Pedig CSBM bejelentés kötelezett, tehát annyira nem tirok. De a honlapon megnézem.
Sok szerencsét hozzá...Senki nem tudja pl,hogy hány harckocsi vagy helikopter is van tulajdonképpen rendszerben...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Pedig CSBM bejelentés kötelezett, tehát annyira nem tirok. De a honlapon megnézem.
A vizi átkelés nem CSAK a Dunából miegymás áll.Ezt írtam. Légyszives vedd figyelembe.
Mármint üzemképes. Hidd el nem egy nagy feladvűny megszámolni pl 2 finn, meg 3 Hende féle, meg a most érkezettek és voalá már tudjuk is, hogy hány MI-8/17 van.Sok szerencsét hozzá...Senki nem tudja pl,hogy hány harckocsi vagy helikopter is van tulajdonképpen rendszerben...
Mármint üzemképes. Hidd el nem egy nagy feladvűny megszámolni pl 2 finn, meg 3 Hende féle, meg a most érkezettek és voalá már tudjuk is, hogy hány MI-8/17 van.
Nos egy jicsit elkanyarodtzbk a ténátül. Amúgy abban ihazad van, hogy ami nem ide tartozik azt ne szellőztessük.Harckocsi BTR?
25 tonnával ennek félkomoly páncélzata sincs sanszosan, bár bevallom nem is ismertem ezt eddig. A tömeg beszédes. Egy Puma 32 tonnás, ez meg 23. Az abszolút és relatív eltérés is hatalmas.molnibalage
" gyakorlatilag nagyítóval sem találni olyan új legalább félkomoly páncélzatú IFV-t az elmúlt 20 évből, ami úszóképes lenne. Legalábbis én nem látok ilyet."
Nem gyakori, de van rá példa:
Ez 99,9%, hogy nem igaz. Semmi értelme az áttelepülésnek oda, ahol életükben nem jártak és semmiféle üzemeltetési háttér nincs. Az életben nem hallottam még erről.Az MN feladata az lett volna amit leírtál. Pl a pápai vadászok felszállását követően egy orosz ezred települt volna oda, ergó nem számoltak azzal, hogy visszajön bárki is. Az NDK kapta az elsővonalas cuccokat. Mi hiába is akartunk volna mást, nem kaptunk. Ez a VSZ EFE döntése volt.
Az F-104 szerintem potensebb volt a MiG-23-nál. A T-72 tömegharckocsi volt. A MiG-23 ból és a T-72 ből sok volt, és olcsók voltak.
Amógy az megvan a CSBM honlapján plussz az a néhány ami a kiképző és egyéb helyeken van.Nos egy jicsit elkanyarodtzbk a ténátül. Amúgy abban ihazad van, hogy ami nem ide tartozik azt ne szellőztessük.
Érdemes utána nézned, a tömegcsökkentést elég komoly védelmet nyújtó anyagokkal érték el.25 tonnával ennek félkomoly páncélzata sincs sanszosan, bár bevallom nem is ismertem ezt eddig. A tömeg beszédes. Egy Puma 32 tonnás, ez meg 23. Az abszolút és relatív eltérés is hatalmas.
Csak úszóképes IFV bárhol lehet, utászokból és hidászokból azért kevesebb van. Ha szétkapja az ellen a pontont senki sem megy, a kétéltű járműveket meg egyesével kell leölni. Azért nem kis difi.Jaj jaj jaj!
Tegyünk tisztába pár dolgot.
1;Egy uszóképesé járművet órák alatt tudsz csak úszóképessé tenni annyi idő alatt meg a ponton is felépül!
2;Ne gondoljuk azt,hogy bárhol át tud menni egy úszóképes jármű a vízen.Nincs az,hogy kiérsz egy folyó partjára és ott átkelsz.Kis túlzással csak azok a helyek alkalmasak ahol pontont is telepítenél.
Egyszerűen nincs létjogosultsága az úszóképességenk(kivéve persze a TGY-t),nem véletlen nem erőltetik az oroszok sem.
Ezt ugye viccnek szántad? Vakon előre. Úgy kell azt. Ez a biztos pro tipp a halálhoz, mert lekap az első MANPAD-os szakasz.Erre való a helikopter.
Itt saját kettővel ezelőtti kommentednek mondasz ellent, ahol az átkelésre és ponton építésre alkalmas helyeket azonosnak vetted. Tehát mindkettő szűk km, mindkettő mészárlás...Hát ez az,nem elég belemenni a vízbe,ki is kell jönni belőle...de ha a körzetben csak egy alkalmas hely van akkor gyorsan mészárlásba csap át a dolog.Ellenben ha helikopterekkel kiraksz gyalogságot meg műszakiakat akkor bárhol tudnak alkalmas partszakaszt kialakítani és olyan sok minden sem kell csak robbantani a partflon pár átjárót.
9 tonna egy IFV-n az iszonyatos páncélzat. Nincs az az isten, hogy kb. két azonos korszakban levő IFV között egymás közelében legyen a páncélvédelem.Érdemes utána nézned, a tömegcsökkentést elég komoly védelmet nyújtó anyagokkal érték el.
Van it egy kis összefoglaló róla,25 tonnával ennek félkomoly páncélzata sincs sanszosan, bár bevallom nem is ismertem ezt eddig. A tömeg beszédes. Egy Puma 32 tonnás, ez meg 23. Az abszolút és relatív eltérés is hatalmas.
Ez 99,9%, hogy nem igaz. Semmi értelme az áttelepülésnek oda, ahol életükben nem jártak és semmiféle üzemeltetési háttér nincs. Az életben nem hallottam még erről.
Az ár kijelentésed sem igaz szerintem A MiG-23MF pl. olyan kurvadrága volt, hogy egy századra telt belőle, a legdrágább MiG-21bisz változat hatszorosába került. 100+ különféle MiG-21-ünk volt és volt 12 dbn MiG-23MF. Uh...
A T-72-ből legfeljebb az alapváltozat volt igaz, a T-72B meg ATGM-mel minden volt, csak nem olcsó.
Érdemes a fajlagos teljesítményt is megvizsgálni. Okos gyerekek ezek a DK-iak.9 tonna egy IFV-n az iszonyatos páncélzat. Nincs az az isten, hogy kb. két azonos korszakban levő IFV között egymás közelében legyen a páncélvédelem.
Csak úszóképes IFV bárhol lehet, utászokból és hidászokból azért kevesebb van. Ha szétkapja az ellen a pontont senki sem megy, a kétéltű járműveket meg egyesével kell leölni. Azért nem kis difi.*
Ezt ugye viccnek szántad? Vakon előre. Úgy kell azt. Ez a biztos pro tipp a halálhoz, mert lekap az első MANPAD-os szakasz.
Kb. a mélységi felderítőknél jön ez be, ahol ott teszed ki őket, ahol biztos nem számítasz még ellenállásra, aztán lehet caplatni. Egy folyami erőszakos átkelés helivel = öngyilkosság.
Itt saját kettővel ezelőtti kommentednek mondasz ellent, ahol az átkelésre és ponton építésre alkalmas helyeket azonosnak vetted. Tehát mindkettő szűk km, mindkettő mészárlás...
Juj....Van it egy kis összefoglaló róla,
https://nationalinterest.org/blog/t...ly-infantry-fighting-vehicle-terror-the-15751
Azért a BMP-1, -2 sem egy nehézsúlyú
Bocsénat, de az úszóképesség nem egyenlő a vizi átkelés képességével. Legakábbis amikor Ercsinél hk-val átmentünk a Dunán, akkor a fenéken mentünk. Lehet, hogy manapság nem így megy?Csak hely alig van használni az úszóképes járművet.Ahol használják a pontot ott törekednek is a védelmére méghozzá nagyon komolyan.A ponton egy annyira sarkalatos dolog,hogy töbszörösen túlbiztosítják védelmét(az MN pl ponton imitáló nagy reflexiójú elemeket is használt csaliként a repülők és más radarral dolgozó felderítőrendszerek ellen).
Természetes nem vaktában megy át pl egy század helikopterrel a part másik oldalára,senki nem hülye(előreüldenek felderítőket segít a tüzérség ha van akkor repülők stb)
Egy partváltás nagyon ember és technikaigényes dolog nincs olyan,hogy kis veszteséggel megúszod(egy normál védelem áttöréssel szemben).
Nem mondok ellent mert a pontont csakk akkor kezded el építeni ha a másik oldalt biztosítottad(tűz alatt nem építesz pontotnt),úszóképes járművel meg akkor van értelme menni ha nincs biztosítva a másik part azaz az ellenség közvetlen tüzén keresztül(hisz ezaz úszóképesség koncepciója:nem kell biztosítani a másik partot mert az úszó jármű védetten átviszii a gyalogságot*).
*Csak ugye ma már az ami úszik elégtelen páncélzattal bír.
Mintha a Kurganetsen is lenne két vízsugárhajtómű.Érdekes az oroszok koncepció váltása is. Anno a gl.-eknél is hiába volt hk, ha csak a BMP/BTR-ek úsztak. Mondjuk az Osza és Sztrlea-1/10 is úszóképes volt.
Ehhez képest az Tunguszka és a Tor már nem úszóképesek és gyakorlatilag nagyítóval sem találni olyan új legalább félkomoly páncélzatú IFV-t az elmúlt 20 évből, ami úszóképes lenne. Legalábbis én nem látok ilyet.
Nem nagyon tudom megítélni, hogy a kétéltű képesség mennyire elvárás manapság. A '70-es évek végén az Osza + Sztrela + BMP/BTR és azokban szállított vagy rajta levő fegyverzettel bizony másodvonalas hk-k ellen lehetett harcolni, ergo tényleg önállóan manőverező erők voltak hk nélkül is. Megfelelő terep esetén volt sanszuk. ATGM, SZPG-9, közel meg RPG-7-tel tudtak harckocsi ellen küzdeni és volt légvédelmük harci helik ellen is.
Ma már képtelenség ezt összehozni, mert minden jármű rohadt nehéz lett...
Bocsénat, de az úszóképesség nem egyenlő a vizi átkelés képességével. Legakábbis amikor Ercsinél hk-val átmentünk a Dunán, akkor a fenéken mentünk. Lehet, hogy manapság nem így megy?