KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 303
113
Azt az 1 darab Szlovén spartant sem értem!1 gép nem gép!Nekünk is be kellene izzítanunk majd azt a harmadikat....!
 

Denomation

Well-Known Member
2019. január 27.
80
390
53
Ezekből kettőt szívesen látnék mihamarabb.
Az Aeroplexnek most építenek egy hangárt cca. 10 mrd forintért szélestörzsű gépekhez, B777-300 - ast is tudnak majd fogadni, aminek a szárny fesztávja majdnem duplája a KC 390-esénél, hossz meg több mint a duplája, így valószínűleg a 2 db KC 390 - is beférne.

2 ilyen hangárral kb az összes szállító gépünket fedél alatt tudnánk.

https://magyarepitok.hu/mi-epul/2021/01/utemterv-szerint-halad-az-uj-aeroplex-hangar-epitese


kc390-3d-view1.png

777exterior200_300_short_range.png
 
K

kamm

Guest
Az Aeroplexnek most építenek egy hangárt cca. 10 mrd forintért szélestörzsű gépekhez, B777-300 - ast is tudnak majd fogadni, aminek a szárny fesztávja majdnem duplája a KC 390-esénél, hossz meg több mint a duplája, így valószínűleg a 2 db KC 390 - is beférne.

2 ilyen hangárral kb az összes szállító gépünket fedél alatt tudnánk.

https://magyarepitok.hu/mi-epul/2021/01/utemterv-szerint-halad-az-uj-aeroplex-hangar-epitese


kc390-3d-view1.png

777exterior200_300_short_range.png
Ja, de sajnos ezek nem Ferihegyen lesznek, hanem Papan (en legalabbis a logisztikai központ közelsége miatt oda tippelem.)
 

Catles

Well-Known Member
2021. február 5.
528
1 757
93
Mondjuk ez a 10B HUF nekem rettentő soknak tűnik (bár bevallottan fogalmatlan vagyok hozzá és m2 sem találtam a cikkben, de ez is csak egy acélszerkezetes csarnok alapvetően, a beton teherbírása dobná meg ennyire?)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 865
5 408
113
Mivel ez egy teljesen új típus, mennyi idő alatt szerzik meg a pilótáink az oktató nélküli repüléshez szükséges repülési óraszámot miután 2023-ban megérkezik az első gép...Gondolok itt az Airbus A319-100 megvásárlása utáni kálváriára.
 
K

kamm

Guest
Az AN-26 -osok Kecskeméten voltak...!

Marmint az az egy, mar jopar eve. :)

Teljesen mas lesz a szerrpuk, de persze, lehetnek ott is. En csak a logisztikai kozpont kozelsege miatt tennem Papara, no meg Kecskemetre megy majd meg egy-ket szazad Gripen, ott mar komoly kis forgalom lesz...
Elméleti síkon amúgy tényleg, érdekes kérdés: lenne-e értelme ezekbol bármelyiket - rampasok avagy fighterek - ket repter kozott elosztani...? Mikor csinalnak ilyet mas orszagokban?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 829
82 360
113
Ha jól emlékszem, egy pápai amerikai SAC vezető nyilatkozta egy interjúban, hogy szerinte az lenne logikus ha Pápán lennének a KC-390-esek.
Gondolom, nem tévedésből betonozták le nekik előző évben a három állóhelyet Kecskeméten.
Az összes An-26-os Kecskeméten van most is.
Az A319-esek és a Falconok is Kecskeméten vannak, pedig logikusabb lenne ha Ferihegyen lennének.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Egy Boeing 777X egyutt minusz 38 Celsiusban tesztelik, ami ugy -48 C koruli erzest ad, olyan hideg van Fairbanksban:

"A region where temperatures reach -38ºC with a thermal sensation of -48ºC would be one of the last places in the world to attract anyone, but it is in Fairbanks, Alaska, that two new aircraft are at the moment, the Boeing 777X and Embraer KC-390.
But what are the two jets doing in such an inhospitable place? The so-called “Cold Soak” tests, part of the certification process and which evaluate the operation of systems and equipment in extreme cold."

"Embraer, located in a country that barely reaches negative temperatures, sent one of the KC-390s belonging to the Brazilian Air Force and which has been in exercises in North America since December. To reach Fairbanks, the multi-mission jet took its longest flight, 6 hours and 28 minutes, from Moses Lake Airport in Washington.
Like Boeing, the Brazilian airframer verified the functionality of several systems, such as avionics, electric, hydraulic, flight controls, fuel, engines, Auxiliary Power Unit (APU) and radar.
Competitor of the C-130 Hercules turboprop, the Millennium has been ordered by Brazil (28 planes), Portugal (five units) and Hungary (two units) so far."



kc-390-alaska.jpg
 
K

kamm

Guest

"The Brazilian Air Force (FAB) plans to take its last turboprop C-130 Hercules out of service in 2024, reported Major-Brigadier Valter Borges Malta, responsible for the retrofitting programs. By then, it is expected that 17 units of the KC-390 airlifter have been delivered, or 60% of the order for 28 aircraft."