Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Amint a Kommersant cikkében beszámolt A Sevmorput nukleáris meghajtású szállítóhajó a hajócsavar megmagyarázhatatlan törése miatt "elakadt" Afrika közelében ",Ennek következtében idén nem szállítják le az antarktiszi" Vostok "orosz tudományos állomás felújításához szükséges komplexum moduljait. A művelet kudarcának oka a Sevmorput hajócsavarjának váratlan és eddig megmagyarázhatatlan meghibásodása volt Angola közelében. "Sevmorputnak" eredetileg a jégen kellett volna modulokat kirakni az Antarktisz partjainál. A tengeri javítási kísérlet sikertelen volt, így sajnos a szállítás kifutott az időből, mivel a jég elkezdett olvadni. Az eset egy évvel késleltetheti az állomás korszerűsítését.



Sevmorput ,az antarktiszi Vostok állomás korszerűsítésére szánt új blokokkal a fedélzetén áthalad a (Antarktisz felé) balti-szoroson, 2020.10.07. (C) F. Vornholt / www.shipspotting.com

Az antarktiszi orosz "Vostok" orosz tudományos állomás radikális korszerűsítéséhez szükséges modulok leszállítását 2021-re halasztották - közölték a forrásai a Kommersantal. A művelet kudarcának legfőbb oka a Sevmorput meghibásodása volt, amely már több mint egy hónapja áll Angola partjainál, a Luanda-öbölben, a hajócsavar meghibásodása miatt.

A FSUE Atomflot arról számolt be,hogy Angola partjainál, a hajócsavar-kormány rendszert november 18-n kezdik el javítani. " ezért búvárok egy csoportja érkezett a hajóra." - közölte a társaság. Biztosítottak mindenkit, hogy , a konténerszállító hajó legénységének élete és egészsége nincs veszélyben"

A Rosatom északi tengeri útvonal-igazgatóságának vezetője, Vjacseszlav Ruksha megerősítette a Kommersantnak, hogy az egyik propellerszárny eltört és elveszett a, „javítások folynak, a munka eredményei alapján megfelelő döntés születik”.

A meghibásodás okai szerinte a kikötői ellenőrzés után derülnek ki. Ruksha úr tisztázta, hogy a konténer szállítóhajó fogadására csak a szentpétervári Kanonersky hajógyár dokkja alkalmas. A Természeti Erőforrások Minisztériuma, a Roshydromet és a Külügyminisztérium nem kommentálja a témát.

Kommersant forrásai szerint a propellerszárny törése következtében a propeller kiegyensúlyozatlanná vált. Ennek kiküszöbölésére a búvárok úgy döntöttek, hogy a szimmetria helyreállítása érdekében eltávolítanak egy másik propellerszárnyat is. De a munka a rossz idő miatt még nem fejeződött be - állítják a Kommersant beszélgetőpartnerei. Angola felségvizeire való belépés megkönnyítheti a javítást.

Mivel azonban atomerőművel rendelkező hajóról van szó, ehhez "komplex koordinációra van szükség az ország hatóságaival". A helyzetet bonyolítják továbbá a koronavírussal kapcsolatos szigorú korlátozások Angolában.

A propellerszárny eltávolításának befejezése után a Sevmorput önállóan eljuthat Szentpétervárra - állítják Kommersant forrásai.

Vis maiornak nevezik a helyzetet - a hajón januárban fejezték be a javítást illetve karbantartást, és „elvégezték rajta az összes szükséges ellenőrzést”. Arra,hogy hogyan tört el ennek ellenére mégis a jégben való haladásra tervezett propellerszárny, a nyílt tengeren a tengerparttól 500 mérföld távolságban, ahol az átlagos mélység 2 ezer méter, a Kommersant egyik beszélgetőpartnere sem tudott magyarázatot adni.

Ez a meghibásodás egy évvel késleltetheti az Antarktisz egyetlen "belvízi" tudományos állomásának, a Vosztoknak a megújítását. Az állomást még 1957-n építették, és már 90% -n elhasználódott. Idén az Antarktisz felfedezésének 200. évfordulója alkalmából az állam úgy döntött, hogy mintegy 7 milliárd rubel értékben új téli komplexumot épít Vostok számára - valójában az új állomást. Leonid Mikhelson magánbefektető finanszírozta , 4 milliárd rubelt fektetett be, és november 25-én a kormány további 3,5 milliárd rubelt különített el. a téli komplexum szállításához és felszereléséhez.

A komplexum öt modulból áll, amelyek a logisztikai művelet részeként 133 szállítási egységre vannak felosztva, amelyek többsége 40 lábas konténer. A komplexum hossza 140 m, szélessége - 13,5 m, magassága - 17,5 m, a helyiségek teljes területe körülbelül 2000 négyzetméter. (lakó- és rekreációs területek, laboratóriumok, erőmű és garázs).

2024-n tervezték a létesítmény üzembe helyezését -az ilyen hosszú időkeret annak köszönhető, hogy a szerelési munkákat csak évente néhány hétig lehet elvégezni az Antarktisz nyárban, amikor az állomás területén a hőmérséklet mínusz 35 fokra emelkedik.

Szeptember-októberben Szentpéterváron a modulokat felrakták a Sevmorput-a. A Dranitsyn jégtörő 98 főből álló személyzetet szállított - építőket és gépkezelőket a téli komplexum építéséhez. A hajó október végén ért az Antarktiszra, és körülbelül egy hónapig várt a Sevmorput megérkezésére.

A Kommersant beszélgetőpartnerei szerint azt tervezték, hogy a konténereket a jégen rakják le a Progress állomás (Prydz-öböl) területén. A műveletet november közepén, azaz az antarktiszi tavasz közepén tervezték befejezni a déli féltekén, hogy aztán az antarktiszi nyár folyamán megkezdhessék a modulok motoros szánokkal történő szállítását több mint 1,4 ezer km távolságban lévő a szárazföldön elhelyezkedő Vostok állomásig.

Most azonban "Dranitsyn kapitány" az állomás építőivel visszatér Szentpétervárra - a Marinetraffic szerint a jégtörő most közelít Dél-Afrikához.

A Kommersant beszélgetőpartnerei kifejtik, hogy a Sevmorput meghibásodása miatt nem volt más lehetőség.

Bár daruk vannak felszerelve a konténerszállító hajóra,de lehetetlen a modulokat a nyílt tengeren átrakodni más hajókra - a túl rossz időjárási viszonyok, és a konténerszállító hajó magas oldalfalai miatt.

Ráadásul ebben az évben az Antarktiszi tavasz meleg, a jég pedig "megbízhatatlan", a Kommersant beszélgetőpartnerei szerint - erősen olvad, és már veszélyes a jégre kirakni a szállítmányt.



"Sevmorput" útvonala Angola partjainál három nap alatt (c) MarineTraffic
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 699
85 628
113
Amint a Kommersant cikkében beszámolt A Sevmorput nukleáris meghajtású szállítóhajó a hajócsavar megmagyarázhatatlan törése miatt "elakadt" Afrika közelében ",Ennek következtében idén nem szállítják le az antarktiszi" Vostok "orosz tudományos állomás felújításához szükséges komplexum moduljait. A művelet kudarcának oka a Sevmorput hajócsavarjának váratlan és eddig megmagyarázhatatlan meghibásodása volt Angola közelében. "Sevmorputnak" eredetileg a jégen kellett volna modulokat kirakni az Antarktisz partjainál. A tengeri javítási kísérlet sikertelen volt, így sajnos a szállítás kifutott az időből, mivel a jég elkezdett olvadni. Az eset egy évvel késleltetheti az állomás korszerűsítését.



Sevmorput ,az antarktiszi Vostok állomás korszerűsítésére szánt új blokokkal a fedélzetén áthalad a (Antarktisz felé) balti-szoroson, 2020.10.07. (C) F. Vornholt / www.shipspotting.com

Az antarktiszi orosz "Vostok" orosz tudományos állomás radikális korszerűsítéséhez szükséges modulok leszállítását 2021-re halasztották - közölték a forrásai a Kommersantal. A művelet kudarcának legfőbb oka a Sevmorput meghibásodása volt, amely már több mint egy hónapja áll Angola partjainál, a Luanda-öbölben, a hajócsavar meghibásodása miatt.

A FSUE Atomflot arról számolt be,hogy Angola partjainál, a hajócsavar-kormány rendszert november 18-n kezdik el javítani. " ezért búvárok egy csoportja érkezett a hajóra." - közölte a társaság. Biztosítottak mindenkit, hogy , a konténerszállító hajó legénységének élete és egészsége nincs veszélyben"

A Rosatom északi tengeri útvonal-igazgatóságának vezetője, Vjacseszlav Ruksha megerősítette a Kommersantnak, hogy az egyik propellerszárny eltört és elveszett a, „javítások folynak, a munka eredményei alapján megfelelő döntés születik”.

A meghibásodás okai szerinte a kikötői ellenőrzés után derülnek ki. Ruksha úr tisztázta, hogy a konténer szállítóhajó fogadására csak a szentpétervári Kanonersky hajógyár dokkja alkalmas. A Természeti Erőforrások Minisztériuma, a Roshydromet és a Külügyminisztérium nem kommentálja a témát.

Kommersant forrásai szerint a propellerszárny törése következtében a propeller kiegyensúlyozatlanná vált. Ennek kiküszöbölésére a búvárok úgy döntöttek, hogy a szimmetria helyreállítása érdekében eltávolítanak egy másik propellerszárnyat is. De a munka a rossz idő miatt még nem fejeződött be - állítják a Kommersant beszélgetőpartnerei. Angola felségvizeire való belépés megkönnyítheti a javítást.

Mivel azonban atomerőművel rendelkező hajóról van szó, ehhez "komplex koordinációra van szükség az ország hatóságaival". A helyzetet bonyolítják továbbá a koronavírussal kapcsolatos szigorú korlátozások Angolában.

A propellerszárny eltávolításának befejezése után a Sevmorput önállóan eljuthat Szentpétervárra - állítják Kommersant forrásai.

Vis maiornak nevezik a helyzetet - a hajón januárban fejezték be a javítást illetve karbantartást, és „elvégezték rajta az összes szükséges ellenőrzést”. Arra,hogy hogyan tört el ennek ellenére mégis a jégben való haladásra tervezett propellerszárny, a nyílt tengeren a tengerparttól 500 mérföld távolságban, ahol az átlagos mélység 2 ezer méter, a Kommersant egyik beszélgetőpartnere sem tudott magyarázatot adni.

Ez a meghibásodás egy évvel késleltetheti az Antarktisz egyetlen "belvízi" tudományos állomásának, a Vosztoknak a megújítását. Az állomást még 1957-n építették, és már 90% -n elhasználódott. Idén az Antarktisz felfedezésének 200. évfordulója alkalmából az állam úgy döntött, hogy mintegy 7 milliárd rubel értékben új téli komplexumot épít Vostok számára - valójában az új állomást. Leonid Mikhelson magánbefektető finanszírozta , 4 milliárd rubelt fektetett be, és november 25-én a kormány további 3,5 milliárd rubelt különített el. a téli komplexum szállításához és felszereléséhez.

A komplexum öt modulból áll, amelyek a logisztikai művelet részeként 133 szállítási egységre vannak felosztva, amelyek többsége 40 lábas konténer. A komplexum hossza 140 m, szélessége - 13,5 m, magassága - 17,5 m, a helyiségek teljes területe körülbelül 2000 négyzetméter. (lakó- és rekreációs területek, laboratóriumok, erőmű és garázs).

2024-n tervezték a létesítmény üzembe helyezését -az ilyen hosszú időkeret annak köszönhető, hogy a szerelési munkákat csak évente néhány hétig lehet elvégezni az Antarktisz nyárban, amikor az állomás területén a hőmérséklet mínusz 35 fokra emelkedik.

Szeptember-októberben Szentpéterváron a modulokat felrakták a Sevmorput-a. A Dranitsyn jégtörő 98 főből álló személyzetet szállított - építőket és gépkezelőket a téli komplexum építéséhez. A hajó október végén ért az Antarktiszra, és körülbelül egy hónapig várt a Sevmorput megérkezésére.

A Kommersant beszélgetőpartnerei szerint azt tervezték, hogy a konténereket a jégen rakják le a Progress állomás (Prydz-öböl) területén. A műveletet november közepén, azaz az antarktiszi tavasz közepén tervezték befejezni a déli féltekén, hogy aztán az antarktiszi nyár folyamán megkezdhessék a modulok motoros szánokkal történő szállítását több mint 1,4 ezer km távolságban lévő a szárazföldön elhelyezkedő Vostok állomásig.

Most azonban "Dranitsyn kapitány" az állomás építőivel visszatér Szentpétervárra - a Marinetraffic szerint a jégtörő most közelít Dél-Afrikához.

A Kommersant beszélgetőpartnerei kifejtik, hogy a Sevmorput meghibásodása miatt nem volt más lehetőség.

Bár daruk vannak felszerelve a konténerszállító hajóra,de lehetetlen a modulokat a nyílt tengeren átrakodni más hajókra - a túl rossz időjárási viszonyok, és a konténerszállító hajó magas oldalfalai miatt.

Ráadásul ebben az évben az Antarktiszi tavasz meleg, a jég pedig "megbízhatatlan", a Kommersant beszélgetőpartnerei szerint - erősen olvad, és már veszélyes a jégre kirakni a szállítmányt.



"Sevmorput" útvonala Angola partjainál három nap alatt (c) MarineTraffic

N48tsRJ2pJ8.jpg
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 956
39 783
113
Egy civil kutatóállomást szabotálni aztán nagy buli.
Valószínűleg nem csak civil célokat szolgál az a kutatóállomás, másrészt egy bazi nagy nukleáris meghajtású teherhajót is kivontak a forgalomból egy időre. 61 ezer tonnás a hajó. Persze lehet hogy csak rácsavarodott valami tengeri herkentyű, vagy csak megrágták a cápák, vagy a pufók ufók csintalankodnak az oroszokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 932
113
Így kell ezt csinálni!
..
"The Russian government is set to expel a prominent human-rights activist, with former president Dmitry Medvedev claiming there’s a co-ordinated campaign by international organizations to stoke unrest in the world’s largest state.
..
Vanessa Kogan, the director of the Stichting Justice Initiative project, told Britain’s Guardian newspaper that Russian authorities had notified her of the revocation of her residency permit. She will now have two weeks to leave the country, where she has lived for more than ten years. She also has two children with a Russian national.
..
The Stichting Justice Initiative is an NGO which, it says, provides legal support to Russians in cases of perceived human rights abuses. It has been less open about its funding in recent years, but in 2010 and 2011, it was bankrolled by the Dutch government and the Hungarian billionaire George Soros. via his ‘Open Society’ pressure group, which has been banned in Russia and declared “undesirable.'"
https://www.rt.com/russia/508609-moscow-expel-soros-activist/
..
5fc9245985f54072d917bd6c.jpg
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Így kell ezt csinálni!
..
"The Russian government is set to expel a prominent human-rights activist, with former president Dmitry Medvedev claiming there’s a co-ordinated campaign by international organizations to stoke unrest in the world’s largest state.
..
Vanessa Kogan, the director of the Stichting Justice Initiative project, told Britain’s Guardian newspaper that Russian authorities had notified her of the revocation of her residency permit. She will now have two weeks to leave the country, where she has lived for more than ten years. She also has two children with a Russian national.
..
The Stichting Justice Initiative is an NGO which, it says, provides legal support to Russians in cases of perceived human rights abuses. It has been less open about its funding in recent years, but in 2010 and 2011, it was bankrolled by the Dutch government and the Hungarian billionaire George Soros. via his ‘Open Society’ pressure group, which has been banned in Russia and declared “undesirable.'"
https://www.rt.com/russia/508609-moscow-expel-soros-activist/
..
5fc9245985f54072d917bd6c.jpg
Kavarja csak a szart máshol.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 645
26 790
113
Ez sem normális, az biztos. :(

"Hazaárulás miatt tartóztattak le egy orosz, nagy sebességű repülőeszközökre szakosodott fizikust.

A nyomozás szerint a fizikus, Anatolij Gubanov államtitok tárgyát képező információkat juttatott el külföldre, amivel Oroszország biztonságát sodorta veszélybe.

Az ügyet titkosították, így több információ nem olvasható a közleményben. Orosz sajtóközlések szerint a Moszkvai Fizikai és Technológiai Intézet egyik előadója lehet a gyanúsított."

https://index.hu/kulfold/2020/12/04/moszkva_birosag_fizikus/
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fishbed

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 327
58 171
113
  • Tetszik
Reactions: Pogány