Egyéb IFV és APC járművek, fejlesztések

Furcsa választás: Ukrajna bemutatta a "Kevlar-E" BMP prototípusát


1603864664_bmp-kevlar-e.jpg


Megjelentek az interneten egy új ukrán gyalogos harcjármű, a BMP "Kevlar-E" prototípusának képei, amelyet az "Ukrinnmash" magáncég fejleszt.

Az új BMP "Kevlar-E" első képei 2018-n jelentek meg. A készülő géphez a cég szakemberei az ACS 2S1 "Carnation"(Gvozdika)alvázat vették alapul, amelyet viszont az MT-LB alapján hoztak létre, a 122 mm-s ágyúval ellátott a tornyot eltávolították,a deszanttér kialakítása miatt átalakításokat hajtottak végre és a BM-3M "Storm" harci modult helyezték el a régi torony helyén ".

A fejlesztők szerint a BMP legénysége három emberből áll: a sofőrből, a jármű parancsnokból és a lövész-operátorból, a deszanttér 6 lövészt képes befogadni. Korábban arról számoltak be, hogy az új BMP-re a Raketka reaktív páncél elemeinek telepítését javasolják, amely a Knife reaktív páncél könnyű változata, amelyet kifejezetten könnyű páncélozott járművek számára fejlesztettek ki, valamint a KAZ Shershen-t (Zaslon-L).

1603864707_31494645_590582111305705_8906544862208196608_n.jpg


Az ukrán média felhívta a figyelmet a "Carnation"(Gvozdika)önjáró fegyverek furcsa alváz-választására a jövőbeli BMP számára, mivel ezekből gyakorlatilag nem rendelkezik számottevő mennyiséggel az ukrán hadsereg. Ezt bizonyítja a használt platform külföldön történő megvásárlása. 2019-n Ukrajna ennek a prototipusnak az alapját jelentő Gvozdika alvázat Mianmarból vásárolta meg, akiknek korábban műszaki dokumentációt és gyártósort adott át a 2S1U alváz összeállításához.

Az MT-LB gyártásának visszaállítása, amelyet még 2015- ígértek, orosz alkatrészek nélkül a harkovi traktorgyárban,eddig csak ígéret maradt.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Furcsa választás: Ukrajna bemutatta a "Kevlar-E" BMP prototípusát


1603864664_bmp-kevlar-e.jpg


Megjelentek az interneten egy új ukrán gyalogos harcjármű, a BMP "Kevlar-E" prototípusának képei, amelyet az "Ukrinnmash" magáncég fejleszt.

Az új BMP "Kevlar-E" első képei 2018-n jelentek meg. A készülő géphez a cég szakemberei az ACS 2S1 "Carnation"(Gvozdika)alvázat vették alapul, amelyet viszont az MT-LB alapján hoztak létre, a 122 mm-s ágyúval ellátott a tornyot eltávolították,a deszanttér kialakítása miatt átalakításokat hajtottak végre és a BM-3M "Storm" harci modult helyezték el a régi torony helyén ".

A fejlesztők szerint a BMP legénysége három emberből áll: a sofőrből, a jármű parancsnokból és a lövész-operátorból, a deszanttér 6 lövészt képes befogadni. Korábban arról számoltak be, hogy az új BMP-re a Raketka reaktív páncél elemeinek telepítését javasolják, amely a Knife reaktív páncél könnyű változata, amelyet kifejezetten könnyű páncélozott járművek számára fejlesztettek ki, valamint a KAZ Shershen-t (Zaslon-L).

1603864707_31494645_590582111305705_8906544862208196608_n.jpg


Az ukrán média felhívta a figyelmet a "Carnation"(Gvozdika)önjáró fegyverek furcsa alváz-választására a jövőbeli BMP számára, mivel ezekből gyakorlatilag nem rendelkezik számottevő mennyiséggel az ukrán hadsereg. Ezt bizonyítja a használt platform külföldön történő megvásárlása. 2019-n Ukrajna ennek a prototipusnak az alapját jelentő Gvozdika alvázat Mianmarból vásárolta meg, akiknek korábban műszaki dokumentációt és gyártósort adott át a 2S1U alváz összeállításához.

Az MT-LB gyártásának visszaállítása, amelyet még 2015- ígértek, orosz alkatrészek nélkül a harkovi traktorgyárban,eddig csak ígéret maradt.

Az bennem is felmerült már, hogy az önjáró tüzérségi alvázak alapvetően az elrendezésük miatt jók lennének apc/ifv vonalon átalakítva, már ha valakinek bőven van belőlük. Szóval magát az elgondolást értem a részükről, ugyanakkor érdekes kérdés, hogy miért valami olyanból indulnak ki, ami nincs nekik. Csináltak ugye elég sok kísérleti járművet a végtelen számú T-64-ből, de ha jól tudom, egyikből sem lett igényelve a prototípusokon túl. Alapvetően életképesnek tűnő megoldások voltak, de gondolom csilliárd hrivnyáért.

Mondjuk ez lehet egy kapocs, egy esetleges közös fejlesztésű és gyártású járműcsalád szintjén Mianmarral:

https://asian-defence-news.blogspot.com/2019/03/myanmar-build-light-tank-with-105mm.html?m=1
Myanmar%2BBuild%2BLight%2BTank%2Bwith%2B105mm%2BCannon.jpeg

Ukrán MT-LB alapon épített mianmari könnyű hk.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Frankok elvileg elkezdik ezeket lassan kiszórni, mert jön az új koncepciójuk. Ezek elég jó modernizációs csomagot kaptak.
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Frankok elvileg elkezdik ezeket lassan kiszórni, mert jön az új koncepciójuk. Ezek elég jó modernizációs csomagot kaptak.

Tessék még egy jó kis videó róla, érdemes megnézni, aztán picit elemezzünk:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Na szóval, mi a feltűnő:
  • Nincs lövegstabilizátor.
  • Ebből fakadóan csak megállva tud tüzelni.
  • A 105mm-es löveget kézzel töltik.
Nem véletlen, hogy váltják a Jaguárral. Az menet közben is tud tüzelni, miközben az MMP pct. rakétával akár 5km-re lévő célt is le tud küzdeni. Dettó menet közben.

Tudom én vagyok a negatív ember, de sose értettem minek egy felderítő járműre minél nagyobb löveget szerelni (a csúcstartó az M551 Sheridan...). Egy felderítő járműnek nem az a dolga, hogy leálljon harcolni, hanem az, hogy lehetőleg lapos kúszásban, észrevétlenül minél pontosabb helyzetképet adjon az ellenséges erők helyzetéről és mozgásáról...
 
Tessék még egy jó kis videó róla, érdemes megnézni, aztán picit elemezzünk:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Na szóval, mi a feltűnő:
  • Nincs lövegstabilizátor.
  • Ebből fakadóan csak megállva tud tüzelni.
  • A 105mm-es löveget kézzel töltik.
Nem véletlen, hogy váltják a Jaguárral. Az menet közben is tud tüzelni, miközben az MMP pct. rakétával akár 5km-re lévő célt is le tud küzdeni. Dettó menet közben.

Tudom én vagyok a negatív ember, de sose értettem minek egy felderítő járműre minél nagyobb löveget szerelni (a csúcstartó az M551 Sheridan...). Egy felderítő járműnek nem az a dolga, hogy leálljon harcolni, hanem az, hogy lehetőleg lapos kúszásban, észrevétlenül minél pontosabb helyzetképet adjon az ellenséges erők helyzetéről és mozgásáról...

Nem néztem elég videót, hogy feltűnjön a stabilizátor hiánya. Csak pár statikus lövészetet, meg menetet. Gondoltam csak ki van kapcsolva menetben. Nem is értem, hogy milyen okkal hagyták ki belőle? Így azért már más a fekvése a dolognak.

Alapvetően felderítőnek hazudott járműnek gondolnám. :D Kisebb intenzitású frontszakaszokon, aszimmetrikus harcban viszont gazdaságos tanknak el tudtam volna viselni, hogy rárepüljünk, de a stabilizátor nélkül már tetszik igazán. Vajon lehet bele faragni?
 
Amit te szeretnel az a japan "verzioja" ennek 8 kerekkel, nem?

A fájdalmasan drága, ezeket meg ki fogják dobálni, szerintem nem olyan nagyon drágán. De imigyen annyira nem vonz. Mondjuk akik a fő hk-jukból kihagyták a stabilizátort, amíg mindenki már talán generációt is váltott benne, azoktól nem csodálom.
 
Szerintem a Panhard AML továbbgondolt változata. Az annyira bevált, hogy sok országban napjainkban is szolgálatban van.
 
Tessék még egy jó kis videó róla, érdemes megnézni, aztán picit elemezzünk:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Na szóval, mi a feltűnő:
  • Nincs lövegstabilizátor.
  • Ebből fakadóan csak megállva tud tüzelni.
  • A 105mm-es löveget kézzel töltik.
Nem véletlen, hogy váltják a Jaguárral. Az menet közben is tud tüzelni, miközben az MMP pct. rakétával akár 5km-re lévő célt is le tud küzdeni. Dettó menet közben.

Tudom én vagyok a negatív ember, de sose értettem minek egy felderítő járműre minél nagyobb löveget szerelni (a csúcstartó az M551 Sheridan...). Egy felderítő járműnek nem az a dolga, hogy leálljon harcolni, hanem az, hogy lehetőleg lapos kúszásban, észrevétlenül minél pontosabb helyzetképet adjon az ellenséges erők helyzetéről és mozgásáról...

És a toronyban ketten vannak.

Szerintetek egy normális vertikális stabilizátor, meg a toronyforgató rendszerrel horizontális megvalósítható ebben a gépben? Mert Tesco gazdaságos hk-nak jó lenne ha igen.
 
Már az AMX 10RC-re gondolsz?
Erre: https://en.wikipedia.org/wiki/Panhard_AML
Ugye két dologra koncentráltak:
1. Európai hadszintéren a beözönlő szovjeteket kellett volna valahogy beállítani. Kellett egy gyors felderítő páncélos, ami megkeresi az allent, felveszi vele a harcérintkezést és amennyire csak lehetséges késlelteti az előrenyomulást, míg a főerők odaérnek.
- mivel alapvetően védelemben gondollkodtak a saját fejlett úthálózatukat használták volna, oda meg bőven elég a kerék is
- további előnye, hogy aszfaltozott úton jóval gyorsabb mint a lánctalp
- mivel ágyúval látták el, elvileg le tudja győzni a harckocscikat is és mint amolyan rohamlöveg is működik a dolog
- mivel kizárólag védelemben használták volna, fedezékből való tüzelésre, a stabilizátor annyira nem fontos
2. Afrikai hadszintéren mindenféle bozótháború megvívása a volt gyarmatokon. Itt is jó a kerék, a lánctalp inkább hátrány.
- nincs túl sok harckocsi és itt is, mint amolyan rohamlöveg szerepel, ahol a gyalogosokat támogatja.
 
Nem tudom, hogy jelenleg mi a státuszik, de az irek a közelmúltban még használták őket.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Szerintetek egy normális vertikális stabilizátor, meg a toronyforgató rendszerrel horizontális megvalósítható ebben a gépben? Mert Tesco gazdaságos hk-nak jó lenne ha igen.

Mindent meg lehet oldani, kérdés, hogy gazdaságos-e. Én akkor már több értelmét látnám fogni egy dedikált toronynak, mint a CMI 3105, amelybe akár automata töltőt is lehet kérni, és olyan alvázra rakod rá, ami kéznél van. Akár a Lynx-re is rá lehet hegeszteni...

140_cmi3105.jpg
 
Mindent meg lehet oldani, kérdés, hogy gazdaságos-e. Én akkor már több értelmét látnám fogni egy dedikált toronynak, mint a CMI 3105, amelybe akár automata töltőt is lehet kérni, és olyan alvázra rakod rá, ami kéznél van. Akár a Lynx-re is rá lehet hegeszteni...

140_cmi3105.jpg


Persze, ez rendben van, sok ilyen torony, meg light/med tank van proto szinten legalábbis. Csak azon agyalok, hogy mivel ki lesznek az amx-10-ek vonva a franciáknál, lenne e értelmük valamilyen kishazánkban, ha nagyon olcsóért meg lehetne szerezni?
 
Persze, ez rendben van, sok ilyen torony, meg light/med tank van proto szinten legalábbis. Csak azon agyalok, hogy mivel ki lesznek az amx-10-ek vonva a franciáknál, lenne e értelmük valamilyen kishazánkban, ha nagyon olcsóért meg lehetne szerezni?

Röviden: nem.

Öreg alváz, mivel a "saját" ország már nem használja így a támogatás biztosítása is macerás, komplett logisztika kell mögé, stb.