Egyéb harckocsi típusokkal kapcsolatos hírek, fejlesztések

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

R

Ruby de Puteaux

Guest
Object 279 a tesztpályán. A második világháború után, 1959-ben készültek el a prototípusával. 2 pár lánctalpával a különösen nehéz terepen való áttörő szerepkörre tervezték.

0iqxgfdwu6v61.jpg


OBJECT_726_test_bed.jpeg
 
W

Wilson

Guest
Tiszteletbeli veterán: Centurion BARV FV4018 02ZR77


Centurion BARV FV4018 partmenti mentőjármű a norvég fjordok felmérése közben, egy kiképzési partraszállás előkészítése céljából; 1970-es évek vége.

1617439_600.jpg

1617893_600.jpg


1618104_600.jpg


Eredetileg ez volt az egyik első eredeti Centurion harckocsi, amelyet valamikor 1944 és 1946 között gyártottak, szinte közvetlenül azután, hogy az M4 Sherman közepes harckocsikon alapuló első BARV-ok (Beach Armoured Recovery Vehicle,tengerparti páncélozott mentőjármű) átestek tűzkeresztségen a normandiai partokon.

A Centurion több mint egy évtizeden át becsületesen szolgált tankként, amíg az 1950-es évek közepén-végén a Sherman BARV elégtelen teljesítményével kapcsolatos problémák miatt az új tengerparti páncélozott mentőjármű kialakítása el nem kezdődött, ezek a munkálatok 1956-1957-ben kezdődtek. A britek logikusan az FV4200 Centurion harckocsit választották a leendő BARV alapjául.

Az átalakítás magában foglalta a torony eltávolítását, egy magas, enyhén páncélozott, vízálló felépítmény létrehozását.

1618329_300.jpg
1618602_300.jpg


A 13. FV4200-as FV4018-as FV4200-as átalakítása a ROF Barnbow Leedsnél:

1618815_300.jpg
1619041_300.jpg

1619307_300.jpg
1619505_300.jpg

1619829_600.jpg
 
W

Wilson

Guest
2.

A sivatagi színezés és a világosabb egyenruhák alapján az alább látható 02ZR77 fotók közül három egyértelműen valahonnan a meleg délen készült.

1620286_300.jpg
1620612_300.jpg


A festés, a felszerelés és különösen a tüzér frizurája alapján a negyedik kép ugyanabból az időből és helyről származik, mint a két legfelső. Norvégia, 1970-es évek.

1620815_300.jpg
1621097_300.jpg


Néhány évvel később, 1982-ben a 02ZR77 egyike volt annak a két BARV-nak, amely a 17. Királyi Közlekedési Hadtesttől részt vett a Sutton hadműveletben, a San Carlos-i partraszállásban a Falkland-szigeteken (Malvinák). Ennek során az egyik Centurion BARV a HMS Fearless FTRD-vel támogatta a partraszállást a Blue Beach-en, a másik pedig a Red Beach-en a HMS Intrepid, a HMS Fearless egyik hajójával.

1621292_300.jpg
1621543_300.jpg

1621778_300.jpg
1622101_300.jpg


A leszállás során az egyik Cent BARV meghibásodott

1622480_300.jpg
1622702_300.jpg
 
W

Wilson

Guest
3.

Mivel a partraszállási művelet végeredménye akkor még nem volt teljesen világos, így a mozgásképtelen BARV-ot kivontatták a mély vízbe, és elsüllyesztették, hogy az ellenség ne szerezhesse meg. A győzelem után azonban a járművet búvárok segítségével kiemelték . Ezt követően is aktív szolgálatban maradt, és részt vett az első öbölháborúban...

1622804_600.jpg


...és pályafutása befejezéseként 2003-ban részt vett a Shock and Awe hadműveletben.

1623190_300.jpg
1623400_300.jpg


A közel-keleti hadszíntéren a BARV-ok iránti sürgős szükséglet miatt a 02ZR77 végleges leszerelését már 2005-ben el kellett rendelni. Ez a Centurion BARV FV 4018 nemcsak az utolsó Centurion volt, hanem 56 évnyi szolgálati évével tovább szolgált minden más páncélozott járműnél a brit fegyveres erőknél.

Eközben 2003 óta megkezdődött a Centurion BARV leváltása a Leopard 1 MBT alvázán.

De ez egy másik történet.

1623650_600.jpg


A BRV-k két generációja egy képen. Hippo BRV a bal oldalon és Centurion BARV FV4018 a jobb oldalon
 
W

Wilson

Guest
A németországi tankfejlesztés történetéből.


FRG. Prototípus harckocsik és IFV-k modelljeinek tesztelése

A Leopard 1 után az egyik első, az új technológiák tesztelésére szolgáló futó próbapéldány az 1964-ben kifejlesztett Leopard 1 MBT módosított alvázán elhelyezett, háromtengelyes stabilizált toronnyal (T 3) és 105 mm-es löveggel ellátott modell volt.

Bild-02_Fzg-mit-T-III_vvornli-%2BVersuchstr%25C3%25A4ger%2Bmit%2Bdem%2Bdreiachsig%2Bstabilisierten%2BTurm%2BT%2B3%2Baus%2Bdem%2BJahr%2B1966.jpg

modell háromtengelyes stabilizált T 3 toronnyal, 1966.

Fotó: Europäische Sicherheit & Technik.


Bild-05_FVT01_1-e1598613718309%2B%25281%2529.jpg

FVT 01 technológiai próbapad az M41 alvázon lévő független irány- és szervóhajtás ellenőrzésére.

Leopard%2B2%2BT19%2Bturret%2Bwas%2Bfitted%2Bwith%2Ban%2Bactual%2Bautoloader%2Bin%2B1983.jpg

A T 19-es lövegtoronnyal (Leopard 2 AV) ellátott tesztjármű , amelybe 1983-ban dinamikus tesztek céljából egy Rheinmetall / Wegmann & Co. töltőgépet szereltek be.

19.jpg

Ugyanezt a tornyot használták később a 140 mm-es ágyú tesztelésére.

Mindezekre már nem volt szükség, mert a 80-as évek végére a valószínű ellenség Szovjetunió megszűnt létezni. De a fejlesztéseket kétségtelenül tárolják, és rövid időn belül ha szükséges megvalósíthatóak.


Einbau%2Bder%2BGasturbine%2BGarrett%2BGT%2B601%2Bin%2Beinem%2BVersuchstr%25C3%25A4ger%2BMarder.jpg

Garrett GT 601 gázturbina beszerelése a "Marder" alapján készült teszt modellbe.


Versuchstr%25C3%25A4ger%2BMarder%2Bmit%2Bdiesel-elektrischem%2BAntrieb%2Baus%2Bdem%2BJahr%2B1985.jpg

"Marder" alapú teszt modell, dízel-elektromos meghajtással 1985-ből.


Bild-10_VTGS.jpg

A "Leopard-1" alapon infravörös és radar álcázást alkalmazó futó makett általános nézete.


Bild-11-VT-11-Putlos-1-e1598613593999.jpg

VT 1-1 kettős tornyú kazamatás tesztjármű két 105 mm-es löveggel, amikor szalvóba tüzel,

Bild-08_MUSS_auf_Leop2-e1598613630713.jpg

A MUSS optronikus elhárító rendszer elemeivel módosított Leopard 2A5 MBT-n alapuló kísérleti jármű.


Bild-12_VTS1_bei-Schie%25C3%259Fversuchen-e1598613562573.jpg

VTS-1 teszt jármű egy Marder alvázra szerelt 105 mm-es ágyúval.
 
W

Wilson

Guest
2.


Teilsystem-Versuchstr%25C3%25A4ger%2Bmit%2Belevierbarer%2BPlattform%2Bbemannt%2Bauf%2Bdem%2BFahrgestell%2Bder%2BPanzerhaubitze%2B155-1.jpg

APC tesztjármű emelhető platformmal a Panzerhaubitze 155-1 (Panzerhaubitze 70) önjáró löveg alvázán.

Bild%2B15_TVT_PARS3Trilateraler%2BVersuchstr%25C3%25A4ger%2Bzur%2BEr-%2Bprobung%2Bdes%2BLFK-Systems%2BPARS%2B3%2BLR%252C%2Bals%2BBasis%2Bdiente%2Bein%2BFahrgestell%2Bdes%2BKPz%2BLeopard%2B1%252C%2Bdie%2BPlattform%2Bwar%2BunbemanntLR.jpg

LFK PARS 3 LR APC rendszer próbapéldánya Leopard 1 MBT alvázon és pilóta nélküli APC emelőplatformon alapul.


WTD-91-2007.jpg

A célpont egy szimulált szovjet harckocsi a PARS 3 LR APC rendszerhez.

Gesamtsystem-Versuchstr%25C3%25A4ger%2BSPz%2BMarder%2B2%2Baus%2Bdem%2BJahr%2B2006%253B%2Bdas%2BFahrzeug%2Bverf%25C3%25BCgte%2B%25C3%25BCber%2Beinen%2Bbemannten%2BTurm%252C%2Bdas%2BGefechtsgewicht%2Bbetrug%2B43%2Bt.jpg

BMP Marder 2, 2006. A jármű emberes toronnyal rendelkezett, és 43 tonna súlyú volt.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 719
72 079
113
Ezekben az időkben volt egy komplett harcjárműcsalád tervezetük ACV Puma néven, rengeteg verziót tudtak belőle kihozni 4-6 futógörgős alvázon.

aypf32vkit611.jpg

Dsh7zjeXgAEE0GJ.jpg

Leopard 1 tornnyal.

97535-aa5ac4bc9a1d0870f0f4cbf29d732850.jpg

97536-c3c9f6c9da50b21c0ee216cbf382a874.jpg

IFV variánsok.

VY8c3Ma.png

Légvédelmi rakétás.

97931-c69f3bed995cfb80889b8ca300f87620.jpg

image10.jpg


A Marder 2 és a Puma is kapott a technológiai tapasztalatokból. A futómű a Leopard 1-ből származik.

image12.jpg
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 719
72 079
113
Ugyanebben az időben mentek a hagyományos és rakétatüzérségi fejlesztések is:

sp70.jpg
sp70-image03.jpg

sp70-image04.jpg
sp70.jpg

SP-70 önjáró 155 mm tüzérség löveg, természetesen az elmaradhatatlan módosított Leopard 1 alvázon. A PZH-2000 fejlesztéséhez hozzájárult.

5029%20Raketenartillerie%2004.jpg


110 mm-es LARS rakétaindító a Kajapa módosított alvázán.

DfofLHmUEAIpDfj.jpg

71596-1b1eaa58cc2d28f87d305b36afac1d11.jpg
1430186433_i-1611.jpg


RS-80 280 mm MLRS Leopard 1 alvázon.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 719
72 079
113
Marder DF 105 közepes hk koncepciók:


2369_1000.jpg

AMX 13 toronnyal.


YS7onwIw47oIiLWz36lETYQM83IYjI88IJKpZGjDlSdeu81rC3ulBPUGAG9x0jlbUY3xS9mINPDnzjIcfT90I5OBVLQ7XnmS624TW4xDcs1bKldtunvj1SRo3WG_7rCMvx270hq_

5is1k7VPz1WLr5XeG0kSzU0pAB-H2SkSSOsljIQA2U7C1V8IRLykqQO66_W5mHMtp2CgxoJz1ONd13v7_QfBPdg9fyrW3NnfHC2KhduNz854to9z1J3FHzIG0vD-4FuxbDwMjGi6

FL-20 toronnyal

22aec33a2aa5acfe8a0b25cf1c252a25.jpg

a7bc601b2049fd169c5fb6f8391982c6.jpg

UDES-19 Svéd prototípus 105 mm

EtdPF7WXcAEkjBi.png

Begleitpanzer 57 mm
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
VT-2000 ATGM hordozó kétfős személyzettel. Az elképzelés az volt, hogy mindenki tud vezetni, irányozni, de nem volt kielégítő. Leo 1 és 2 alvázon.

f7a9b950f0b003ddd39ab2e39ee66ca8.jpg

q_SEYCGKvqYX0R0Tze3iVXyUfN1jQh7zIcyV2riH6aFyRKHy3wRtfNYiBzv9rue9gpwBedgbSlNkwV9b4ajyoS_fl4sDMvqT
e75bac958289.jpg

1534990579_vt2000_1.png

49iKgLcekEXS2Vxw8_rjFBa2DNItNDPfxkT5n0t2IE_1AK3KA4Mh4sKA_NmrCuWngOhy9me07GtpL7sAXXlOtQGi2GA8h4izrQ
Csak kiegészítésül:
Nem volt fegyverzete, még csak tervben sem.

A VT-2000 célja alapvetően az volt, hogy tapasztalatot szerezzenek azzal kapcsolatban, hogy két fős személyzet elég lehet-e egy harcjárműnek, akár harckocsinak is. A lehetséges szinten automatizáltak mindent, és a lényeg az volt, hogy a két kamerarendszerrel két teljes értékű, egymástól független szenzorcsoportot nyújtsanak a két fős személyzet számára, vagyis tetszésszerűen oszthassák meg egymás között a feladatokat.

Az egész erősen koncepcionális volt, a kameratornyokat sűrített levegővel, pneumatikus módon mozgatták, és ehhez a torony hátsó részén látható könnyűbúvár-tartályokat használták ( a tesztek maguk korlátozott ideig tartottak, így elegendő volt ez a megoldás ).

Mivel egy harckocsi karbantartásához két fő kevésnek tűnt, ezért azt vázolták fel, hogy kétszer két fő alkot egy teljes személyzetet, akik két "műszakban" dolgoznak. Az egyik csoport pihen, a másik addig bevetésen van, majd cserélnek. A karbantartási feladatoknál pedig mind a négyen rendelkezésre állnak. Nem mellesleg pedig egy esetleges járműveszteségnél még a legrosszabb esetben is csak két katonát vesztenek el, nem pedig négyet.

A tapasztalatok ugyanakkor nem voltak meggyőzőek. Ha az egyik fő a célkereséssel, majd leküzdéssel foglalkozik, a másik pedig addig vezeti a járművet, akkor nem maradt energia arra, hogy figyeljenek a többi egységgel való kommunikációval, illetve a kvázi "parancsnoki" feladatokat ellátni. Ha pedig megálltak, és az egyik fő célkeresés / parancsnoki teendők, a másik fő pedig a célleküzdéssel foglalkozott, akkor értelemszerűen feladták a mozgás közben célleküzdés lehetőségét. Nagyon kezdetleges módon automata célazonosítás és követés terén elkezdődtek a puhatolózások, ám a technikai szint nem volt megfelelő erre a célra. Ez esetben a célkeresés és leküzdés folyamatát lehetett volna fél-automatizálni (ráböksz a célpontra, és a számítógépek kidolgozzák a szükséges lőelemeket, majd ha a találat esélye megfelelő, megtörténik a tűzkiváltás).