1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

DCS World

Diskurzus a(z) 'Szimulátorok' témában - molnibalage által indítva @ 2015. január 20..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member


    Itt az ideje elkezdeni tankozni(WoT).
    :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Bennem is eltörött valami, amióta moddolni kezdtem a Falcon 4 vonalat. Azóta annyira zavarnak a szimek korlátai, hogy egyikkel sem repültem. A DCS World-ben nincs dinamikus hadjárat, a Screaming Eagle valami olyasmi az F-15-höz, de kb. ennyi.

    A Falcon 4 leszármazottak mindegyikét moddolnom kell, ha játszani akarok velük, mert a modellező értékek n+1 fegyverre orbitálisan szar. Akkor is, ha abszrakció, akkor is, ha játékegyensúlyt tartom szem előtt. Emiatt multi kizárt. Ennek ellenére azért van otthon TIR5 és X52 PRo, hátha egyszer. Na jó, videókészítéshez, ha egyszer legalább oda eljutok... Azért a 20 éves F4.0 kiadás évfordulóra kéne valamit heggeszteni, de lehet, hogy csak F4.0 intro remake lesz, mint anno az FF5-tel.

    A DCS World ma videózni alkalmas. Másra nemigem. A szomorú az, hogy ez 10 év alatt sem változott meg...
    Több géppel lehet videózni, ennyi változott...
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akkor már inkább Steel Beast. A WoT egy low level szimnek álcázott kicsit komplexett FPS/TPS, semmi több. Attól még nem lesz szimulátor, hogy van bene páncél számítás. Ballisztikai modellezés kvázi nincs benne tudtommal.
     
  4. blaze

    blaze Active Member

    Igazából ha mindenkit bebutítanak a 80-as évek eleji fegyverekre, alias R27R/T, nuku ARH akkor igazából még használható is lehet multiban. Nyilván a teljes rendszerek hiánya fájni fog. Viszont arra jó lehet, hogy az alapokat gyakoroljuk (kérdés, hogy mennyire fognak változni). A többi meg lesz amikor lesz.

    Nálam inkább a Cicus a nagyon várós, ütős lesz 2-en repülni egy fülkében.

    Az biztos, hogy baromi sok türelem kell hozzá és ha nem tudod úgy elfogadni az egészet, ahogy van akkor esélytelen az egész. Nem leszólásképp mondom, de gyakorlatilag egy bughalmaz az egész már évek óta. Teljesen meglepő volt, hogy a 2.5 olyan jól fut multin amennyire (értsd: szerver oldali stabilitás).

    A másik fele meg az, hogy egy fél atomerőmű kell alá. De legalább relatív jól néz ki mostmár. A fás völgyek különböző időszakokban eszméletlen szépek.

    Most mondta haverom, hogy fog csinálni az ezrednek skint a 18-asra, és mondta hogy vagy 1GB lesz csak a skin merhogy 8k textúrák vannak a gépen. Én meg csak pislogtam, hogy aha az biztos jól fog futni az 50+ playeres szerón :D
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez mutatja azt, hogy az ED teljesen elvesztette az eszét. Ha 50 féle skin lesz, akkor 50 GB adattal dobálózik csak skin oldalon?
    Egy taktikai szimulátor harcászati részét nem fejlesztik szinte semennyire... Agyrém...
     
  6. blaze

    blaze Active Member

    Ha úgy kezeled mint egy a valóságon alapuló adaptációt akkor lazán lehet élvezni. Az új flight modelek elég valósághűek, a többi meg a game engine keretében saját életet él. Gyakorlatilag mintha egy párhuzamos valóság lenne amiben a szabályokat a játék saját korlátai szabják, de attól függetlenül a valódi taktikai elemek általában működnek. Ami nehezebben mellőzhető a mélységnek a teljes hiánya, gyakorlatilag a vadászokon túlmutató bármi teljesen hiányzik a játékból. Az összes AI / SAM modellezés vicc kategória. Az EW modellezés is hát .. khm..

    Most keresnek ED-nél RTS specialista developert. Gondolom dinamikus hadjárathoz, bár ezt sehol senki nem erősítette meg. AI újraíráshoz valszeg nem kéne kifejezetten ilyen előképzettség szóval szerintem más nem igazán lehet. Mondjuk mire ebből bármi lesz az szerintem minimum 2 év..
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Persze,hogy nem szimulátor!Nem is állítottam,hogy az és a WG sem.

    Ballisztika annyi van benne,hogy a távolsággal csökken az átütés(kivéve HEAT).A baj az alapvetően,hogy a lövedék nem egy test a program számára hanem egy pont(az új grafikával persze nem egy pont látszik repülni).
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Whoa, erről infót hol találtál?
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Flanker-LockOn-DCS szimulatorokban mindig a repülési modelleket szerettem, főleg, mióta beköszöntött a PFM-ek kora. Az mondjuk kissé zavart, hogy az AI továbbra is standard flight mode-ban képes repülni, de mindent mindig nem lehet. A DCS program strukturája egy jókora kupleráj, a Bazar folderben még számos, Flanker 2.5-ből eredő file is van, mint régi MiG-29K, vagy F-117 skinek.

    Mindettől függetlenül jópár, élőben és youtubeon látott manővert elő lehetett idézni akár a 21-essel, akár a Flanker két verziójával, vagy akár az F-15-össel is. És visszafele is igaz, a DCS kiváló volt arra, hogy az ember megértse, hogy egy típus egy demo közben mit és hogyan hajt végre. Vagy akár egy légikatasztrófa esetleges végbemenetelét is jól lehetett modellezni.

    Csakhogy meguntam már az egészet...
     
    molnibalage likes this.
  10. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Ezzel én is találkoztam, mikor elkeztem hivatásból repülni - mikor nem szórakozás már a repülés, máshogy nézel az egészre. Viszont ez az érzés minden játékra vonatkozott, így idővel rájöttem, elkezdett bedarálni az IRL, és az rettenetes.

    Totál hülyének fogsz nézni, de ami engem visszatett a játékok élvezetébe, az a WoW lett. Pontosabban a klán, amihez csatlakoztam. A játékok maguk egy felnőttet annyira már nem kötnek le, mivel az élet teletömi az agyunkat, de ha ott van egy valóságtól elszakadt közösség, azért fogsz majd feljárni. Azért erősíted a geared, hogy le bírjátok csapni a raidet vagy azért gyakorolsz, hogy sikerüljön az alacsony támadás a többiekkel.
    Azóta hülyülök meg megint a szimulátorozásért, mióta másokkal repülök, a klán/század, a bajtárisasság szimulálása miatt, amit mi teszünk bele (ha egyszer visszavonulok, benyel majd a VRMMORPGk világa XD).

    Magában játszani felnőttként már nem nagyon megy - szóval keress egy hozzád hasonló elborult bandát és majd meglátod, alig várod, hogy felszállj és profi legyél a gépedben :D
     
  11. blaze

    blaze Active Member

    https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=208586&highlight=rts+specialist

    A leírás szerint én kb. arra tippelek, hogy most akarják létrehozni a dinamikus kampány motorját. Szóval ebből nem holnap lesz termék..

    Jól megragadtad a lényeget.. offline vagy akár egyedül multiplayerben is rendkívül hamar ki lehet égni a DCS-el. Én néhány hónapja kezdtem el komolyabban repülni megint kb. 2 éves szünet után. Kezd megint újra aktivizálódni az ezred, vannak újak is akik ügyesek és sokat repülnek. Még ha csak simán 2-en repülünk multiban és kitalálunk magunknak valami feladatot valamelyik féldinamikus kampányban, az is fantasztikus tud lenni.
     
  12. blaze

    blaze Active Member

    Hát amíg nem lesz IFF meg amíg "bugos" a radar addig iskolakörre meg 80-as évekbeli bombázásra jó max. Befogsz valakit STT-be és ha rántasz egyet a gépen akkor elszáll a lock :D nem követi a célt a nyaláb mert azt minek, helyette a nyalábszélességet tudod állítani STT-ben (lol), tegnap sikerült feltolni 260 fokig.. :D mondjuk azt nemtudom, hogy ez csak az MFD bugja, vagy akkor az tényleg annyi.

    Ezen a 2 dolgot kívül egyébként viszonylag jó, csak a featurek több mint fele hiányzik egyelőre.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Síkantennávall fizikai képtelenség ilyen nyalábot csinálni. A nyalábszélesség növelésnek is csak dogfight radar üzemmódok esetén van értelme. (HT összefoglalóban van idevágó rész.)
     
  14. blaze

    blaze Active Member

    Persze. De amennyire tudom STT-ben alapból nem tudod állítani, hogy mekkora a nyaláb. Ja és most a PRF-et sem tudod állítani egyik üzemmóodban sem :D
     
  15. blaze

    blaze Active Member



    Állítólag bekerült a szerdai open beta patchbe az új augmented PN (APN) az AIM-7M-be illetve az AIM-120B/C-be is. Kíváncsi vagyok, hogy mekkora difi lesz a viselkedésben, este talán ki tudom próbálni.

    A 9X-et próbáltam múlt hétvégén, elég godmode on érzés.. és még a képalkotó szenzor le sincs modellezve :D
     
  16. blaze

    blaze Active Member

    Hétvégén próbálgattam kicsit. Sajnos a viszonyítási alap hiányos mert korábban nem teszteltem részletesen.. viszont úgy tűnik, hogy az APN-el egyenletesebb a rávezetés.. az esetek nagy részében szinte a teljes utvonalat lerepüli a rakéta < 5 G-vel, végfázisban ha komolyabban manővereznek akkor láttam 10 G körüli értékeket néha de az is ritka volt.

    Ami érdekesség, hogy azt figyeltem meg, hogyha a feltételezett HPRF körüli távon megszakadt a géppel való összeköttetés, akkor durván oszcillált a rakéta.. viszont ha MPRF távon belül akkor nem történt semmi. Viszont szerintem ez nem az APN hibája.

    Notcholni viszont felettébb könnyű, mert még mindig nincs semmilyen memória a rakétában.. annyi elég, hogy átfordulsz a notchon valamelyik irányban és máris a semmibe repül a rakéta.. azt sem értettem, hogy sokszor amikor elveszti a lockot a rakéta, akkor vízszintbe akar állni (lehet ez csak véletlen volt), aztán amikor újra befogja akkor meg rángatózik (ez érthető). Csak amikor az AI ugyanabból az indítási scenarioból kb. 10-ből legalább 8x ugyanazzal a 2 G megforduló manőverrel ki notcholja a rakétát az kicsit a röhely kategória :D
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  18. blaze

    blaze Active Member

    Eszméletlen lett a bemutató. Ami külön tetszett benne, hogy valami fantasztikus a hangzás és a személyzet kidolgozottsága / mozgása némi életet visz a játékba.

    Csak lehetne már vele repülni.. :D
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Azt láttam a demoban, hogy ez F-14B a GE hajtóművével, viszont a hajóról forszázzsal szállt fel, ami egyátalán nem volt jellemző. Anno a Leatherneck, illetve Heatblur azt írta, hogy ez F-14A és B is lesz, azaz két modell, nem egy. Ebből maradt volna meg csak a B?
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egyelőre csak a B modellt mutatták meg videóban, ez nekem is feltűnt. Az, hogy egy szimben mit csinál egy repcsi az nem mérvadó sajnos sokszor. A valóságban lehet, hogy károsodott (?) volna a katapult full AB-n, ilyen mélységű modellezés nincs a DCS-ben sem.
     

Ezen oldal megosztása