Érdekességek a világ országaiból

Rekord a Szevmasnál. A napokban 30000-ra nőtt a munkavállalók száma a szeveromorszki Szevmas hajógyárban. A 30000. egy 22 éves lány,aki konstrüktőrként dolgozik majd.
ef-UsCt9D8w.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Megjegyzem emlékszem 30-35 éve volt időszak, amikor az Ikarus 260-asok is így füstöltek, még fel tudom idézni a hörgő motorhangot és a buszok utáni 20 méteres fekete füstfelhőket, és minden busz hátsó ablaka átlátszatlanra volt kormolva. Pedig ezekben MAN tervezésű motorok voltak, a gázolaj minősége vagy a motorok rossz állapota miatt lehetett ez.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Megjegyzem emlékszem 30-35 éve volt időszak, amikor az Ikarus 260-asok is így füstöltek, még fel tudom idézni a hörgő motorhangot és a buszok utáni 20 méteres fekete füstfelhőket, és minden busz hátsó ablaka átlátszatlanra volt kormolva. Pedig ezekben MAN tervezésű motorok voltak, a gázolaj minősége vagy a motorok rossz állapota miatt lehetett ez.

Igy igaz! 1985 körül német ismerősök mercedes 190 SL kabrióval jöttek Pestre látogatóba ( felvágni...). Egyik nap a budai alagúton egy bkv busz mögött mentek át és a másik oldalon kormosan jöttek ki. Kocsi, feher ing stb tele fekete pernyével. :)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Megjegyzem emlékszem 30-35 éve volt időszak, amikor az Ikarus 260-asok is így füstöltek, még fel tudom idézni a hörgő motorhangot és a buszok utáni 20 méteres fekete füstfelhőket, és minden busz hátsó ablaka átlátszatlanra volt kormolva. Pedig ezekben MAN tervezésű motorok voltak, a gázolaj minősége vagy a motorok rossz állapota miatt lehetett ez.

Ezek a füstölgő szovjet dögök még 2 ütemű ellenmozgó boxerekkel (vagy mi a magyar neve) vannak szerelve.
Ahhoz képest nem is olyan sok az a korom, hogy elhúznak 7-8000 tonnát.

Ott is változnak az idők:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
GT1n Hibrid (Gázturbinás-elekromos) meghajtású mozdony 8.300-8.500 kW teljesítmény 245 kN.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
GT1n Hibrid (Gázturbinás-elekromos) meghajtású mozdony 8.300-8.500 kW teljesítmény 245 kN.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Még mindig csak 1 kísérleti példány van belőle? Egyébként maga az ötlet nem újdonság:
https://techstory.blog.hu/2014/04/0..._gazturbinas_mozdonyok_es_motorvonatok_1_resz
https://techstory.blog.hu/2014/04/0..._gazturbinas_mozdonyok_es_motorvonatok_2_resz
 
2 van belőle. A GT1n-001 (2007) 8.300 kW, a GT1n-002 (2013) 8.500 kW teljesítményű.
A kriogenikus hajtóművet 5 ország tudja előállítani, Oo., USA, Japán, Kína, India.
 
2 van belőle. A GT1n-001 (2007) 8.300 kW, a GT1n-002 (2013) 8.500 kW teljesítményű.
A kriogenikus hajtóművet 5 ország tudja előállítani, Oo., USA, Japán, Kína, India.
A teljesítménnyel semmi baj, kérdés, hogy mennyit fogyaszt...! - Pl. a GT hajtóműves tankoknál sem a teljesítménnyel van a probléma... :(
 
A teljesítménnyel semmi baj, kérdés, hogy mennyit fogyaszt...! - Pl. a GT hajtóműves tankoknál sem a teljesítménnyel van a probléma... :(

17t cseppfolyós gázzal 1000km üresen, 570km 9000 tonnát húzva.
Igazából az a poén benne, hogy hidrogénes szarakodás helyett sima metánnal megy, ami így elégetve sokkal kevésbé szennyező, mintha szabadon engednék.
Ha jól emlékszem a Tu-160-as átalakított hajtóművét használja, eredetileg csak egy politikai projekt volt, hogy megmentsék a gyártót, de rájöttek közben, hogy van értelme.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

2. prototípus (és a sorozatgyártott példányok) Do-Do-Do-Do elrendezésűek, meg némileg nehezebbek (380t), mint a videóban szereplő első.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Megjegyzem emlékszem 30-35 éve volt időszak, amikor az Ikarus 260-asok is így füstöltek, még fel tudom idézni a hörgő motorhangot és a buszok utáni 20 méteres fekete füstfelhőket, és minden busz hátsó ablaka átlátszatlanra volt kormolva. Pedig ezekben MAN tervezésű motorok voltak, a gázolaj minősége vagy a motorok rossz állapota miatt lehetett ez.
Budapesti sajátosság. Valahogy a BKVnál semmi sem működik, ami akár nyugaton, akár kelwten peobléma nélkül üzemel. Emlékszem 2010 körül, amikor felszálltam vagy 3 év után először, és 3 év szktzás után egy ikarus 260asra majdnem leugrottam, mert ennek nem is ilyen hangja van. Aztán mercikre, és volvókra is ugyanez lett az észrevételem. Egyszerűen ha valamit nem tartasz karban szétmegy.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
Budapesti sajátosság. Valahogy a BKVnál semmi sem működik, ami akár nyugaton, akár kelwten peobléma nélkül üzemel. Emlékszem 2010 körül, amikor felszálltam vagy 3 év után először, és 3 év szktzás után egy ikarus 260asra majdnem leugrottam, mert ennek nem is ilyen hangja van. Aztán mercikre, és volvókra is ugyanez lett az észrevételem. Egyszerűen ha valamit nem tartasz karban szétmegy.

Mondjuk jóval többet is futnak a BKV buszok szerintem.
 
Ezek a füstölgő szovjet dögök még 2 ütemű ellenmozgó boxerekkel (vagy mi a magyar neve) vannak szerelve.
Ahhoz képest nem is olyan sok az a korom, hogy elhúznak 7-8000 tonnát.

Ott is változnak az idők:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A tajgában ki a faszt érdekel.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson