Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 132
33 319
113
Ez is lehetséges, de sok függ az előírásoktól. Nem lenne jó, ha egy ütközésnél a fa székmerevítő eltörne, stb. Ez egy hihetetlenül összetett egyenlet kis része, aminek a változtatása vagy változása kihat az egészre. Hiába vagy te turbó zöld, ha a szomszéd meg szénnel füt.
Még ha csak szénnel...
Nem pont ilyenre gondoltam, de a műszálas textilek és tömő anyagok helyett,kárpit, üléstömések, zajszigetelők stb. természetes anyagok. A technológia adott ezekre, de még ekkora lépést sem tesznek meg. Nem biztos, hogy a legbonyolultabb, legösszetettebb elemnek kellene az első lépésnek lenni. De ha belegondolsz a régebbi, főleg luxus autók is tele voltak fa burkolatokkal, betétekkel, de a műszerfalon túl a kormány és kézifék, sebváltógomb is készült belőle; nem tudom, hogy mennyivel volt veszélyesebb, mint ha műanyagból készül. Abba meg ne is menjünk bele, csak érdekesség, mert az már űber extremizus lenne, hogy régen, elé sokáig, a járművek fa vázasok voltak.

Ez egy pont mai cikk:D (véletlenül bukkantam rá) : https://trendingmotors.com/interstyl-hustler-is-the-quirky-wood-kit-car-youve-never-heard-of/
1598897294_Interstyl-Hustler-Is-The-Quirky-Wood-Kit-Car-Youve-Never.jpg
 

12delta

Well-Known Member
2014. december 6.
1 076
1 959
113
Még ha csak szénnel...
Nem pont ilyenre gondoltam, de a műszálas textilek és tömő anyagok helyett,kárpit, üléstömések, zajszigetelők stb. természetes anyagok. A technológia adott ezekre, de még ekkora lépést sem tesznek meg. Nem biztos, hogy a legbonyolultabb, legösszetettebb elemnek kellene az első lépésnek lenni. De ha belegondolsz a régebbi, főleg luxus autók is tele voltak fa burkolatokkal, betétekkel, de a műszerfalon túl a kormány és kézifék, sebváltógomb is készült belőle; nem tudom, hogy mennyivel volt veszélyesebb, mint ha műanyagból készül. Abba meg ne is menjünk bele, csak érdekesség, mert az már űber extremizus lenne, hogy régen, elé sokáig, a járművek fa vázasok voltak.

Ez egy pont mai cikk:D (véletlenül bukkantam rá) : https://trendingmotors.com/interstyl-hustler-is-the-quirky-wood-kit-car-youve-never-heard-of/
1598897294_Interstyl-Hustler-Is-The-Quirky-Wood-Kit-Car-Youve-Never.jpg

Jelenlegi állapotok nem feleltethetők meg sok esetben a korábbiaknak. Az autóiparra annyira nem látok rá, de unokatesóm egy cukrázdánál vezető és kb. minden szir szart használnak az izetlen de szép sütikhez, mert igy van megírva a szabályozás. Gondolom az autóiparnál is megvan mi lehet és hogy. Pl. a természetes üléstömés ellen alergiások hőböröghetnek, a fa alaktrészek ellen a favédők, stb. Néha egy hagos kisebbség rengeteg ember életét megneheziti.
Napelemet mindenhova, de ha az aksiról kérdezel, akkor halgat mint a csuka.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Tök vicces amúgy, hogy egy prosperáló állam, de gyakorlatilag a felső középosztályt leszámítva lassan élhetetlen. Egy pályakezdő mérnök és ITs is szobában kuporog
A felső középosztály vagyonát is lenyeli ott a lakhatás.

Az USA összes szabadpiaci szarsága, elbaszott ubranizációja kezd visszaütni.

A rossz urbanizáció oka Californiában nem a szabadpiac, épp annak ellenkezője, a túlzott és hibás szabályozás miatt van. Az egész azért lett ilyen, hogy atomcsapásoknak jobban ellenálljon. (állítólag az volt a nagy terv, hogy térben kiterjedtek legyenek a városok, mert úgy több megmarad a bombázás után). Nem engedélyezik pl. egy élelmiszer üzlet, vagy étterem működését a lakóövezetben, ezért a suburbokben csak lakóház lehet, attól elketintve szolgáltatás-sivatagok. A munkahely se mehet közelebb a dolgozókhoz, a dolgozók se a munkahelyhez. amúgy is minden be van zsúfolva a nagyvároskba, illetve a hatalmas sprawl is egy rossz minta. Magyar megyényi területű (elő)város, de a zoning szabályok miatt nem organikusabb kisvárosok. A budapesti vízfej minta egy nagyságrenddel nagyobban megismételve.

A vízfelhasználásnál meg pl. a gát javítására nem jutott pénz, mert kellett tűcsere programra meg egyéb hasznos dolgokra, majd a gát pár éve a víztározónál átszakadt egy eső után. Szar a vízgazdálkodásuk, de vigyázó szemünket rájuk vessük, mert nálunk se sokkal jobb. Viszont láttam egy érdekes megoldást a tározók párolgásának csökkentésére fekete gumilabdákkal (vagy hasonlókkal), amik úsznak a felületen, és a nap kevesebb vizet párol így el a kibetonozott teknőből. Mindent kibetonoztak aminek vízhez és városhoz egyaránt van köze. Szörnyű.

Szintén nagy gond ott a rengeteg csavargó, csöves, drogos. A kellemes időjárás egy fő tényező ebben, de más tényezők is vannak. Hiába rendőrállam az USA, nem abban az értelemben, ami meg tudná azt a helyzetet oldani...

És mindeközben tolják a zöldenergia őrületet is, bár a napelemnek ott éppenséggel van értelme a sok légkondi miatt, mert a csúcsidejeik jelentős részt átfednek. Kérdés, hogy a kötelező átvétellel hogy állnak. Azt tudom, hogy a lakóházakra PV telepítést adókedvezménnyel támogatják.

Rengeteg gyönyörű, ha nem is érintetlen, de még mindig nyers terület van ott, gyönyörű hely, de sok dolgot rosszul csinálnak, és ezt sokan látják, de nem könnyű megváltoztatni (a demokratikus folyamatok keretein belül), mert sok csoport érdekei ütköznek.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
De ha belegondolsz a régebbi, főleg luxus autók is tele voltak fa burkolatokkal, betétekkel, de a műszerfalon túl a kormány és kézifék, sebváltógomb is készült belőle; nem tudom, hogy mennyivel volt veszélyesebb, mint ha műanyagból készül.
Sokkal veszélyesebb. Egy ötközésnél fellépő erőknek nem áll annyira ellen a fa kormány. Széttörget, szilánkosan, és azok a szilánkok nagyon súlyos sérüléseket okozhatnak. Ha a kormány nem tökéletes minőségű, akkor kisebb ütközésnél is eltörhet, és drága és nehéz megfelelő minőségben gyárftani, de az is elmarad egy fém-műanyag kormánytól. Ráadásul a lakkozott fa kormány ergonómialag is rosszabb, mint egy jó bőrözött kormány.

A kompozit anyagok a fánál jobb tulajdonságokkal és gyárthatósággal bírnak.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 132
33 319
113
Sokkal veszélyesebb. Egy ötközésnél fellépő erőknek nem áll annyira ellen a fa kormány. Széttörget, szilánkosan, és azok a szilánkok nagyon súlyos sérüléseket okozhatnak. Ha a kormány nem tökéletes minőségű, akkor kisebb ütközésnél is eltörhet, és drága és nehéz megfelelő minőségben gyárftani, de az is elmarad egy fém-műanyag kormánytól. Ráadásul a lakkozott fa kormány ergonómialag is rosszabb, mint egy jó bőrözött kormány.

A kompozit anyagok a fánál jobb tulajdonságokkal és gyárthatósággal bírnak.
Csak egy példa volt, hogy régen is sok mindent megoldottak fából és nem tudok -ha van- olyan statisztikáról, amik a sokkal veszélyesebb voltuk igazolnák; mindamellett persze teljesen jogosak a felvetéseid. (Egyébként a kormány ugyan úgy fém "alapon volt".) Csak egy gondolatébresztő volt, hogy nem biztos, hogy a lebonyolultabb részénél kellene kezdeni a zöldítést a járműiparban.

Gondolom az autóiparnál is megvan mi lehet és hogy. Pl. a természetes üléstömés ellen alergiások hőböröghetnek, a fa alaktrészek ellen a favédők, stb. Néha egy hagos kisebbség rengeteg ember életét megneheziti.
Azt se kérdi meg a kutya sem, hogy az ember mondjuk egy-egy fának, növénynek a virágára allergiás-e, vagy sem, amikor telepítik. De ez így van rendjén. Kicsit ez is túl van tolva.Szerintem egyébként a mű anyagok is ugyan úgy lehetnek károsak, talán allergének és valószínűleg a természetes anyagokra is vannak kevésbé allergén megoldások.
 
M

molnibalage

Guest
Üdv!
Az ilyen kis méretű reaktoroknak van értelme?

https://raketa.hu/engedelyeztek-az-...nVhU7BzFFK_Pv50lcn2tQ9fM1mzVMWoU8zucl7BJbaElc

Az oké, hogy, talán, a reaktortartályt könnyebb legyártani, de akkor minden egyes reaktorhoz kellenek segédberendezések, ami meg növeli a költségeket, ha több reaktort telepítenek egy helyre.

https://forum.htka.hu/threads/villamosenergia-termelés-energiagazdálkodás.631/page-454#post-734606

A mai atomerőművek egyedi gyártmányok, de élvezik az méretgazdaságosság előnyeit.
Ez az moduláris reaktor azért alapvetően eltér üzemanyagban.
Ezen felül, hanem nem néhányat gyártasz, hanem akár több százat, akkor meg a sorozatgyártás fajlagos költsége viszi lentebb a termelt áram árát. Ha csak néhány készül ebből, akkor anyagi bukta. Ha több száz, akkor nem. Akkor olcsón adható.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
https://forum.htka.hu/threads/villamosenergia-termelés-energiagazdálkodás.631/page-454#post-734606

A mai atomerőművek egyedi gyártmányok, de élvezik az méretgazdaságosság előnyeit.
Ez az moduláris reaktor azért alapvetően eltér üzemanyagban.
Ezen felül, hanem nem néhányat gyártasz, hanem akár több százat, akkor meg a sorozatgyártás fajlagos költsége viszi lentebb a termelt áram árát. Ha csak néhány készül ebből, akkor anyagi bukta. Ha több száz, akkor nem. Akkor olcsón adható.
Azt hozzá kell tenni, hogy bár az erőművek maguk egyedi gyártmányok, de komponenseik túlnyomó része (darabra) piacon kapható COTS (Common Off The Shelf - hétköznapi, "polcról" kapható) alkatrész. Az integráció viszont számos egyedi elemet tartalmaz, már csak azért is, mert a megaberuházásoknál gazdasági ellentételezést kér sokszor a vevő, ami bonyolítja a helyzetet. A sorozatgyártás ellenben ezen egyszerűsítheti, az integrációt az erőforráson kívülre viheti, teljesen a vevőre bízva azt, nem okozva pl. olyan változásokat az erőműben, ami miatt újra kell minősíteni, ami sok munka, idő, pénz. Így bár továbbra is kell minősíteni az integrációt, de már nem nukleáris biztonsági, hanem csupán hálózatirányítási szempontok alapján!

Kicsit olyan lesz, mint egy nagy dízelgenerátor most (mondjuk egy gyárnál, adatközpontnál, vagy kórháznál). Sok esetben azok is a hálózatra visszatáplálni is tudnak, és távvezérelhetőek (is) a hálózatirányítás részéről! Angliában legalábbis amit olvastam erről a témáról, így van megoldva, és volt, hogy ezek a tartalék generátorok segítettek ott a hálózat stabilitását fenntartani, amikor gond volt a megújulók miatt...
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek
M

molnibalage

Guest
Azt hozzá kell tenni, hogy bár az erőművek maguk egyedi gyártmányok, de komponenseik túlnyomó része (darabra) piacon kapható COTS (Common Off The Shelf - hétköznapi, "polcról" kapható) alkatrész. Az integráció viszont számos egyedi elemet tartalmaz, már csak azért is, mert a megaberuházásoknál gazdasági ellentételezést kér sokszor a vevő, ami bonyolítja a helyzetet. A sorozatgyártás ellenben ezen egyszerűsítheti, az integrációt az erőforráson kívülre viheti, teljesen a vevőre bízva azt, nem okozva pl. olyan változásokat az erőműben, ami miatt újra kell minősíteni, ami sok munka, idő, pénz. Így bár továbbra is kell minősíteni az integrációt, de már nem nukleáris biztonsági, hanem csupán hálózatirányítási szempontok alapján!

Kicsit olyan lesz, mint egy nagy dízelgenerátor most (mondjuk egy gyárnál, adatközpontnál, vagy kórháznál). Sok esetben azok is a hálózatra visszatáplálni is tudnak, és távvezérelhetőek (is) a hálózatirányítás részéről! Angliában legalábbis amit olvastam erről a témáról, így van megoldva, és volt, hogy ezek a tartalék generátorok segítettek ott a hálózat stabilitását fenntartani, amikor gond volt a megújulók miatt...
Ez a fő berendezések egyikére sem igaz. Konkrétan a LLI (long lead item), a hosszú szállítási idejű berendezések között van olyan, ahol a gyártás 0. napjától a szállítás 100-1300 nap között van egy 1,2 GWe-s blokknál.
A tényleg kis szivattyúk a segédrendszerek végén azok olyanok.De a fő keringtető szivattyúk és egyebekre ez nem igaz. Darabra lehet, hogy ez jön ki, mert több tízezer vagy százezer alkatrészből arányban sok ilyen (kábelek, nyomástávadók, stb.) de a berendezések összértékét nézve tudomásom szerint egészen biztosan nem igaz.

Csak mivel egy batárnagy reaktor gyártása évekig tart.
Egy kisebb méretű reaktort egész egyszerűen gyorsabban le lehet gyártani. És mivel nem 20 év alatt gyártasz belőle mondjuk nyolcat, hanem 8 év alatt mondjuk 200-at, akkor mindjárt más lesz a fajlagos költség is. És mivel ezek tényleg kisebbek, akkor itt már a főberendezések sem egyedi gépek, hanem létező szivattyú típuscsaládok adaptálása a fő berendezésekre nézve is.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Csak mivel egy batárnagy reaktor gyártása évekig tart.
Egy kisebb méretű reaktort egész egyszerűen gyorsabban le lehet gyártani.
Plusz ha elég kicsi a reaktor(tartály), akkor a hegesztést érdemes és megvalósítható lehet robotizálni is, ami jobban skálázódik a megkövetelt magas minőséget tartva, az árat nagy sorozatnál jelentősen lenyomva.
 
M

molnibalage

Guest
:)

Azt sem tudod, hogy mi az az időzítő a mosógépen...:)

MÁSNAK SE LEGYEN! Tiltsuk be!!!:p:D
De tudom. Mondom. Mire megyek vele? Nem a mosás kezdte, a VÉGIDŐPONTJA számít.

1. Reggel kurvára nem fogok teregetni másra kell az idő. Meg ne alvás közben zajongjon nekem...
2. Hogy mikor érek haza az random, tehát hova és mit időzítsek? Meg azt sem szeretem, ha gép akkor dolgozik, amikor nem vagyok otthon. Mert vagy kigyullad vagy bármi baja lesz és még nagyobb kárt okoz.

Mondom, ezt a smart otthon egy akkora faszág, amire szavak nincsenek. Nincs mit optimalizálni. Ez a nem tudjuk már mit sózzunk rá a gyök2 userre tipikus esete. Vannak fent tesztek ilyen okosotthonról. Inkább idegesítő és időrabló volt az egész.

Plusz ha elég kicsi a reaktor(tartály), akkor a hegesztést érdemes és megvalósítható lehet robotizálni is, ami jobban skálázódik a megkövetelt magas minőséget tartva, az árat nagy sorozatnál jelentősen lenyomva.
Igen.
Durva hasonlattal.

Az F1 autókból sem egy van, de azért nem tömegcikk. Van rá igény, jó drága és igen egyedi képességei vannak. Ilyen a b*szott nagy atomreaktor. Egy darab drága, de ha megvan, akkor úgy teljesít, mint semmi más.

A sima személyautó tömegcikk. De emiatt elviselhető egy ára egy F1-hez képest. Lehet, hogy nem gyors, de elérhetősége miatt a fajlagos eredmény jó.
Lehet, hogy egy kisreaktor hatásfoka kisebb lesz, de ha piszok olcsó és tömegesen telepíthető, akkor egy ponton túl a gyártás beáll oda, hogy az is megtérül 15-20 év alatt. És akkor lesöpörhető lesz az az oköbarom kifogás, hogy sokáig tart építeni. Akkor egy új kiserőmű hamarabb elkészülhet, mint egy szélfarm vagy naperőmű.
Csak kb. néhány konténer lesz egy 20MWe erőmű és nem egy fél kerület területe...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Darabra lehet, hogy ez jön ki, mert több tízezer vagy százezer alkatrészből arányban sok ilyen (kábelek, nyomástávadók, stb.) de a berendezések összértékét nézve tudomásom szerint egészen biztosan nem igaz.
Ezzel egyetértek, de rengeteg PLC, szoftver (ez mondjuk egyedi szokott lenni), cső, kábel, jeladó, (beton!) kell, ami összességében szintén nagy érték, ha nem is fődarabok, és ttöbbnyire nem is igazán egyediek. Mivel ezek csereszabatos(abb)ak, ezért nem foghat olyan vastagon a ceruza, meg eleve méretgazdaságosság miatt (mivel sok más piacon/iparban is veszik őket) relatív alacsony már az áruk. Inkább erre gondoltam.
 
M

molnibalage

Guest
Ezzel egyetértek, de rengeteg PLC, szoftver (ez mondjuk egyedi szokott lenni), cső, kábel, jeladó, (beton!) kell, ami összességében szintén nagy érték, ha nem is fődarabok, és ttöbbnyire nem is igazán egyediek. Mivel ezek csereszabatos(abb)ak, ezért nem foghat olyan vastagon a ceruza, meg eleve méretgazdaságosság miatt (mivel sok más piacon/iparban is veszik őket) relatív alacsony már az áruk. Inkább erre gondoltam.
Az építészeti költsége is magas egy atomerőműnek, de én a kijelentésemet a gépészetre és az I&C-ra értettem. Ott is vannak speciális követelmények, de mondjuk a vízelőkészítő üzem nyomástávadója és más, ott tényleg semmi extra nincs. Csak nagy, de egyébként ennyi.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
De tudom. Mondom. Mire megyek vele? Nem a mosás kezdte, a VÉGIDŐPONTJA számít.

2. Hogy mikor érek haza az random, tehát hova és mit időzítsek?

Mondjuk én azt tudom állítani a mosógépemen mikor fejezze be. Amikor irodába jártam, még eléggé stabil volt mikor érek haza. Amúgy pedig újabbaknál távolról át tudod konfigurálni! (adatbiztonsági szempontból ez egy rémálom szerintem, de az más tészta)
 
M

molnibalage

Guest
Mondjuk én azt tudom állítani a mosógépemen mikor fejezze be. Amikor irodába jártam, még eléggé stabil volt mikor érek haza. Amúgy pedig újabbaknál távolról át tudod konfigurálni! (adatbiztonsági szempontból ez egy rémálom szerintem, de az más tészta)
Nekem ilyenre nincs igényem. Lehet, hogy régimódi vagyok.
Amikor elmegyek tekerni sokszor éppen a kedvemtől függ, hogy akkor 45 perc vagy 1,5 óra lesz. Aztán odaérek a boltba és van, hogy 5 perc alatt kijutok van meg, hogy 20...

Annyira nem szeretem az ellenőrizetlen fogyasztót, hogy csak azt hagyom bedugva, amit kell. A többi ki van húzva. Minek jelentsen extra kockázatot?

Persze, de ha sorozatban gyártod az erőműveket, akkor nem lesz az, hogy mondjuk egyik ország Siemens PLC-kkel akarja az egyik szabályozó alrendszert csináltatni, a másik meg ABB-vel mondjuk, és nem kell emiatt portolni a szabályozó szoftvert, meg újraminősíttetni. Megveszed az erőművet, itt vannak az ki meg bemenetei (gépészeti, elektromos, adat), és használd egészséggel...
Ma is megoldják ezek összekötését, ha nagyon kell. De ha több század adsz el, akkor egyébként rohadt egyszerű. Kétféle kivitelben adják. A repcsiknél is 2-3 fajta hajtómű opció is van egyes típusoknál...
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Az építészeti költsége is magas egy atomerőműnek, de én a kijelentésemet a gépészetre és az I&C-ra értettem. Ott is vannak speciális követelmények, de mondjuk a vízelőkészítő üzem nyomástávadója és más, ott tényleg semmi extra nincs. Csak nagy, de egyébként ennyi.
Persze, de ha sorozatban gyártod az erőműveket, akkor nem lesz az, hogy mondjuk egyik ország Siemens PLC-kkel akarja az egyik szabályozó alrendszert csináltatni, a másik meg ABB-vel mondjuk, és nem kell emiatt portolni a szabályozó szoftvert, meg újraminősíttetni. Megveszed az erőművet, itt vannak az ki meg bemenetei (gépészeti, elektromos, adat), és használd egészséggel...

Most az ellentételezés miatt mindig van ilyen igény, és ez szerintem mindig növeli a költségeket, és lassítja a beruházásokat, mert olyanok most az erőművek ettől mint a hajók. Van hajó osztály, mégis minden darab kissé egyedi.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Nekem ilyenre nincs igényem. Lehet, hogy régimódi vagyok.
Amikor elmegyek tekerni sokszor éppen a kedvemtől függ, hogy akkor 45 perc vagy 1,5 óra lesz. Aztán odaérek a boltba és van, hogy 5 perc alatt kijutok van meg, hogy 20...

Annyira nem szeretem az ellenőrizetlen fogyasztót, hogy csak azt hagyom bedugva, amit kell. A többi ki van húzva. Minek jelentsen extra kockázatot?


Ma is megoldják ezek összekötését, ha nagyon kell. De ha több század adsz el, akkor egyébként rohadt egyszerű. Kétféle kivitelben adják. A repcsiknél is 2-3 fajta hajtómű opció is van egyes típusoknál...
Mosógépnél mondjuk a lakás elárasztása nagyobb kockázat szerintem :) De ha lyen kütyüd van, kicsit te is adaptálódsz hozzá, mosásnapon előbb hazamégy, és onnan tekersz tovább pl, miután 10 perc alatt kiteregettél.

Nem látom, hogy ezek összekötését megoldják, bár a fogyasztók érdeke az lenne, de a gyártóké nem az. Lehet, hogy indulnom kéne EU parlamenti képviselőnek, és ilyen fogyasztóvédelmi (IT/adatvédelem/nyílt protokollok) dolgokkal foglalkozni? (szerk: ez nekem összefolyt az okosotthonossal... fáradt vagyok)