Egyéb IFV és APC járművek, fejlesztések

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 176
15 851
113
Miért csak a fronttól távol és macerásan javítható? Semmi mást nem csináltak, csak egybeépítették a motort, a váltót és a hűtést. Nincs benne mágia. A szovjetek nem azért nem csináltak ilyet, mert technológiailag nem lettek volna képesek megugrani, hanem azért, mert nem tudták volna beépíteni a kis méretű harckocsijaik motorterébe. Ha megnézed az Abrams vagy Leopard motorterét, akkor az meg van emelve azért, mert a hűtés a motor felett van, ez az ára a powerpack-nek. A szovjetek erre azt mondták, hogy nem.

Thx.

Arra gondoltam, hogy komolyabb felszereltségű műhelyt és szakikat igényelhet ezeknek a karbantartása, mint mondjuk egyT72-esé, amit simán elüzemeltettek a mindenféle szíriai felkelők/jemeni huthik és afrikai hadurak.



Amúgy mintha valameilyik Object powerpack-oslett volna.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 624
79 836
113
Thx.

Arra gondoltam, hogy komolyabb felszereltségű műhelyt és szakikat igényelhet ezeknek a karbantartása, mint mondjuk egyT72-esé, amit simán elüzemeltettek a mindenféle szíriai felkelők/jemeni huthik és afrikai hadurak.



Amúgy mintha valameilyik Object powerpack-oslett volna.
Ha komolyabbat igényel az nem a power pack kialakítas miatt van.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 473
67 838
113
Thx.

Arra gondoltam, hogy komolyabb felszereltségű műhelyt és szakikat igényelhet ezeknek a karbantartása, mint mondjuk egyT72-esé, amit simán elüzemeltettek a mindenféle szíriai felkelők/jemeni huthik és afrikai hadurak.



Amúgy mintha valameilyik Object powerpack-oslett volna.
Ez nem annyira egyértelmű dolog szerintem. Mármint a jól felkészült szakik akik kenik-vágják a Leopard 2 power pack minden titkát, fejvakarós anyázós autószerelő pillanatokat élnének át amíg meg nem tanulják a T-szériák megszokott bajait és hogy hol keressék és ez fordítva is így lenne.

De ettől még egy egyben kiemelhető hajtómű egység minden téren könnyíti ezt. Nincsenek szűk rekeszek amikben turkálni kell, leválasztani és külön kivenni a részegységeket. Ha az adott gépnek csak meghajtásban jelentkező baja van, gyors cserével megoldható az egész.

És innentől jelent komoly előnyt, hogy ha van egy kitelepíthető szervízállomásod, mert a harckocsi test zavaró tényezője nélkül lehet a helyszínen szerelni, vagy csere után hátravinni szervízbe az adott egységet. Ami logisztikailag még előnyösebb, mert nem egy 50-70 tonnás harckocsit kell a szervízig elvinni, hanem csak egy 5-7 tonnás csomagot.

Szóval kell plusz egység, de ha T-szériát üzemeltet valaki, ahhoz is kell ugyanannyi tartalék fődarab. Csak idő/logisztikaigényesebb a karbantás oldala ha a kettő üzemeltetésének az optimális esetét hasonlítjuk össze.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi