Egyéb IFV és APC járművek, fejlesztések

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Aki a törött páncéllemezes export BTR-3/4 után még mer bármilyen csapatszállítót venni az ukránoktól, na azt nehezen tudom sajnálni. Plusz pl a Közel-Kelet esetében helyi szinten is kap erős konkurenciát, mivel az emirátusiak Grísáéknál erősen érdeklődnek az 57 millis AU-220M modul iránt az Emirati/Rabdan (licenszelt Otokar Arma) IFV-hez. De az is felmerült, hogy szimplán átpakolják a BMP-3-ak már meglévő tornyait az új járműre.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Érdekes eszköz, sok mindent nem is tudtam róla kideríteni. Holland gyártmány, neve STANDCAM, ez egyelőre egy techdemó. Fejlett csali, képes szimulálni különböző kerekes és láncos harcjárművek hőképét és elég hasonló az alakja is ahhoz hogy megtévessze a felderítő rendszerek képalkotó szoftvereit. Legalábbis ez az elképzelés.

Eu5CpK5XIAAJI9S


Eu5J8t_XcAMvt76


Eu4Z_F3VEAIie4N


Eu5I70HXMAAyrqV


Eu5I70IXYAEbIrg
 
Érdekes eszköz, sok mindent nem is tudtam róla kideríteni. Holland gyártmány, neve STANDCAM, ez egyelőre egy techdemó. Fejlett csali, képes szimulálni különböző kerekes és láncos harcjárművek hőképét és elég hasonló az alakja is ahhoz hogy megtévessze a felderítő rendszerek képalkotó szoftvereit. Legalábbis ez az elképzelés.

Eu5CpK5XIAAJI9S


Eu5J8t_XcAMvt76


Eu4Z_F3VEAIie4N


Eu5I70HXMAAyrqV


Eu5I70IXYAEbIrg
@dudi
 
Bakker ez aztan am a fustgep. De komolyan az a sok tucsa egy szazadot eltakar. Ez mar tenyleg az a ka5egoria hogy egy 40 mm granatveto is gazdasagos lehetne fustgranattal hevederezve.
 
USMC felderítő jármű programja. Textron Cottonmouth

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

E0EfB-DVUAAe4u5


arv-innovations-gallery-3.jpg
 
A KAI a német hadsereg legújabb eszköze - ez egy 10 m hosszú, több csuklós, 1,9 tonnás acélkarral ellátott jármű. A robosztus kart arra tervezték, hogy biztonságos távolságból felderítse és azonosítsa a fel nem robbant lőszereket. Elegendő "ügyességgel" rendelkezik ahhoz, hogy egy katona használhassa, és a végén lévő érzékelőkkel és szerszámokkal ellenőrizze, hogy pl egy híd alatt vagy máshol van-e bomba, remélhetőleg anélkül, hogy felrobbantaná.

QJVW2PZO2JDA3N7NMFZWU74LNU.JPG


A rendszer rövidítetlen német neve majdnem olyan hosszú, mint maga a kar: Kampfmittelaufklärung und-identifizierung, ami annyit tesz: "lőszerfelderítés és azonosítás". Egyszerűen csak KAI-t ismerik.

A hosszú kar egy 30 éves páncélozott szállítójármű legújabb változatát, a Fuchs 1A8-at ("fuchs" németül "róka") hordozza. Maga a 23 tonnás jármű jól védett az aknák és a rögtönzött robbanószerkezetek (IED) robbanásai ellen, és akár 80 km/órás sebességre is képes.

A Bundeswehr, vagyis a német hadsereg katonái körülbelül hat hét alatt tanulják meg használni ezt az új eszközt, amelyet a Rheinmetall, gyárt. A jármű tetején harmonikaszerűen összehajtogatott kar három csuklóval rendelkezik, és 360 fokban elfordítható a jármű körül. De "a normál helyzetben a kar a jármű elejére nyúlik ki" - mondta Ilja Kembel, a KAI projektvezetője a PopSci-nek adott telefonos interjúban.

A Rheinmetall egy közleményben úgy jellemzi, hogy "kvantumugrást jelent a német hadsereg azon képességében, hogy felderítse és azonosítsa a fel nem robbant lőszereket és hasonló harctéri veszélyeket".

A kart egy emberi kezelő irányítja a jármű belsejéből, így senkinek sem kell vállalnia azt a kockázatot, hogy gyalogosan közelítse meg a veszélyzónát. A kar mentén és magán a járművön öt kamera látja a kezelőt. A hatodik, és egyben legnagyobb kamera a kar végén található, hogy felismerje az esetleges csapdákat. A kamera egy dönthető fejre van szerelve, így a kezelő óvatosan el tudja fordítani a nehezen belátható helyeken. E helyek némelyike sötét és piszkos, ezért a felderítő kamera lencséjét egy törlő- és mosórendszerrel lehet tisztán tartani: ez egyfajta miniatűr ablaktörlő, "így minden körülmények között használható" - mondja Kembel.

A kar nagyon erős: 882 kilós terhelést is elbír. "Azért terveztük így, hogy embermentő eszközként is használható legyen" - magyarázza Kembel. "Ha egy katona megsebesül, miközben átkel egy mezőn vagy egy aknákkal vagy IED-kkel felrobbantott úton, akkor nyilvánvalóan senki más nem tudja megközelíteni. A KAI-l tehát hevedereket és szükség esetén hordágyat tudunk a kar végére erősíteni, majd a mentőegységet a sérült fölé engedni, akit anélkül tudunk kiemelni a veszélyből, hogy a mentőegységnek a földre kellene tennie a lábát." - mondta.

A kezelő a kamerát a felszíni robbanószerkezetek felderítésére használja, de az eltemetett robbanószerkezetek esetében a karra szerelt másik fontos eszköz is bevetésre kerül: egy kettős érzékelő, amely 0,8 m átmérőjű, és egy talajradart és egy fémdetektort kombinál. Ez a radar létfontosságú, mivel a fémdetektor önmagában nem elegendő az aknák vagy bombák felkutatásához, mivel a robbanóanyagot műanyag vagy más nem fémből készült burkolatok is tartalmazhatják. A készülék a talajt pásztázza, és a járműnek visszaküldött jeleket a kezelőszemélyzet értelmezi, akiket arra képeztek ki, hogy felismerjék a különbséget egy természetes tárgy, például egy kő, és egy egyértelműen nem természetes tárgy, például egy bomba között.

Ez az érzékelő, egy sokkal nagyobb, közel két méter széles változatban, már korábban is kulcsfontosságú része volt a Bundeswehr útvonal-felismerő rendszerének, amelyet a Rheinmetall 2011-n szállított. Jelenleg mindegyik rendszer öt járműből áll, köztük két távirányítású Wiesel lánctalpas járműből - amelyek mindegyike elöl rendelkezik ezzel a nagyméretű érzékelővel -, hogy felderítse és kiiktassa a "robbanóanyag-csapdákat"

ZME5FWQE3VEH7MOLTJ53VYVBRU.jpg


A KAI járműrendszer hatodik járműként csatlakozik az útvonal-felszabadító rendszerhez, hogy megvizsgálja azokat a sebezhető pontokat, amelyeket a Wiesel-ek nem érnek el. Ugyanakkor képes lesz önállóan, az útvonal-felügyeleti rendszertől függetlenül is működni, például egy szállítási konvoj részeként.

Amint egy földbe rejtett robbanó szerkezetett észleltek, egy víz-levegő ásórendszer lép működésbe. A víz 400 bar nyomáson hagyja el a szerkezetet, ami körülbelül ötszöröse annak a nyomásnak, ami egy autómosó tömlőjéből kijön. Ez a nyomás elegendő ahhoz, hogy az összes földet eltakarítsa egy eltemetett akna körüli területről. "Nem fedhetjük fel, hogy milyen mélyre tud lemenni" - jegyezte meg Kembel, de ideális esetben valaki, aki egy ilyen robbanószerkezetet a föld alá rejt általában nem fog túl mélyre ásni.

Van egy másik eszköz is, amellyel a földet lehet "finomabban" lehet eltávolítani ha olyan gyanús tárgyakat fedezzenek fel, amelyeket nem lehet egyértelműen azonosítani.

A KAI-kart nem bombák vagy aknák hatástalanítására tervezték. De az emberi kezelő irányításával azonosítja a robbanóanyag típusát, és lézeres távolságmérője segítségével GPS-koordinátákkal térképen vagy optikai jelölőeszközzel megjelöli annak pontos helyét. A tűzszerészek ezután pontosan tudni fogják, hogy hol kell cselekedniük.Ha a felfedezett lőszer véletlenül felrobban - akkor a hosszú a kar, és a páncélozott a jármű, amelyhez csatlakozik megfelelő védelmet nyújt a kezelőknek.
 
A holland YP-408-s APC radaros és felderítő változata.


5fe718bc13c1t.jpg


A holland hadsereg nem tudna felderítő járművet készíteni az YP-408-asból? De bizony tudtak, YP-408-radarnak nevezték el: egy angol (Marconi Avionics által készített) ZB-298 radarral felszerelve. Ez a 3 centiméteres hullámhosszon működő impulzus-doppler rendszer lehetővé tette a "teherautó" típusú földi célok felderítését akár 10 kilométeres távolságban, az embereket pedig 5 kilométeres távolságban, és bármilyen időjárás esetén tiszta képet adott a parancsnokságnak arról, hogy mi történik a harctéren.

c1a30da51263t.jpg

Radaros YP-408- a gyakorlatok alatt

Az 1970-es évek közepén történt megalkotásakor az YP-408-as radar ezen paraméterei elvileg megfeleltek a katonai követelményeknek. Annál is inkább, mivel a jármű kialakítása lehetővé tette az antennarendszer eltávolítását, és például egy fára húzását vagy egy kényelmes helyen lévő állványra helyezését. A jármű legénysége négy főből állt: az őrmesteri rangú parancsnok, két radarkezelő és a sofőr.

1ac0a6c74fb1t.jpg

A "radaros"YP-408 - az ENSZ-kontingensben

Összesen hét APC-t alakítottak át YP-408-radaros felderítő járművé S59, S60, S61, S76, S77, S78 és S79 sorozatszámmal. És egészen a 80-as évek végéig rendszerben voltak, és a Szovjetunió összeomlása után a katonai költségvetés csökkentése miatt kerültek a kés alá.
 
Ide rakom jobb híján.

A lényeg, hogy a ROMARM és a Nurol közösen fejlesztette az RN-94 APC-t, amelyet végül sem Törökország, sem Románia nem rendszeresített.
A közös program felbomlása után, az eredményeket felhasználva született az Ejder 6x6, amelyet a Grúz hadsereg rendszeresített is. (A Dél-Oszét konfliktus után)
Ez volt az első kísérlete a török iparnak modern APC építésére, az eredményeket, tanulságokat a most gyártásban lévő járműveknél is több, mint valószínű, hogy felhasználták.

A Román oldalon a SAUR programmal folytatódott a történet, aminek legutóbbi, hamvába halt ága a Rheinmetallal közös AGILIS program.

Érdekesek az összefüggések, összefonódások.

 
Ide rakom jobb híján.

A lényeg, hogy a ROMARM és a Nurol közösen fejlesztette az RN-94 APC-t, amelyet végül sem Törökország, sem Románia nem rendszeresített.
A közös program felbomlása után, az eredményeket felhasználva született az Ejder 6x6, amelyet a Grúz hadsereg rendszeresített is. (A Dél-Oszét konfliktus után)
Ez volt az első kísérlete a török iparnak modern APC építésére, az eredményeket, tanulságokat a most gyártásban lévő járműveknél is több, mint valószínű, hogy felhasználták.

A Román oldalon a SAUR programmal folytatódott a történet, aminek legutóbbi, hamvába halt ága a Rheinmetallal közös AGILIS program.

Érdekesek az összefüggések, összefonódások.


Mondjuk az a 6x6 Nurol az borzaszto, pont ugy is nez ki, mint amit egy roman tervezestol elvarnek... viszont meg is magyarazta, miert kerekedett el a szemem, amikor a Jelcin kellemes kulseje utan meglattam ez a korabbi ronda oszvert - jot tett a torokoknek a romanoktol valo eltavolodas... :D