Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen, már jó néhány éve ezen dolgoznak, és ha sikerül, az elég nagy dobás lesz. Az egyetlen lényeges kérdés, hogy a két forgórész között beépített áttételház fogaskerekei és csapágyai, valamint a kisebb, de magasabb fordulatszámon üzemelő "meleg" részei kibírnak-e különleges bánásmód/karbantartás/csere nélkül legalább annyi üzemórát, mint a hajtómű más részei. Ha igen, akkor bejön nekik a nagy üzlet, ha nem, akkor az extra karbantartási igény költségei agyoncsaphatják az egész koncepciót. Ha sikerül, akkor az utas és teherszállításban hozhat újdonságot, én erősen drukkolok nekik!!Nem katonai, de hajtómű, és ha értékes meg működő technológia akkor biztosan máshol is használni fogják. A Pratt & Whitney a hajtómű első és hátsó részének eltérő ideális forgássebességére talált megoldást, így csendesebb és takarékosabb (civil) hajtóművet sikerült készíteniük.
Katonai/harcigép-hajtóműveknél nem nagyon lenne előnyös, mert ott alig nagyobb a ventilátorfokozat átmérője a meleg részekhez képest, tehát nem probléma az azonos fordulatszám, és a túl nagy kétáramúsági fok se követelmény. Itt elsőrendű követelmény az abszolút tolóerő nagysága, a mindenkori stabil működés hirtelen gyorsításoknál és gázlevételnél, gyors magasság-változásnál, nagy túlterhelések mellett is (egy áttételmódosító meghajtásháznak az ilyen terhelések nem tesznek jót!), rövid felgyorsulási idő, a többi követelmény csak ezek után. A csendes működés meg egy utánégetős hajtóműnél... ??? Na ne már....Ha katonai gépek hajtóműveinél is elkezdik használni a megoldást, ott talán a megnövekedett szervízigény nem lesz akkora probléma, mint amekkora előnyt hoz a kisebb zajjal meg az alacsonyabb fogyasztással. Mondjuk valamivel nehezebb és hosszabb is lesz egy ilyen hajtómű, mert az a kapcsolószekrány ott középen a hagyományosoknál nincs.
Itt most fékpadi értékekről beszélünk gondolom. A levegőben szuperszonikus tartomány közelében ez az arány nem változik meg?Tu-22M3, NK-25-ös hajtómű, kétáramúság ~1.3, az alapjárattol a maximál forszázsig a földi felgyorsulási idő 18 másodperc. Egy bombázónak még nem akkora gond. Eredmény? Közel 110kN az utánégetés tiszta teljesítménye, összehasonlításképp, egy átlagos vadászgépnél a 70 - 110kN tolóerő kategóriában kb. 30-40 kN plust ad a forszázs. A 120-160 kN tartományban ez 40 - 60 kN, az F-35-ösnél a közel 200kN-ból az utánégetés teljesítménye kb 70 kN.
Whoa... Mintha az F-15 könyv lektorálása te mondtad volna, hogy ok, hogy a külső szemlélő számára látszik a fáklya fényes és belobban, de a hajtmű valójában még nincs teljes fordulatszámon, az még odébb van. A fáklya belobban ~4 sec után, de tolóerő és a fordulatszám a 8. másodperc táján kezdi elérni a maximumot tengerszinten álló helyzetből indulva.Végezetül példának egy igazán alacsony kétáramúságú F100PW229-es, amint 4-5 másodperc alatt alapjáratról felfut a maximális utánégetésig.
0.3-as kétáramúsági fok, 11 fokozatú utánégetés, FADEC vezérlés. Ez a vadászgépek világa, bárhogy is prognosztizálták a 60-as években egyes teoretikusok, a harcászati repülőknél az 1 feletti kétáramúság nem tudott elterjedni:
Nem emléxem a pontos adatokra, de két nyugati megfelelője van. Az orosz PD-14 olyan 5%al nehezebb, és 10%al fogyaszt többet.The UEC declared engine superiority for MC-21 aircraft over western counterparts
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=hu&ie=UTF-8&u=http://vpk.name/news/175648_v_odk_zayavili_o_prevoshodstve_dvigatelya_dlya_samoleta_ms21_nad_zapadnyimi_analogami.html&edit-text=&act=url