?
Lehet valamit félreértettem, de ez nem egy "légifölény vadászgép". Egy célja van, a kontinentális Kína elleni légitámadást ellehetítleníteni, ha a támadó infrastruktúráját kiiktatja.
Ebből kiindulva a Rafael nem ezzel a típussal fog küzdeni, hanem a kínai 4. generációs vadászokkal, amiknél meg valóban esélyesebb.
 
M

molnibalage

Guest
Murmanszk környékével mi a helyzet?Amennyire én tudom ott is voltak MIG-31-esek.Vagy az már kívülesett az F-111-ek működési területén?
Teljesen. Hatósugár miatt is már legfeljebb légitankolással - csak oda 2600 km az út... - , de egy balhé esetén kapacitásuk nem lett volna arra. Ott mondjuk nem a tenger felől érkeztek volna, sanszosan Svédországon át, ha valaha is mentek volna.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Ebből kiindulva a Rafael nem ezzel a típussal fog küzdeni,


J-11B/BG modernizált AESA radaros, j-16 , j10B/C egyszóval van választék.

, meg a fegyverzetét,

A meteor az ami veszélyes bár a PL-15-nél is van már jobb nekik pl-21 néven

A new and most likely older image of the PL-XX (PL-20 or PL-21) Ultra-long-range-AAM carried by a 'PLAAF J-11B.
Eb2NMlcXQAArsko
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 917
5 400
113
Olvasok én is hasonló indiai segghülyeséget .De arra nem is gondolnak hogy telibeverheti pár DF-100 a Rafale gépek fészkét :)


A Rafale gépeket az indusok fogják szervizelni karbantartani? Ha igen akkor nem kell semmi légiharc mert lepotyognak maguktól :rolleyes:
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 447
15 707
113
Olvasok én is hasonló indiai segghülyeséget .De arra nem is gondolnak hogy telibeverheti pár DF-100 a Rafale gépek fészkét :)

+

Már a 6 generációt kutatják ott is .
Friss. + infó hogy elhagyják a függőleges vezérsíkot
https://www.globaltimes.cn/content/1195803.shtml

Nagyon rá vagy gyógyulva erre a vertical control surface elhagyásra - megjegyzem, az ATF program előtt a 80' években is elsütöttek millió rajzot, ebben a jövő összes amerikai vadászgép tervezete kacsa elrendezésű lett volna - aztán lett egy YF-22 megy egy YF-23...
Annyira nem vagyok én biztos az elrendezésben, a flying body vadászrepülőgépnél nem szükségszerűen a legjobb elrendezés (lásd az LM koncepciót, az is ruddervatorral operál).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and emel