Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Állítólag (Index tényfeltáró) a gazdák sorvasztották el. Nem termeltek cukorrépát. Gondolom a mészkő is eltünt, és azért zártak be a cementgyárak is.
Minek termeltek volna, ha lecsökkentették a Magyarországra jutó támogatási kvótát. Megmondták, hogy X tonnáig adnak támogatást, aztán puszi.
Természetesen emiatt bebukott a 3 nagy cukorgyárból kettő. Hozományaként a csokigyár is elsorvadt.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 640
113

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 640
113
Mostmár az oroszok gondja. Ha el nem lopták a dízelt, a helyzet kezelhető.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: formosa1 and gacsat

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113
"A BEÉRKEZŐ NYERSOLAJ MENNYISÉGE VÁLTOZATLAN, SZERZŐDÉS SZERINTI, A BARÁTSÁG KŐOLAJVEZETÉKEN ÉRKEZIK UKRAJNÁN KERESZTÜL AZ OROSZ KŐOLAJ. FEL VANNAK TÖLTVE A TÁROLÓK, ELLÁTÁSBIZTONSÁGI PROBLÉMA NINCSEN,
emelte ki a Mol elnöke.
A Mol finomítói, a pozsonyi finomító is teljes egészében ellátható délről, az Adria kőolajvezetéken, egyetlen kérdés van csak, hogy milyen olajjal. A Mol továbbra is orosz olajat kell, hogy betöltsön a pozsonyi finomítóba teljes egészében, a magyarországi finomítóba pedig közel 60 százalékban csak orosz olajat tud feldolgozni a vállalat.
90 napos tartalék van Magyarországon, ez egy európai szabályozás, hogy minden országban 90 napi vésztartalékkal kell rendelkezni, ezt a minisztérium bármikor felszabadíthatja, akkor elkezdni fogyasztani a Mol, de az Adria vezetéken eddig is és ezután is folyamatosan tud felhozni kőolajat a vállalat. A finomító éves kapacitása nagyjából 7 millió tonna nyersolajnak a feldolgozása, 4 millió tonna érkezik a Barátság kőolajvezetéken, 2 millió tonna érkezik délről, mindkét irányból orosz kőolaj, és egymillió tonnával járul hozzá a magyar és a horvát kitermelés a finomító kapacitásának a lekötéséhez.
Ha leáll a Barátság kőolajvezeték, akkor a Molnak el kell kezdeni nagy mennyiségben felhozni kőolajat az Adria vezetéken, ahhoz hajókat kell oda rendelni, amik 400 ezer tonna olajat képesek szállítani. Az igazi probléma az, hogy a háború következményeként egyre erőteljesebben szorítják arra az olajvállalatokat, hogy ne vegyenek orosz kőolajat. Vannak olyan vállalatok, olyan finomítók, amelyek ezt meg tudják tenni, minimális mennyiségben, 20-25 százalékban vásárolnak orosz kőolajat, azt bekeverik a finomabb kőolajba, de nem tudják növelni az orosz olaj feldolgozását, mert az teljesen más működési dizájnt igényel a finomítótól. És vannak az olyan finomítók, mint a Molé, amelyek ennek a fordítottját tudják csinálni, 20-25 százalékban be tud hozni a Mol nem orosz olajat, de azon felül orosz olajat dolgoz fel, a finomítók erre lettek dizájnolva.
A MOLNAK TOVÁBBRA IS OROSZ OLAJAT KELL BEHOZNIA,
húzta alá Hernádi Zsolt.
Azzal, hogy a nyugat-európai vállalatok nem veszik át az orosz olajat, a tankerek elkezdtek leállni, és nem szállítanak ki, mert 2-300 millió dollárnyi olaj van egy ilyen tankerhajóban.
Az orosz földgáz felé jelentős Európa kiszolgáltatottsága, ezért ezzel nem érdemes viccelni, mert nem nagyon tudjuk máshonnan pótolni. Próbálkozott a Mol is, például azzal, hogy Romániából hoz be földgázt, de a romániai szabályozás nem engedélyezte azt, hogy az ottani ígéretes projektek elinduljanak.
A TÉRSÉGÜNK MA MARKÁNSAN KI VAN SZOLGÁLTATVA AZ OROSZ GÁZNAK.
A jó hír az, hogy soha nem volt ellátási probléma. Kőolajban kint vagyunk a világpiacon, ott minőségi probléma van, hogy a Mol rá van szorulva az orosz típusú kőolajra."
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Ez totál ok. Csak azt gondom lehetne felelősebben is nyilatkozni egy ilyen vállalat vezetőjének. Tegnap megálltam a kúton mert hallottam esetleg le lesz szabályozva a tölthető mennyiség. Félig volt a tank szóval gondoltam tele nyomon a kocsit. Ledöbbentem a soron a MOL kútnál, és hogy ez emberek mint valami őrültek viszik kannákban a benzint. Mellettem a csávó kivett a csomagtartóból 2 db 100 literes kannát és elkezdte teletolni. Erre a Hernádi bemondja a TV-be nem tudnánk pótolni az orosz olajat, mert a Brent-nek más a kémiai összetétele, és a mi üzemanyag ellátásunk az oroszra van kiépítve… Persze, hogy az átlag ember pánikba esik és rohan a kúthoz… Főleg hogy a dolog nem igaz mert a dunai finomítóban fel lehet dolgozni a Brent olajat ha küldik az Adria vezetéken. Nem tudom ki mit tapasztal de elképesztő pánik kezd eluralkodni... Benzinkút után be kellett mennem a gyógyszertárba mert a gyerekek megfáztak, asszony mondta vegyek orrsprét. Akkora sor volt…mikor megláttam legszívesebben kifordultam volna… de gyerekeknek kellett szóval erőt vettem magamon ok kiállom a sort. Azt látom, hogy mindenki de MINDENKI jódtablettáért áll a sorban…. A közértben meg nincs már konzerv, viszik az emberek mert jön a háború szerintük… Szóval ilyen időkben azt hiszem lehetne picit felelősebben is nyilatkozni a MOL vezetőjének… mert azért nem a sarki kisboltot vezeti…

Hogyan tudna "felelősen nyilatkozni egy ilyen vállalat vezetője". Ködösítsen meg bullshit -eljen? Aztán a "felelős polgár" elkezd FB -n őrjöngeni, hogy zárjuk le az orosz olajt, aztán nem fogja érteni amikor az 1500 Ft -os benzinért áll majd kilométeres sorokat a kút előtt ... És ez csak a kezdet lenne ...

Mit mondott az ember? Felesleges pánikolni meg, hogy az infrastruktúránk (nemcsak finomító, hanem csövek - ez utóbbi is fontos!) orosz olajra van igazából. Szerinted ettől pánikoltak be az emberek és rohantak a benzinkutakra meg jódtablettáért?

Itt nemcsak profitról van szó. Igen, a finomító és a csőhálózat az orosz olajra van szabva. Szovjet idők öröksége. Profán példa - feltételezem a kocsidba se mindegy, hogy benzint vagy dízelt töltesz. Persze lehet "variálni", de azért van egy határ ... Na a finomítónak még ennyire se mindegy mit raksz bele ...

Viszont tényleg kíváncsi vagyok, hogy lehetne ilyen "felfokozott hangulat" közepette felelősen nyilatkoznia egy ilyen cég vezetőjének. Mi az ami akár közép- vagy hosszabb távon is érdeke lehetne - mondjuk nemcsak profit szempontjából ...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Hogyan tudna "felelősen nyilatkozni egy ilyen vállalat vezetője". Ködösítsen meg bullshit -eljen? Aztán a "felelős polgár" elkezd FB -n őrjöngeni, hogy zárjuk le az orosz olajt, aztán nem fogja érteni amikor az 1500 Ft -os benzinért áll majd kilométeres sorokat a kút előtt ... És ez csak a kezdet lenne ...

Mit mondott az ember? Felesleges pánikolni meg, hogy az infrastruktúránk (nemcsak finomító, hanem csövek - ez utóbbi is fontos!) orosz olajra van igazából. Szerinted ettől pánikoltak be az emberek és rohantak a benzinkutakra meg jódtablettáért?

Itt nemcsak profitról van szó. Igen, a finomító és a csőhálózat az orosz olajra van szabva. Szovjet idők öröksége. Profán példa - feltételezem a kocsidba se mindegy, hogy benzint vagy dízelt töltesz. Persze lehet "variálni", de azért van egy határ ... Na a finomítónak még ennyire se mindegy mit raksz bele ...

Viszont tényleg kíváncsi vagyok, hogy lehetne ilyen "felfokozott hangulat" közepette felelősen nyilatkoznia egy ilyen cég vezetőjének. Mi az ami akár közép- vagy hosszabb távon is érdeke lehetne - mondjuk nemcsak profit szempontjából ...
Úgy ahogy az ATV-ben megtette:
Hernádi Zsolt volt az ATV vendége. Az Egyenes Beszéd című műsorban kifejtette, hogy Magyarországon nincsen üzemanyag-ellátási probléma, legfeljebb logisztikai, de az is lokálisan, és átmeneti jelleggel. Ennek oka, hogy

a hatósági ár miatt sok kamionos is Magyarországon tankolja meg a járművét.
Kifejtette, hogy továbbra is annyi kőolaj érkezik az országba mint korábban, valamint, hogy Magyarországnak 90 napra elegendő vésztartaléka van.

Nem kell rohanni a kutakhoz, ez fölösleges

– hangsúlyozta a MOL-vezér, aki szerint a továbbiakban is meg lehet tölteni az autókat a 480 forintos áron, mert „a Mol bírja”.

És pont, ez így ok. Nem kell elkezdeni elmagyarázni az olajvezetékek irányát, meg a különböző kémiai összetételeket. Az átlag ember úgysem érti...
A benzin, dizel példád nem tudom, hogy jön össze a nyersolaj finomításával. Ugyan rég volt már nekem műszaki kémia de emlékeim szerint mind a kettő a krakkolás eredménye. Minedegy hogy Brent vagy Uráli olajat krakkolsz lesz belőle benzin meg diesel is meg parafin meg bitumen nem minden ami kell.. A kőolaj elemi összetétele változó, leginkább annak fügvényében honnan jön. Az orosz olaj magas kéntartalmú, de ő konkrétan kijelenti, hogy nem lehet az orosz olajat helyettsíteni a más kémiai összetétel miatt:
"Az orosz olaj ugyanis más kémiai és egyéb tulajdonságokkal bír, mint például az északi-tengeri Brent olaj. Ráadásul a Mol jelenleg mindössze 25 százalékos arányban finomít nem orosz olajat, vagyis ha az orosz szállítás kiesne az Ukrajnán átvezető Barátság olajvezetéken keresztül, akkor nem tudnák azt helyettesíteni"

Ez nem igaz. Először is nem csak Ukrajna felől jöhet olaj, hanem az Adria felől is. Másodsorban nem csak Uráli olajat tud finomítani a MOL. Ha minden áron erről akar beszélni akkor mondja azt, hogy az infrastruktúra hagyományosan az orosz olajra van optimlizálva, de nem kell aggódni, máshonnan is megoldható az ellátás, ha az orosz import valamiért megszűnne. Ez azonban jóval drágább lenne, de jelen pillanatban ez sem érintené a lakosságot az árfixálás miatt.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Na közben látom már helyesbített. Mondjuk azon továbbra is le vagyok döbbenve, hogy 60%-ban kell keverni a az orosz olajat a Brent-hez különben nem tudják finomítani. Ma is tanultam valamit. Megyek tankolni....
 
  • Hűha
Reactions: formosa1

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Úgy ahogy az ATV-ben megtette:
Hernádi Zsolt volt az ATV vendége. Az Egyenes Beszéd című műsorban kifejtette, hogy Magyarországon nincsen üzemanyag-ellátási probléma, legfeljebb logisztikai, de az is lokálisan, és átmeneti jelleggel. Ennek oka, hogy

a hatósági ár miatt sok kamionos is Magyarországon tankolja meg a járművét.
Kifejtette, hogy továbbra is annyi kőolaj érkezik az országba mint korábban, valamint, hogy Magyarországnak 90 napra elegendő vésztartaléka van.

Nem kell rohanni a kutakhoz, ez fölösleges

– hangsúlyozta a MOL-vezér, aki szerint a továbbiakban is meg lehet tölteni az autókat a 480 forintos áron, mert „a Mol bírja”.

És pont, ez így ok. Nem kell elkezdeni elmagyarázni az olajvezetékek irányát, meg a különböző kémiai összetételeket. Az átlag ember úgysem érti...
A benzin, dizel példád nem tudom, hogy jön össze a nyersolaj finomításával. Ugyan rég volt már nekem műszaki kémia de emlékeim szerint mind a kettő a krakkolás eredménye. Minedegy hogy Brent vagy Uráli olajat krakkolsz lesz belőle benzin meg diesel is meg parafin meg bitumen nem minden ami kell.. A kőolaj elemi összetétele változó, leginkább annak fügvényében honnan jön. Az orosz olaj magas kéntartalmú, de ő konkrétan kijelenti, hogy nem lehet az orosz olajat helyettsíteni a más kémiai összetétel miatt:
"Az orosz olaj ugyanis más kémiai és egyéb tulajdonságokkal bír, mint például az északi-tengeri Brent olaj. Ráadásul a Mol jelenleg mindössze 25 százalékos arányban finomít nem orosz olajat, vagyis ha az orosz szállítás kiesne az Ukrajnán átvezető Barátság olajvezetéken keresztül, akkor nem tudnák azt helyettesíteni"

Ez nem igaz. Először is nem csak Ukrajna felől jöhet olaj, hanem az Adria felől is. Másodsorban nem csak Uráli olajat tud finomítani a MOL. Ha minden áron erről akar beszélni akkor mondja azt, hogy az infrastruktúra hagyományosan az orosz olajra van optimlizálva, de nem kell aggódni, máshonnan is megoldható az ellátás, ha az orosz import valamiért megszűnne. Ez azonban jóval drágább lenne, de jelen pillanatban ez sem érintené a lakosságot az árfixálás miatt.

Na, ehhez képest még annyit hozzá tett, hogy nem mindegy milyen olajat kap a finomító. Inkább itt értetlenkedjenek egyesek, minthogy utólag a párezer forintos benzináron (ugye, ha csak simán csapkodná magát a földhöz az orosz olaj leállítása miatt). Egyébként bele lehet menni krakkolásba, hidrogénezésbe meg egyebekbe de leegyszerűsítve ez is olyan, mint a benzinautódhoz is lehet keverni a benyába etanolt. Persze nem mindegy milyen arányban - más üzemeltetési paraméterek, más motorkopás stb. Na, és 100% (avagy 96%) etanollal is menne az autód? és meddig? Itt azt értsük meg az autós példában, ha kiesik a benzin, akkor "semmi sincs" ... Azt is írta, hogy van olyan finomító ami 100% -ban csak orosz olajat tud. Aztán ami tud mást is - az is csak korlátozottan az orosz mellett. Itt ez az üzenet - ezt kell érteni ...

Ehhez hozzá lehet tenni a cső részét is a dolognak. Ennek van két kellemetlen oldala is:

  • a csövön nem tud több átjönni, mint "ami a csövön kifér" (erre meglepően sok ember nem gondol) - ld. adriai vezeték,
  • ami pedzegetve is volt - hajók. Az annyi van amennyi. Ráadásul ami külön nem volt kihangsúlyozva, ha mások (mondjuk nagyobb és befolyásosabb országok) rárepülnek a teljes hajómennyiségre, mert mondjuk szankciózni támad kedvük, akkor pl. előlünk veszik el a (hajó) mennyiséget. Nemcsak arról van szó, hogy a "békeidőben" is jóval drágább olajnak mennyivel menne fel az ára, ha sokan licitálnak rá egyszerre, hanem bizony arról is, hogy ebből is lehet jóval kevesebb (hiába lenne mondjuk csövön elég kapacitás - akkor sem).
 
  • Tetszik
Reactions: Giskard
M

molnibalage

Guest
Na közben látom már helyesbített. Mondjuk azon továbbra is le vagyok döbbenve, hogy 60%-ban kell keverni a az orosz olajat a Brent-hez különben nem tudják finomítani. Ma is tanultam valamit. Megyek tankolni....
Gondolom ez az eltérő frakciók eltérő forráspontjai miatt van.


Na, ehhez képest még annyit hozzá tett, hogy nem mindegy milyen olajat kap a finomító. Inkább itt értetlenkedjenek egyesek, minthogy utólag a párezer forintos benzináron (ugye, ha csak simán csapkodná magát a földhöz az orosz olaj leállítása miatt). Egyébként bele lehet menni krakkolásba, hidrogénezésbe meg egyebekbe de leegyszerűsítve ez is olyan, mint a benzinautódhoz is lehet keverni a benyába etanolt. Persze nem mindegy milyen arányban - más üzemeltetési paraméterek, más motorkopás stb. Na, és 100% (avagy 96%) etanollal is menne az autód? és meddig? Itt azt értsük meg az autós példában, ha kiesik a benzin, akkor "semmi sincs" ... Azt is írta, hogy van olyan finomító ami 100% -ban csak orosz olajat tud. Aztán ami tud mást is - az is csak korlátozottan az orosz mellett. Itt ez az üzenet - ezt kell érteni ...

Ehhez hozzá lehet tenni a cső részét is a dolognak. Ennek van két kellemetlen oldala is:

  • a csövön nem tud több átjönni, mint "ami a csövön kifér" (erre meglepően sok ember nem gondol) - ld. adriai vezeték,
  • ami pedzegetve is volt - hajók. Az annyi van amennyi. Ráadásul ami külön nem volt kihangsúlyozva, ha mások (mondjuk nagyobb és befolyásosabb országok) rárepülnek a teljes hajómennyiségre, mert mondjuk szankciózni támad kedvük, akkor pl. előlünk veszik el a (hajó) mennyiséget. Nemcsak arról van szó, hogy a "békeidőben" is jóval drágább olajnak mennyivel menne fel az ára, ha sokan licitálnak rá egyszerre, hanem bizony arról is, hogy ebből is lehet jóval kevesebb (hiába lenne mondjuk csövön elég kapacitás - akkor sem).

A margóra, mivel szinte csak orosz olaj van elvileg készletezve, a keverési arányt nézve a tartalék valójában több, ha közben mellé jön a bekeverhető olaj is.
De azért ne erre bazírozzunk.
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113
 
  • Hűha
Reactions: formosa1

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 988
8 999
113
Ez megint úgy van tálalva, mintha nagy kiszúrás lenne, pedig pont az ellenkezője.
Eddig kaptál pluszpontot, ha van 3 gyereked, most nem.
Azaz, akik eddig kiestek amiatt, azok most nagyobb esélyel pályázhatnak.
Ez pont segítség azoknak, akik az eddigiekből kimaradtak.
(Rádióból hallottam, hogy ez eddig elnyert pályázatok folyamatosan vannak teljesítve)
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 640
113
Én az Eurostat oldalon nézem, ahol a következő adatok vannak (EU 2021)
4c232925473fcdd6a4f5ef3241755e75.jpg


Illetve EU 2021 elött, még UK-val együtt:

198c401b5c056659303d24947595cb8f.jpg


Itt a 27 ország külön még 400 körül van, viszont a 21-es adatokban már bőven fölötte, lesz az 600 is (ha átváltasz az eustaton táblázatra, ami exportálhatatlan (gratula EU informatika) akkor 586 novemberig, a december ugye még hiányzik). Ezek után, hogy mennyi lesz a 2022-es éves adat, és, hogy mekkorát emelkedett a gáz import az EU-ban, csak 2021-ben, azok érdekes kérdések.

Sajnos ez EUstaton nem találtam adatot a származási országra, valószínűleg van valahol, csak az keressen rajta akinek két anyja van, viszont az látszik, hogy miközben a gáz (ha megnézzük a többit, akkor a komplett energia) igény növekszik, most hirtelen kitaláljuk, hogy akkor kezdjünk el kevesebbet fogyasztani. Amire az a nagy ötlet, hogy fűtsünk kevesebbet. Nem vagyok energetikai szakember, de ha valaki tudja a megoldást, akkor árulja már el, hogy hogy a rákba fog ez működni? Tehát: nem fűtünk, lerakjuk az autót (érdekes lesz, itt a UK-ban például gyakorlatilag padlóra ültették a tömegközlekedést a 60-as években, éljen az autó. Vidéken pl. lehetetlen autó nélkül élni, nincs olyan, hogy majd elmegyek melóba busszal, vagy vonattal, vagy ja, majd elszaladunk a Tescoba a busszal. Busz vagy vonat gyakran két szomszédos kisváros közt sem közlekedik. Mondjuk így persze adunk egy pofont a nagy környezetvédelemnek, miközben szelektíven gyűjtjük a hulladékot rohadt büszkén, de minden délután ülsz a dugóban egy 10000-es metropoliszban, mert mindenki elindul hazafelé egyedül a kocsival), lekapcsoljuk a villanyt, minek az, ha van gyertya, és akkor majd jön a meglepetés, hogy még ez sem elég, és a gyárak is csak minden másnap termelnek, hogy spóroljanak az energiával, a kamionok meg majd kiváltódnak a talicskával. Miközben már most sem tudják ellátni rendesen az országot, mert munkaerő, na az nincs.

Éljenek a szankciók, és mondjuk fel az orosz gáz és olaj importot, viszont ne legyen atom (miért nincs rettegő emoji?) miközben az egyik oka (persze orosz gáz, stb mellett) a UK 54%-os energia áremelkedésének (az ofgem szerint, ami a UK energia regulátor szervezet), hogy NEM FÚJT ELÉG SZÉL 2021-ben. Valami csodálatos Isteni beavatkozás miatt, viszont csak 2040-ig kell kibírnunk, mert addigra megoldódik a szipi-szupi energiatárolás, annyira profin, hogy többet veszel ki belőle mint amennyit beletettél, és utána, ismét kitör a bódottá, és minden EU polgár boldogan fog elektromos autót vezetni, a tükörsima autópályán, a lemenő nap arany fényében, miközben a mosolygó család vígan dalol az elért földi paradicsomról, és a kedves vezetőinkbe vetett határtalan hitéről. Bármiféle hasonlóság az észak-koreai tv reklámokhoz, csak a véletlen műve. A fázós éjszakák éhesen nem.
Jövőre 2500 fonttal csökken az angol életszinvonal. BBC tegnapi hír.
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113
"Közben a Reuters megtudta, hogy az amerikai energiaembargó alól kivételt képez az uránium oroszországi importja az amerikai atomerőművek számára. Utóbbi azért lényeges és érthető, mert jelenleg nincs Amerikában uránkitermelés, illetve feldolgozás, így az atomerőművek számára teljes mértékben az oroszoktól, kazahoktól és üzbégektől importál Amerika.

A hírügynökség másik tudósítása szerint szintén kivételt képez a friss tiltás alól Caspian Pipeline Consortium (CPC) által kitermelt olaj importja. Az olajat kazah területen termelik ki, de keveredik orosz olajjal is, mert egy oroszországi kikötőben töltik a tankerekbe. A CPC a világ olajkínálatának mintegy 1,2%-át teszi ki, és azért fontos az embargó alóli kivétele, mert az utóbbi hetekben az olajkereskedők ezt az olajat se merték venni a nyugati szankcióktól való félelmükben."