J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Nem biztos, mást (1,5M körülit kb.) állítottak be optimálisnak. A gyorsabbakhoz(hasonló méretűekhez ! ) képest ennyivel "kirepül a világból" azokhoz képest.
Ha "nem látod", nem kell a sebességbe/vel menekülnie.


Mondjuk akkor sz@rba lesz az F-35, amikor ez az előny az radar/észleléstechnika/hálózati hadviselés/"nemtommi" fejlődése miatt lecsökken/elvész.


Optimisták(rövidlátók :eek: ) voltak, az idő szokta megadni a választ az ilyen kérdésre.

...engem is érdekel a válasz! :rolleyes:

M1.5 feletti sebesség egy átlagos méretű gépnél értelmezhetetlen. Túlságosan hosszú ideig tart elérni és túlságosan sok üzemanyag üzemanyag pazarlással jár. M1.5 képesség bőven elég arra, hogy a transszonikus légellenállást átugorják indításkor, illetve arra is, hogy elmeneküljenek. M1.5 menekülő célt nem nagyon fogsz elkapni ha 20-30 mérföldön kívül fordult még akkor sem ha M2.0-val üldözöd mert olyan sok ideig tart, hogy indítási ablakba kerülj, hogy addigra elfogy a saját üzemanyag.

Az F-35 arról is szól, hogy egyszerűen megértették azt, hogy egy nem ASF kategóriájú gépnél a M2.0 képességnek semmi értelme. Az ASF gépeknél is megkérdőjelezhető.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
M1.5 feletti sebesség egy átlagos méretű gépnél értelmezhetetlen. Túlságosan hosszú ideig tart elérni és túlságosan sok üzemanyag üzemanyag pazarlással jár. M1.5 képesség bőven elég arra, hogy a transszonikus légellenállást átugorják indításkor, illetve arra is, hogy elmeneküljenek. M1.5 menekülő célt nem nagyon fogsz elkapni ha 20-30 mérföldön kívül fordult még akkor sem ha M2.0-val üldözöd mert olyan sok ideig tart, hogy indítási ablakba kerülj, hogy addigra elfogy a saját üzemanyag.

Az F-35 arról is szól, hogy egyszerűen megértették azt, hogy egy nem ASF kategóriájú gépnél a M2.0 képességnek semmi értelme. Az ASF gépeknél is megkérdőjelezhető.
Az átlagos vadászgépek esetén, (4. gen vs. 4 gen), gyakorlatilag saját légtérben repülve tudsz üldözni egy M0.95-tel menekülő gépet, de azt is csak alig. 60-70 km távolságban azt sem lehet elkapni csak, ha nagyon nincs kerója a célpontnak és nagyon sok AAM van rajta.

Egy F-15 gép rövid max. utánégetős gyorsítás után minimál fáklyával is tud M1.2 felett picivel repülni elég tűrhető fogyasztással 4 db rakétával úgy, hogy az üldöző végig majdnem teljes utánégetéssel próbáljon felzárkózni, mert az M1.5 táji sebesség még fél rakéta mennyiséggel is majdnem ezt követeli meg.

Az F-22 ezért nagyon gamechanger, mert ha csak rövid időre is, de az M2.0 egy reális képesség számára ezért még üldözni is képes jobban az ellen gépeit a hagyományos vadászokhoz képest értelmezhető hatósugárral.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

“They’re running away at Mach 1 I have Mach one of closure”.

Féloff 1.
Mindig elfog a röhögés, amikor sok okos ember olyanokkal jön, hogy az EF Ty. M1.5-tel szupercirkál meg a Gripen M1.2-vel...
Valahogy soha nincs rajtuk se használható fegyverzet, meg pótost is mindig eldobják. Csak a valóság meg nem olyan, hogy légi harc legcsekélyebb esetén eldobják azokat, mert akkor igen hamar nem lesz pótos készlet...

Féloff 2., a múlt.

Tehát, ha pl. mondjuk NDK-NSZK határtól bármi okból 100 km távolságban repül egy F-111E magasan, akkor nagyon talán ekkora távolságot a jobb (?) gyorsulásával talán eltüntetett volna egy MiG-29 9.12, de még ez sem biztos. Egy F-111F ellen szerintem teljesen esélytelen volt a 29-es, mert a gép gyorsulása, csúcssebessége akkora, hogy állva hagy mindent ilyen távolságból.

Az F-111 azért volt durva egészen a hh végéig, mert kis magasságon éjszaka szinte semmi nem tudta lelőni, amikor meg hazafelé repült és adott esetben magasabban, akkor is több száz km hosszan képes lett volna akár az M1.5-öt is tartani nem teljes utánégetéssel. Esélye nem volt semminek tartani azt a tempót. A legacy légvédelmi rendszerek HMZ szélén repülve meg azok sem egykönnyen lőtték le volna sima zajzavarást alkalmazva és manőverezve... 3-4G-s fordulókra volt képes a gép lassulás nélkül és zajzavar mellett így Volhov rakéta esélyei sem voltak túl jók. Már, ha látták azt közeledni.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
49eca83dgy1gh5u24y0m6j21kw0u47aa-jpg.655853
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 386
86 476
113
Az átlagos vadászgépek esetén, (4. gen vs. 4 gen), gyakorlatilag saját légtérben repülve tudsz üldözni egy M0.95-tel menekülő gépet, de azt is csak alig. 60-70 km távolságban azt sem lehet elkapni csak, ha nagyon nincs kerója a célpontnak és nagyon sok AAM van rajta.

Egy F-15 gép rövid max. utánégetős gyorsítás után minimál fáklyával is tud M1.2 felett picivel repülni elég tűrhető fogyasztással 4 db rakétával úgy, hogy az üldöző végig majdnem teljes utánégetéssel próbáljon felzárkózni, mert az M1.5 táji sebesség még fél rakéta mennyiséggel is majdnem ezt követeli meg.

Az F-22 ezért nagyon gamechanger, mert ha csak rövid időre is, de az M2.0 egy reális képesség számára ezért még üldözni is képes jobban az ellen gépeit a hagyományos vadászokhoz képest értelmezhető hatósugárral.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

“They’re running away at Mach 1 I have Mach one of closure”.

Féloff 1.
Mindig elfog a röhögés, amikor sok okos ember olyanokkal jön, hogy az EF Ty. M1.5-tel szupercirkál meg a Gripen M1.2-vel...
Valahogy soha nincs rajtuk se használható fegyverzet, meg pótost is mindig eldobják. Csak a valóság meg nem olyan, hogy légi harc legcsekélyebb esetén eldobják azokat, mert akkor igen hamar nem lesz pótos készlet...

Féloff 2., a múlt.

Tehát, ha pl. mondjuk NDK-NSZK határtól bármi okból 100 km távolságban repül egy F-111E magasan, akkor nagyon talán ekkora távolságot a jobb (?) gyorsulásával talán eltüntetett volna egy MiG-29 9.12, de még ez sem biztos. Egy F-111F ellen szerintem teljesen esélytelen volt a 29-es, mert a gép gyorsulása, csúcssebessége akkora, hogy állva hagy mindent ilyen távolságból.

Az F-111 azért volt durva egészen a hh végéig, mert kis magasságon éjszaka szinte semmi nem tudta lelőni, amikor meg hazafelé repült és adott esetben magasabban, akkor is több száz km hosszan képes lett volna akár az M1.5-öt is tartani nem teljes utánégetéssel. Esélye nem volt semminek tartani azt a tempót. A legacy légvédelmi rendszerek HMZ szélén repülve meg azok sem egykönnyen lőtték le volna sima zajzavarást alkalmazva és manőverezve... 3-4G-s fordulókra volt képes a gép lassulás nélkül és zajzavar mellett így Volhov rakéta esélyei sem voltak túl jók. Már, ha látták azt közeledni.

Tudom,hogy a MIG-31 az nem frontlégierő de annak elméletileg megfelelő a sebessége és a hatósugara is az F111F-el szemben és képes földháttérben haladó célpontok lelövésére is.Egyebként mi a helyzet a MIG-25-tel?Az képes volt földháttérben lévő célpontokat támadni?
 
M

molnibalage

Guest
Tudom,hogy a MIG-31 az nem frontlégierő de annak elméletileg megfelelő a sebessége és a hatósugara is az F111F-el szemben és képes földháttérben haladó célpontok lelövésére is.Egyebként mi a helyzet a MIG-25-tel?Az képes volt földháttérben lévő célpontokat támadni?
A PD és csak korlátozottan, ha nem volt túl nagy a magasság és távolság difi. Ez igaz volt a MiG-23ML-re is.
Az F-111 gépekkel nemigen akadt volna össze sehol a MiG-31, mert azon területeket, ahol voltak, azokat nem érték el. Távol-Keleten nem voltak Varkok.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 386
86 476
113
A PD és csak korlátozottan, ha nem volt túl nagy a magasság és távolság difi. Ez igaz volt a MiG-23ML-re is.
Az F-111 gépekkel nemigen akadt volna össze sehol a MiG-31, mert azon területeket, ahol voltak, azokat nem érték el. Távol-Keleten nem voltak Varkok.

Murmanszk környékével mi a helyzet?Amennyire én tudom ott is voltak MIG-31-esek.Vagy az már kívülesett az F-111-ek működési területén?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 771
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 695
5 964
113
Nagyon érdekes hogy az indiaiak úgy várják a rafaelt mint a megváltót, meg a fegyverzetét, hogy az majd móresre tanítja a kínaiakat. Azt hiszik leveri a j20-at mint vak a porahat. Minden esetre nagy BVR harc várható aztán kiderül az igazság a PLXX -el. Meg mit tud a j20 radarja. A rafael a leg modernebb rendszerekkel érkezik.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 553
4 774
113
Nagyon érdekes hogy az indiaiak úgy várják a rafaelt mint a megváltót, meg a fegyverzetét, hogy az majd móresre tanítja a kínaiakat. Azt hiszik leveri a j20-at mint vak a porahat. Minden esetre nagy BVR harc várható aztán kiderül az igazság a PLXX -el. Meg mit tud a j20 radarja. A rafael a leg modernebb rendszerekkel érkezik.
A J-20 nem Avacs és Légi utántöltők elleni csapásmérésre van?
Lehet valamit félreértettem, de ez nem egy "légifölény vadászgép". Egy célja van, a kontinentális Kína elleni légitámadást ellehetítleníteni, ha a támadó infrastruktúráját kiiktatja.
Ebből kiindulva a Rafael nem ezzel a típussal fog küzdeni, hanem a kínai 4. generációs vadászokkal, amiknél meg valóban esélyesebb.
 
M

molnibalage

Guest
Murmanszk környékével mi a helyzet?Amennyire én tudom ott is voltak MIG-31-esek.Vagy az már kívülesett az F-111-ek működési területén?
Teljesen. Hatósugár miatt is már legfeljebb légitankolással - csak oda 2600 km az út... - , de egy balhé esetén kapacitásuk nem lett volna arra. Ott mondjuk nem a tenger felől érkeztek volna, sanszosan Svédországon át, ha valaha is mentek volna.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Ebből kiindulva a Rafael nem ezzel a típussal fog küzdeni,


J-11B/BG modernizált AESA radaros, j-16 , j10B/C egyszóval van választék.

, meg a fegyverzetét,

A meteor az ami veszélyes bár a PL-15-nél is van már jobb nekik pl-21 néven

A new and most likely older image of the PL-XX (PL-20 or PL-21) Ultra-long-range-AAM carried by a 'PLAAF J-11B.
Eb2NMlcXQAArsko
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 930
5 448
113
Olvasok én is hasonló indiai segghülyeséget .De arra nem is gondolnak hogy telibeverheti pár DF-100 a Rafale gépek fészkét :)


A Rafale gépeket az indusok fogják szervizelni karbantartani? Ha igen akkor nem kell semmi légiharc mert lepotyognak maguktól :rolleyes:
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 521
16 957
113
Olvasok én is hasonló indiai segghülyeséget .De arra nem is gondolnak hogy telibeverheti pár DF-100 a Rafale gépek fészkét :)

+

Már a 6 generációt kutatják ott is .
Friss. + infó hogy elhagyják a függőleges vezérsíkot
https://www.globaltimes.cn/content/1195803.shtml

Nagyon rá vagy gyógyulva erre a vertical control surface elhagyásra - megjegyzem, az ATF program előtt a 80' években is elsütöttek millió rajzot, ebben a jövő összes amerikai vadászgép tervezete kacsa elrendezésű lett volna - aztán lett egy YF-22 megy egy YF-23...
Annyira nem vagyok én biztos az elrendezésben, a flying body vadászrepülőgépnél nem szükségszerűen a legjobb elrendezés (lásd az LM koncepciót, az is ruddervatorral operál).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and emel