Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Mi köze van a H2 cellának a GÁZHOZ...?
Hát a konverziós hatásfok?
Ja, hogy a végén 1 m3 gáz kiváltásához 3-szoros H2 ekvivalecia kell?
A H2 ipar kiépülésének legfontosabb problémája a nehezen felépülő felhasználói oldal kiépülése.
Ha viszont beröffentik a vezetékes gáz 5%-os H2 bekeverését. Akkor ott egy olyan kapacitásról beszélünk, ami mellett már elindulhat a H2 cellás autók terjedése is. Ha le-le csippentik a H2 fejlesztés egy kis részét és széthordják H2 kutakba az országba, akkor egyből lesz egy kiépült H2 kútrendszer.
Mondtam már, hogy felejtsd el a hatásfokot?
Ha van egy komoly felesleged elektromos áramból a PV-ből az elektromos rendszer oldalán, akkor egy olyan szabályozható fogyasztó, mint a vízbontó berendezések, viszonylag korlátlanul elviselik a PV-k további rendszerbe pakolását, ......amit meg az EU támogat.
Hatásfok? Milyen hatásfok? :cool:
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Ez a H2 hozzákeverés a földgázhoz régi történet, de számoljunk kicsit utána:

  • 1kg hidrogén 11,12m³
  • naponta 1,03e9 m³ gáz jön az EU gázfogyasztása

Ha ehhez hozzákeverek 10%-nyi H2-t, akkor naponta kellene 1,04e8 m³ hidrogén, ami kb. 9,31 millió kg hidrogén lenne.

1kg hidrogénhez kell 55kWh villamos áram. Ez kb. napi 0,5TWh villamos áram, 1 évre 187TWh lenne, ami 12 Paks....

2035-ig lekapcsolnak kb. 500TWh-nyi nukleáris erőművet

2035-re a jelenlegi autóállomány (330 millió SZGK) ha csak évente 20000km-et fut és nagyjából az eGolf kategória lesz, akkor az éves szinten 900TWh/év

Nem számolom, ha csak a németek akarnak hidrogénnel acélt gyártani, akkor az 40Mt acélra 110TWh/év

Nem számolom a kb. 60 milliónyi nem SZGK jellegű járművet az EU útjain.

Nem számolom a hidrogén alapú vegyipart, cementipart, mezőgazdaságot.

Nem számolom a lekapcsolt szénerőműveket és elfogadom a Fraunhoffer analízisét, hogy Europában még kb. 1200TWh megújuló villamos áramra van fedezet, akkor ez számomra olyan, mint egy léghajó.

Ha azt akarod, hogy emelkedjen, akkor pár dolgot ki kell dobni -csak az a valami sanszosan az életszínvonal lesz...
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113

trojaiak

Active Member
2022. március 16.
254
232
43
Csak egy példa amikor erről ebben a topikban utoljára értekeztem - link alább. Címszavakban és csak kiemelésszerűen (nem teljeskörű). Minden szomszédos országhoz van interconnect, déli folyosóban rengeteg munka. Mindegyikbe intézzük a gázt, hosszútávú megállapodások. Brutál és folyamatosan fejlődő tározói kapacitások (nem egy, nem kettő ország ment rólunk téli időszakokban). Krk -i LNG terminál, román gázkoncesszió, Türk-tanács, Katar (és egyéb Közel-Keleti országok), Izrael -i kapcsolatok, Észak-Afrika stb. stb. Ja, ki ne hagyjam - oroszok (velük is igyekszünk pragmatikus, kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolatot fenntartani) ... :) Gyakorlatilag bárhol a világon "elfingja magát" minimum külügyminiszteri szinten ott molyolunk hogyan lehetne belőle gáz Magyarországra. Vezetékekbe, bányászatba mindenbe beszállunk. Kicsit más (kőolaj) - némi barokkos túlzással ahányszor találkozik a főni a Putykóval annyiszor kapunk évi félmillió tonna koncessziót Szibériából. Ugye a mennyiség magában egy nagy nulla, de a "sok kicsi sokra megy" - másfelől nem csak itt "matatunk".
Tározót fel is kell tölteni és az csak elodázza a gondot, ha nem érkezik gáz. Előny hogy időt ad.
Zsana, Pusztaederics, Hajdúszoboszló, Kardoskút
Brutál és folyamatosan fejlődő tározói kapacitások érdekelne az elmúlt 10 év brutál, fejlődése hol van és mennyi?
Román gázkoncesszió, ugye ez nem ez feketetengeri gázmező?
Katar mint ha már azt is eladta volna a németeknek ami még nincs is :D
Türk-tanács, ugye a közénk eső Törökország nem vesz Orosz gázt? Egy ilyen helyzetben, nem hiszem, hogy ott olyan sok átjönne, valahogy szerintem a saját lakosságuk és iparuk fontosabb lenne, na meg a közbe eső balkán.

Megújuló gyakorlatilag minden ágával foglalkozunk - igaz a szél jócskán hátrébb került a prioritási listán érthető okokból. A fotovoltaikus ág a fő prioritás - ebből 6000 MW beépített kapacitás fog épülni a közeljövőben illetve eddig is voltak jelentős projektek. De ezen a téren tényleg mindenféle "egzotikus" dolgokkal is foglalkozunk - bőven sok olyannal is ami nemzetgazdasági szinten nemigazán jelentős (hanem pl. csak helyileg valamennyire).

Igaz a szél jócskán hátrébb került a prioritási listán mennyi is épült az elmult 10 évben? Mi az az érthető ok?
A fotovoltaikus ág a fő prioritás, igen csak ehhez kell valami, amikor nem süt a nap. Meg aki gázzal fűt azzal mi lesz?
Megújuló gyakorlatilag minden ágával foglalkozunk fel tudnád sorolni mi és hol épült?
Kiváncsi lennék mi az "egzotikus" nálad, nálam az energiacella.

Az "ukrán partizánok felrobbantják az összes csövet" jellegű kérdéshez. Ezek az ukrán partizánok pont azon agonizáltak az elmúlt években igen erőteljesen, hogy ebben az esetben (ha Ukrajna kiesik a tranzitból):

  • Európa megoldja az Északi Áramlat 2 -vel,
  • Magyarország (meg balkán kb.) megoldja a déli vezetékkel.

Robbantsák fel - mindjárt el is esnének évi 3-4 Mrd USD tranzitdíjtól. Aztán kuncsoroghatnak (azt nem szeretnek) másoktól piaci áron, ha nem akarják az iparukat leállítani vagy éppen megfagyni ...

Pont az Északi Áramlat 2 -ttőt hagynák ki? Miért?
Saját vezetéket épp elég a határ közelébe robbantani, ha meg már megszállták/felszabadították őket az oroszok akkor mindegy. Akkor már nem hiszem, hogy kapnának tranzitdíjat és mintha már most is segélyből élnének.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ez a H2 hozzákeverés a földgázhoz régi történet, de számoljunk kicsit utána:

  • 1kg hidrogén 11,12m³
  • naponta 1,03e9 m³ gáz jön az EU gázfogyasztása

Ha ehhez hozzákeverek 10%-nyi H2-t, akkor naponta kellene 1,04e8 m³ hidrogén, ami kb. 9,31 millió kg hidrogén lenne.

1kg hidrogénhez kell 55kWh villamos áram. Ez kb. napi 0,5TWh villamos áram, 1 évre 187TWh lenne, ami 12 Paks....

2035-ig lekapcsolnak kb. 500TWh-nyi nukleáris erőművet

2035-re a jelenlegi autóállomány (330 millió SZGK) ha csak évente 20000km-et fut és nagyjából az eGolf kategória lesz, akkor az éves szinten 900TWh/év

Nem számolom, ha csak a németek akarnak hidrogénnel acélt gyártani, akkor az 40Mt acélra 110TWh/év

Nem számolom a kb. 60 milliónyi nem SZGK jellegű járművet az EU útjain.

Nem számolom a hidrogén alapú vegyipart, cementipart, mezőgazdaságot.

Nem számolom a lekapcsolt szénerőműveket és elfogadom a Fraunhoffer analízisét, hogy Europában még kb. 1200TWh megújuló villamos áramra van fedezet, akkor ez számomra olyan, mint egy léghajó.

Ha azt akarod, hogy emelkedjen, akkor pár dolgot ki kell dobni -csak az a valami sanszosan az életszínvonal lesz...
A vas már kétszer annyiba kerül itt a sarkon, mint tavaly.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Ez a H2 hozzákeverés a földgázhoz régi történet, de számoljunk kicsit utána:

  • 1kg hidrogén 11,12m³
  • naponta 1,03e9 m³ gáz jön az EU gázfogyasztása

Ha ehhez hozzákeverek 10%-nyi H2-t, akkor naponta kellene 1,04e8 m³ hidrogén, ami kb. 9,31 millió kg hidrogén lenne.

1kg hidrogénhez kell 55kWh villamos áram. Ez kb. napi 0,5TWh villamos áram, 1 évre 187TWh lenne, ami 12 Paks....

2035-ig lekapcsolnak kb. 500TWh-nyi nukleáris erőművet

2035-re a jelenlegi autóállomány (330 millió SZGK) ha csak évente 20000km-et fut és nagyjából az eGolf kategória lesz, akkor az éves szinten 900TWh/év

Nem számolom, ha csak a németek akarnak hidrogénnel acélt gyártani, akkor az 40Mt acélra 110TWh/év

Nem számolom a kb. 60 milliónyi nem SZGK jellegű járművet az EU útjain.

Nem számolom a hidrogén alapú vegyipart, cementipart, mezőgazdaságot.

Nem számolom a lekapcsolt szénerőműveket és elfogadom a Fraunhoffer analízisét, hogy Europában még kb. 1200TWh megújuló villamos áramra van fedezet, akkor ez számomra olyan, mint egy léghajó.

Ha azt akarod, hogy emelkedjen, akkor pár dolgot ki kell dobni -csak az a valami sanszosan az életszínvonal lesz...
Akkor most számold hozzá azt a GDP "kiáramlást" amit eddig orosz oligarchák, meg burnuszos olajsejkek jachtjába, meg nyári sípályájába ment.
Mert a hidrogén és megújulóipar szigorúan az EUn belül tud üzemelni.
Hogy versenyhátrányuk lesz?
Dehogy lesz! Minden olyan dolgot, amit érint, vámokkal ragyogóan kézben lehet tartani.
Ne legyenek illúziók. A szabad kereskedelmi megegyezéseknek egy idő után be fog tenni, de ezen a hídon majd csak akkor kell átmenni.
 

trojaiak

Active Member
2022. március 16.
254
232
43
Ez csak a tipikus eu-s ideológiai vágyvezérelt hülyeség. Semmi realitása nincs. Az orosz import picit talán csökkenthető, de 1 év alatt ugyanazon infrával csodát tenni nem lehet.
Te hány évet adnál?
IEA History
From oil security to steering the world toward secure and sustainable energy transitions
1974 től csupán csak 48 év telet el ideje van egy nagy pofonnak.

Tipikus eu-s ideológiai vágyvezérelt hülyeség. Az az hogy csak beszélnek, róla aztán az üzlet zavartalanul megy tovább.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Tározót fel is kell tölteni és az csak elodázza a gondot, ha nem érkezik gáz. Előny hogy időt ad.
Zsana, Pusztaederics, Hajdúszoboszló, Kardoskút
Brutál és folyamatosan fejlődő tározói kapacitások érdekelne az elmúlt 10 év brutál, fejlődése hol van és mennyi?
Román gázkoncesszió, ugye ez nem ez feketetengeri gázmező?
Katar mint ha már azt is eladta volna a németeknek ami még nincs is :D
Türk-tanács, ugye a közénk eső Törökország nem vesz Orosz gázt? Egy ilyen helyzetben, nem hiszem, hogy ott olyan sok átjönne, valahogy szerintem a saját lakosságuk és iparuk fontosabb lenne, na meg a közbe eső balkán.



Igaz a szél jócskán hátrébb került a prioritási listán mennyi is épült az elmult 10 évben? Mi az az érthető ok?
A fotovoltaikus ág a fő prioritás, igen csak ehhez kell valami, amikor nem süt a nap. Meg aki gázzal fűt azzal mi lesz?
Megújuló gyakorlatilag minden ágával foglalkozunk fel tudnád sorolni mi és hol épült?
Kiváncsi lennék mi az "egzotikus" nálad, nálam az energiacella.


Pont az Északi Áramlat 2 -ttőt hagynák ki? Miért?
Saját vezetéket épp elég a határ közelébe robbantani, ha meg már megszállták/felszabadították őket az oroszok akkor mindegy. Akkor már nem hiszem, hogy kapnának tranzitdíjat és mintha már most is segélyből élnének.

Most nem az egészre (azoknak utánanézel, ha érdekel - ha meg nem akkor nem). Inkább csak két dolog:

Mi az az érthető ok a szél esetében? - Azt nem tudom elegendő ok-e, hogy nincs? Mármint szél ... Ahol van értelmezhető mennyiségű ott már van szélkerék ...

"Pont az Északi Áramlat 2 -ttőt hagynák ki? Miért?"

Ezt nem teljesen értem. Pl. az "ukrán partizánok" miért hagynák ki? OK, sokat fröcsögtek ellene meg elég komolyan felszólítgatták a németeket, de gyanítom erre úgy egyébként semmilyen ráhatásuk nem lenne (pl. nem tudnák felrobbantani stb.).

Melyik határukra gondolsz az ukránnak? A keleti vagy a nyugatira? Végülis abból a szempontból mindegy, hogy a tranzit leállna és ezzel együtt a lóvé is. Plussz a nyugatiak sem díjaznák annyira őszinte mosollyal, mert ugye éppen kellene kezdeni feltölteni az EU tározókat (amik egyébként jóval alacsonyabb szinten is vannak, mint a most megszokott). Mondjuk legrosszabb esetben röffentenék az NS2 -t, de persze ez nagy arcvesztés lenne ... Egyébként annyira kapják most is a tranzitdíjat, hogy éppen mostanában agyalnak azon, hogy még a ruszki bevételt is hozzájuk utalja a nyugat és azt majd jól megtartják ... :) Szóval ötletek meg tervek vannak arrafelé, de egyiknek sem része, hogy az orosz gáztranzit ne rajtuk menjen keresztül. Másfelől nyugatról is kapnák a seggberúgást, ha más jellegű dolgokban okoskodnának ...

Az is érdekes kérdés lehet, hogy hosszabb távon, ha az EU egy jó részét megoldaná az orosz gáznak máshonnan, akkor azért hiányozna nekik az az évi pár milliárd USD ... A saját felhasználású gázról nem is beszélve ...
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

trojaiak

Active Member
2022. március 16.
254
232
43
Most nem az egészre (azoknak utánanézel, ha érdekel - ha meg nem akkor nem). Inkább csak két dolog:

Mi az az érthető ok a szél esetében? - Azt nem tudom elegendő ok-e, hogy nincs? Mármint szél ... Ahol van értelmezhető mennyiségű ott már van szélkerék ...

"Pont az Északi Áramlat 2 -ttőt hagynák ki? Miért?"

Ezt nem teljesen értem. Pl. az "ukrán partizánok" miért hagynák ki? OK, sokat fröcsögtek ellene meg elég komolyan felszólítgatták a németeket, de gyanítom erre úgy egyébként semmilyen ráhatásuk nem lenne (pl. nem tudnák felrobbantani stb.).

Melyik határukra gondolsz az ukránnak? A keleti vagy a nyugatira? Végülis abból a szempontból mindegy, hogy a tranzit leállna és ezzel együtt a lóvé is. Plussz a nyugatiak sem díjaznák annyira őszinte mosollyal, mert ugye éppen kellene kezdeni feltölteni az EU tározókat (amik egyébként jóval alacsonyabb szinten is vannak, mint a most megszokott). Mondjuk legrosszabb esetben röffentenék az NS2 -t, de persze ez nagy arcvesztés lenne ... Egyébként annyira kapják most is a tranzitdíjat, hogy éppen mostanában agyalnak azon, hogy még a ruszki bevételt is hozzájuk utalja a nyugat és azt majd jól megtartják ... :) Szóval ötletek meg tervek vannak arrafelé, de egyiknek sem része, hogy az orosz gáztranzit ne rajtuk menjen keresztül. Másfelől nyugatról is kapnák a seggberúgást, ha más jellegű dolgokban okoskodnának ...

Az is érdekes kérdés lehet, hogy hosszabb távon, ha az EU egy jó részét megoldaná az orosz gáznak máshonnan, akkor azért hiányozna nekik az az évi pár milliárd USD ... A saját felhasználású gázról nem is beszélve ...
Brutál és folyamatosan fejlődő tározói kapacitások érdekelne az elmúlt 10 év brutál, fejlődése hol van és mennyi? Megtörtént, semmi csak tudnám miért büszkélkedtél vele?
Mi az az érthető ok a szél esetében? - Azt nem tudom elegendő ok-e, hogy nincs? Nem, engedni kell a piacot, ha tényleg nincs majd jól nem épít, vagy csődbe megy addig is munkát adott.

Ukrán partizánok kb beolvadnak az orosz szláv népességbe Északi Áramlat 2 nek van egy olyan szakasza, ami elmegy, a gázmezőkig mindegyik vezeték iszonyatosan hosszú miért ne tudnák felrobbanni?
Nem véletlen nem robbantják, megszűnne a segély. De ha a németek/franciák/olaszok/törökök leválnak vajon akkor is megmarad ez az ok?
 
  • Tetszik
Reactions: bel

trojaiak

Active Member
2022. március 16.
254
232
43
A H2 ipar kiépülésének legfontosabb problémája a nehezen felépülő felhasználói oldal kiépülése.
Ha viszont beröffentik a vezetékes gáz 5%-os H2 bekeverését. Akkor ott egy olyan kapacitásról beszélünk, ami mellett már elindulhat a H2 cellás autók terjedése is. Ha le-le csippentik a H2 fejlesztés egy kis részét és széthordják H2 kutakba az országba, akkor egyből lesz egy kiépült H2 kútrendszer.
Mondtam már, hogy felejtsd el a hatásfokot?
Ha van egy komoly felesleged elektromos áramból a PV-ből az elektromos rendszer oldalán, akkor egy olyan szabályozható fogyasztó, mint a vízbontó berendezések, viszonylag korlátlanul elviselik a PV-k további rendszerbe pakolását, ......amit meg az EU támogat.
Hatásfok? Milyen hatásfok? :cool:
Én a H2 kútrendszerre nagy tétbe nem fogadnék. Ipar, és busz. Busz garázsba tervezhető a mennyiség, és ha EU pénzből építed a kutat akkor nem is drága.
Egyébként is akku gyártó nagyhatalom leszünk.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
Akkor most számold hozzá azt a GDP "kiáramlást" amit eddig orosz oligarchák, meg burnuszos olajsejkek jachtjába, meg nyári sípályájába ment.
Mert a hidrogén és megújulóipar szigorúan az EUn belül tud üzemelni.
Hogy versenyhátrányuk lesz?
Dehogy lesz! Minden olyan dolgot, amit érint, vámokkal ragyogóan kézben lehet tartani.
Ne legyenek illúziók. A szabad kereskedelmi megegyezéseknek egy idő után be fog tenni, de ezen a hídon majd csak akkor kell átmenni.
Ok értem szóval emeljünk vámokat itt ez EU-ban, hogy védjük a piacot. mi a garancia, hogy ennek hatására az EU termékeket nem zárják ki válaszként pl kinából? Csak mert azt a sok szart amit itt majd legyártunk jó drágánt hidorgénnel valakinek meg is kell venni. A globális világrend meg a szabad kereskedelem elsősorban az EU érdeke. Az EU jólét alapja, hogy USA, kina meg az orosz oligarhák és arab sejkekek megveszik a mergát meg a BMW-t.
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Brutál és folyamatosan fejlődő tározói kapacitások érdekelne az elmúlt 10 év brutál, fejlődése hol van és mennyi? Megtörtént, semmi csak tudnám miért büszkélkedtél vele?
Mi az az érthető ok a szél esetében? - Azt nem tudom elegendő ok-e, hogy nincs? Nem, engedni kell a piacot, ha tényleg nincs majd jól nem épít, vagy csődbe megy addig is munkát adott.

Ukrán partizánok kb beolvadnak az orosz szláv népességbe Északi Áramlat 2 nek van egy olyan szakasza, ami elmegy, a gázmezőkig mindegyik vezeték iszonyatosan hosszú miért ne tudnák felrobbanni?
Nem véletlen nem robbantják, megszűnne a segély. De ha a németek/franciák/olaszok/törökök leválnak vajon akkor is megmarad ez az ok?

Ne haragudj, ez a dolog kezd nagyon komolytalanba menni. Ugye kicsit továbbgondolva ezek a "beolvadó ukrán partizánok" akkor nemcsak az Északi Áramlat 2 -t, hanem ezzel az erővel elsüllyesztik az LNG hajókat vagy felrobbantják a nyugati LNG terminálokat, szabotálják az összes többi gázvezetéket is stb. stb. OK, nincs több kérdésem ...
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and Shadow

trojaiak

Active Member
2022. március 16.
254
232
43
Ne haragudj, ez a dolog kezd nagyon komolytalanba menni. Ugye kicsit továbbgondolva ezek a "beolvadó ukrán partizánok" akkor nemcsak az Északi Áramlat 2 -t, hanem ezzel az erővel elsüllyesztik az LNG hajókat vagy felrobbantják a nyugati LNG terminálokat, szabotálják az összes többi gázvezetéket is stb. stb. OK, nincs több kérdésem ...
Minek? Azoktól nem lesz kevesebb pénze az oroszoknak a háborúra.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Én a H2 kútrendszerre nagy tétbe nem fogadnék. Ipar, és busz. Busz garázsba tervezhető a mennyiség, és ha EU pénzből építed a kutat akkor nem is drága.
Egyébként is akku gyártó nagyhatalom leszünk.
Alapvetően az infra sokkal egyszerűbb, mint gondolnád. Mivel áram a jelenlegi kútakon is van, így nem is kell a teljes kúthálózatot az ipari helyszínekről ellátni H2-nal. Elég a lokális konténerizál H2 fejlesztőket üzemeltetni. Ezek, ugyan úgy szabályozható fogyasztóként működhetnek. Mi több, a tartályos szállításnak sem kell feltétlen egyirányúnak lennie, mint a hagymányos üzemanyagoknál. A kutaknál folyamatosan termelhetik a hidrogént, és ha esetleg valahol már túl sok van (nem tankoltak annyit), akkor átszállítható forgalmasabb helyszínekre. Vagy akár a központi bekeverő (földgázhoz) üzembe.
Ezzel a lokális H2 kutak mintegy hozzájárulhatnak az elektromos hálózat kiegyensúlyozásában.
Az, hogy egy 3 évvel ezelőtti "Hagyjuk már" cikket előkapsz, nem leszel beljebb.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

trojaiak

Active Member
2022. március 16.
254
232
43
Ok értem szóval emeljünk vámokat itt ez EU-ban, hogy védjük a piacot. mi a garancia, hogy ennek hatására az EU termékeket nem zárják ki válaszként pl kinából? Csak mert azt a sok szart amit itt majd legyártunk jó drágánt hidorgénnel valakinek meg is kell venni. A globális világrend meg a szabad kereskedelem elsősorban az EU érdeke. Az EU jólét alapja, hogy USA, kina meg az orosz oligarhák és arab sejkekek megveszik a mergát meg a BMW-t.
Az orosz oligarhák és az arab sejkekek, ha Ferrarit akarnak, akkor azok azután is meg fogják venni a törvények felett álnak.
Kim Dzsongun ha szereti a svájci sajtot, szerinted lemond róla?

Külkereskedelem alapján nem biztos, hogy az USA és az EU olyan jól jön ki ebből a jelenlegi kereskedésből.
USA mottó akár lehetne Make America Great Again
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Ok értem szóval emeljünk vámokat itt ez EU-ban, hogy védjük a piacot. mi a garancia, hogy ennek hatására az EU termékeket nem zárják ki válaszként pl kinából? Csak mert azt a sok szart amit itt majd legyártunk jó drágánt hidorgénnel valakinek meg is kell venni. A globális világrend meg a szabad kereskedelem elsősorban az EU érdeke. Az EU jólét alapja, hogy USA, kina meg az orosz oligarhák és arab sejkekek megveszik a mergát meg a BMW-t.
Te melyik világban élsz?
Kínába nem tudsz autót (illetve lassan semmit sem) exportálni. Kínában vegyesvállalatot kell csinálnod, és ott legyártani az autót.
Trump vámháborújáról nem hallottál?
Az arab sejkek meg akkor is megveszik a Mergát, meg az európai "szarokat", mert maga nem tud olyat gyártani. Hacsak nem akar visszaszokni a tevére, akkor muszáj lesz neki autót venni Európából.