Egyéb harckocsi típusokkal kapcsolatos hírek, fejlesztések

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 710
30 204
113
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 203
67 067
113

Verdeja volt a neve annak a könnyű harckocsi-sorozatnak, amelyet Spanyolországban fejlesztettek ki 1938 és 1954 között, hogy megpróbálják lecserélni a német Panzer I és a szovjet T-26 harckocsikat

391c917d5e911c6baf3774d47a89e90f.jpg


Tarackra átfegyverzett verzió

73ffe9613f6830b2bfa8198ff4436672dc3cb89cr1-736-552v2_00.jpg
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
UDES XX-20, a Bv. 206 járművek mellé/cseréjére szánt prototípus a nyolcvanas évekből. Ennek a változatnak az az érdekessége, hogy a motor, sebességváltó, üzemanyag és a lőszer is a hátsó egységben lett volna elhelyezve. A prototípus ekkorra már egy család alapja lett volna, többféle feladatra optimalizált változatot is szerettek volna ugyanezen az alapon gyártani.
Motor a hátsó szekcióban.
d9xkmgz-6f89472d-22ec-4f7c-b169-de5d6a0703c0.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 922
73 342
113
Szoval a Logim nagyan nem egy afrikai gyerekrsjz,hanem a kor egyik elvonalbeli,60+ tonnas hk fejlesztese.A fejledztes a Leo2A4 zerveibol indult ki.Az MTU EuroPowerPack,smi modositva hajtja s Merkava IVet,eredetileg a Logimnak lett tervezve.(németek diszkreten eleg jol tamogadtak a burokat,pl a Ratel is egy német,Bussing fejlesztés)
Panther zechnologiai demonstrator szinten van,sorozatgyartasta alkalmatlan
Logim sorozatgyartasta kész tervdokumentáció szinten lett befagyasztva.TTD azert lett nagy hirtelen osszedobva,hogy a hatalmat atvevo negereknek bizonyitson az ARMSCOR/Denel ( akkoroban ment a helyi azalakulas) ,hogy de,95tol a Logim sorozatgyarthato.ANC vegul nem rendelte meg,exportjat meg az amvsik és a nemetek blokkoltak.(pl Kina jelendkezett,hogy megvenne technologiastul).
A kulcs a beszallitoi kor kivallasztasa,osszekotve a modernizacioval (a mai beszallitok nem 30 evvel ezelotti technologit szallitananak).Na meg a rendszerintegracio.
Se tegnnapra,se egyedul nem tudnank megcsinalni.Igymond fovallalkozok lejetnenk,akik szervezik és integraljak a hozzarrto alvalalkozok munkajat Es ez is evekbe tellene,de hyorsabb lenne,mint egy uj hk terv kidolgozasa.

Loggim - The Tank That Could Have Been...

Republic of South Africa (1992) – 1 Built

SA-ARMOUR-MUSEUM-3-640x427.jpg
spalsh-640x480.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 746
113

Ennél szerintem okosabb egy olyan meghajtás ahol egy nagy köbcentis sorhatos dízel egy generátorra dolgozik, onnan meg az áram lánctalpanként 1-1 villanymotort táplál.
De ők tudják, hogy miért jó egy civil dízelt direktbe rákötni egy olyan hajtásláncra ahol komoly visszaható erők is jelentkezhetnek, az amúgy is rally cross szerű felhasználási profil mellet. :)
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Ennél szerintem okosabb egy olyan meghajtás ahol egy nagy köbcentis sorhatos dízel egy generátorra dolgozik, onnan meg az áram lánctalpanként 1-1 villanymotort táplál.
De ők tudják, hogy miért jó egy civil dízelt direktbe rákötni egy olyan hajtásláncra ahol komoly visszaható erők is jelentkezhetnek, az amúgy is rally cross szerű felhasználási profil mellet. :)

Nekem az nem tiszta ezeknél az elképzeléseknél, hogy mi lesz, ha lemerül az akkupakk? 45 tonnás, 750 lovas harckocsi, 2500 Nm forgatónyomatékkal? Én értem, hogy civil életben már lehet az elektromos járművekkel valamennyire tervezni, de egy harctéren hogyan? A másik kérdésem, a miből lesz a delej? Beletöltjük a gázolajat a harctéri aggregátorba, ami előállítja az elektromos áramot, amit jó kis veszteséggel beletolunk a harckocsi akkumulátor pakkjába? Mekkora ennek a teljesen felesleges plusz lépésnek az anyagi, logisztikai vonzata? Ha önmagát tölti hibrid rendszerben, akkor megint az a gondom, hogy mikor tudja ezt hatékonyan tenni? Nyilván mikor menni kell, akkor nem, mert kell az elektromos rásegítés, ha áll és azért jár a motorja, hogy töltse az akkumulátor pakkot, akkor nem rosszabb helyzetben vagyunk, mint egy kis méretű, belsőégésű APU-val? Ha, nagyon fontos a hőforrás csökkentése, a belsőégésű APU mögé is be lehet tenni egy akkumulátor pakkot, amit az APU kényelmesen tölthet akár menet közben is.