R
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Olyan hangja van, mint a Prága teherautónak.OT-64 3 db menetben:
Bakker, mint egy videójáték.Izraelben tendereztetik a következő harcjármű koncepciót. Ez az OMFV tender három indulója közül az egyik, amit az Elbit épített, a másik két induló az IAI és a Rafael. A fő cél az innováció, olyasmi, mint egy F-35: tele van mindenféle érzékelőkkel, mesterséges intelligenciával (önvezetés képessége elvárás) és a fő tényező az, hogy a két fős kezelőszemélyzet mindent lásson a környezetében. Elgondolkoztató, mert azért (ahogy a brit Ajax) alapvetően meg akarja reformálni a harckocsi és a felderítő harcjármű feladatkörét (csak az Ajax konzervatívabb a személyzet elhelyezése terén). A járművek védelméről első sorban az aktív védelem gondoskodik, a kilátásért hatalmas kijelzők a felelősek, ami például az Elbit megoldásában érintésérzékeny (nem tudom harcjárműnél mennyire életképes, vannak kétségeim...).
Ezek kísérleti járművek, ahol a 2 fős személyzet életképességét kell bizonyítani, amihez M113 alvázat használt mindhárom pályázó. Az IAI a legegyszerűbb megközelítést használta, az ő járművének még csak forgatható tornya sem volt, egy fegyverállvány és 2x4 rakétaindító látható rajta. A Rafael pedig műanyag elemekkel szimulálta a jármű nagyobb külméreteit, ami a plusz páncélzat jelentene.
Ez az Elbit-féle jármű:
Ez a Rafael féle Carmel:
Ez pedig az IAI féle:
Videó:
Az Elbit-féle verzió külön videója:
Bakker, mint egy videójáték.
Ezt mind miből szűrted le?Éles helyzetben kb. pont annyi is a harcértéke, mint egy harctérre kivitt videójátéknak, de legalább csak két ember kozmál majd oda benne.
Tech demónak, elavult harceszközökből városi gerillák kergetésére még jó ‘valaminek’, illetve kődobáló tizenévesek ijesztgetésére jó lesz.
Éles helyzetben kb. pont annyi is a harcértéke, mint egy harctérre kivitt videójátéknak, de legalább csak két ember kozmál majd oda benne.
Tech demónak, elavult harceszközökből városi gerillák kergetésére még jó ‘valaminek’, illetve kődobáló tizenévesek ijesztgetésére jó lesz.
Éles helyzetben kb. pont annyi is a harcértéke, mint egy harctérre kivitt videójátéknak, de legalább csak két ember kozmál majd oda benne.
...
De nem az a cel, hogy azok 2-en nem is ulnek benne, hanem valahol tavolabb vannak? Bunkerben, mobil vezeto pontban stb.
Ezt hogy csinálja terepen vagy városi harcban, ahol törmelék van? Ennyire erős az önvezető képessége egy harckocsinak a GPS + képalkotás alapján?Most az izraeliek megvizsgálták, hogy a mai technikai szinten meg lehet-e valósítani ezt az opciót. Amennyire kiveszem, pozitívak a tapasztalatok, a jármű irányítása terén az félaktív önvezetés (kijelölt pontra magától elvezeti magát a jármű), a célfelderítés (automatikus célmegjelölés és azonosítás) illetve a célleküzdés (célkövetés, célzás) terén annyi fejlődés történt, hogy ma már realitás ez a dolog.
Ezt hogy csinálja terepen vagy városi harcban, ahol törmelék van? Ennyire erős az önvezető képessége egy harckocsinak a GPS + képalkotás alapján?
Az az érzésem hogy a személyzetnek ilyen felállásban nem is kéne a járműben tartózkodni. Minek hiszen távolról is úgy tud érzékelni mint belölről. Lehet ez egy következő lépés lessz.
Szép.sőt.impozáns.De mi lesz ha megszorják repesgránáttal,pláne programozható fajtával,hogy szépen beteritse,gá-bol?Hogy közelségi gyújtós repesz aknagránátrol már ne is beszéljünk.Mi lesz a sok szép szenzortoronnyal?Azért remélem marad rajta elég hagyományos optikai kukucska is,páncélvédetten.IAI Carmel makett, a jármű kvázi egy nem csapatszállításra szánt lövészpáncélos, amelynek a fegyverzete egy gépágyú, két független géppuskatorony, a torony végén az aktív védelmi rendszer két 4-es elhárítótöltet-vetője, illetve előre és hátra 2x5 (vagyis összesen 20) kibillenthető indítókonténer, amit a legtöbben LAHAT pct. rakétának néznek. A maketten még feltűnő, hogy 2x2 darab quadkopter "hangár" van az oldalán, illetve embertelen mennyiségű (2x 36db előre és 2x36db hátra) 40mm-es ködgránátvető van a torony elején és végén. A személyzet három fő:
Szép.sőt.impozáns.De mi lesz ha megszorják repesgránáttal,pláne programozható fajtával,hogy szépen beteritse,gá-bol?Hogy közelségi gyújtós repesz aknagránátrol már ne is beszéljünk.Mi lesz a sok szép szenzortoronnyal?
Persze, mert a harckocsik periszkópjai olyan jól bírják ezt, ugye? Oh, wait...
Nem, ott is arra építenek, hogy marad elég ép periszkóp egy ilyen eset után ahhoz, hogy kilássanak. Ja, de ott annyi hátrány van, hogy ha egy periszkóp megsérül, akkor abba az irányba már nem látsz. Redundancia maximum annyiban van, hogy ha az irányzó periszkópja ép, miközben a parancsnoké ép, akkor az irányzó még az adott irányt figyelheti. A parancsnok már nem.
Mi van ezzel szemben a modern harcjárművön? Több optika, amelyek képét akármelyik képernyőre ki lehet rakni. Meg redundancia. Itt hogy is néz ki? Van egy független optikája a parancsnoknak, egy az irányzónak, van két optika a két géppuskatornyon, és van külön optika a járműtesten, eredetileg a sofőr számára.
Ez amúgy annyira általános, hogy már ma is ilyen például a Francia Jaguar EBRC tornya is: