1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Eurocopter/Aérospatiale SA 330 Puma, AS532 Cougar, EC225 Super Puma, EC725 Caracal, H225

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2013. március 29..

  1. borisz

    borisz Well-Known Member

    Úgy tudom, igen és igen.
    A hk. lövegcsövének van egy betét része, ami rövidebb életű, de ezt jóval könnyebb cserélni.
    És úgy tűnik, ha komolyan akarunk itt reptetni dolgokat, akkor csak kell valami PG.-szerű szervezet. Ha más nem, akkor a merevszárnyúak az ACE-nál, a horgók meg annál a cégnél, ahol a Mókusok voltak nagyjavításon. Reduktornál meg esetleg az is lehet, hogy vesznek egyet, de inkább kettőt tartalékba. Kérdés, hogy ezeket mennyire lehet valójában cserélgetni gépek között.
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  3. rudi

    rudi Well-Known Member

    28? Na persze…...
    A 28 ember egy H225M-en egy nagyon erősen elméleti érték.
    Cipőkanállal, a póttank helyére is sámlikat téve, felszerelés nélkül lehet, de nehogy azt gondold hogy ennek bármi gyakorlati jelentősége van.
    Az igazság az hogy ütközési energia elnyelő székeken ülő felszerelt katonából, úgy hogy az ajtóval szembe is embereket ültetsz és nuku lövész, legfeljebb 20 fér be
    [​IMG]
     
  4. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    akkor fordítsuk meg, az UH-ban mikor láttál Te 11 embert ? :D mert én eddig csak 8-at láttam ( ők is elég szűkösen voltak) + a 2 pilóta volt még bent
     
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nézd, így néz ki a high density a Mi-17-ben:
    [​IMG]
    Miért gondolod, hogy a gyár hazudik a 28fővel?
    De ha csak a 20 fős konfigot is vesszük, az is a duplája a UH-60 kapacitásának.
    Amiben ez a felállás(ülés) troop transport esetén:
    [​IMG]
    Nekem ez szintén elég high densitynek tűnik. :rolleyes:
    Ebben a hivatalos brossúrában megtalálod a 28fős konfig képét is (7. oldal alja)!
    Van benne hely na! :hadonaszos:
    [​IMG]
    Nem mindegy, 1 szakasz az 2 helikopter, vagy 4. Hja és a szabadon hagyott farokban lévő storage space-be elvileg üzemanyag póttartály tehető, vagy akármi! ;)
     
    fip7 likes this.
  6. rudi

    rudi Well-Known Member

    A gyár nem hazudik. Az általad is linkel CCP standard szerint befér 28 ember
    Viszont napjainkban egy katonának már ütközési energia elnyelő szék dukál egy helikopterben.
    Ez nem véletlen...egy keményebb kényszerleszállás esetén komoly túlórát okozhat a Honvédkórházban egy-két tucat csigolya kompresszió töréses sérült katona ellátása.
    (Bizonyos küszöb G érték esetén pedig élet-halál kérdés hogy volt e ilyen szék, e fölött a küszöb fölött meg tök mindegy..:()

    Az UH-60-ban 11 db energia elnyelő ülés van a szállított katonáknak. (+2 a lövészeknek és + 2 a pilcsiknek) Az hogy hányat ültetsz be a 11 helyre, a te dolgod...

    A legalsó kép meg egy NH-90-es....hogy kerül ez ide?
     
  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Úgy, hogy belső képeket kerestem, és egymás utáni kopi/pészt-nél már nem ellenőriztem, hogy melyik link volt a clipboardon. :oops::rolleyes:
    Különben meg gondolj hozzá még pár métert! :D
    Az a vicces, hogy az AW-101 gyári prospektusa még álló katonákra is megadja a méretet.
    Mindenesetre a 20fős konfig az Airbusnál már shock absorb seattel értendő. ;)

    Akkor most betolom a ide a mostani keresgélésem talán legértékesebb találatát. Remélem nem "mótvár"!!!
    Szerintem ami ezen a linken nincs fent róla, az nem is létezik! :D
     
    arcas likes this.
  8. arcas

    arcas Well-Known Member

    "The maximum seat capacity is two crew and 29 troops."
    "In the tactical troop transport role, the helicopter can carry 19 troops over a 250nm radius of action. In the CSAR role, the H225M is able to rescue a downed crew at a radius of action of 280nm."
    Szval :cool:
     
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Kiváló, azt hiszem akkor a "befér 28 katona" dolgon szerencsésen túljutottunk...;)
    Most már csak annyi maradt hátra, hogy vedd észre, hogy ha 20 energia elnyelő széket raksz be akkor nem marad hely a lövésznek az ablakokban.
    Ahhoz hogy legyen hely a fegyvernek és a lövész tudjon mozogni 4 deszantos széket ki kell szedjél és szemben az ablakkal kettőt a lövészeknek be kell tegyél.
    Marad 16 szállított katona.
    (FIGYELEM: az UH-60-as 11 katonája is + 2 lövésszel egyūtt értendő)
    Jelezd ha ez is megvan..
     
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    És ezeknek a srácoknak nem szóltak az energiaelnyelő székekről?
    [​IMG]
    Ó dehogy jutottunk át szerencsésen!
    Még a 11 hordányon helyet foglaló sebesültbe + 4-5 járóképesbe bele sem kezdtünk!
    Úgy látom nem érted meg ezt a 4m3 különbséget és a teljes törzs hosszában végigfutó fedélzet előnyeit.
    Amiről 3 pontról tudnak desszantot végehajtani.
    Ez a hasonlítgatás nagyjávól olyan, mintha a CH-46-hiz hasonlítgatnád. Annak még kisebb volt teheremelő képessége, és mégsem lehet vele egy lapon említeni az UH-60-at.
     
    therob and arcas like this.
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    - ezek a srácok Francia különlegesek. Nekik szabad így is....:D
    A MEDEVAC egy teljesen más műfaj. Ne keverd össze egészséges katonák szállításával (akik energia elnyelő székben ülnek mert szeretnénk ha egészségesek is maradnának)
    ??? Tessék ??? Kicsit meglódult a fantáziád...
    Hogy jön az enyergia elnyelő ülésekhez a CH-46 o_O
     
  12. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ajánlott:

    Hosszú, francia makogás, de szinte minden benne van látványos képi világgal a legapróbb részletekig. ;)
     
    pöcshuszár and therob like this.
  13. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    mutass erre példát nekem , hogy 11+2 befér az UH-ba , én eddig a legtöbb amit láttam 8+2 és azok se voltak kényelmesen bent
     
  14. rudi

    rudi Well-Known Member

    Parancsolj...

    Még valami?
     
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    AHAHAHA!
    Szatyor hol maradt?
    És itthon vajon kik fogják elsődlegesen használni?
    Én nem keverek semmit. Te kevered 2 gép képességeit. A H225-nek a 11+2 hordágyon fekvő sebesültből megy, nem csomag nélküli katonákból....
    Egyedül te keverted az ülésekhez a CH-46-ot. Én arra céloztam, hogy próbálj már meg 28, vagy akár 20 katonát belepasszírozni az UH-60-ba bárhogyan. Vagy 11 hordágyon fekvő sebesültet.
    A CH-46 összehasonlítható a méreteiben a H225M-hez, nem az UH-60.
     
  16. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    mivel nem kötöttem ki hogy kell beszállniuk így ezért jár a pont , ettől függetlenül az airbus még mindig kétszer ennyit tud alsó hangon magába fogadni , méreteiben és feladatkörében is más gép + (bár már mondtam párszor) nincs időnk megvárni az új UH-t 30-ban , tegnapelőttre kellettek volna a vasak
     
    zsolti and arcas like this.
  17. rudi

    rudi Well-Known Member

    Próbálsz terelni...eddig semmiféle hordágyakról nem volt szó.
    A MEDEVAC teljesen külön téma. Arról beszélgess mással, másmikor

    Egyszer le nem írtam hogy CH-46.
    Te dobtad be - hogy minek azt már szerintem te is elfelejtetted...

    Az a fránya matek...
    Azonos feltételek mellett - energia elnyelő ülések + 2 lövész - az UH-60 elvisz 11 katonát a H225M 16-ot.
     
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Én semmit nem terelek. Te azt mondtad, hogy az UH-60-ba befér 11+2 katona a deszanttérbe. Én is ezt mondom. Csak a H225M-be és nem egészségesen, hanem hordágyon fekve. Mennyi is megy az UH-60-nak így? 6?
    Akkor matekozzunk!
    Azonos a feltétellel? OK. Az a szerencse, hogy mindkét anyagot te tetted be.
    Láttuk, hogy hogyan fért be a 11+2 fő az UH-60-ba: lapjával, csomagok nélkül. A TE feltételeid szerint a H225M 16+2-t képes elvinni! Csakhogy tartalék üzemanyaggal, és egy óriási (szerintem több mint 1m3) szabad cargo térrel, ahol katonák csomagja is elfér a kollektív fegyverekkel együtt.
    Ha csak a szállított deszantot nézzük, akkor is 45%-os a különbség.
    De akkor maradjunk a mateknál.
    UH-60M: 6 sebesült katona hordágyon
    H225M: 11 sebesült katona hordágyon + 4 fő ülőhelyen. Utóbbiak szintén lehetnek járóképes sebesültek, vagy orvosi személyzet.
    Ebben az esetben 83+% a különbség, és a + ülőhelyeket nem is számoltuk.
    Tulajdonképpen Troop transport kategóriában a H145M (0+10) közelebb van méretben az UH-60-hoz (2+11), mint az UH-60, a H225M-hez (2+16):
    [​IMG]
    Szóval hagyjad abba a vicceskedést, mert nem áll jól. Hja meg számolgassál!
     
    anonim999 and arcas like this.
  19. migfun

    migfun Well-Known Member

  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    NA VÉGRE ! Azt hiszem megérkeztünk...;)
    Mellesleg az hogy a katonát energia elnyelő székekbe ültetik nem az én feltételem, hanem olyan minimum mint a sisak, meg a golyóálló mellény.

    Most - ha gondolod - beszélhetünk más szempontokról is, de előtte foglaljuk össze hol tartunk. Tehát:
    Az elkövetkező években lesz az UH-60M-nek egy újrahajtóművezett változata amelyikről én azt állítom hogy korszerűbb, potensebb mint az általunk választott H225M mert:
    - fly-by-wire kormányvezérlés;
    - teheremelő képessége minimum annyi lesz mint a H225M kapacitása
    - megbeszéltük hogy az UH-60-as elvisz 11 katonát + 2 lövészt + 2 pilcsit míg a H225M azonos feltételekkel (energia elnyelő ülés) 16 katonát + 2 lövész + 2 pilcsi

    Most ha gondolod beszélhetünk a hordágyak számáról...
    azt írod
    A gond az lehet hogy nem tudod mi a különbség a MEDEVAC, CASEVAC meg CSAR között, meg hogy mi a feladata egy harctéri mentőhelikopternek.
    Nem tudom hallottál e már az "aranyóráról"? (nem, ez nem az amit el tudsz adni az ecserin)
    Talán inkább ez..


    Házi feladat:
    - nézz utána a fenti fogalmaknak, mi a különbség közöttük;
    - gondolkozz el mennyi felszerelés és hány ember kell egy légi úton szállított sérült ellátásához? ( segítség )

    - vond le a következtetést: ha beraksz 11 hordágyat egy helikopterbe mennyi orvosi felszerelést és embert kéne még a fedélzetre venned hogy el is tudd látni őket?
     

Ezen oldal megosztása