Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Érzelmi alapon. Szar a francia mert mindenki ezt súlykozza. Közben meg lehet hogy úgyan azt tudja mint a német.Én elfogadom,hogy ez nem érv csak akkor nem tudom,hogy mi az vagy hogy mi az oka,hogy a kutyának sem kell a francia plán nem az angol löveg.
Érzelmi alapon. Szar a francia mert mindenki ezt súlykozza. Közben meg lehet hogy úgyan azt tudja mint a német.
Egyébként a cikk szerint ehhez a közös összvérhez úgy kapartak össze mindent. Legalábbis nekem ez jön le belöle. Csináltak a meglévő anyagokból egy "demot" utánna rájöttek hogy ez nem is lenne hülyeség és igen általában az ilyen "spontán" belevágunk ötletek néha be is jönnek.
Csináltak egy német-francia hibridet a meglévő technologiai keretekből. Igazzán nem is akarták ők se véleményem szerint. De látva és a várható piaci rést db számokban.
Na ezért lesz jó ez a tank. Két készreforrot technologiát ötvöztek.
Nem értem, mi baja egyeseknek ezzel a hk-val. A leo2 a7-es teknője, melyet a beépített környezetben folyó harcok tapasztalatai alapján fejlesztettek tovább, valamint a Leclerc torony, ami a jemeni harcokban elég jó hírnévre tett szert ( a Leclerc topikban feltüntetett link alapján jobb, mint az Abrams), ráadásul ennek is megvan a modernizált változata.
Nekem inkább úgy tűnik, hogy a jobb tulajdonságokat próbálták összegyúrni.
Ezt is hozhatnák ide tesztelni.
Szerintem is jó ötlet, egyfajta "jóárasított" fejlesztés (bár zárójelben megjegyzem, a Leclerc-re már önmagában is olvastam 9,3millió eurós darabárat, az UAE 6,5 milláért vette). A francia tornyot eleve a töltőgép köré tervezték (12 lövés /perc), a lövege szerintem valószínűleg nem rosszabb mint az RM120/44, a DM43-at eleve közösen fejlesztették,ezért gondolom nincs akadálya a DM63-nak sem. A torony elektronikailag csúcsszintű (a jelenlegi állapotban is) az érzékelőrendszere ultramodern, harctéri adatátviteli rendszere van, és bizonyos írások szerint 2000m-ről ellenáll a DM43-nak. A Leo teknő meg a német hajtóművel tényleg első osztályú. Bár nagy rajongója vagyok a Leclercnek ( Szerintem a Leclerc önmagában is nagyon jó tank. Amikor az UAE úgy dönt, hogy túl sok pénz áll már a szekrényben és tankot cserél, próbáljunk megszerezni egy komolyabb mennyiséget használtan) de valószínűleg német motrorral a legjobb, így az UAE verzió nagyon ütős lehet. Egyébként a "tornyok" képességéről elég részletesen lehet infót szerezni a 2003-as görög tankvásárlás kapcsán. Ott a M1A1, Leo2A5, az akkori (2, széria) Leclerc, Challenger 2, T80U, T-84 indultak.
Néhány adat a nyugati tankokról:
Vezetett tűz mozgásból (40km/h, 1200/2000m, 10-10 lövés)) álló célra (2,3x2,3m): M1 17 találat 20 lövésből, Leclerc 20/20, Leo2 19/20
Vezetett tűz mozgásból, éjszaka álló célra: M1 20/20, Leclerc 19/20, Leo 20/20
Vezetett tűz mozgásból, éjszaka: M1 8 találat/perc, Leo 9tal/perc, Leclerc 9 tal/perc
Hunter-kill: Leo 17 találat/20 lövés, Leclerc 13/20, az M1-nek már nem volt lőszere(!)
Azt a görög kezelők megjegyezték, hogy a legkomolyabb kiképzésre a Leclercben van szükség. Hatótáv (mért) adatok: M1 365km, Leo 375km, Challenger 440km, Leclerc 500km.
Ehez képest a görög teszteken alig volt találat mozgásból...
Erre utalhat.Mármint?
Az orosz hk. asszem 8-szor talált vagy 3-szor?Hunter-kill: Leo 17 találat/20 lövés, Leclerc 13/20, az M1-nek már nem volt lőszer
Erre utalhat.
Az orosz hk. asszem 8-szor talált vagy 3-szor?
http://www.steelbeasts.com/topic/8286-greek-tank-trials/Erre utalhat.
Az orosz hk. asszem 8-szor talált vagy 3-szor?
Az angol huzagolt löveg még mindíg kiváló, legnagyobb problémája, és emiatt korlátozott az exportsikere az egyedi, osztott lőszere, ami nem csereszabatos (természetesen) más nemzetek hasonló kaliberű lövegeivel, így korlátozott a beszállítói réteg. Azthiszem Nagy-Britannián kívül még Irán, meg India használja ezt a típusú löveget, de ők elégedettek (L11A5) lövegeikkel. A Chally 2 ben már egy még jobb L30-típusú van.dudi
"Én elfogadom,hogy ez nem érv csak akkor nem tudom,hogy mi az vagy hogy mi az oka,hogy a kutyának sem kell a francia plán nem az angol löveg."
Az angol lövegnél egyszerű a válasz, huzagolt.
A francia löveg kérdése érdekesebb. Ugyanis a német löveg a 80's évekre már kiforrott konstrukció volt, míg a francia löveg ma használt verziója az inkább a 90's évekre datálható.
E miatt adta magát a német löveg pl. az M1-ben. Ugyanis akkoriban nem volt más....
A Japán Type-90 lényegében egy Leopárd 2 kicsinyített másolat, abba szintén a német löveg került.
A koreai K1A1 az az M1-s kicsinyített másolata, USA tervezéssel, abba is így a német löveg került.
Az olasz C1-s meg egy tuning Leopárd 1 (lényegében), és ugye a németeknek volt olyan programja ahol a Leo 1-ekhez integrálták az RM120-as ágyút. Az olaszok lényegében ezt a megoldást vették meg.
A Merkava III-hoz pedig szintén a 80's évek végén vették meg az izraeliek az RM120 licencét.
A francia löveget ezzel szemben a 80's években kezdték tervezni, és a ma használt F1 verziót csak a 90's években állították szolgálatba. Ez elég jó indok arra, hogy miért nem tudod elterjedni a saját harckocsijukon kívül.
(A merkava IV-ben , a K2-ben vagy a Type-10-ben nem a német löveg van! Az alapján kifejlesztett saját ágyúkat használnak)
Voltak a tenderen kedvezések,de nagyon szeretném,ha nálunk ilyen tendereken dölnének el a haditechnikai beszerzések.-És a hátsó régióm hozzáér a hideg falhoz...http://www.steelbeasts.com/topic/8286-greek-tank-trials/
Cifu ennek egy részét lefordította és posztolta az SG-re.
https://sg.hu/forum/uzenet/1074537255/66846
Ha nem olvasható a link, akkor bemásolom a szöveget is.
A Challenger-2 korántsem szerepelt olyan jól a harctéren, mint az első blikre tűnik, ráadásul komoly problémákat okoz az, hogy szűkre vették a bővíthetőségi lehetőségeket, például nem hivatalos információk szerint az "Urban Warfare" kit-el a feltöltött tömege eléri a 75 metrikus tonnát...
Az utolsó komolyabb tendere a görögöké volt, ott kb. így nézett ki a felhozatal:
Indulók: M1A2 Abrams, Leopard 2A5, Challenger-2E (MTU Europowerpack motorral), Leclerc (MTU Europowerpack motorral), T-80UE (új gázturbinával, kísérleti sebességváltóval és francia éjjellátóval) illetve a T-84-120.
Végeredmény:
Leopard 2A5: 78.65% (legjobb kiegyenlített teljesítmény, végül ő lett a befutó)
M1A2 Abrams: 72.21% (legjobb "hunter-killer" pontszám, de nagyon magas fogyasztás)
Leclerc: 72.03% (legjobb fogyasztás, de a tesztek közben problémák adódtak az automata töltőberendezéssel)
Challenger-2E: 69.19% (Viszonylag sok meghibásodás, nem túl jó lövészeti eredmények)
T-84-120: ?% (több teszten nem tudott eredményt elérni, kiforratlan volt, nem működő éjjellátó az éjjeli teszten vagy nem működő ködgránátvetők)
T-80UE: ?% (A sok hibája ellenére (pl. stabilizátorával adódtak gondok, mozgás közbeni találati aránya botrányos) a legjobb terepjáró képességgel bírt, és mechanikailag a legmegbízható működést mutatta be)
Mért hatótáv:
T-80UE: 350km
Abrams: 365 km (1900 liter üzemannyaggal)
Leopard 2A5: 375 km (viszonyítás képpen 1190 liter üzemanyag)
Challenger-2E: 440 km
T-84-120: 450km
Leclerc: 500 km (külső póttartályok nélkül)
Mozgás közben találati arány álló célra (1500 méterről):
M1A2 : 17/20
Leclerc : 20/20
Leopard 2A5 : 19/20
Challenger 2E : Nem vett részt.
T-84-120 : 11/20 (8 találat ebből állva, miután a sebességváltó meghibásodott)
T-80UE: 12/20
Éjszakai éleslövészet (20 lövés, 10 ebből állásból, 1500 méterre, 10 mozgás közben 1000 méterről,) :
M1A2 : 20/20
Leclerc : 19/20
Leopard 2A5 : 20/20
Challenger 2E : 10/10 (mozgás közbeni lövés kimaradt meghibásodás miatt)
T-84-120 : - (éjjellátó-meghibásodás)
T-80UE: 8/20 (mozgás közben 0 találat)
Hunter-killer teszt (szabad mozgás a tesztpályán, véletlenszerűen feltünő, mozgó és álló célok változó távolságokra) :
M1A2 : 19/20 (az első teszten nem tudott részt venni megfelelő lőszer hijján)
Leclerc : 13/20 (automata-töltőberendezés-meghibásodás a teszt közben)
Leopard 2A5 : 17/20
Challenger 2E : 8/20
T-84-120: 9/19 (nem tudom miért csak 19 cél volt itt - Cifu)
T-80UE: 10/20
Képek a tenderről:
Nyilván egy teszten sok minden alakulhat problémásan (az ukránoknak nem engedték meg újra az éjszakai lövészetet, míg az amerikaiak a 'Hunter-killer' tesztet 3 nappal később megcsinálhatták (miután az EU-ban állomásozó amerikai erők küldtek nekik megfelelő lőszert)), és sok részlet nem derül ki a fentiekből (például a görög T-80UE tesztszemélyzet az 1000km-es tesztúton fellázadt az embertelen és igen kifárasztó körülmények miatt, a tesztutat orosz személyzet fejezte be), vagy az, hogy a 30°-os lejtőn csak a Leclerc és a T-80UE tudott megállni (a többi harckocsi lecsúszott a lejtőn).
Ezzel együtt azért látszik, hogy a Challenger-2E bizony a nyugati harckocsik közül a legrosszabb eredményt érte el. Így feltételezhetjük, hogy máshol is így járt, egyszerűen nem versenyképes a konkurenciával szemben
A huzagolt lövegek pontossabbak a sima csövüeknél.Az angolok sokáig ragaszkodtak a páncélrepesztő lőszerhez,azért maradtak a huzagolt csőnél.Az elgondolás a nagy távolságbol pontos lövéssekre képes nehéz hk-ra alapozottAz angol huzagolt löveg még mindíg kiváló, legnagyobb problémája, és emiatt korlátozott az exportsikere az egyedi, osztott lőszere, ami nem csereszabatos (természetesen) más nemzetek hasonló kaliberű lövegeivel, így korlátozott a beszállítói réteg. Azthiszem Nagy-Britannián kívül még Irán, meg India használja ezt a típusú löveget, de ők elégedettek (L11A5) lövegeikkel. A Chally 2 ben már egy még jobb L30-típusú van.
Nem mellesleg több komoly eredmény is fűződik az L11A5-höz: Egyrészt a legnagyobb távolságú sikeres találat ami több mint 4000 m, másrészt egy olyan feljegyzett találat amikor T-62-est úgy talát el a torony elejény, hogy a lövedék átment az irányzón, és a parancsnokon, a torony hátulján tárolt lőszereken, majd hátul távozott, és egy másik azonos típusú páncélos páncélját is átütve (itt már nem tudom a páncél melyik részét, talán torony oldala), abban állt meg.
Úgy tudom a sima csövű lövegek kimondottan a 70-es években sikeres kumulatív lőszerek miatt született, mert a forgás azok hatásfokát rontja, míg a kinetikai erejű lőszerek, ide sorolható a páncélrepesztő HESH, és a nyíllövedékek is, (szárnystabilizátor kimondottan a sima ső miatt terjedt el)sokkal hatékonyabbak a huzagoltból.A huzagolt lövegek pontossabbak a sima csövüeknél.Az angolok sokáig ragaszkodtak a páncélrepesztő lőszerhez,azért maradtak a huzagolt csőnél.Az elgondolás a nagy távolságbol pontos lövéssekre képes nehéz hk-ra alapozott
dudi
"Én elfogadom,hogy ez nem érv csak akkor nem tudom,hogy mi az vagy hogy mi az oka,hogy a kutyának sem kell a francia plán nem az angol löveg."
Az angol lövegnél egyszerű a válasz, huzagolt.
A francia löveg kérdése érdekesebb. Ugyanis a német löveg a 80's évekre már kiforrott konstrukció volt, míg a francia löveg ma használt verziója az inkább a 90's évekre datálható.
E miatt adta magát a német löveg pl. az M1-ben. Ugyanis akkoriban nem volt más....
A Japán Type-90 lényegében egy Leopárd 2 kicsinyített másolat, abba szintén a német löveg került.
A koreai K1A1 az az M1-s kicsinyített másolata, USA tervezéssel, abba is így a német löveg került.
Az olasz C1-s meg egy tuning Leopárd 1 (lényegében), és ugye a németeknek volt olyan programja ahol a Leo 1-ekhez integrálták az RM120-as ágyút. Az olaszok lényegében ezt a megoldást vették meg.
A Merkava III-hoz pedig szintén a 80's évek végén vették meg az izraeliek az RM120 licencét.
A francia löveget ezzel szemben a 80's években kezdték tervezni, és a ma használt F1 verziót csak a 90's években állították szolgálatba. Ez elég jó indok arra, hogy miért nem tudod elterjedni a saját harckocsijukon kívül.
(A merkava IV-ben , a K2-ben vagy a Type-10-ben nem a német löveg van! Az alapján kifejlesztett saját ágyúkat használnak)
http://www.steelbeasts.com/topic/8286-greek-tank-trials/
Cifu ennek egy részét lefordította és posztolta az SG-re.
https://sg.hu/forum/uzenet/1074537255/66846
Ha nem olvasható a link, akkor bemásolom a szöveget is.
A Challenger-2 korántsem szerepelt olyan jól a harctéren, mint az első blikre tűnik, ráadásul komoly problémákat okoz az, hogy szűkre vették a bővíthetőségi lehetőségeket, például nem hivatalos információk szerint az "Urban Warfare" kit-el a feltöltött tömege eléri a 75 metrikus tonnát...
Az utolsó komolyabb tendere a görögöké volt, ott kb. így nézett ki a felhozatal:
Indulók: M1A2 Abrams, Leopard 2A5, Challenger-2E (MTU Europowerpack motorral), Leclerc (MTU Europowerpack motorral), T-80UE (új gázturbinával, kísérleti sebességváltóval és francia éjjellátóval) illetve a T-84-120.
Végeredmény:
Leopard 2A5: 78.65% (legjobb kiegyenlített teljesítmény, végül ő lett a befutó)
M1A2 Abrams: 72.21% (legjobb "hunter-killer" pontszám, de nagyon magas fogyasztás)
Leclerc: 72.03% (legjobb fogyasztás, de a tesztek közben problémák adódtak az automata töltőberendezéssel)
Challenger-2E: 69.19% (Viszonylag sok meghibásodás, nem túl jó lövészeti eredmények)
T-84-120: ?% (több teszten nem tudott eredményt elérni, kiforratlan volt, nem működő éjjellátó az éjjeli teszten vagy nem működő ködgránátvetők)
T-80UE: ?% (A sok hibája ellenére (pl. stabilizátorával adódtak gondok, mozgás közbeni találati aránya botrányos) a legjobb terepjáró képességgel bírt, és mechanikailag a legmegbízható működést mutatta be)
Mért hatótáv:
T-80UE: 350km
Abrams: 365 km (1900 liter üzemannyaggal)
Leopard 2A5: 375 km (viszonyítás képpen 1190 liter üzemanyag)
Challenger-2E: 440 km
T-84-120: 450km
Leclerc: 500 km (külső póttartályok nélkül)
Mozgás közben találati arány álló célra (1500 méterről):
M1A2 : 17/20
Leclerc : 20/20
Leopard 2A5 : 19/20
Challenger 2E : Nem vett részt.
T-84-120 : 11/20 (8 találat ebből állva, miután a sebességváltó meghibásodott)
T-80UE: 12/20
Éjszakai éleslövészet (20 lövés, 10 ebből állásból, 1500 méterre, 10 mozgás közben 1000 méterről,) :
M1A2 : 20/20
Leclerc : 19/20
Leopard 2A5 : 20/20
Challenger 2E : 10/10 (mozgás közbeni lövés kimaradt meghibásodás miatt)
T-84-120 : - (éjjellátó-meghibásodás)
T-80UE: 8/20 (mozgás közben 0 találat)
Hunter-killer teszt (szabad mozgás a tesztpályán, véletlenszerűen feltünő, mozgó és álló célok változó távolságokra) :
M1A2 : 19/20 (az első teszten nem tudott részt venni megfelelő lőszer hijján)
Leclerc : 13/20 (automata-töltőberendezés-meghibásodás a teszt közben)
Leopard 2A5 : 17/20
Challenger 2E : 8/20
T-84-120: 9/19 (nem tudom miért csak 19 cél volt itt - Cifu)
T-80UE: 10/20
Képek a tenderről:
Nyilván egy teszten sok minden alakulhat problémásan (az ukránoknak nem engedték meg újra az éjszakai lövészetet, míg az amerikaiak a 'Hunter-killer' tesztet 3 nappal később megcsinálhatták (miután az EU-ban állomásozó amerikai erők küldtek nekik megfelelő lőszert)), és sok részlet nem derül ki a fentiekből (például a görög T-80UE tesztszemélyzet az 1000km-es tesztúton fellázadt az embertelen és igen kifárasztó körülmények miatt, a tesztutat orosz személyzet fejezte be), vagy az, hogy a 30°-os lejtőn csak a Leclerc és a T-80UE tudott megállni (a többi harckocsi lecsúszott a lejtőn).
Ezzel együtt azért látszik, hogy a Challenger-2E bizony a nyugati harckocsik közül a legrosszabb eredményt érte el. Így feltételezhetjük, hogy máshol is így járt, egyszerűen nem versenyképes a konkurenciával szemben