Nem a harckocsi olcsóbb. Az Objekt-195 valószínűleg drágább lett volna mint a T-14. De nem is írtam sehol, hogy olcsóbb lett volna.
Ezt írtad:
Már csak azért sem igaz, mert a T-14 pont az Objekt-195, kissebb, könnyebb, egyszerűbb, butított változatának indult... No meg persze olcsóbbnak is. Ez utóbbiból 100% hogy nem lett semmi.
Ez egyértelműen a harckocsira vonatkozik amit írtál, akár hogy is olvasom...
Szóval ha már leírod, akkor utána ne állítsd légy szíves, hogy nem is írtál ilyet...
Itt a probléma a következő: Kifejlesztettek egy új típust, ez volt az Objekt-195. 2002-ben megépül mindkét prototípus. A felmerülő problémákat javítják, fejlesztik a gépet. 2007-ben már javában folytak az állami tesztek, a maradék műszaki problémákat is megoldották. Erre villámcsapásként 2008-ban leállították a tesztelést, majd hamarosan bejelentették, hogy törlik a programot. Állítólag a gép már majdnem szériaérett volt, sokkal előrébb tartott mint az Armata ma.
Itt a probléma az, hogy "állítólag" ... "majdnem szériaérett", utána "sokkal előrébb tartott mint az Armata ma".
Szóval feltételezünk, ami nem baj, csak akkor feltételezést írunk le, nem tényeket.
Kezdve ott, hogy az Objekt 195 esetén is emlegettek egy X elrendezésű új diesel-motort, amely 1500 le körül teljesített volna. Ami akár az A-85(-3A) is lehetne, például.
Talán majd 30-40-50 év múlva lesznek megbízható információk, hogy hol is tartott valójában az Objekt 195, ami tényleg nagyon ígéretes program volt, de nagyon kíváncsi lennék arra, hogy valóban olyan szériaérett volt-e, ahogy most például írod.
A törlés okai mindenféle mondvacsinált indokok: túl drága, erkölcsileg elavult, a T-72 bőven megfelelő, az ipar képtelen a sorozatgyártásra...
Ami tény: Valóban drága lett volna. De az nem drága, hogy az egész projeketet kukázzák, majd szinte nulláról kezdenek bele egy új fejlesztésbe? Ami, mint ahogy kiderült, szintén rendkívül drága lesz... Óriási mennyiségű pénz ment veszendőbe így.
Amennyiben viszont lenyelik az árcédulát, legkésőbb 2010-ben megindulhatott volna az Objekt-195 gyártása. Ha csak évi 20db-ot szerelnek össze, mára több mint 200db állna szolgálatban. Az a pénz, amit az Armata fejlesztésére költöttek, fedezhette volna a 195 gyártását.
Ez a projekt árának összevetése.
Itt megint felmerül, hogy pontosan milyen rendszerek költségeit számoljuk, lásd vajon a T-14 megörökölte-e az A-85-3A-t az Objekt-195-től, vagy az Afganit APS-t például?
Mert ez esetben az Objekt-195 költségeiből ez átvándorolt a T-14-esébe.