Jó az előadás, tetszik ahogy Aszódi gondolkodik. Bár néhány elvi dologgal nem értek egyet. A balesetekre például azt mondta, hogy a Titanic katasztrófája után sem tiltották be a hajózást. Ez igaz, de egy hajó elsüllyedésének és egy atomerőmű balesetének nagyon mások a következményei. Az előbbi az emberiségre nézve gyakorlatilag nem jelentett semmit, míg az utóbbi nagyon is durva eredménnyel jár.
Leszámítva, hogy a Titanic katasztrófájában sokkal többen haltak meg, mint atomerőmű üzemeltetésben. ÁÁáááá, semmi....
Meg utána tiltva lett jégzónában hajózgatás csak úgy és hiába volt drágább délre kerülni, akkor is kötelezővé tették és jégőrséget szerveztek. Áááááááááá, semmi...
Atomerőműveknél nem nagyon van tanulási folyamat, hiszen nem mondhatjuk azt, hogy majd a tizedik baleset után milyen jól megy majd...
Apró probléma öregem, hogy nincs semmiféle 10. baleset. Üzemszerű atomerőműben nem történt eddig katasztrófa. A legnagyobb üzemszerű működési zavar a TMI volt. Anyagi kár nagy lett, de senki nem halt bele, nem kapott többletdózist.
Vagy ott van a repülőgépek biztonságának statisztikája. Ami tudtommal csak megtett távra jó, míg felszállásokra vetítve nem.
- Minden utazásnál utaskm-ra számolnak, mert a megtett idővel és távolsággal nő az aránya annak, hogy valami baj történik.
- Felszállásokra is lehetne számolni, de autóknál az indulási számot azt szerinted ki tartja számon?
Ezek után ez a mondat mégis mi a frászban releváns?
Az energiatermelések kockázatainál sem lehet csak úgy simán a halálozásokat összehasonlítani. Eléggé más jellegűek a hatások.
Mert? Megint leírsz valamit, érv, indoklás semmi.
Aszódi jól rámutat, hogy hogyan kell végiggondolni a kockázatokat. Mind paksi, mind fukusimai példákat is hozva. És akaratlanul is éppen ezzel mutat rá, hogy mi a baj az egésszel. Eleve a tervezéskor megpróbálnak minden kockázati tényezőt felmérni. De idővel újabb és újabb tényezők kerülnek elő. És hiába kezelik azokat, mindig találni újabbat. Ez egyrészt oda vezet, hogy egyre drágább dolog erőművet építeni, másrészt folyamatosan rá is kell költeni. A másik, hogy gyakorlatilag mindig vannak kockázatok. Fukusimánál is primitív hibák sora vezett a balesethez (védőgát, generátorok, hidrogéngén gáz stb). Paks is rendelkezik most is kockázatokkal (talaj vizesedése?, dunavíz bevezetésénél a szennyeződést eltávolító automatika energiaellátása stb).
Kérlek sorold már, hogy mik azok az újabb és újabb tényezők..? Basszus jelenleg arra méretezik az egészet, hogy ha egy airliner telibeveri az egészet, akkor se legyen semmi. Basszus katonai létesítmények gyengébbek ennél. Mutass már egy erőmű típust is, amit erre méreteznek. Ha minden erőművet vagy ipari létesítményt atomerőművi standard szerint méreteznének, akkor nem lenne modern civilizáció, mert olyan drágák lennének. Ehhez képest az atomerőmű még ilyen eszement megközelítésekkel is röhejesen olcsón termel áramot, mert az üzemanyaga az, ami.
Fun fact:
Amikor a Duna vízszintje nemrég nagyon alacsony volt, akkor mondtam, hogy ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy úgy kell rá tekinteni, hogy adott esetben nem is lesz víz a Dunában. Jól mutatja hogy a HTKA-n érzelmileg, politikailag mennyire elfogult, szekértáborban gondolkodó, komolyabb tudás nélkül magabiztos emberek vannak, hogy ezért a véleményért leszidtak, hogy milyen hülyeség már. Pedig mérnöki-tudományos szempontból nézve magától értetődő a dolog. Nekik érdemes megnézni a videót, mert Aszódi arról is beszél benne, hogy Paks 1-et konkrétan felkészítették arra, hogy nem tudnak a Dunából vizet nyerni. Fúrt kutakkal és horgásztó vizével tudnának - ha csak korlátozottan is, de - valamennyi vízhez jutni.
Fun fact, ez mutatja, hogy mennyire eszement az egész megközelítés. Más fajta erőműnél nincs ennyire biztonsági ráhagyás. Érzelmileg elfogult és szekértábor?
Odafent bazmeg ott a modell, ami kihozza, hogy mennyibe kell kerülnie a napáramnak, hogy itthon emberi idővel számolva (20 éven belül) megtérüljön egy naperőmű. Az atomáram háromszorosa kell hozzá kb. Majd egyetlen felkent ökopápa sem tudott belekötni, hogy melyik része nem igaz. Az összes bemenő paramétere a jelenlegi erőművek megvalósult számain alapszik. Nem elmélet.
Hoppá...
Ha meg nem lesz víz a Dunában, akkor előbb hal szomjan Bp, de oda se neki.
Még csak reggel 9 van, de már sikerült két shitposztot összehoznod. Well done...