1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Dassault Mirage 2000

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lezuhant egy francia Mirage, egy másik cabrióvá vált
    French Mirage F-1CRs intercept IL-20 over the Baltic.

    forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=48&t=96508&sid=6bb0bb82165c5af5a0fd79ac9e6f6d24




    Mirage F1 Cabriolet

    www.sudouest.fr/2013/06/05/un-mirage-transforme-en-cabriolet-1074666-3.php

    pics-aeronef.discutfree.com/t22p890-dassault-mirage-f1
     
  4. boki

    boki Well-Known Member

    Brazília idén decemberig kivonja a Mirage 2000 gépeket a hadrendbol.:
    http://www.globalpost.com/dispatch/news/afp/130805/brazil-air-force-retire-mirage-fleet-years-end
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    http://www.livefistdefence.com/2013/10/1st-upgraded-indian-mirage-2000-flies.html
     
  6. misinator

    misinator Well-Known Member

    Mindenki szabadulna a Mirage 2000-ektől.
    Hosszú évek óta újra és újra erről lehet olvasni.
    Mik az okai?
    Még hadiipari mércével is vastagon fog a Dassault ceruzája a terméktámogatásnál?
    Akkor érthetetlen az üzletpolitikája, mert így csak kiírja magát a piacról, hiszen a csalódott vevők/alkalmazók lecserélik pl. F-16-osokra.
    Vagy abban bízott/bízik, hogy a Rafale-ra fogják lecserélni a 2000-es üzemeltetők?
    A még mindig aláírásra váró indiai üzletet leszámítva nem úgy tűnik...
    Túl rövid az élettartam? A javításközi üzemidő? Az alkatrészek/rendszerek megbízhatósága?
    Strukturális hibák?
    Műszaki problémák?
    Érthetetlen. Hisz - bár minden porcikájában újra van tervezve - de mégiscsak a Mirage III -al felhalmozott mérhetetlen mennyiségű tapasztalat alapján tervezték, s nem a 2000-el kellett feltalálniuk a meleg vizet!
    Kicsi a teherbírása? Egy ilyen "kompakt" szerkezetű, kis felületi terhelésű sárkánynak!?
    Kicsi az integrált fegyverek skálája? Ami van, az elavult, megbízhatatlan?
    Akkor miért nem bővítették a választékot?
    Rosszul értelmezett nemzeti büszkeségből?

    Elkényelmesedtek?

    Vagy ez mind együtt?

    Még a végén a MiG-21-es is túléli :)
     
  7. HindTheBest

    HindTheBest Member

    Igazából szerintem a baj a pénzzel van...Költséges egy masina...Például mikor mi is szemeztünk vele a tenderünk kapcsán, akkor a gép fogyasztásába kötöttek bele a legtöbben, képességeihez mérten drága típus...
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Hali
    A Mirage-2000-el több probléma is akad: egyrészt nem egy olcsó tipus, és ha drága a vételár, akkor ugye drága a pótalkatrész is (lásd, mekkora a különbség pl. egy Opel egy Merci és egy Porsche önindítója között). Ráadásul a világszerte elterjedt korai 2000-es változatok eléggé specializáltak, vagy elsősorban vadászok, vagy csapásmérők, magyarán egy-feladatosak, másra csak korlátozottan alkalmazhatóak. Ha egy légierő többféle feladatra akarja használni, akkor többféle tipusváltozatot kell belőle rendszeresíteni, és ez már húzós költség egy többfeladatos géphez képest.
    ML
     
  9. HindTheBest

    HindTheBest Member

    Meg aztán nézegettem egy két dolgot és a legtöbb helyen pusztán csak arról van szó ( ahol csere lesz ), hogy kirepülték az idejüket...
     
  10. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

    Nem tudom láttátok-e a Vadászpilóták (Les Chevaliers du ciel) c. francia filmet, de én annak hatására teljesen beleszerettem ebbe a repülőbe. Vélhetően nem ez korunk legjobb vadászgépe, de talán a legszebb (oké, ez szubjektív).

    Ennek kapcsán az érdekelne, hogy vajon manőverező légi harcban hogyan teljesítene a gép. Tudom, hogy a deltaszárny ezen a téren hátrányt jelent, de olvastam, hogy a franciáknak ennek ellenére sikerült egy jól manőverezhető géppé tenni a típust. Viszont pl. a hajtómű teljesítményét kissé gyengének (tömegét meg nagynak) érzem a gép tömegadataihoz képest. Ezzel kapcsolatban van valami véleményetek?

    A másik dolog, ami eszembe jutott, hogy a franciák vajon miért nem csinálnak olyan upgrade-et a típushoz, amilyet pl. az amcsik szoktak a gépeikhez (F16), vagy amilyet a Mirage F1-hez is csináltak. Az utolsó, Mirage 2000-9 verzió elvileg már igen fejlett elektronikailag, és egy jobb hajtóművel abszolút versenyképes lehetne a többi nem osonós típussal. Tartanak tőle, hogy konkurencia lenne a Rafale-nek?
     
  11. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az a film tényleg igen látványos. A többit nem tudom.
     
  12. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  13. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Már megint egy lezuhant?
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Kicsivel az F-16C alatt van repteljesítményben, de elvileg az Hornet és SH felett. Nagy átmenetei forduló szögsebességre képes és a látszólag primitív hajtómű meglepően jól teljesít. Nem esélytelen a 4. gen gépek ellen.

    Csináltak. Említesz te is, indiaiaknak meg rekordárasan 40 M USD+ áron / gép.

    Sanszosan igen, de azért minden upgrade ellenér sem lesz egy M-2k soha Rafale.
     
  15. voltagemultiplier

    voltagemultiplier New Member

    Jó koncepciónak indult, ez lett volna az európai F-16-os és a kezdetekben egészen sikeres volt.
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nagyon nem. Azon a Mirage F.1 indult, M-2k akkor még gyak. fel sem szállt, mikor a kérdés eldőlt...
    https://www.youtube.com/watch?v=PkrtxDdaWuM
     
  17. voltagemultiplier

    voltagemultiplier New Member

    Nem azért mert egyazon időben indultak volna hanem szerkezeti tömegben, az egy hajtóműben, árban (legalábbis kezdetekben) a nagy darabszámú koncepcióban, relatív egyszerűségben.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Relatív egyszerűség? A francia vasak arról híresek, hogy feleslegesen túl vannak bonyolítva. Nem véletlenü van az, hogy a Tajvan és az egyik arab állam is inkább leállította vagy le akarta állítani az M-2k flottájukat, mert 4-5-ször nagyobb fajlagos repóra költsége van szerintük, mint az F-16-nak, ami egyszerűen döbbenetes.

    Kérdezd meg Kővárit arról, hogy az Airbus orrfutója mennyire agyon van bonyolítva a Boeinghez képest. A Rafale kabinlétrája elektromotorral nyitható, mert a kézi nem volt jó nekik, stb...
     
    borisz likes this.
  19. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Mirage 2000-9 múszerfal.[​IMG]
     
  20. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

    Ez a gép egyszerűen gyönyörű. Kár, hogy nincs belőle valami abszolút aktuális csúcsszintre modernizált változat.

    Bár a hajtómű akkor is picit gyenge pont maradna.
     
    antigonosz likes this.

Ezen oldal megosztása