A németországi tankfejlesztés történetéből.
FRG. Prototípus harckocsik és IFV-k modelljeinek tesztelése
A Leopard 1 után az egyik első, az új technológiák tesztelésére szolgáló futó próbapéldány az 1964-ben kifejlesztett Leopard 1 MBT módosított alvázán elhelyezett, háromtengelyes stabilizált toronnyal (T 3) és 105 mm-es löveggel ellátott modell volt.
modell háromtengelyes stabilizált T 3 toronnyal, 1966.
Fotó: Europäische Sicherheit & Technik.
FVT 01 technológiai próbapad az M41 alvázon lévő független irány- és szervóhajtás ellenőrzésére.
A T 19-es lövegtoronnyal (Leopard 2 AV) ellátott tesztjármű , amelybe 1983-ban dinamikus tesztek céljából egy Rheinmetall / Wegmann & Co. töltőgépet szereltek be.
Ugyanezt a tornyot használták később a 140 mm-es ágyú tesztelésére.
Mindezekre már nem volt szükség, mert a 80-as évek végére a valószínű ellenség Szovjetunió megszűnt létezni. De a fejlesztéseket kétségtelenül tárolják, és rövid időn belül ha szükséges megvalósíthatóak.
Garrett GT 601 gázturbina beszerelése a "Marder" alapján készült teszt modellbe.
"Marder" alapú teszt modell, dízel-elektromos meghajtással 1985-ből.
A "Leopard-1" alapon infravörös és radar álcázást alkalmazó futó makett általános nézete.
VT 1-1 kettős tornyú kazamatás tesztjármű két 105 mm-es löveggel, amikor szalvóba tüzel,
A MUSS optronikus elhárító rendszer elemeivel módosított Leopard 2A5 MBT-n alapuló kísérleti jármű.
VTS-1 teszt jármű egy Marder alvázra szerelt 105 mm-es ágyúval.