Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 726
113
Rekord a Szevmasnál. A napokban 30000-ra nőtt a munkavállalók száma a szeveromorszki Szevmas hajógyárban. A 30000. egy 22 éves lány,aki konstrüktőrként dolgozik majd.
ef-UsCt9D8w.jpg
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 610
37 003
113

Megjegyzem emlékszem 30-35 éve volt időszak, amikor az Ikarus 260-asok is így füstöltek, még fel tudom idézni a hörgő motorhangot és a buszok utáni 20 méteres fekete füstfelhőket, és minden busz hátsó ablaka átlátszatlanra volt kormolva. Pedig ezekben MAN tervezésű motorok voltak, a gázolaj minősége vagy a motorok rossz állapota miatt lehetett ez.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 749
61 114
113

Megjegyzem emlékszem 30-35 éve volt időszak, amikor az Ikarus 260-asok is így füstöltek, még fel tudom idézni a hörgő motorhangot és a buszok utáni 20 méteres fekete füstfelhőket, és minden busz hátsó ablaka átlátszatlanra volt kormolva. Pedig ezekben MAN tervezésű motorok voltak, a gázolaj minősége vagy a motorok rossz állapota miatt lehetett ez.

Igy igaz! 1985 körül német ismerősök mercedes 190 SL kabrióval jöttek Pestre látogatóba ( felvágni...). Egyik nap a budai alagúton egy bkv busz mögött mentek át és a másik oldalon kormosan jöttek ki. Kocsi, feher ing stb tele fekete pernyével. :)
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Megjegyzem emlékszem 30-35 éve volt időszak, amikor az Ikarus 260-asok is így füstöltek, még fel tudom idézni a hörgő motorhangot és a buszok utáni 20 méteres fekete füstfelhőket, és minden busz hátsó ablaka átlátszatlanra volt kormolva. Pedig ezekben MAN tervezésű motorok voltak, a gázolaj minősége vagy a motorok rossz állapota miatt lehetett ez.

Ezek a füstölgő szovjet dögök még 2 ütemű ellenmozgó boxerekkel (vagy mi a magyar neve) vannak szerelve.
Ahhoz képest nem is olyan sok az a korom, hogy elhúznak 7-8000 tonnát.

Ott is változnak az idők:

 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 844
29 687
113
2 van belőle. A GT1n-001 (2007) 8.300 kW, a GT1n-002 (2013) 8.500 kW teljesítményű.
A kriogenikus hajtóművet 5 ország tudja előállítani, Oo., USA, Japán, Kína, India.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
2 van belőle. A GT1n-001 (2007) 8.300 kW, a GT1n-002 (2013) 8.500 kW teljesítményű.
A kriogenikus hajtóművet 5 ország tudja előállítani, Oo., USA, Japán, Kína, India.
A teljesítménnyel semmi baj, kérdés, hogy mennyit fogyaszt...! - Pl. a GT hajtóműves tankoknál sem a teljesítménnyel van a probléma... :(
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A teljesítménnyel semmi baj, kérdés, hogy mennyit fogyaszt...! - Pl. a GT hajtóműves tankoknál sem a teljesítménnyel van a probléma... :(

17t cseppfolyós gázzal 1000km üresen, 570km 9000 tonnát húzva.
Igazából az a poén benne, hogy hidrogénes szarakodás helyett sima metánnal megy, ami így elégetve sokkal kevésbé szennyező, mintha szabadon engednék.
Ha jól emlékszem a Tu-160-as átalakított hajtóművét használja, eredetileg csak egy politikai projekt volt, hogy megmentsék a gyártót, de rájöttek közben, hogy van értelme.


2. prototípus (és a sorozatgyártott példányok) Do-Do-Do-Do elrendezésűek, meg némileg nehezebbek (380t), mint a videóban szereplő első.
 
T

Törölt tag 4082

Guest

Megjegyzem emlékszem 30-35 éve volt időszak, amikor az Ikarus 260-asok is így füstöltek, még fel tudom idézni a hörgő motorhangot és a buszok utáni 20 méteres fekete füstfelhőket, és minden busz hátsó ablaka átlátszatlanra volt kormolva. Pedig ezekben MAN tervezésű motorok voltak, a gázolaj minősége vagy a motorok rossz állapota miatt lehetett ez.
Budapesti sajátosság. Valahogy a BKVnál semmi sem működik, ami akár nyugaton, akár kelwten peobléma nélkül üzemel. Emlékszem 2010 körül, amikor felszálltam vagy 3 év után először, és 3 év szktzás után egy ikarus 260asra majdnem leugrottam, mert ennek nem is ilyen hangja van. Aztán mercikre, és volvókra is ugyanez lett az észrevételem. Egyszerűen ha valamit nem tartasz karban szétmegy.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 610
37 003
113
Budapesti sajátosság. Valahogy a BKVnál semmi sem működik, ami akár nyugaton, akár kelwten peobléma nélkül üzemel. Emlékszem 2010 körül, amikor felszálltam vagy 3 év után először, és 3 év szktzás után egy ikarus 260asra majdnem leugrottam, mert ennek nem is ilyen hangja van. Aztán mercikre, és volvókra is ugyanez lett az észrevételem. Egyszerűen ha valamit nem tartasz karban szétmegy.

Mondjuk jóval többet is futnak a BKV buszok szerintem.