Ez nem annyira egyértelmű dolog szerintem. Mármint a jól felkészült szakik akik kenik-vágják a Leopard 2 power pack minden titkát, fejvakarós anyázós autószerelő pillanatokat élnének át amíg meg nem tanulják a T-szériák megszokott bajait és hogy hol keressék és ez fordítva is így lenne.Thx.
Arra gondoltam, hogy komolyabb felszereltségű műhelyt és szakikat igényelhet ezeknek a karbantartása, mint mondjuk egyT72-esé, amit simán elüzemeltettek a mindenféle szíriai felkelők/jemeni huthik és afrikai hadurak.
Amúgy mintha valameilyik Object powerpack-oslett volna.
De ettől még egy egyben kiemelhető hajtómű egység minden téren könnyíti ezt. Nincsenek szűk rekeszek amikben turkálni kell, leválasztani és külön kivenni a részegységeket. Ha az adott gépnek csak meghajtásban jelentkező baja van, gyors cserével megoldható az egész.
És innentől jelent komoly előnyt, hogy ha van egy kitelepíthető szervízállomásod, mert a harckocsi test zavaró tényezője nélkül lehet a helyszínen szerelni, vagy csere után hátravinni szervízbe az adott egységet. Ami logisztikailag még előnyösebb, mert nem egy 50-70 tonnás harckocsit kell a szervízig elvinni, hanem csak egy 5-7 tonnás csomagot.
Szóval kell plusz egység, de ha T-szériát üzemeltet valaki, ahhoz is kell ugyanannyi tartalék fődarab. Csak idő/logisztikaigényesebb a karbantás oldala ha a kettő üzemeltetésének az optimális esetét hasonlítjuk össze.