EC135 / EC635, EC645, H145M, UH-72 (Airbus Helicopters / Eurocopter)

Hogyan lehet képes az Airbus vezetősége még hinni nekik?
Nagyon remélem a sikeres integrációs tesztek során elkezdik vakargatni a fejüket, amikor eszükbe jut a magyar 20 gépes flotta.
Szerintem konkrétan a mi kedvünkért integrálják: amint kész, kapunk egy szoftver frissítést a HForce-ra és már mehet is a megrendelés Izraelbe!
Lehet, hogy nem annyira "golyóálló" mint a Hind, de több páncéltörő rakétát fog tudni hordozni és ugyanannyit mint a Cobra vagy Tiger. Jó lesz ez! :)
 
Szerintem konkrétan a mi kedvünkért integrálják: amint kész, kapunk egy szoftver frissítést a HForce-ra és már mehet is a megrendelés Izraelbe!
Lehet, hogy nem annyira "golyóálló" mint a Hind, de több páncéltörő rakétát fog tudni hordozni és ugyanannyit mint a Cobra vagy Tiger. Jó lesz ez! :)
Nekem sincsenek kétségeim afelől, hogy jó lesz. Csak az Aiebus romulánokkal szembeni türelmét nem értem.
Velük nem lehet gentleman agreementet kötni. Átvernek, és lehúznak mindenkit.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Nekem sincsenek kétségeim afelől, hogy jó lesz. Csak az Aiebus romulánokkal szembeni türelmét nem értem.
Velük nem lehet gentleman agreementet kötni. Átvernek, és lehúznak mindenkit.
Voltam értékesítő régen. Amíg beengednek az ajtón vagy be tudsz mászni az ablakon, akkor mész és nyomulsz! Ez így működik...
 
  • Tetszik
Reactions: Hummen23
Már egy jó ideje gondolkodom ezen a román teszten.

Tudom, hogy MBT témában sem szeretik sokan, ha előhozzuk a párhuzamos üzemeltetés kérdését, de páran azért emlékeztetni szoktunk, hogy ez a legdrágább variáció. A harci helikkel most már bármit csinálnak, fizetnek két céget arra, hogy elvégezze azt a munkát, amit egy is el tudna.

Ebből a szempontból mi sem állunk jobban, mert a rendőrségnek ugyan úgy nem H-145-ösei vannak... De ha ők felújítják a PUMÁkat, akkor a használt autó problémája miatt fogják vinni a pénzt. Hamarabb kopik az alkatrész, nagyobb a fogyasztás, elavultabb technika. Ha H145M-re váltanánk, akkor dobhatják ki a gépeiket és ott vannak, mint mi. (Csak nekünk lehetnek terveink a rendőr helik jövőbeli cseréjére, hogy egységesítjük a flottát.)
Ha a katonaság is amcsi helikre cserél, akkor megoldják a típus egyezőséget -amit mi eddig nem-, viszont a tengerentúlról nem szeretnek gyártást áttelepíteni. Ott meg az lesz a bajuk, hogy az AirBus azonnal kivonulna.

Amíg nem születik döntés, addig nyomulni fognak. De szerintem tavaly már elcseszték.
 
Már egy jó ideje gondolkodom ezen a román teszten.

Tudom, hogy MBT témában sem szeretik sokan, ha előhozzuk a párhuzamos üzemeltetés kérdését, de páran azért emlékeztetni szoktunk, hogy ez a legdrágább variáció. A harci helikkel most már bármit csinálnak, fizetnek két céget arra, hogy elvégezze azt a munkát, amit egy is el tudna.

Ebből a szempontból mi sem állunk jobban, mert a rendőrségnek ugyan úgy nem H-145-ösei vannak... De ha ők felújítják a PUMÁkat, akkor a használt autó problémája miatt fogják vinni a pénzt. Hamarabb kopik az alkatrész, nagyobb a fogyasztás, elavultabb technika. Ha H145M-re váltanánk, akkor dobhatják ki a gépeiket és ott vannak, mint mi. (Csak nekünk lehetnek terveink a rendőr helik jövőbeli cseréjére, hogy egységesítjük a flottát.)
Ha a katonaság is amcsi helikre cserél, akkor megoldják a típus egyezőséget -amit mi eddig nem-, viszont a tengerentúlról nem szeretnek gyártást áttelepíteni. Ott meg az lesz a bajuk, hogy az AirBus azonnal kivonulna.

Amíg nem születik döntés, addig nyomulni fognak. De szerintem tavaly már elcseszték.
Azt pletykálják a tekések is kapnak 2 db h145m-et, de egyenlőre várnak. (gondolom a választások miatt, a sok hülye telex, 444, hvg búvár gyorsan megálmodná, hogy Orbán arról akarja lövetni az istenadta népet, körúton belül, mer' diktatúra).
 
Azt pletykálják a tekések is kapnak 2 db h145m-et, de egyenlőre várnak. (gondolom a választások miatt, a sok hülye telex, 444, hvg búvár gyorsan megálmodná, hogy Orbán arról akarja lövetni az istenadta népet, körúton belül, mer' diktatúra).

Ó, nem kell ahhoz választás, eddig az összes technikai beszerzés bejelentéses hírek alatti kommentek 70%-a tömegbe lövetés, miért nem kórház, inkább józsi munkás bérét emelnék... :D
 
Airbus in Romania started testing the Spike ER2 rocket on the H145M helicopter

A cikk eleje ugyanaz, mint az összes többi, de a végén van egy összefoglaló aszerb gépekről:

"The first user of H145M helicopters with HForce is Serbia, but Serbian helicopters with HForce 1 level have integrated weapons developed in Serbia , container GH78 with 12.7 mm M87 machine gun with 250 bullets, seven- barrel L80-07 non - guided rocket launcher S -8 PCS caliber 80 mm.

Of the 5 H145M used by the Air Force and Air Defense of the Serbian Army, three are armed (military designation H-50B) and as officially announced , will be brought to HForce 3 , which will mean that it will receive an optoelectronic system MX-15 (D) with a range of over 50 km , as well as the HMCS Scorpion pilot helmet system . Also, most of the additional 10 H145M that the Serbian Army should receive in the coming years, will also have HForce 3. Of the other users of H145M, only Hungary has armed helicopters, of the 20 copies 5 has HForce 3, and so far it has been noticed that they are armed with a 20 mm caliber NC261 cannon and a 70 mm caliber FZ231 missile."
 
Az Airbus a H145M tesztjeit végezte a SPIKE rakétával Romániában.

A gyári H145-ös 2022 január 11-én repült el a romániai gyakorlótérre és január 18-án repült vissza Németországba. A visszaúton Péren tankolt.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Aladeen
Néhány szép kép az egyik szerb gépről.

FLVNP82XEAUyqMo
FLVNP82XoAAEG_c
FLVNP85WYAck5DO
FLVNP87XEAkYVS8
 
Újabb cikk a H145M D2-D3/UH-72A -B összehasonlításáról .

"They were complimentary of the reliability, avionics, and general ease of use, with the only consistent complaint being a lack of power in higher density altitude settings. "
- ez mg a D2, négylapátos rotorúról szól.
Ami természetesen földközeli magasságon, kánikulában is igaz.

D3/UH-72B modellről:
"Additionally, the fully automated FADEC starts are a vast improvement and markedly less stressful than those in A model, which require manual modulation of the throttle, increasing the likelihood of a hot start. "

"Far more noteworthy is the inclusion of the auto-hover modes, a valuable addition for hoist operations and even restricted visibility approaches. "

"Does the five-bladed rotor system solve the problems with excessive vibrations in the four-bladed H145 D2? The short answer is, yes. It works as advertised, drastically reducing vibrations in both the front and back of the helicopter. For those not familiar, the four-bladed H145 (BK117-D2) suffered from significant main rotor vibrations felt in the cabin. "

" In the event of spatial disorientation, a simple double tap of the cyclic “autopilot on” button will automatically engage the autopilot and recover the aircraft to a level attitude. If in high or rising terrain, this can be coupled with a quick press of the go-around button on the cyclic, putting the aircraft into a 1,000-foot (300-meter) per minute climb. "

"These features, coupled with synthetic vision, add a level of comfort I find myself dearly missing when flying other military aircraft, particularly in marginal weather or on low illumination nights.
... these capabilities should unquestionably be standard on all new military rotorcraft."

"With increased range and payload, as well as drastically improved ride quality and avionics, there’s no objective metric, aside from speed, where the B-model isn’t an improvement over its predecessor. Based on conversations with those currently flying the A-model and my prior experience with the H145, the new model will offer a significant jump in capability for nearly all current mission sets."

"The UH-72B Lakota represents a drastic improvement over the UH-72 for Army aviators."

"While I’m still reticent about the limitations of employing such solutions in combat and the Lakota was clearly never designed for such environments..."

https://verticalmag.com/features/the-army-guards-new-workhorse-the-airbus-uh-72b/
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Újabb cikk a H145M D2-D3/UH-72A -B összehasonlításáról .

"They were complimentary of the reliability, avionics, and general ease of use, with the only consistent complaint being a lack of power in higher density altitude settings. "
- ez mg a D2, négylapátos rotorúról szól.
Ami természetesen földközeli magasságon, kánikulában is igaz.

D3/UH-72B modellről:
"Additionally, the fully automated FADEC starts are a vast improvement and markedly less stressful than those in A model, which require manual modulation of the throttle, increasing the likelihood of a hot start. "

"Far more noteworthy is the inclusion of the auto-hover modes, a valuable addition for hoist operations and even restricted visibility approaches. "

"Does the five-bladed rotor system solve the problems with excessive vibrations in the four-bladed H145 D2? The short answer is, yes. It works as advertised, drastically reducing vibrations in both the front and back of the helicopter. For those not familiar, the four-bladed H145 (BK117-D2) suffered from significant main rotor vibrations felt in the cabin. "

" In the event of spatial disorientation, a simple double tap of the cyclic “autopilot on” button will automatically engage the autopilot and recover the aircraft to a level attitude. If in high or rising terrain, this can be coupled with a quick press of the go-around button on the cyclic, putting the aircraft into a 1,000-foot (300-meter) per minute climb. "

"These features, coupled with synthetic vision, add a level of comfort I find myself dearly missing when flying other military aircraft, particularly in marginal weather or on low illumination nights.
... these capabilities should unquestionably be standard on all new military rotorcraft."

"With increased range and payload, as well as drastically improved ride quality and avionics, there’s no objective metric, aside from speed, where the B-model isn’t an improvement over its predecessor. Based on conversations with those currently flying the A-model and my prior experience with the H145, the new model will offer a significant jump in capability for nearly all current mission sets."

"The UH-72B Lakota represents a drastic improvement over the UH-72 for Army aviators."

"While I’m still reticent about the limitations of employing such solutions in combat and the Lakota was clearly never designed for such environments..."

https://verticalmag.com/features/the-army-guards-new-workhorse-the-airbus-uh-72b/

Ott van a cikk két hozzászólással korábban linkelve... de hátha valaki így majd elovassa, hogy kiemelted belőle ami neked érdekes volt.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord