Egyéb harci helikopter típusokkal kapcsolatos hírek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 047
73 541
113


The Sikorsky S-67 Blackhawk was a private-venture, prototype attack helicopter built in 1970 with Sikorsky Aircraft research and development (R&D) funds. A tandem, two-seat aircraft designed around the dynamic drive and rotor systems of the Sikorsky S-61, it was designed to serve as an attack helicopter or to transport up to eight troops into combat.
Its armament included a Tactical Armament Turret (TAT-140) with a three barrel 20 mm (0.79 in) cannon, and could carry 16 TOW missiles, 2.75-inch (70 mm) rockets, or AIM-9 Sidewinder air-to-air missiles.[3] The Blackhawk was powered by two General Electric T58-GE-5 1,500 shaft horsepower (1,100 kW) engines.
As part of internal Sikorsky R&D efforts, in 1974, the S-67 had a 3.5-foot-diameter (1.1 m) ducted fan fitted instead of its original conventional tail rotor.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 047
113
Új generációs kínai harci heli program

Márciusi kép

52745522706_813f7881ee_o.jpg



Ez a mostani

52878459553_ed8a450a4e_h.jpg


Hasonló nagy kijelzős lesz mint a bell 360

bell-invictus-cockpit-1.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Kim Philby

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 558
113
Miért nem gyárt a Nyugat is olyan duplarotoros, katapult üléssel ellátott helikoptert mint az orosz aligátor? Szerintem az a fejlődés ha olyan technikát fejlesztünk ami azért megpróbáljuk életben tartani a személyzetet. Hiszen az életben maradt pilóta mehet újabb bevetésre.
 

Gari

Well-Known Member
2020. szeptember 13.
540
1 536
93
Miért nem gyárt a Nyugat is olyan duplarotoros, katapult üléssel ellátott helikoptert mint az orosz aligátor? Szerintem az a fejlődés ha olyan technikát fejlesztünk ami azért megpróbáljuk életben tartani a személyzetet. Hiszen az életben maradt pilóta mehet újabb bevetésre.
Szerintem az egymás melletti üléspozíció óriási hátránya a rosszabb kilátás a másik oldal felé a vezetőnek és a fegyverkezelőnek is. Kiképzéshez talán előnyös lehet egymás mellett ülni, de harcban szerintem hátrány.
A katapultálás pedig elég bonyolult lehet (pl. rotorlapátok lerobbantása) ahhoz képest, hogy milyen szűk körben van értelme használni.
Ha telibe találja valami és felrobban, akkor a katapult sem segít, ha pedig csak megsérül a helikopter, akkor elég jól le tud szállni magától is. Persze valószínűleg összetörik magukat a pilóták, de ez a katapultáláskor is előfordul.
Talán 1 hírt olvastam arról, hogy oroszok sikeresen használták a katapultot helikopterből. És ott sem tudjuk, hogy katapult nélkül mi lett volna, le tudtak volna szállni anélkül is, vagy sem.
Viszont a koax rotornak vannak előnyei, azt nem tudom miért nem alkalmazzák nyugaton.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 047
30 961
113
Szerintem az egymás melletti üléspozíció óriási hátránya a rosszabb kilátás a másik oldal felé a vezetőnek és a fegyverkezelőnek is. Kiképzéshez talán előnyös lehet egymás mellett ülni, de harcban szerintem hátrány.
A katapultálás pedig elég bonyolult lehet (pl. rotorlapátok lerobbantása) ahhoz képest, hogy milyen szűk körben van értelme használni.
Ha telibe találja valami és felrobban, akkor a katapult sem segít, ha pedig csak megsérül a helikopter, akkor elég jól le tud szállni magától is. Persze valószínűleg összetörik magukat a pilóták, de ez a katapultáláskor is előfordul.
Talán 1 hírt olvastam arról, hogy oroszok sikeresen használták a katapultot helikopterből. És ott sem tudjuk, hogy katapult nélkül mi lett volna, le tudtak volna szállni anélkül is, vagy sem.
Viszont a koax rotornak vannak előnyei, azt nem tudom miért nem alkalmazzák nyugaton.
Ami azt illeti,a Sikorsky kisérletezett már a 60as években katapültüléssel,ahogy az LM is az AH56 programban.Ahogy a koax rotorokkal is,de gyakorlatban nem használták őket
main-qimg-14924ae8edd675844914bb239d593897-lq
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 273
14 173
113
Miért nem gyárt a Nyugat is olyan duplarotoros, katapult üléssel ellátott helikoptert mint az orosz aligátor? Szerintem az a fejlődés ha olyan technikát fejlesztünk ami azért megpróbáljuk életben tartani a személyzetet. Hiszen az életben maradt pilóta mehet újabb bevetésre.
Nyugaton az elgondolás, hogy földközelben közlekedő helikoptert ha lelőnek, úgy sincs idő katapultálni.

Ezèrt inkább a becsapódás tompítására fektettèk a hangsúlyt.
Nem vèletlen nem behúzhatók a futóművek amiknek amúgy nagy a lègellenállásuk.
Elvileg ezek emèsztik fel a zuhanás energiájának nagy rèszèt.

A koax rendszer meg bonyolúltabb jóval.
Mègha meg vannak az előnyei.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 047
113
Sziasztok !
Azt kérdezném hogy van e nagysebességű harciheli program most a jenkiknek ?

Vagy ez a definat programban van?

409953.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 047
113
"Megbízható források szerint két hónapja érkezett először vadonatúj támadóhelikopter (WZ-XX)"


A WZ-XX merev koaxiális rotorral és csatornás tolócsavarral rendelkezik. A WZ-XX az SB-1 és a Ka-52 hibridje.
GGbWxWrXkAA2-2A
 
  • Hűha
Reactions: enzo

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 047
73 541
113
The Light Helicopter Experimental (LHX) program was a 1980s United States Army helicopter procurement project to replace the AH-1 Cobra and OH-58 Kiowa helicopters.




Hughes LHX SCAT

In the 1980s, the Hughes company was producing the world’s most advanced helicopter gunship for the US Army, the AH-64 Apache, so felt they were in a strong position to win LHX, the contract to build the next US Army attack helicopter. Their offer was extremely bold and quite unlike any flying machine before or since. The Hughes LHX SCAT had no tail rotor, instead using the NOTAR system allowing a shape that would have had far less drag than any other helicopter. The fuselage was an aerodynamically wasp-like pod with two sharply swept wings and a nose section closer in appearance to a supersonic fighter than an attack helicopter. Smaller than the other proposals, yet equally well armed and fast at an estimated 342mph. It is unclear what Hughes were offering the utility category for LHX.

NIywyAW.jpg
5NNGRBk.jpg


Boeing LHX SCAT

Staying on the subject of LHX, Boeing rejected the notion of very high speed, deciding that stealth and advanced sensors were the solution to the requirement for enhanced survivability. Their proposal was shaped for low radar observability — with weapons mounted internally. According to the writer Bill Gunston, the proposal rejected cockpit transparency (windows) in favour of sensors creating an artificial view of the world for the pilot; the reason for this is two-fold, transparencies create problems for stealthy designs and at the time there was a fear of laser dazzling weapons (also seen on the stealthy BAe P.125 concept).

Boeing’s embrace of stealth over speed won out, and a 1984 review of the proposals agreed. An updated requirement was issued – LHX / LOA – which insisted that the new aircraft must be low-observable (to radar and infra-red sensors) . Such a brief immediately wiped out the chances of any tilt-rotor designs with their massive frontal cross-sections.

GbGLTcg.jpg

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 047
73 541
113
Kamov V-100 War Hammer / ‘Боевой молот’

V100.jpg

Image via rotorpedia.ru

Kamov’s long flirtation with twin wingtip-mounted rotors led to some truly startling ideas, one was a vast C-130-sized transport- and at the other end of the size spectrum was the V-100, an extremely fast battlefield helicopter. As well as the unusual rotor configuration, the V-100 was to have a single pusher propeller – this, combined withs its sleek aerodynamics, was expected to imbue with it a top speed of 400 km/h (around 250 mph) – which is a whole 100 km/h faster than the AH-64 Apache (itself no slouch). Armaments considered included two 23-mm cannon or a single 30-mm, and even the huge air-to-ground Kh-25 (X-25) missile. In the end, the design was considered too risky, and never flew. Russia eventually ended up with the Ka-50/52.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 047
113
Nyugtassatok meg hogy ez nem az a harci heli amit pár napja írtam !

Mert ez nagyon nem az !!!!!! Ez baxki egy mi-28 koppintás ! De ha az is lenne akkor a z-10 ,z-19

"Megbízható források szerint két hónapja érkezett először vadonatúj támadóhelikopter (WZ-XX)"

"A WZ-XX merev koaxiális rotorral és csatornás tolócsavarral rendelkezik. A WZ-XX az SB-1 és a Ka-52 hibridje"