Back to the future?
Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) által üzemeltetett több elektromos busznak nehézségei akadtak a téli állóképességét jelentő nagy próbájával. Az e-buszok hétfőn 23 alkalommal álltak le a vonalakon, volt, ahol a rendőrök tolták a lerohadt buszokat, amint arról a "Berliner Morgenpost" beszámolt.
A hideg miatt az akkumulátorokat nem elhetett kellően feltölteni. A buszokat dízel buszokra cserélték ideiglenes, amelyekben az utasok folytathatták útjukat. Az e-buszoknak valójában 130 kilométert kellene tudniuk megtenniük még mínusz tíz fokban is, de ez nem sikerült. A problémát a fűtés okozza, mivel nagyon sok energiát igényel. A cég ennek ellenére folytatja a cserét az e-járművekre, annak forrását ugyanis az adófizetők állják, 32035-ig mintegy 2,95 milliárd euro többletköltséget jelent majd az e-buszokra váltás a dízelüzemhez képest. (focus)
A kommentárok megjegyzik, hogy a németek valamit nagyon rosszul csinálnak, mert a pekingi e-buszok -17 fokban is gond nélkül mennek.
Budapesten régóta járnak e-buszok, csak épp troli a nevük és felsővezetékről mennek Évtizedes, bevált, kipróbált technológia ...
Amúgy, egyre több helyen aggódnak szerte Európában az elektoromos áramellátás biztonságával, írja a heise, mivel csak idő kérdése a blackout, az francia atomerőművek sem tudnak elég áramot adni a német importhoz (reggeli csúcsidőben 8 GW importigény) és ha még február 20ig is sak marad a hideg, akkor 7 GW deficit lesz a franciáknál már, ami a január elejihez hasonló importigényt jelenthet a keleti térségből, mely akkor majdnen blackouthoz vezetett. Az, hogy nem éri el a fogyaszzás várhatóan a 2012-es rekordértéket, csak a koronavírus lockdownnak köszönhető.
https://www.heise.de/tp/features/Es...t-bis-es-zu-einem-Blackout-kommt-5050843.html
Ún. klímavédők azzal foglalkoznak, hogy a boltok világítását lekapcsolják, takarékossági célból