Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Igen most a nyugat megpróbálja ezt felpörgetni. Ha a hidrogén lesz a nyerő ezeket arra is lehet majd használni később (szerintem) Erősíts meg ebben! Az angolszászok bíznak abban, hogy a tengereket uralni tudják majd ezért is fogják ezt erőltetni. Én azt mondom nevetséges gázt szállítani kibaszott nagy hajókkal ide oda nesze neked föld zöldítése. Az orosz gáz európának tökéletes megoldás 100 évekre, tiszta kényelmes olcsó csak az angolszászokat kell kikapcsolnunk a rendszerből és rögtön működne.
A hidrogén nem úgy fog működni, hogy nagy mennyiségben szállítgatják ide-oda.
A hidrogénnak lokális puffer szerepe lesz.
Jelenleg még a legegyszerűbb és olcsóbb a földgázból előállítani. Azonban ez messze nem környezetkímélő, és továbbra sem jelent megoldást az európai földgáz függésre.
Nincs még kiépült szerteágazó infra mögötte. Ugyanakkor az lenne a cél, hogy a megújulókból származó felesleges prompt energiafelesleget el tudják tárolni.
Senkit nem fog érdekelni, hogy a vízbontással kevesbé hatékony a dolog.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
A hidrogén nem úgy fog működni, hogy nagy mennyiségben szállítgatják ide-oda.
A hidrogénnak lokális puffer szerepe lesz.
Jelenleg még a legegyszerűbb és olcsóbb a földgázból előállítani. Azonban ez messze nem környezetkímélő, és továbbra sem jelent megoldást az európai földgáz függésre.
Nincs még kiépült szerteágazó infra mögötte. Ugyanakkor az lenne a cél, hogy a megújulókból származó felesleges prompt energiafelesleget el tudják tárolni.
Senkit nem fog érdekelni, hogy a vízbontással kevesbé hatékony a dolog.
A hidrogénnek egy kicsit nagyobb szerepet szánnak, mint a puffer a mainstream media szerint. Engem meg nem kell győzködjél mert baromságnak tartom ezt a hidrogén mizériát. Ez is inkább a kétségbeesett próbálkozás, hogy kiépítettek eszetlenül egy csomó irányíthatatlan ződ kapacitást és még itt az orosz gáz szar politikai helyzet és a hülye politikusoknak kellett valami gumicsont gyorsan. És ez lett a hidrogén. Csak szakmailag érdekelt hogy lehet e mozgatni a másik hülyeséggel lng-ben.
 
  • Tetszik
Reactions: Flexus

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
A hidrogénnek egy kicsit nagyobb szerepet szánnak, mint a puffer a mainstream media szerint. Engem meg nem kell győzködjél mert baromságnak tartom ezt a hidrogén mizériát. Ez is inkább a kétségbeesett próbálkozás, hogy kiépítettek eszetlenül egy csomó irányíthatatlan ződ kapacitást és még itt az orosz gáz szar politikai helyzet és a hülye politikusoknak kellett valami gumicsont gyorsan. És ez lett a hidrogén. Csak szakmailag érdekelt hogy lehet e mozgatni a másik hülyeséggel lng-ben.
Ne izgulj, ennél jóval többet fognak kiépíteni. :cool:
De ezt már kb. 3x levezettem itt.
Kb. egycsapásra megoldja az elektromos hálózat kiegyenlítését. Megoldja az ideiglenes tárolást. Megoldja a járművek hatótáv problémáját és gyorstölthetőségét. Mindezt úgy, hogy nem nagyon lesz szükség nagy távolságokra szállítgatni. Mindezt a vízbontásos módszerrel teljesen környezetbarát módon. Az energiát pedig a már meglévő elektromos rendszeren továbbítják.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Én nem így látom legalább is itthon nem. Atomerőművek, +napelemek és gázerőművekkel kiegyenlítenek ez a legolcsóbb és ez is marad itthon. Amíg van hazai gáztermelés nagy gáztárolói kapacitások és mi leszünk az orosz gáz középeurópai HUB-ja addig hülyeség a hidrogénnel bohóckodni. A németek meg azt csinálnak amit akarnak.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
A hidrogénnek egy kicsit nagyobb szerepet szánnak, mint a puffer a mainstream media szerint. Engem meg nem kell győzködjél mert baromságnak tartom ezt a hidrogén mizériát. Ez is inkább a kétségbeesett próbálkozás, hogy kiépítettek eszetlenül egy csomó irányíthatatlan ződ kapacitást és még itt az orosz gáz szar politikai helyzet és a hülye politikusoknak kellett valami gumicsont gyorsan. És ez lett a hidrogén. Csak szakmailag érdekelt hogy lehet e mozgatni a másik hülyeséggel lng-ben.
A hidrogén szállítást nagy távolságokra ammónia formájában képzelik el azon problémák miatt amiket fentebb Ozy kifejtett. Jelenleg is több projektünk fut ahol a szenes erőmű kerül átalakításra, ammónia tüzelésre már fejlesztik az égőket. Pl:
De gázturbinákra is terveznek már ammónia tüzelést:
Ott ahol tiszta hidrogén tüzelés lesz 50-60 km max távolságig akarják szállítani a hidrogént. A gázmotor vagy gázturbina közvetlen a hidrogén forrás közelében mert az áramot könnyebb “szállítani” mint a hidrogént. Ammóniában Japók élen járnak.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
A hidrogén szállítást nagy távolságokra ammónia formájában képzelik el azon problémák miatt amiket fentebb Ozy kifejtett. Jelenleg is több projektünk fut ahol a szenes erőmű kerül átalakításra, ammónia tüzelésre már fejlesztik az égőket. Pl:
De gázturbinákra is terveznek már ammónia tüzelést:
Ott ahol tiszta hidrogén tüzelés lesz 50-60 km max távolságig akarják szállítani a hidrogént. A gázmotor vagy gázturbina közvetlen a hidrogén forrás közelében mert az áramot könnyebb “szállítani” mint a hidrogént. Ammóniában Japók élen járnak.
De ez mind átalakítás és ahhoz pedig nagyon sok energia kell kíváncsi vagyok egy ilyen energia mérleg számításra.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
És akkor jön a következő kérdés, honnan lesz az ammónia... Az ammóniaszintézis nem magától megy, kell energia rendesen (meg katalizátor is) és brutális gépészet, amit általában 7-10 éves intervallumban lehet kikukázni a feszültségkorrozió miatt.

270mm vastag reaktorköpeny gyönyörűen reped...

Aztán az ammónai tárolása is gond. Mivel nehéz gáz, mozgatja a tartály fenekét. Emiatt gyakran be kell menni ellenőrzni, hogy nincs-e repédés. Ekkor bekerül levegő, ami a ki-be töltésből származó igénybevétel miatt még jobban erősíti a feszültségkorróziót a szénacélnál - vagy csinálsz mindent rozsdamentes acélból (amiben egy csomó nikkel van és rohadtul drága...)

Nem egyszerű ez és végkép nem fekete/fehér..
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
A hidrogén szállítást nagy távolságokra ammónia formájában képzelik el azon problémák miatt amiket fentebb Ozy kifejtett. Jelenleg is több projektünk fut ahol a szenes erőmű kerül átalakításra, ammónia tüzelésre már fejlesztik az égőket. Pl:
De gázturbinákra is terveznek már ammónia tüzelést:
Ott ahol tiszta hidrogén tüzelés lesz 50-60 km max távolságig akarják szállítani a hidrogént. A gázmotor vagy gázturbina közvetlen a hidrogén forrás közelében mert az áramot könnyebb “szállítani” mint a hidrogént. Ammóniában Japók élen járnak.
itt is van egy pár bibi:

  • az ammónia égésénél rengeteg NoX keletkezik
  • az alap erőmű úgy van kiképezve, hogy szénet éget, abban nem sok a nitrogén. Ha sok a nitrogén a rendszerben és ez magas hőmérsékleten van, akkor az acél elkezdi szépen felvenni a nitrogén, ami sok gondot fog okozni
  • lassú az ammónai égésfrontja, ezért hidrogént adnak hozzá, ami azt jelenti marad még hidrogén a rendszerben, ami ezen a magas hőmérsékleten HTHA (high-temperature-hydrogen-attack)-t hoz létre, ami úgy rendesen hazavágja az anyagot.

Tudom, nem vagyok egyszerű eset...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Én nem így látom legalább is itthon nem. Atomerőművek, +napelemek és gázerőművekkel kiegyenlítenek ez a legolcsóbb és ez is marad itthon. Amíg van hazai gáztermelés nagy gáztárolói kapacitások és mi leszünk az orosz gáz középeurópai HUB-ja addig hülyeség a hidrogénnel bohóckodni. A németek meg azt csinálnak amit akarnak.
Alapvetően Magyarország is hasonló cipőben jár, mint a németek. Gyakorlatilag 0 energiahordozóval rendelkezünk. Ráadásul az EU mindenképpen ránk fog kényszeríteni
jópár megújúlóval kapcsolatos normát.
Ez ráadásul nekünk sem lesz olyan nagyon ellenünkre, tekintve, hogy akkugyártó nagyhatalmak leszünk.
Az akkuk pedig mindenképpen fontos elemei lesznek a elektromobilitásnak.
Legyen végül bármilyen elektromos megoldás is a befutó.
Múltkor valaki betette, hogy valami rekord méretű PV panel mennyiség került beépítésre a hazai hálózatba.
Emellett meg elindult az energiatárolás támogatás is. (Pár nappal ezelőtti hír).
Szóval a mixet mindenképpen fenn kell tartani, de meg fogunk próbálni sokkal kisebb hazai szénhidrogén importőrök lenni.
Akármennyire is van értelme a Keleti nyitásnak, de - pont az ukrán konfliktus világított rá - látszik, hogy milyen kellemetlen az orosz függés.
Persze ez igaz minden irányú függésre.

Szóval azt is el tudom képzelni, hogy most itt horrorisztikusnak tűnő arányra fogják felvinni a megújúlók arányát.

Igen, sokkal kényelmesebb az orosz gáztól való függés, de stratégiailag piszokul kiszolgáltat.
Ezért volt nagy ötlet, hogy végül beszáltunk a horvát LNG termonálba is. Mint ahogy az is, hogy egy kicsit kérettük magunkat az új hosszútávú orosz gázszerzödés megkötése előtt is.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Alapvetően Magyarország is hasonló cipőben jár, mint a németek. Gyakorlatilag 0 energiahordozóval rendelkezünk. Ráadásul az EU mindenképpen ránk fog kényszeríteni
jópár megújúlóval kapcsolatos normát.
Ez ráadásul nekünk sem lesz olyan nagyon ellenünkre, tekintve, hogy akkugyártó nagyhatalmak leszünk.
Az akkuk pedig mindenképpen fontos elemei lesznek a elektromobilitásnak.
Legyen végül bármilyen elektromos megoldás is a befutó.
Múltkor valaki betette, hogy valami rekord méretű PV panel mennyiség került beépítésre a hazai hálózatba.
Emellett meg elindult az energiatárolás támogatás is. (Pár nappal ezelőtti hír).
Szóval a mixet mindenképpen fenn kell tartani, de meg fogunk próbálni sokkal kisebb hazai szénhidrogén importőrök lenni.
Akármennyire is van értelme a Keleti nyitásnak, de - pont az ukrán konfliktus világított rá - látszik, hogy milyen kellemetlen az orosz függés.
Persze ez igaz minden irányú függésre.

Szóval azt is el tudom képzelni, hogy most itt horrorisztikusnak tűnő arányra fogják felvinni a megújúlók arányát.

Igen, sokkal kényelmesebb az orosz gáztól való függés, de stratégiailag piszokul kiszolgáltat.
Ezért volt nagy ötlet, hogy végül beszáltunk a horvát LNG termonálba is. Mint ahogy az is, hogy egy kicsit kérettük magunkat az új hosszútávú orosz gázszerzödés megkötése előtt is.
Már most jelentősen csökkent a gazfogyasztasunk a 2000 évek elejéhez kepest 30%kal, de ez a sokkal jobban szigetelt házaknak és egyéb fűtés korszerusitesnek köszönhetően. Mi nem vagyunk ellenségei az orosz érdek szférának, ergo nem számít annyira a függ esünk az orosz gáztól. Az alternatív beszerzési útvonalak és lehetőségek az ár targyalas folytán relevánsnak de nagyon. Így amíg egyre olcsóbban kapjuk az orosz gázt a többi EU s országhoz képest nem is szabad más alternatívaban gondolkodni.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
De ez mind átalakítás és ahhoz pedig nagyon sok energia kell kíváncsi vagyok egy ilyen energia mérleg számításra.
Magam sem láttam de csodák nincsenek, ez így biztos, hogy jóval drágább mint a földgáz. Főleg hogy a “zöld ammónia” (mert már ilyen is van bakker) szigorúan a levegőből kivett nitrogénnel készül. A dolgot tovább rontja, hogy a itt az üzemeltetés is jóval drágább lesz. Én inkább gőzturbinák területén mozgok, de csak egy pár felvetés. Az NOX víz keverék nagyon szépen eszi a fémeket. Márpedig ammónia tüzelés esetén NOX lesz dögivel, víz pedig ez égés során mindig van. Ezt meg fogod érezni az üzemeltetésen, főleg ha cc blokkot akarsz és a füstgázt áthajtanád egy hőcserélőn.. ezzel kezdeni kell majd valamit. Ezt a rengeteg NOX-et ki kell majd szedni a füstgázból mert nagyon komoly előírások vannak NOX kibocsátásra. Ezek mind plusz költségek.
Hidrogén esetén nagyon magas az égési hőmérséklet. Az egőtér meg lapát is jóval nagyobb hőterhelést fog kapni mint sima gáznál. Új kerámia bevontok kellenek majd, és minden bizonnyal a szervíz ciklusok sűrösödni fognak. Már most is olyan ára van az első fokozat lapátsorának, hogy az ember azt gondolná aranyporból van… Szerintem ez egy nagyon drága áram lesz. Viszont mint ha azt látnám ez nem mindenkinek fontos… elterjedt olyan nézet bizonyos körökben, hogy a drága energia az jó dolog mert fogyasztás csökkentésre ösztönöz. Ezt nyíltan felvállalják ma már emberek sőt döntéshozók. Szóval passz.
Lehetne egyébként ezt jól is csinálni. Hidrogén szerepe áru és személy szállításnál valószínű nőni fog. Egy kamiont telepakolni aksival nem annyira jó dolog mert maga az aksi baromi nagy helyet foglal no meg nehéz is. Busz vagy kamion mértenél, a hidrogén már előnyös. Vonatról nem is beszélve. Magyarországon a tranzit áru forgalmat kb 50-60 hidrogén kúttal le lehet fedni. A betárolásra is lehet megoldás bizonyos esetekre, gázmotorba könnyű égetni. Ezt az ammóniát nem tudom hova tenni, de most legnagyobb megdöbbenésemre komoly elmozdulást látok ammónia irányba. Sok futó ammónia tüzeléses melónak van, igaz még kisérleti fázisban.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Már most jelentősen csökkent a gazfogyasztasunk a 2000 évek elejéhez kepest 30%kal, de ez a sokkal jobban szigetelt házaknak és egyéb fűtés korszerusitesnek köszönhetően. Mi nem vagyunk ellenségei az orosz érdek szférának, ergo nem számít annyira a függ esünk az orosz gáztól. Az alternatív beszerzési útvonalak és lehetőségek az ár targyalas folytán relevánsnak de nagyon. Így amíg egyre olcsóbban kapjuk az orosz gázt a többi EU s országhoz képest nem is szabad más alternatívaban gondolkodni.
Ez egészen addig nem jelent gondot, amíg az alternatív beszerzési források ugyan annyira könnyedén lennének elérhetőek. Csakhogy ez nincs így.
Bár sokat javult a helyzetünk a bővülő EU-s LNG terminál kapacitásokkal, azonban ez még messze nem elegendő.
A több forrású stratégiai beszerzések használata már céges szinten is alapvető. Nem véletlen, hogy pl. a hazai autógyártók akkor is több forrásból szerzik be az alkatrészeiket, ha egyből olcsóbb lenne.
Az orosz gázzal alapvetően azzal van a fő probléma, amire pont te próbáltad felhívni a figyelmet.
Az oroszok maximálisan megpróbálják kihasználni a stratégiai elönyüket a európai gázforrások monopolizálásával.
Gondolok itt az eddig előttem sem nyilvánvaló algériai és afrikai vonalon alakuló "helyzetre".
Az a gond, hogy az oroszoknak még csak fenyegetőzniük sem kell az elzárással. Igazság szerint már az is elég ha csak folyamatosan azt bizonygatják, hogy a helyzet ellenére ők márpedig szerződés szerint szállítanak... :rolleyes:
Már ettől brikett "kockákat" sz@rik az összes európai politikus a Rajnától keletre.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Ez egészen addig nem jelent gondot, amíg az alternatív beszerzési források ugyan annyira könnyedén lennének elérhetőek. Csakhogy ez nincs így.
Bár sokat javult a helyzetünk a bővülő EU-s LNG terminál kapacitásokkal, azonban ez még messze nem elegendő.
A több forrású stratégiai beszerzések használata már céges szinten is alapvető. Nem véletlen, hogy pl. a hazai autógyártók akkor is több forrásból szerzik be az alkatrészeiket, ha egyből olcsóbb lenne.
Az orosz gázzal alapvetően azzal van a fő probléma, amire pont te próbáltad felhívni a figyelmet.
Az oroszok maximálisan megpróbálják kihasználni a stratégiai elönyüket a európai gázforrások monopolizálásával.
Gondolok itt az eddig előttem sem nyilvánvaló algériai és afrikai vonalon alakuló "helyzetre".
Az a gond, hogy az oroszoknak még csak fenyegetőzniük sem kell az elzárással. Igazság szerint már az is elég ha csak folyamatosan azt bizonygatják, hogy a helyzet ellenére ők márpedig szerződés szerint szállítanak... :rolleyes:
Már ettől brikett "kockákat" sz@rik az összes európai politikus a Rajnától keletre.
Hamarosan nyugatra is mikor átveszik az algériai francia gáz érdekeket is. Nem hiába pont maliba mentek a wagnerosok, mint írtam korábban.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 921
72 706
113
Magam sem láttam de csodák nincsenek, ez így biztos, hogy jóval drágább mint a földgáz. Főleg hogy a “zöld ammónia” (mert már ilyen is van bakker) szigorúan a levegőből kivett nitrogénnel készül. A dolgot tovább rontja, hogy a itt az üzemeltetés is jóval drágább lesz. Én inkább gőzturbinák területén mozgok, de csak egy pár felvetés. Az NOX víz keverék nagyon szépen eszi a fémeket. Márpedig ammónia tüzelés esetén NOX lesz dögivel, víz pedig ez égés során mindig van. Ezt meg fogod érezni az üzemeltetésen, főleg ha cc blokkot akarsz és a füstgázt áthajtanád egy hőcserélőn.. ezzel kezdeni kell majd valamit. Ezt a rengeteg NOX-et ki kell majd szedni a füstgázból mert nagyon komoly előírások vannak NOX kibocsátásra. Ezek mind plusz költségek.
Hidrogén esetén nagyon magas az égési hőmérséklet. Az egőtér meg lapát is jóval nagyobb hőterhelést fog kapni mint sima gáznál. Új kerámia bevontok kellenek majd, és minden bizonnyal a szervíz ciklusok sűrösödni fognak. Már most is olyan ára van az első fokozat lapátsorának, hogy az ember azt gondolná aranyporból van… Szerintem ez egy nagyon drága áram lesz. Viszont mint ha azt látnám ez nem mindenkinek fontos… elterjedt olyan nézet bizonyos körökben, hogy a drága energia az jó dolog mert fogyasztás csökkentésre ösztönöz. Ezt nyíltan felvállalják ma már emberek sőt döntéshozók. Szóval passz.
Lehetne egyébként ezt jól is csinálni. Hidrogén szerepe áru és személy szállításnál valószínű nőni fog. Egy kamiont telepakolni aksival nem annyira jó dolog mert maga az aksi baromi nagy helyet foglal no meg nehéz is. Busz vagy kamion mértenél, a hidrogén már előnyös. Vonatról nem is beszélve. Magyarországon a tranzit áru forgalmat kb 50-60 hidrogén kúttal le lehet fedni. A betárolásra is lehet megoldás bizonyos esetekre, gázmotorba könnyű égetni. Ezt az ammóniát nem tudom hova tenni, de most legnagyobb megdöbbenésemre komoly elmozdulást látok ammónia irányba. Sok futó ammónia tüzeléses melónak van, igaz még kisérleti fázisban.
Majd egy kis 'olcsó' titán-dioxidot elhasználnak hozzá. :D
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 717
61 006
113
itt is van egy pár bibi:

  • az ammónia égésénél rengeteg NoX keletkezik
  • az alap erőmű úgy van kiképezve, hogy szénet éget, abban nem sok a nitrogén. Ha sok a nitrogén a rendszerben és ez magas hőmérsékleten van, akkor az acél elkezdi szépen felvenni a nitrogén, ami sok gondot fog okozni
  • lassú az ammónai égésfrontja, ezért hidrogént adnak hozzá, ami azt jelenti marad még hidrogén a rendszerben, ami ezen a magas hőmérsékleten HTHA (high-temperature-hydrogen-attack)-t hoz létre, ami úgy rendesen hazavágja az anyagot.

Tudom, nem vagyok egyszerű eset...
Te nem drukkolsz az EU Green Dealnek. Nem szép tőled. :) :)
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
T

Törölt tag 1711

Guest
Hamarosan nyugatra is mikor átveszik az algériai francia gáz érdekeket is. Nem hiába pont maliba mentek a wagnerosok, mint írtam korábban.

Kicsit összetettebb ennél, Algéria is részese az orosz "nyersanyagért atomerőmű" projektnek, nem kell kifizetniük a teljes árat, cserébe átadják a nyersanyagaik kitermelési jogát.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Kicsit összetettebb ennél, Algéria is részese az orosz "nyersanyagért atomerőmű" projektnek, nem kell kifizetniük a teljes árat, cserébe átadják a nyersanyagaik kitermelési jogát.
Erről beszéltem az orosz mezőfejlesztéseknél az algériai is szerepel a hazai mellett. De algériában még bent vannak a franciák még!
 
S

speziale

Guest
Már most jelentősen csökkent a gazfogyasztasunk a 2000 évek elejéhez kepest 30%kal, de ez a sokkal jobban szigetelt házaknak és egyéb fűtés korszerusitesnek köszönhetően.

ja, meg leginkább annak, hogy az áramunk 30%-át importáljuk egy csomó gázos erőmű meg áll