Egyéb 5. generációs vadászbombázók

Amúgy ha a stealth döntő jelentősége csökken és lesznek használható megoldások az érzékelésére, még ha nem is egy egységes megoldás, az F-35 nagy bajba kerül mert a stealth-en kívűl nem sok előnye van a 4+ gépekkel szemben.
 
Amúgy ha a stealth döntő jelentősége csökken és lesznek használható megoldások az érzékelésére, még ha nem is egy egységes megoldás, az F-35 nagy bajba kerül mert a stealth-en kívűl nem sok előnye van a 4+ gépekkel szemben.

Van mit visszaolvass az F-35-ről úgy veszem észre.
 
Amúgy ha a stealth döntő jelentősége csökken és lesznek használható megoldások az érzékelésére, még ha nem is egy egységes megoldás, az F-35 nagy bajba kerül mert a stealth-en kívűl nem sok előnye van a 4+ gépekkel szemben.

A stealth jelentősége csökkenhet, de a technológia és a megoldások fejlődése ettől nem fog megállni. A stealth már a design alapja és marad is. Olyan nem fog történni, hogy <i>"jajj van megoldás ellenne, úgyhogy hagyjuk a francba"</i>. Olyan fog történni, hogy "tegyünk a megoldás ellen valamit, mert így megy ez.
 
@blogen
egyetértek. Ugyanaz lesz a sorsa mint minden fejlődési lépcsőnek. eddig minen mérföldkő (pl sugárhajtás vs légcsavar, szuperszonikus képesség vs szubszonikus, önirányított légiharcrakéták vs gépágyúk, fedézeti radar vs szabad szem stb) csak a kezdetekben hozott fölényt később az újítás jelentősége leértékelődött, ennek ellenére megtartották. Tehát egy döntő fölényű képességből csak egy kötelező hozzáadott képességgé degradálódtak ezek az újítások.A stealth is meg fog maradni mint egy kötelező kellék/adalék a vadászgépek képességének spektrumában.
 
http://foxtrotalpha.jalopnik.com/so-what-were-those-secret-flying-wing-aircraft-spotted-1555124270

sk74bjwfvcafud5fbfo6.jpg

Kínai stratégiai felderítő.
 
Ha amerikai légtérben repkedett akkor amerikai vagy kamu. Mert nincs az az ország, amelyik a kísérleti repülőit egy másik ország (és pont Amerika) légterében reptetné. Elsősorban, mert légtérsértés, továbbá lelőhetik / lezuhahat / kényszerleszállhat és akkor kukába ment a tech vagy még rosszabb, a másik kezére jutott.
 
Szerintem egy Northrop YB-49. A forma nagyjából stimmel, ilyen szögből a kicsi vezérsíkok valszeg nem látszanak. A kondenz elhelyezkedése is nagyjából stimmel, mondjuk a kép minősége elég szar.

Northrop_YB_49a.jpg

YB49-2_300.jpg
 
Egyébként azt tudja valaki mikori ez a kép? Ha mostanában készült akkor valszeg nem az amit mondok..
 
Idei. Itt a cikk:
http://englishrussia.com/2008/04/17/soviet-air-carriers-models/
Van vagy 3 gép ami esetleg lehet, és még vagy 5, ami elvileg sosem épült meg.
 
Szép vonalai vannak, a NASA X-31-nél láttam ilyen megoldást.
http://youtu.be/JVLDj1VGPUA
 
Javaslom a katonai repülésen belül egy új főkategória létrehozását. A címe: X, Y - nem sorozatgyártottak

Javaslom ennek a topiknak a használatát:

http://htka.hu/kozosseg/discussion/48166/kiserleti-repuelogepek
 
Ameddig nem kezdenek megjelenni képek róla, addig ne is foglalkozzunk vele.
 
Nem értem minek új típus a Tornádók kiváltására. 2 üléses EF-2000-ek miért nem jók erre a feladatra? Mi olyat tud szegény tornádó amit a legutolsó EF-2000 verziók nem?
Nem értem én ezt a dolgot...
 
Szerintem 5. generációsban gondolkodhatnak, saját fejlesztéssel. Másnak én sem látom az értelmét. Európa csúnya lemaradásban van.
 
Például a elektronikai lefogóváltozat AGM-88, ill AARGM-et indítani. (Előbbit tudják pld. az olasz korszerűsített IDS-ek is.) A brit Typhoon-ok, a Storm Shadow-nak tulajdonítottak ilyen képességet, de ez nyilvánvaló marhaság. Nincs elektronikai lefogó változat belőle. A Tornadó alacsonytámadó képessége egyébként szinte egyedüli a nyugati gépek között (ezt nekem magyar tiszt mondta az egyik ELITE hadgyakorlaton, alacsony magasságon nagy sebességű támadását nehéz kivédeni pld. KUB-bal. (hasonlóan a SzU-22-esekhez, de azoknál jobb precíziós fegyverzettel.
 
Ha 2025 után állítják hadrendbe, akkor 5. gen kell már. Viszont fél Európában F-35 lesz, aki kimarad (német-francia) az meg 10 év alatt nem dob össze egy gépet.