Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 844
113
Ilyenkor a biztosítótársaságnál és a a rakéta építőjénél is megtartják a pénteki tarkónlövéseket? Gondolom nem a pénz az elsődleges kár a történetben, viszont meg kell keresni a hiba forrását, át kell tervezni, le kell tesztelni, új rakétát és új műholdat kell építeni, ami nem két hét és ezalatt kiesik az a szolgáltatás, amit a műhold nyújtott volna.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Ha mégsem vezetnek be komolyabb szankciókat, akkor Putyiéknak kell valamit lépniük. Az orosz repgép iparnak úgy kéne ez a jó kis "szankció", mint egy falat kenyér. Itt van ez az IL-96os. Papíron a világ legjobb utasszállítója, azt sehogy se lehet rávenni az orosz légitársaságokat (se), hogy vegyenek belőle. Talán a minőségellenőrzés igazgatóját kellene időről időre agyonlövetni? Bulava ügyben ez állítólag bevált. : )

Talán nem "papír" szerint kellene a legjobbnak lenni, hanem a valós üzemeltetési mutatók szerint. Egyébként pont ez az egyik nagy probléma az új Szuhoj-100 Superjet-el is. Nemrég nyilatkozott az Aeroflottól egy vezér, és elpanaszolta, hogy a gépek száma alapján a Szuhojok nem adják ki a cég gépállományának 10%-át sem, viszont a járattörléseket okozó műszaki problémák közel 50%-át ezek a gépek okozzák!! Nem is értem, hogy egy olyan cég, amelyik soha a fennállása során utasszállítót nem tervezett és épített, miért vágta a fejszét ekkora -és számára idegen - fába. Ráadásul szerintem szükségük se nagyon volt rá, a harcigép-gyártás nagyon megy nekik, pörög az üzlet...
Üdv ML
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 820
113
Ilyenkor a biztosítótársaságnál és a a rakéta építőjénél is megtartják a pénteki tarkónlövéseket? Gondolom nem a pénz az elsődleges kár a történetben, viszont meg kell keresni a hiba forrását, át kell tervezni, le kell tesztelni, új rakétát és új műholdat kell építeni, ami nem két hét és ezalatt kiesik az a szolgáltatás, amit a műhold nyújtott volna.

Egyébként ez a kommunikácios szatelit az orosz elnok biztonságos kommunikácioját lett volna hivatott biztosítani.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 844
113
Ilyen esetekre nincs tartalék műhold vagy csak ezt az egyet készültek fellőni ebből a tipusból?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
<blockquote rel="joker">Ilyenkor a biztosítótársaságnál és a a rakéta építőjénél is megtartják a pénteki tarkónlövéseket? Gondolom nem a pénz az elsődleges kár a történetben, viszont meg kell keresni a hiba forrását, át kell tervezni, le kell tesztelni, új rakétát és új műholdat kell építeni, ami nem két hét és ezalatt kiesik az a szolgáltatás, amit a műhold nyújtott volna.

Egyébként ez a kommunikácios szatelit az orosz elnok biztonságos kommunikácioját lett volna hivatott biztosítani.</blockquote>Ja. Úgy, hogy külföldön gyártották. Össze kéne már, hogy szedjék magukat.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
<blockquote rel="gacsat">Ha mégsem vezetnek be komolyabb szankciókat, akkor Putyiéknak kell valamit lépniük. Az orosz repgép iparnak úgy kéne ez a jó kis "szankció", mint egy falat kenyér. Itt van ez az IL-96os. Papíron a világ legjobb utasszállítója, azt sehogy se lehet rávenni az orosz légitársaságokat (se), hogy vegyenek belőle. Talán a minőségellenőrzés igazgatóját kellene időről időre agyonlövetni? Bulava ügyben ez állítólag bevált. : )

Talán nem "papír" szerint kellene a legjobbnak lenni, hanem a valós üzemeltetési mutatók szerint. Egyébként pont ez az egyik nagy probléma az új Szuhoj-100 Superjet-el is. Nemrég nyilatkozott az Aeroflottól egy vezér, és elpanaszolta, hogy a gépek száma alapján a Szuhojok nem adják ki a cég gépállományának 10%-át sem, viszont a járattörléseket okozó műszaki problémák közel 50%-át ezek a gépek okozzák!! Nem is értem, hogy egy olyan cég, amelyik soha a fennállása során utasszállítót nem tervezett és épített, miért vágta a fejszét ekkora -és számára idegen - fába. Ráadásul szerintem szükségük se nagyon volt rá, a harcigép-gyártás nagyon megy nekik, pörög az üzlet...
Üdv ML</blockquote>
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Az oroszoknál sose az kapta a nagy üzletet aki értett, hozzá, hanem aki jó csókos volt. Szerintem ez most sem változott.
Amúgy az IL86-96 a világ legbiztonságosabb utasszállító repülőgépe. Mindössze egy halálesettel járó balesete volt. Mondjuk csak oloyan 150 készült belőle. A320asból fél évente készül ennyi.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 820
113
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XGpwGJPy7Wc
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
<blockquote rel="joker">Ilyenkor a biztosítótársaságnál és a a rakéta építőjénél is megtartják a pénteki tarkónlövéseket? Gondolom nem a pénz az elsődleges kár a történetben, viszont meg kell keresni a hiba forrását, át kell tervezni, le kell tesztelni, új rakétát és új műholdat kell építeni, ami nem két hét és ezalatt kiesik az a szolgáltatás, amit a műhold nyújtott volna.

Egyébként ez a kommunikácios szatelit az orosz elnok biztonságos kommunikácioját lett volna hivatott biztosítani.</blockquote>
Sok egyéb között. Közép-Ázsiával és a távol-kelettel biztosított volna sávszélesebb kommunikációs kapcsolatot.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
<blockquote rel="gacsat">Ha mégsem vezetnek be komolyabb szankciókat, akkor Putyiéknak kell valamit lépniük. Az orosz repgép iparnak úgy kéne ez a jó kis "szankció", mint egy falat kenyér. Itt van ez az IL-96os. Papíron a világ legjobb utasszállítója, azt sehogy se lehet rávenni az orosz légitársaságokat (se), hogy vegyenek belőle. Talán a minőségellenőrzés igazgatóját kellene időről időre agyonlövetni? Bulava ügyben ez állítólag bevált. : )

Talán nem "papír" szerint kellene a legjobbnak lenni, hanem a valós üzemeltetési mutatók szerint. Egyébként pont ez az egyik nagy probléma az új Szuhoj-100 Superjet-el is. Nemrég nyilatkozott az Aeroflottól egy vezér, és elpanaszolta, hogy a gépek száma alapján a Szuhojok nem adják ki a cég gépállományának 10%-át sem, viszont a járattörléseket okozó műszaki problémák közel 50%-át ezek a gépek okozzák!! Nem is értem, hogy egy olyan cég, amelyik soha a fennállása során utasszállítót nem tervezett és épített, miért vágta a fejszét ekkora -és számára idegen - fába. Ráadásul szerintem szükségük se nagyon volt rá, a harcigép-gyártás nagyon megy nekik, pörög az üzlet...
Üdv ML</blockquote>
Ha jól bogarászom ki, ebben a cikkben szedik le a keresztvizet Pogoszjánról, és az egész Egy.Rep Vállalatról:

http://vpk.name/news/110518_aviaprom_v_shage_ot_propasti.html
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Nem tudom, más új tipusok indulása is ilyen döcögős szokott-e lenni, de kezdetben az Airbusok is gyakran rendetlenkedtek. Vagy öt totál halál balesetet okozott, hogy a gép hajlamos volt mást csinálni, mint amit a pilóta mondott neki.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 843
33
38
Az oroszoknál sose az kapta a nagy üzletet aki értett, hozzá, hanem aki jó csókos volt. Szerintem ez most sem változott.

Ez a világon mindenhol pontosan így történik, amióta a világ csak világ, kicsiben és nagyban egyaránt. Az okos csókosok pedig majd félpénzért bevonják maguk alá azokat, akik értenek is hozzá. A hülye csókosok pedig bebuktatják a boltot.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Üdv ML</blockquote>
Ha jól bogarászom ki, ebben a cikkben szedik le a keresztvizet Pogoszjánról, és az egész Egy.Rep Vállalatról:

http://vpk.name/news/110518_aviaprom_v_shage_ot_propasti.html</blockquote> Nagyon ekézik benne Pogoszjant. Az SSJ Pogó bácsi fixa ideája, és egy komplett pénztemető. Miliárd dolláros veszteség évről évre. Jó orosz szokás szerint Putyi elnök személyesen utalt nekik egymiliárd dollárt az adófizetők pénzéből a megmentésükre. Küszöbön a büntijogi felelősségre vonások.
A cikk Pogót teszi ferlelőssé az orosz repülőgépgyártás siralmas helyzetéért. Minden erőforrást erre az egy projektre pazaroltak, míg más esetleg fontosabb programos akadoznak, vagy nem is csinálja őket senki. Amiből Pogót kihagyják, az valahogy elvész a bürokrácia útvesztőjében.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Kéne csinálni szerintük az IL112est, a TU204est, az MS21est, valamit az An26 és 12 helyett, és még felsorol egy csomó prioritást.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 819
57 712
113
38 milliárd köbméter gáz megy majd Kínába Moszkvából:
https://www.youtube.com/watch?v=Zs6cYPtfIJ0
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Te boki! az Elbrusz csip nem is orosz gyártmány, hanem tajvani. Így aztán sokra mennek vele.