M
molnibalage
Guest
Így jár a világ egyik leggazdagabb térsége, ha zöld ideák és kreténekre bízza a jövőt. Szépek a szerverfarmok, csak áram nélkül szart sem érnek. És mivel a szerver a fontos nem a légkondi a plebsnél...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Így jár a világ egyik leggazdagabb térsége, ha zöld ideák és kreténekre bízza a jövőt. Szépek a szerverfarmok, csak áram nélkül szart sem érnek. És mivel a szerver a fontos nem a légkondi a plebsnél...
Californiában nagyon sok rossz elszabott dolog van... Évtizedes szárazság melletti túlzott vízfelhasználás. Zoning az építkezéskre.Így jár a világ egyik leggazdagabb térsége, ha zöld ideák és kreténekre bízza a jövőt. Szépek a szerverfarmok, csak áram nélkül szart sem érnek. És mivel a szerver a fontos nem a légkondi a plebsnél...
Tök vicces amúgy, hogy egy prosperáló állam, de gyakorlatilag a felső középosztályt leszámítva lassan élhetetlen. Egy pályakezdő mérnök és ITs is szobában kuporog.Californiában nagyon sok rossz elszabott dolog van... Évtizedes szárazság melletti túlzott vízfelhasználás. Zoning az építkezéskre.
Sajna a sötét zöldek olyanok mint a fanatikusok. A hitükért élnek, aztán meg is halnak. MIndenesetre érdekes lesz a jövő. Egyre több fogyasztó lép majd be a háztatrásokba, amikor felpörög az okosothon biznisz, de elméletben ezek fogyasztása is csökken majd.
Lenne mód az ipar és számos terület zöldebbé tételére, de ahoz életvitelt és ipari szemléletet is váltani kellene. Pl. egy csomó üzletet és gyárat be lehetne zárni, ha nem tömegtermelésre mennének rá. Pl. irtó szennyező a ruhaipar és a beszálitó háttere, a ruhák java meg a polcokon áll. Csak bp. hány ruhabult turkáló stb. üzemel, fogyaszt energiát. Ezek helyett szerintem nem lehetetlen lenne pl. építeni egy részben vagy teljesen autommatta gyárat. 3d testszkennereket szétszórni az országban, egy program a te alakodra szabja a ruhát, iget, egy oldalon kiválasztod a kollekciót akár híres tervezőkét is. Fizetsz a gyár legyártsa, futár vagy a jövőben futár drón kiszállíja a pontosan paszoló új ruhát. Nincs próbálgatás és rengeteg enregiapazarlás. Persze egy csomó ember lapátra kerülne. Viszont az iparág és a hozzá kapcsolód iparágak energiaigénye a töredékére esne vissza szerintem.
Tök vicces amúgy, hogy egy prosperáló állam, de gyakorlatilag a felső középosztályt leszámítva lassan élhetetlen. Egy pályakezdő mérnök és ITs is szobában kuporog.
Az USA összes szabadpiaci szarsága, elbaszott ubranizációja kezd visszaütni.
Amikor L.A-ban megszavazza a lakosság, hogy adót emeljenek, hogy legyen tömegközlekedés, azért az indikatív.
Okosotthon = bullshit.
Mondjon már bárki nekem otthon olyan villamos fogyasztót, amit nem úgy kapcsol be, hogy "most és azonnal kell". Én nem tudok ilyet.
A bojler /okosbojler/Tök vicces amúgy, hogy egy prosperáló állam, de gyakorlatilag a felső középosztályt leszámítva lassan élhetetlen. Egy pályakezdő mérnök és ITs is szobában kuporog.
Az USA összes szabadpiaci szarsága, elbaszott ubranizációja kezd visszaütni.
Amikor L.A-ban megszavazza a lakosság, hogy adót emeljenek, hogy legyen tömegközlekedés, azért az indikatív.
Okosotthon = bullshit.
Mondjon már bárki nekem otthon olyan villamos fogyasztót, amit nem úgy kapcsol be, hogy "most és azonnal kell". Én nem tudok ilyet.
Ez a mosógépes példa a legnagyobb mellé. Pontosan akkor és azért indítom el a gépet, hogy ki tudjam szedni és teregetni. Ne az "okos" otthon döntse már el, amiről fingja nincs...Az okosothon a prpgramzhatóságában a jobb szerintem. Már ha végre sikerülne egy egységes ökoszisztémát összerakni. Pl. megpakolod a mosógépet, ami majd később kimos. Okos othon esetén az egész folyamatot a megpakoláson kivül egy appban állíthatod és követheted. Ez ma is megvan sok mosógép állítható telóról vagy időzithető az indulása. Ez inkább kényelmi funkciók, amik megfelelő rutinokkal időt spórolhatnak neked és talán energiát is. Pl. az árnyékolók mozgatásával csökkenti a légkondi energiafogyasztását, stb. Persze még nem teljesen kidolgozott a koncepció és sok kéréds van szerintem abban is, hogy ha a netre kötjük a házikónkat az egy újabb lépés 1984 felé.
Nincs bojlerem. A 3. lakásban lakom az elmúlt 7 évben és egyikben sem volt...A bojler /okosbojler/
Ennyi erővel puffer tartály, amiből X ideig fűtöd a lakást. Persze ennek is meg van a maga vesztesége is.A bojler /okosbojler/
Na jó játszunk egy kicsit a bojlerre. Tegyük fel, hogy okos bojler, ami egy okosház rendszer része, ami a netre is fel van csatolva. Pl. be van állítva, hogy minden reggel 6 és 8 óra között zuhanyzol 30 fokos vizzel. A vizfogyazstás alapjá a rendszer kiszámolja, hogy átlagosan x perc alatt y menyiségü melegviz kerül felhasználásra. Aztán mikor a megfelfelő oldalon a gépek netjén látja, hogy most zöldenergia van a redszerben z százalék felett, akkor felmelegíti a vizet a bojlerben pl. 80 fokra, mert azérzékelők alapján tudja, hogy másnap reggelg ez 45 fokra hül visza és elég az átlagos zuhanyzásra + q százaléknyi tartalék. Az egyenlet persze bővithető más téyezőkkel, de elméletben a zöldebb enregiát jobban kihasználó rendszer építhető fel. Bár magának a rendszernek is van jelentős energiaigénye ez tagadhatatlan. Viszont itt is a puding próbája az evés. Tesztelni kell és fejleszteni. Aztán kiderül, hogy összeségében nyerünk rajta vagy nem.Ennyi erővel puffer tartály, amiből X ideig fűtöd a lakást. Persze ennek is meg van a maga vesztesége is.
Akkor melegítsd átfolyó melegítővel, az annyira okos, hogy csak akkor melegít, amikor használod.Na jó játszunk egy kicsit a bojlerre. Tegyük fel, hogy okos bojler, ami egy okosház rendszer része, ami a netre is fel van csatolva. Pl. be van állítva, hogy minden reggel 6 és 8 óra között zuhanyzol 30 fokos vizzel. A vizfogyazstás alapjá a rendszer kiszámolja, hogy átlagosan x perc alatt y menyiségü melegviz kerül felhasználásra. Aztán mikor a megfelfelő oldalon a gépek netjén látja, hogy most zöldenergia van a redszerben z százalék felett, akkor felmelegíti a vizet a bojlerben pl. 80 fokra, mert azérzékelők alapján tudja, hogy másnap reggelg ez 45 fokra hül visza és elég az átlagos zuhanyzásra + q százaléknyi tartalék. Az egyenlet persze bővithető más téyezőkkel, de elméletben a zöldebb enregiát jobban kihasználó rendszer építhető fel. Bár magának a rendszernek is van jelentős energiaigénye ez tagadhatatlan. Viszont itt is a puding próbája az evés. Tesztelni kell és fejleszteni. Aztán kiderül, hogy összeségében nyerünk rajta vagy nem.
igen, de akkor nem biztos, hogy a zöld energia dominál a hálózatban. Én az okothon rendszerekben a kényelem mellett (ami inkább lustaság, hisz nem kell felnéznem a telóból a mosógépre, stb.) az energiafelhasználás javítását remélem. Hisz elméleti szinten nincs akadája, hogy kár minden konektort központilag kapcsolhas, így ha nem vagy odahaza sok gép ami készenléti módban is zabál valamennyi energiát áramtalaítva legyen, de ne neked keledjen mindet vissza dugdonod a konektorba.Akkor melegítsd átfolyó melegítővel, az annyira okos, hogy csak akkor melegít, amikor használod.
Legyel zold de hatalmas egybenyitott teru hazakat epits hatalmas uvegfeluletekkel... /durva.../ szeresd a kornyezeted de ne lepj ki a hazbol napkozbe kosd magad az elektronikai cikkekhez. Vedd a kornyezetet muszalas ruhaba palackos asvanyvizzel a kezbe... Memtsuk meg a bolygot mellozuk a paport es ne ultessunk tobb papirfat /sot a letarolt sok millio tonna papirt is digitalizaljuk es egessuk el./ legyen szep parkos udvarod de kerteszkedj is mellette /hogy a parkban tulelo es elszaporodo kartevoknek legyen mit enni a kertbe mert a parkositasbol kiirthatatlan./ sot komposztalj a konyhakertbe mert az a lotetu igen szereti... De baromfit ne tarts mert az karos es ahogy a tragyaja is.
Íme a 100 ével ezelőtti válasz a kérdésedre:Ez ugyan olyan, mint a villany SUV. Igaz, hogy rossz a légellenállása -hisz nem véletlen van minden sportkocsi a földhöz közel és alacsony az építése; rakd tele mindenféle elektronikai kütyüvel -aminek az előállítása többe kerül, mint mondjuk egy gombbé, hamarabb tönkremegy és több vegyi és káros anyagot tartalmaz és még közben energiát is zabál és a figyelemet is elvonja az útról, ami mindegy, mert majd egy újabb rendszer majd korrigálja az oda nem figyelésünket. Érdekes, még ZŐD autó nemigen készült hangulatvilágítás, klíma, tablet, mindenféle segítőrendszer nélkül. Kíváncsi lennék, hogy egy full fapad, alap teljesítményű motoros autó mennyivel lenne környezetkímélőbb, könnyebb és olcsóbb?
Erre szokta mondani Vályi Pista, hogy mindent kitaláltak már korábban.Íme a 100 ével ezelőtti válasz a kérdésedre:
https://index.hu/tudomany/til/2018/01/20/henry_ford_felesegenek_elektromos_autoja_volt/
"A Clara Ford által használt autót a Detroit Electric gyártotta, és egy töltéssel körülbelül 130 kilométert lehetett megtenni, nagyjából 32 kilométer per órás végsebességgel. New Yorkban több ezer ilyen autót használtak 1905 és 1915 között, és a városban töltőállomások is voltak, hogy némi energiát juttassanak az aksikba, amíg a hölgyek a boltokban válogatnak.
A FÉKEZÉSSEL TÖRTÉNŐ VISSZATÖLTÉST, AMIT A TOYOTA PÁR ÉVE MÉG NAGY CSINNADRATTÁVAL NÉPSZERŰSÍTETT, MÁR 1898-BAN HASZNÁLTÁK A KRIEGER AUTÓKBAN.
"
Ez is lehetséges, de sok függ az előírásoktól. Nem lenne jó, ha egy ütközésnél a fa székmerevítő eltörne, stb. Ez egy hihetetlenül összetett egyenlet kis része, aminek a változtatása vagy változása kihat az egészre. Hiába vagy te turbó zöld, ha a szomszéd meg szénnel füt.Egyébként egy mai autót 200-250 ezer km élettartamra terveznek, ez max. 10 év. Ennyi erővel tele lehetne rakni műanyagok helyett lebomló anyagokkal. Az is lehet, hogy zöldebb lenne, mint a mai irány. Sőt, egyszerűbben is megvalósítható lenne, mint a benzinről villanyra, vagy hidrogénre való tömeges áttérés.