J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 801
2 544
113
Az első rakétás légigyőzelmet meg kínai gép ellen értékel, de ez hogy viszonyul a mai helyzethez??
 
M

molnibalage

Guest
Az egész kínai légierőt leveri két amerikai anyahajó. És vagy harminc van nekik.
Ez úgy marhaság, ahogy van. Pusztán a mennyiség, nemhogy a minőséget nézve is 0 légvédelem mellett.

Nana ne felejtsük el légvédelmi rakétával Kína lőtte le az első repülőgépet.
Ennek relevanciaja 0. Ráadásul szovjet rendszerrel. Kínai hozzáadott érték szinte semmi. Bár abban sem vagyok biztos, hogy kínai volt az első, csekkolni kéne.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 556
26 025
113
Az egész kínai légierőt leveri két amerikai anyahajó. És vagy harminc van nekik.


Kijelentésnek vicc ! Viccnek meg elég gyenge ! Egy hordozó kötelék szvsz jó kövér célpont egy potens hadsereggel szembe !

Miből van nekik 30 ? Rephordozóból ? A konzervált és múzeum hajókat is beleszámoltad ? Tudtommal 11 van szolgálatban de abból valamennyi mindig javításon/karbantartáson vagy csak pihenőn van !
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
J-20 van meg a drónt is bemutatták 2-3 éve

%2Fmethode%2Ftimes%2Fprod%2Fweb%2Fbin%2F372da8a4-69b4-11e8-996c-7589300f03c9.jpg


De a kétüléses j-20-at hanyagoljuk
Ee1JOH-X0AAYuUl

Ee1JHy0XkAEhYDW

Ee1JRWqWoAAcadd
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 113
33 232
113
Ez úgy marhaság, ahogy van. Pusztán a mennyiség, nemhogy a minőséget nézve is 0 légvédelem mellett.


Ennek relevanciaja 0. Ráadásul szovjet rendszerrel. Kínai hozzáadott érték szinte semmi. Bár abban sem vagyok biztos, hogy kínai volt az első, csekkolni kéne.
59ben egy RB57-est Dvinával.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 446
15 700
113
Kijelentésnek vicc ! Viccnek meg elég gyenge ! Egy hordozó kötelék szvsz jó kövér célpont egy potens hadsereggel szembe !

Miből van nekik 30 ? Rephordozóból ? A konzervált és múzeum hajókat is beleszámoltad ? Tudtommal 11 van szolgálatban de abból valamennyi mindig javításon/karbantartáson vagy csak pihenőn van !

Pontosan!
11 van, aktív olyan 8-9, ráadásul ezek eloszlanak az egész világon, a Csendesen van 3-4 általában. A Wasp és hasonló osztályok pedig csak kisegítőhordozók, flottahadműveletekre alkalmatlanok. Ezért is vannak a plafonon a 4 kínai lapostól - az már egálban van számszerűleg az USN csendesen állomásozó erőivel. Okkal merült fel ennyi kistigris hordozóötlete - nekik is kell és az USA sem görtít már akadályokat.

J-20 van meg a drónt is bemutatták 2-3 éve

%2Fmethode%2Ftimes%2Fprod%2Fweb%2Fbin%2F372da8a4-69b4-11e8-996c-7589300f03c9.jpg


De a kétüléses j-20-at hanyagoljuk
Ee1JOH-X0AAYuUl

Ee1JHy0XkAEhYDW

Ee1JRWqWoAAcadd

Na látom ők is megnézték az USAF honlapját és most ők is ilyesmit adtak ki a grafikusaiknak.
Azért tényleg valahol szánalmas, hogy lohol mindenki az amúgy lenézett amerikaiak után - a Loyal Wingman csak egy a 2030 sphare-ből, az előrehaladottabb kísérleti ötletelések egyike, de aki tudja (orosz, kínai, európai) úgy követi, mintha ez lenne a fix jövő. Pedig lényegében csak a DARPA egyik útkeresési programja - de pl. a mikrohullámú űrből táplált drónhajtásra nem ugrottak ilyen hévvel, holott az kb. ugyanebben a stádiumban van. Meg vagy egy tucat másik útkeresési program.

Ez úgy marhaság, ahogy van. Pusztán a mennyiség, nemhogy a minőséget nézve is 0 légvédelem mellett.

Az USN még elegendő tankerkapacitással sem rendelkezik egy komolyabb (mélyebb) szárazföldi hadművelethez. Az az USAF dolga, egy ilyen hadszíntéren a feladataik nem az eddigi 20 évben előadott szánalmas rughead bombázgatásban rejlik, hanem amire valójában valóak - a tengeri útvonalak nyitva tartására az ARMY és az USAF számára a felvonuláshoz.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 446
15 700
113
??? Nem igazán értem.
Másnek nem lehet útkeresési programja?

Ja, és az pont ugyan az a rendszer, 100%-ban....

"Honnan tudod?"

Onnan, hogy sehol említés vagy gyakorlati kísérleti repülés ezzel kapcsolatban (az USAF az X-37-et használja erre, de más platform is megteszi). Az űrbeli repkedés meg elég jól dokumentált (indítások és megfigyelhetőség miatt).

Ki sajnalja le? Tul sok biztpolt olvasol?

A HTKA igen kis szelete annak, amit olvasok...
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
Most lenne egy olyan kérdésem, hogy kicsit visszatérjünk a J20-as témához, hogy ténylegesen mekkora harcértéke van ennek a gépnek? Tudunk e, tudhatunk e erről akármit? Még véletlenül sem azért kérdezem, mert lenézném a kínaiakat. Iszonyatos pénzek röpködnek már csak az ország mérete és gazdasági teljesítmánye okán is. Miért merült ez fel bennem? Mert képeket ugyan látok erről a típusról, de semmilyen konkrét adatot nem találtam ami hitelesnek lehetne mondható. Az, hogy kívülről "jól néz ki" egy gép nem jelent semmit. Se az elektronikájáról, sem egyéb műszaki jellemzőiről nem tudok semmit. Az, hogy gyártanak belőle sokat... hát, az nem jelent semmit.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 446
15 700
113
Most lenne egy olyan kérdésem, hogy kicsit visszatérjünk a J20-as témához, hogy ténylegesen mekkora harcértéke van ennek a gépnek? Tudunk e, tudhatunk e erről akármit? Még véletlenül sem azért kérdezem, mert lenézném a kínaiakat. Iszonyatos pénzek röpködnek már csak az ország mérete és gazdasági teljesítmánye okán is. Miért merült ez fel bennem? Mert képeket ugyan látok erről a típusról, de semmilyen konkrét adatot nem találtam ami hitelesnek lehetne mondható. Az, hogy kívülről "jól néz ki" egy gép nem jelent semmit. Se az elektronikájáról, sem egyéb műszaki jellemzőiről nem tudok semmit. Az, hogy gyártanak belőle sokat... hát, az nem jelent semmit.

Amit kérdezel, arra komplett hivatalok vannak a hírszerzőknél, elemzők százaival...
Amit le lehetett szűrni eddig:

1, a gépet annó az USA erősokszorozói (AWACS, Tanker) ellen tervezték, ezek kiiktatásával a nagyméretű PLAF képes lenne az amerikai légierő ellen eredményesen tevékenykedni - az egész sárkány erre van optimailzálva. Nagy hatávolság, nagy támadósebesség, áttörőképesség LO segítségével.

2, na most ez behatárolta a konstrukciót - alapvetően nem az agilitás volta szempont, hanem a nagy sebességű / nagy hatótávolságú önálló célkeresés/célleküzdés. Vagyis a gép el tud menni messzire, leszedi ott amit kijelölnek neki - na de az utána autonóm harctevékenység képessége az, ami kérdéses az efféle koncepcióba (vagyis utána megvédeni magát, ha nem tud elég hamar elpucolni). Amúgy az egész a MiG-25 jellegű stratégiára lehet jó, ami az LO miatt igen hatékony lehet.

3, Ami igazán gond lehet, az az élettartam az ehhez szükséges teljesítmény miatt. Egyszerűen az érdekelne,, mekkora élettartama van egy ilyen szupercirkáló hajtóműnek egy olyan ipartól, ami amúgy nem tud semmiféle rendes hajtóművet sorozatban gyártani.

4, és itt bejön a költség. Mivel olyan nincs, hogy a technikai lemaradást te behozod secperc alatt, a pénz miatt megvan az eredmény- de olyan finomásgokhoz kevés, amihez tapasztalat kell - pl. emberi élettartam. Jól sejtem a gép emiatt 150 milla fölött van darabra + iszonyat szar komponens élettartam. Hosszú lifehoz tapasztalat kell.

5, Harcértéke a gazdaságossági aggályok ellenére magas - mivel direkt erre a hadszíntérre tervezték célzottan adott platformok ellen. Az igazi kérdés a hadrafoghatóság, az RCS értéke, a szupercirkálás ideje és max sebessége, a passzív és aktív célkeresés szintje - ezek lennének a lényegesek, de ehhez kéne egy hírszerzű hálózat. Ami megállapítható, hogy a géppel számlni kell és a klasszikus támogató felállás nem alkalmazható.

És mit ad isten, a Red Flagen mit gyakorolnak már újabban - a stealth gépek elleni hadviselés. Egy könnyen érthető cikk erről:
https://www.thedrive.com/the-war-zo...se-teaming-rq-170s-f-35s-b-2s-with-other-jets

Ide tartozó hír, hogy az F-35 mellett a trainingre használt non combat coded F-22-esek is agresszor gépek lesznek. Ebből mindenki levonhatja a konzekvenciát. A géppel számolnak és a taktika eszerint alakul. Ahogy nézem egy buffer zóna lesz az AWACS/Tanker gépek és a FEBA között stealt és LR raksik ellen aktív résztvevőkkel. És itt jön be a hálózatos szóródott jel gyűjtés drónokkal és a hálózatos rendszer az F-35-ösökkel...
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
Amit kérdezel, arra komplett hivatalok vannak a hírszerzőknél, elemzők százaival...

Igen, de ebből hozzánk, egyszerű halandókhoz semmi nem jut el.

1, a gépet annó az USA erősokszorozói (AWACS, Tanker) ellen tervezték, ezek kiiktatásával a nagyméretű PLAF képes lenne az amerikai légierő ellen eredményesen tevékenykedni - az egész sárkány erre van optimailzálva. Nagy hatávolság, nagy támadósebesség, áttörőképesség LO segítségével.

Ténylegesen mekkora az az alacsony észlelhetőség? Sikerült nekik elérni, mondjuk egy F117, vagy egy F35, vagy egy F22, vagy egy Su57 szintjét? Szerintem erről sem tudunk semmit. A gép alakja önmagában nem sokat jelent. Anyagok, festés, stb.

2, na most ez behatárolta a konstrukciót - alapvetően nem az agilitás volta szempont, hanem a nagy sebességű / nagy hatótávolságú önálló célkeresés/célleküzdés. Vagyis a gép el tud menni messzire, leszedi ott amit kijelölnek neki - na de az utána autonóm harctevékenység képessége az, ami kérdéses az efféle koncepcióba (vagyis utána megvédeni magát, ha nem tud elég hamar elpucolni). Amúgy az egész a MiG-25 jellegű stratégiára lehet jó, ami az LO miatt igen hatékony lehet.

Vissza az előző kérdéshez + a nagy sebesség + nagy hatótávolságú önálló célkeresés/célleküzdés egy elég homályos valami.

3, Ami igazán gond lehet, az az élettartam az ehhez szükséges teljesítmény miatt. Egyszerűen az érdekelne,, mekkora élettartama van egy ilyen szupercirkáló hajtóműnek egy olyan ipartól, ami amúgy nem tud semmiféle rendes hajtóművet sorozatban gyártani.

4, és itt bejön a költség. Mivel olyan nincs, hogy a technikai lemaradást te behozod secperc alatt, a pénz miatt megvan az eredmény- de olyan finomásgokhoz kevés, amihez tapasztalat kell - pl. emberi élettartam. Jól sejtem a gép emiatt 150 milla fölött van darabra + iszonyat szar komponens élettartam. Hosszú lifehoz tapasztalat kell.

Nem csak hajtóművet nem tudnak gyártani, ha most eltekintünk a másolásoktól, akkor nem sok mindent fejlesztettek eddig, ami ténylegesen jobb lett volna, mint amit mások csináltak. Iszonyatos méretekben öntik a kínai gyártméányokat a világra, ez OK, de mit tudunk a mögöttes technológiákról? Pl. autót még mindig nem tudnak gyártani, a külcsin elfogadható már sokszor, de a tartalom még mindig egy halom szar. Ahogy pl. Koreáról elhiszem, hogy képes egy komolyanvehető harckocsi kifejlesztésére, vagy Japán, ha odateszi magát akkor tud(na) repülőgépet fejleszteni, őgy Kínárül valahogy nem ez ugrik be. Persze az addig OK, hogy Kínában a civil és a katonai fejlesztés élesen elkülönül, és a hihetetlen titkolózás sem segít.

5, Harcértéke a gazdaságossági aggályok ellenére magas - mivel direkt erre a hadszíntérre tervezték célzottan adott platformok ellen. Az igazi kérdés a hadrafoghatóság, az RCS értéke, a szupercirkálás ideje és max sebessége, a passzív és aktív célkeresés szintje - ezek lennének a lényegesek, de ehhez kéne egy hírszerzű hálózat. Ami megállapítható, hogy a géppel számlni kell és a klasszikus támogató felállás nem alkalmazható.

Na pont ez volt a kérdésem. Tényleg magas a harcértéke? Nem szabad semmilyen ellenfelet lebecsülni, még véletlenül sem, de engem, mint akinek a véleménye nem igazán oszt vagy szoroz az USA védelempolitikájában, azért még érdekelhet ez a kérdés. Vajon valóban komolyanvehető fenyegetés, vagy csak egy blöff? Láttunk már ennél nagyobbat is. Kína pedig akárhonnan nézzük, egy kommunista diktatúra, egy szép ruhába öltöztetve az igaz. Szóval az európai hasonszőrű 40 év után, amiből jópárat sikerült személyesen is megélnem, nem vennék rá mérget, hogy minden az aminek látszik Kínában.

És mit ad isten, a Red Flagen mit gyakorolnak már újabban - a stealth gépek elleni hadviselés. Egy könnyen érthető cikk erről:
https://www.thedrive.com/the-war-zo...se-teaming-rq-170s-f-35s-b-2s-with-other-jets

Ide tartozó hír, hogy az F-35 mellett a trainingre használt non combat coded F-22-esek is agresszor gépek lesznek. Ebből mindenki levonhatja a konzekvenciát. A géppel számolnak és a taktika eszerint alakul. Ahogy nézem egy buffer zóna lesz az AWACS/Tanker gépek és a FEBA között stealt és LR raksik ellen aktív résztvevőkkel. És itt jön be a hálózatos szóródott jel gyűjtés drónokkal és a hálózatos rendszer az F-35-ösökkel...

Az, hogy gyakorolnak stealth ellen, még nem minősíti a kínai repgép gyártást.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 446
15 700
113
Igen, de ebből hozzánk, egyszerű halandókhoz semmi nem jut el.

Ja, azért dumálunk ilyen helyeken - aztán akihez jön a fekete autó, annak volt igaza :D

Ténylegesen mekkora az az alacsony észlelhetőség? Sikerült nekik elérni, mondjuk egy F117, vagy egy F35, vagy egy F22, vagy egy Su57 szintjét? Szerintem erről sem tudunk semmit. A gép alakja önmagában nem sokat jelent. Anyagok, festés, stb.

A canard nem optimális LO megoldás, a felhasznált anyagok gondolom ugyan azok mint máshol (hozzáférnek), a megmunkálás is szépnek tűnik. Elvileg vannak modellekező programok a gépek dBm értékének megállapításához, akit nagyon izgat, megtalálhatja. gyanítom ez is szemből legalacsonyabb LO értékre van belőve.

Vissza az előző kérdéshez + a nagy sebesség + nagy hatótávolságú önálló célkeresés/célleküzdés egy elég homályos valami.

Mert? A gépnek át kell törnie a védelmi buborékot - értsd vadászjárőröket és a légvédelmet - és igen messzire el kell mennie, hiszen az AWACS és a tanker a saját repterektől 1000+ kilométerre repked. LO segít, hogy kevésbé kelljen kerülgetnie a radarok észlelési zónáját, a nagy sebesség pedig kell (főleg az indításkor), hogy a saját raksijai elég messzire repüljenek, meg a saját HMZ csökkentésére. A célfelderítés valszeg passzív (AWACS ellen ok, de tanker ellen kellhet az orra alatti felderítő ketyere), de az akítv radar ugyanígy, low EMCON beállítással, ahogy a gép ezt használja. Ha tudnám mi van benne és mit tud, már dollármilliomos lennék. De ha nem AD gépnek tervezték át, hanem megmaradt az eredeti koncepciónál, akkor a rejtett megközelítés és célfelderítés a prioritás. hacsak a kínai stratégák nem érzik már úgy, hogy head-on képesek az USAF-ot fogadni. Amiben nem hiszek.

Nem csak hajtóművet nem tudnak gyártani, ha most eltekintünk a másolásoktól, akkor nem sok mindent fejlesztettek eddig, ami ténylegesen jobb lett volna, mint amit mások csináltak. Iszonyatos méretekben öntik a kínai gyártméányokat a világra, ez OK, de mit tudunk a mögöttes technológiákról? Pl. autót még mindig nem tudnak gyártani, a külcsin elfogadható már sokszor, de a tartalom még mindig egy halom szar. Ahogy pl. Koreáról elhiszem, hogy képes egy komolyanvehető harckocsi kifejlesztésére, vagy Japán, ha odateszi magát akkor tud(na) repülőgépet fejleszteni, őgy Kínárül valahogy nem ez ugrik be. Persze az addig OK, hogy Kínában a civil és a katonai fejlesztés élesen elkülönül, és a hihetetlen titkolózás sem segít.

Egyre gondolunk. Kína sosem kapta meg a legkényesebb dolgokat - ami ezen a szinten van, azt lopta, meg némelyeket maguk kifejlesztettek. De egy polgári (versenyképes) utasgépet nem tudnak összepakolni, ami azért több aspektusból nem a military sector szintje. Kína gyakorlatilag ma az, ami a Szovjetunio lett volna, ha nincs COCOM lista.

Na pont ez volt a kérdésem. Tényleg magas a harcértéke? Nem szabad semmilyen ellenfelet lebecsülni, még véletlenül sem, de engem, mint akinek a véleménye nem igazán oszt vagy szoroz az USA védelempolitikájában, azért még érdekelhet ez a kérdés. Vajon valóban komolyanvehető fenyegetés, vagy csak egy blöff? Láttunk már ennél nagyobbat is. Kína pedig akárhonnan nézzük, egy kommunista diktatúra, egy szép ruhába öltöztetve az igaz. Szóval az európai hasonszőrű 40 év után, amiből jópárat sikerült személyesen is megélnem, nem vennék rá mérget, hogy minden az aminek látszik Kínában.

Magas a harcértéke mert célorientált eszköz - arra, amire kitalálták, veszélyes (erősokszorozók kilövése, akár saját eszköz elvesztésével is, megtehetik). Mivel pedig Kínának az is elég, ha a távolt tartja az USA-t a térségtől (nem is kell legyőzni), pont elég indok arra, hogy tartani kelljen tőle. tartanak is, ahogy látom.
Amúgy is jobb félni mint megijedni + lehet pénzt kicsikarni vadászfejlesztésre, ami létfontosságú a következő években....

Az, hogy gyakorolnak stealth ellen, még nem minősíti a kínai repgép gyártást.

Ha az egyetlen ország, mely stealth gépekkel rendelkezik (F-35 szövetségesek nem számítanak, meg ugye tÁvIrÁnYítÁs...), ilyen gépek ellen gyakorl, akkor az összesen két típust jelenthet - a Szu-57, vagy a J-20/31. Előbbiből 2030-ra lesz talán egy ezred, utóbbi meg sorozatgyártás alatt. Ebből azt hiszem le lehet szűrni...
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
Megmondom, hogy honnan jött elő számomra ez a kérdés.
Igen, de ebből hozzánk, egyszerű halandókhoz semmi nem jut el.

Ja, azért dumálunk ilyen helyeken - aztán akihez jön a fekete autó, annak volt igaza :D

Ténylegesen mekkora az az alacsony észlelhetőség? Sikerült nekik elérni, mondjuk egy F117, vagy egy F35, vagy egy F22, vagy egy Su57 szintjét? Szerintem erről sem tudunk semmit. A gép alakja önmagában nem sokat jelent. Anyagok, festés, stb.

A canard nem optimális LO megoldás, a felhasznált anyagok gondolom ugyan azok mint máshol (hozzáférnek), a megmunkálás is szépnek tűnik. Elvileg vannak modellekező programok a gépek dBm értékének megállapításához, akit nagyon izgat, megtalálhatja. gyanítom ez is szemből legalacsonyabb LO értékre van belőve.

Vissza az előző kérdéshez + a nagy sebesség + nagy hatótávolságú önálló célkeresés/célleküzdés egy elég homályos valami.

Mert? A gépnek át kell törnie a védelmi buborékot - értsd vadászjárőröket és a légvédelmet - és igen messzire el kell mennie, hiszen az AWACS és a tanker a saját repterektől 1000+ kilométerre repked. LO segít, hogy kevésbé kelljen kerülgetnie a radarok észlelési zónáját, a nagy sebesség pedig kell (főleg az indításkor), hogy a saját raksijai elég messzire repüljenek, meg a saját HMZ csökkentésére. A célfelderítés valszeg passzív (AWACS ellen ok, de tanker ellen kellhet az orra alatti felderítő ketyere), de az akítv radar ugyanígy, low EMCON beállítással, ahogy a gép ezt használja. Ha tudnám mi van benne és mit tud, már dollármilliomos lennék. De ha nem AD gépnek tervezték át, hanem megmaradt az eredeti koncepciónál, akkor a rejtett megközelítés és célfelderítés a prioritás. hacsak a kínai stratégák nem érzik már úgy, hogy head-on képesek az USAF-ot fogadni. Amiben nem hiszek.

Nem csak hajtóművet nem tudnak gyártani, ha most eltekintünk a másolásoktól, akkor nem sok mindent fejlesztettek eddig, ami ténylegesen jobb lett volna, mint amit mások csináltak. Iszonyatos méretekben öntik a kínai gyártméányokat a világra, ez OK, de mit tudunk a mögöttes technológiákról? Pl. autót még mindig nem tudnak gyártani, a külcsin elfogadható már sokszor, de a tartalom még mindig egy halom szar. Ahogy pl. Koreáról elhiszem, hogy képes egy komolyanvehető harckocsi kifejlesztésére, vagy Japán, ha odateszi magát akkor tud(na) repülőgépet fejleszteni, őgy Kínárül valahogy nem ez ugrik be. Persze az addig OK, hogy Kínában a civil és a katonai fejlesztés élesen elkülönül, és a hihetetlen titkolózás sem segít.

Egyre gondolunk. Kína sosem kapta meg a legkényesebb dolgokat - ami ezen a szinten van, azt lopta, meg némelyeket maguk kifejlesztettek. De egy polgári (versenyképes) utasgépet nem tudnak összepakolni, ami azért több aspektusból nem a military sector szintje. Kína gyakorlatilag ma az, ami a Szovjetunio lett volna, ha nincs COCOM lista.

Na pont ez volt a kérdésem. Tényleg magas a harcértéke? Nem szabad semmilyen ellenfelet lebecsülni, még véletlenül sem, de engem, mint akinek a véleménye nem igazán oszt vagy szoroz az USA védelempolitikájában, azért még érdekelhet ez a kérdés. Vajon valóban komolyanvehető fenyegetés, vagy csak egy blöff? Láttunk már ennél nagyobbat is. Kína pedig akárhonnan nézzük, egy kommunista diktatúra, egy szép ruhába öltöztetve az igaz. Szóval az európai hasonszőrű 40 év után, amiből jópárat sikerült személyesen is megélnem, nem vennék rá mérget, hogy minden az aminek látszik Kínában.

Magas a harcértéke mert célorientált eszköz - arra, amire kitalálták, veszélyes (erősokszorozók kilövése, akár saját eszköz elvesztésével is, megtehetik). Mivel pedig Kínának az is elég, ha a távolt tartja az USA-t a térségtől (nem is kell legyőzni), pont elég indok arra, hogy tartani kelljen tőle. tartanak is, ahogy látom.
Amúgy is jobb félni mint megijedni + lehet pénzt kicsikarni vadászfejlesztésre, ami létfontosságú a következő években....

Az, hogy gyakorolnak stealth ellen, még nem minősíti a kínai repgép gyártást.

Ha az egyetlen ország, mely stealth gépekkel rendelkezik (F-35 szövetségesek nem számítanak, meg ugye tÁvIrÁnYítÁs...), ilyen gépek ellen gyakorl, akkor az összesen két típust jelenthet - a Szu-57, vagy a J-20/31. Előbbiből 2030-ra lesz talán egy ezred, utóbbi meg sorozatgyártás alatt. Ebből azt hiszem le lehet szűrni...
Bocsi, de most telefonról írok, hol van ékezet, hol nincs. Szóval a legtöbb dologban egyetértünk ahogy nézem. Nekem az egyetlen kerdeses pont továbbra is a harcertek. Az a valasz, hogy magas a harcerteke mert celorientalt eszkoz az santit. Mert ha en celorientaltan keszitek egy bumerangot AWACS gepek ellen, annak a harcerteke 0 lesz barmennyire is celorientaltan készítettem. A celorientaltsag es harcertek nem ekvivalens fogalmak. Ezt mar elotte is okvastam itt, de ez egy félreértés.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
Ja meg egy pici pontositas. Azt irod, hogy az anyagok ugyan azok, mert hozzafernek. Hat nekem ugyan csak nagyon erintolegesen van kozom nemi anyagtudomanyhoz, de azt kell mondjam ez nem ilyen egyszeru. Ez egy tudomany ami rengeteg tapasztalatot, ismeretet es technologiat kivan. Na a valaszod tovabbi reszeben meg pont te is arra a kovetkeztetesre jutsz, hogy ez minimum kerdeses naluk.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7