1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Eurocopter/Aérospatiale SA 330 Puma, AS532 Cougar, EC225 Super Puma, EC725 Caracal, H225

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2013. március 29..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A németek is azt mondták hogy nem veszik át mert sok a a hiba, aztán "valahogy" el lett simítva az ügy... nem erre gondoltál és hogy a kuvaitiaknál is így lesz?
     
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Bár ez csak spekuláció, de szerintem itt más van a háttérben. A németeknél a krónikus sóherség, itt meg talán az amerikai nyomás. Ha viszont itt kenyértörésre kerül a sor, akkor egy a gyártónak be nem jelentett minőségi hibára hivatkozni meredek lenne egy esetleges per esetén.
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nem biztos hogy amerikai nyomás van a háttérben. Az is lehet hogy Kuvaitban most olyan került döntéshozó helyzetbe, aki korábban nem vett rész a "döntéshozásban"....
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    fishbed and Gyurma like this.
  5. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ezt a cikket 2 helyre is beteszem, mert több aktualitása is van.
    A lényeg, hogy a Francia fegyveres erők helikopteres terveit taglalja.
    Azaz úgy néz ki valószínűleg méretben eggyel feljebb lépnek. 2db Chinook-ot bérelnek próbaképpen a SOF-nak, hogy megnézzék mennyire tudnák használni. Nem nagyon tudok olyanról, amiért ne válna be, ráadásul a Mali-i üggyel kapcsolatban az angol gépeket már használták is.
    Amiért a cikket betettem az az, hogy a teljes palettát kivesézi. Ugye legkisebb gépben a Mókusaikat leváltanák az új H160M-mel, valamint el kell kezdeniük a régi Pumáikat kivonni a rendszerből. Az ő váltásukra pedig a H225M-eket gondolták ki. Azaz hogy nem is az M-et vennék meg újonnan, hanem a civil használt piacról vennének gépeket, és - gondolom - militarizálnák. Gondolom azokra a gépekre gondolnak, amelyek az offshore bizniszből felszabadultak, ill. azt a 10+ gép is ott van még, amelyek 1 km-t sem repültek új gazdájuknál, és amelyeken megy a pereskedés. Ugyebár azokra nem lesz szükség, de már készen vannak. Bármelyik cégé is lesz a per végén, ezeket jó áron lehet majd megszerezni. Namost a franciák be is jelentkeztek értük. ;)
    És még egy adalék: A cikk szerint az Airbus már dolgozik egy upgrade-en a H225M-re, ami várhatóan '28-'30 magasságára jöhet ki amelyik érinteni fogja az avionikát, a fegyvereket, az önvédelmi rendszereket, valamint Link-16 datalink rendszert is kaphatnak.
     
    SilvioD likes this.
  7. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Őszintén remélem, hogy a harcértéke akkorra már eléri a 30 éves oláh SOCAT verzió színvonalát! ;)
     
  8. Negan

    Negan Well-Known Member

    HForce rendszerben nincs datalink?Hát erre nem gondoltam.....
     
  9. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Háát szerintem a HForce-ban lennie kell, de a franciáknak még nem HForce-szal szerelt gépeik vannak. A cikkből számomra egyértelműnek tűnik ez a verzió, csak félreírhatóan írtam.
    Gondolom a típuscseréknek is ez lenne az egyik igen fontos oka is!
     
  10. rudi

    rudi Well-Known Member

  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Meg szeretném kérdezni, hogy mi az amit NEM :rolleyes: tudtál meg a 4-gyel fentebb lévő hozzászólásomból?
    És ide idézném az általad betett cikket:
    Ja nem vásárolnak, csak lízingelnek.....meg a végén vásárolnak! :rolleyes:

    Más:
    Én tényleg nem értem ezt a zsigeri gyűlöletet amit produkálsz itt a fórumon ez iránt a nyomorult H225M iránt. Nincs egy pozitív hozzászólásod.
    Értem, én, hogy gyűlölöd, mert nem a számodra kedves amerikai helikopterek közül választottak a magyar döntéshozók, de szerintem lassan elkezdhetnél belenyugodni a szituba.
     

Ezen oldal megosztása