Eurocopter/Aérospatiale SA 330 Puma, AS532 Cougar, EC225 Super Puma, EC725 Caracal, H225

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 371
18 002
113
A németek már átvették a következő gépet, január 16-án (54+32). Persze erről nem volt ünnepélyes fanfár, mert ugye fizetni kellett! :p:D
De valószínűleg igazad lesz ezzel az amerikai megfúrással. A polgári piacon nem nagyon tudnak velük mit kezdeni. Hát megpróbálják a katonai vonalon fúrni őket.
El bírod képzelni, hogy milyen képet vágtak az Airbus emberei, amikor tőlük is "inkább ketchup-osat kértek"?

A németek is azt mondták hogy nem veszik át mert sok a a hiba, aztán "valahogy" el lett simítva az ügy... nem erre gondoltál és hogy a kuvaitiaknál is így lesz?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 241
8 818
113
A németek is azt mondták hogy nem veszik át mert sok a a hiba, aztán "valahogy" el lett simítva az ügy... nem erre gondoltál és hogy a kuvaitiaknál is így lesz?
Bár ez csak spekuláció, de szerintem itt más van a háttérben. A németeknél a krónikus sóherség, itt meg talán az amerikai nyomás. Ha viszont itt kenyértörésre kerül a sor, akkor egy a gyártónak be nem jelentett minőségi hibára hivatkozni meredek lenne egy esetleges per esetén.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 371
18 002
113
Bár ez csak spekuláció, de szerintem itt más van a háttérben. A németeknél a krónikus sóherség, itt meg talán az amerikai nyomás. Ha viszont itt kenyértörésre kerül a sor, akkor egy a gyártónak be nem jelentett minőségi hibára hivatkozni meredek lenne egy esetleges per esetén.

Nem biztos hogy amerikai nyomás van a háttérben. Az is lehet hogy Kuvaitban most olyan került döntéshozó helyzetbe, aki korábban nem vett rész a "döntéshozásban"....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 241
8 818
113
Ezt a cikket 2 helyre is beteszem, mert több aktualitása is van.
A lényeg, hogy a Francia fegyveres erők helikopteres terveit taglalja.
Azaz úgy néz ki valószínűleg méretben eggyel feljebb lépnek. 2db Chinook-ot bérelnek próbaképpen a SOF-nak, hogy megnézzék mennyire tudnák használni. Nem nagyon tudok olyanról, amiért ne válna be, ráadásul a Mali-i üggyel kapcsolatban az angol gépeket már használták is.
Amiért a cikket betettem az az, hogy a teljes palettát kivesézi. Ugye legkisebb gépben a Mókusaikat leváltanák az új H160M-mel, valamint el kell kezdeniük a régi Pumáikat kivonni a rendszerből. Az ő váltásukra pedig a H225M-eket gondolták ki. Azaz hogy nem is az M-et vennék meg újonnan, hanem a civil használt piacról vennének gépeket, és - gondolom - militarizálnák. Gondolom azokra a gépekre gondolnak, amelyek az offshore bizniszből felszabadultak, ill. azt a 10+ gép is ott van még, amelyek 1 km-t sem repültek új gazdájuknál, és amelyeken megy a pereskedés. Ugyebár azokra nem lesz szükség, de már készen vannak. Bármelyik cégé is lesz a per végén, ezeket jó áron lehet majd megszerezni. Namost a franciák be is jelentkeztek értük. ;)
És még egy adalék: A cikk szerint az Airbus már dolgozik egy upgrade-en a H225M-re, ami várhatóan '28-'30 magasságára jöhet ki amelyik érinteni fogja az avionikát, a fegyvereket, az önvédelmi rendszereket, valamint Link-16 datalink rendszert is kaphatnak.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
1 153
1 467
113
Őszintén remélem, hogy a harcértéke akkorra már eléri a 30 éves oláh SOCAT verzió színvonalát! ;)
Ezt a cikket 2 helyre is beteszem, mert több aktualitása is van.
A lényeg, hogy a Francia fegyveres erők helikopteres terveit taglalja.
Azaz úgy néz ki valószínűleg méretben eggyel feljebb lépnek. 2db Chinook-ot bérelnek próbaképpen a SOF-nak, hogy megnézzék mennyire tudnák használni. Nem nagyon tudok olyanról, amiért ne válna be, ráadásul a Mali-i üggyel kapcsolatban az angol gépeket már használták is.
Amiért a cikket betettem az az, hogy a teljes palettát kivesézi. Ugye legkisebb gépben a Mókusaikat leváltanák az új H160M-mel, valamint el kell kezdeniük a régi Pumáikat kivonni a rendszerből. Az ő váltásukra pedig a H225M-eket gondolták ki. Azaz hogy nem is az M-et vennék meg újonnan, hanem a civil használt piacról vennének gépeket, és - gondolom - militarizálnák. Gondolom azokra a gépekre gondolnak, amelyek az offshore bizniszből felszabadultak, ill. azt a 10+ gép is ott van még, amelyek 1 km-t sem repültek új gazdájuknál, és amelyeken megy a pereskedés. Ugyebár azokra nem lesz szükség, de már készen vannak. Bármelyik cégé is lesz a per végén, ezeket jó áron lehet majd megszerezni. Namost a franciák be is jelentkeztek értük. ;)
És még egy adalék: A cikk szerint az Airbus már dolgozik egy upgrade-en a H225M-re, ami várhatóan '28-'30 magasságára jöhet ki amelyik érinteni fogja az avionikát, a fegyvereket, az önvédelmi rendszereket, valamint Link-16 datalink rendszert is kaphatnak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
3 962
3 482
113
Ezt a cikket 2 helyre is beteszem, mert több aktualitása is van.
A lényeg, hogy a Francia fegyveres erők helikopteres terveit taglalja.
Azaz úgy néz ki valószínűleg méretben eggyel feljebb lépnek. 2db Chinook-ot bérelnek próbaképpen a SOF-nak, hogy megnézzék mennyire tudnák használni. Nem nagyon tudok olyanról, amiért ne válna be, ráadásul a Mali-i üggyel kapcsolatban az angol gépeket már használták is.
Amiért a cikket betettem az az, hogy a teljes palettát kivesézi. Ugye legkisebb gépben a Mókusaikat leváltanák az új H160M-mel, valamint el kell kezdeniük a régi Pumáikat kivonni a rendszerből. Az ő váltásukra pedig a H225M-eket gondolták ki. Azaz hogy nem is az M-et vennék meg újonnan, hanem a civil használt piacról vennének gépeket, és - gondolom - militarizálnák. Gondolom azokra a gépekre gondolnak, amelyek az offshore bizniszből felszabadultak, ill. azt a 10+ gép is ott van még, amelyek 1 km-t sem repültek új gazdájuknál, és amelyeken megy a pereskedés. Ugyebár azokra nem lesz szükség, de már készen vannak. Bármelyik cégé is lesz a per végén, ezeket jó áron lehet majd megszerezni. Namost a franciák be is jelentkeztek értük. ;)
És még egy adalék: A cikk szerint az Airbus már dolgozik egy upgrade-en a H225M-re, ami várhatóan '28-'30 magasságára jöhet ki amelyik érinteni fogja az avionikát, a fegyvereket, az önvédelmi rendszereket, valamint Link-16 datalink rendszert is kaphatnak.
HForce rendszerben nincs datalink?Hát erre nem gondoltam.....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 241
8 818
113
HForce rendszerben nincs datalink?Hát erre nem gondoltam.....
Háát szerintem a HForce-ban lennie kell, de a franciáknak még nem HForce-szal szerelt gépeik vannak. A cikkből számomra egyértelműnek tűnik ez a verzió, csak félreírhatóan írtam.
Gondolom a típuscseréknek is ez lenne az egyik igen fontos oka is!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 241
8 818
113
A Francia kormány 20 db használt EC225 helikoptert szándékozik lízingelni a piacról.
(tehát NEM H225-öt és nem NEM vásárlás hanem lízing)
A lízingelt gépekkel 20 db ősöreg SAR feladatú Pumát akarnak leváltani.
https://www.janes.com/article/94805/france-looking-to-lease-ec225-helicopters
Meg szeretném kérdezni, hogy mi az amit NEM :rolleyes: tudtál meg a 4-gyel fentebb lévő hozzászólásomból?
Amiért a cikket betettem az az, hogy a teljes palettát kivesézi. Ugye legkisebb gépben a Mókusaikat leváltanák az új H160M-mel, valamint el kell kezdeniük a régi Pumáikat kivonni a rendszerből. Az ő váltásukra pedig a H225M-eket gondolták ki. Azaz hogy nem is az M-et vennék meg újonnan, hanem a civil használt piacról vennének gépeket, és - gondolom - militarizálnák. Gondolom azokra a gépekre gondolnak, amelyek az offshore bizniszből felszabadultak, ill. azt a 10+ gép is ott van még, amelyek 1 km-t sem repültek új gazdájuknál, és amelyeken megy a pereskedés. Ugyebár azokra nem lesz szükség, de már készen vannak. Bármelyik cégé is lesz a per végén, ezeket jó áron lehet majd megszerezni. Namost a franciák be is jelentkeztek értük. ;)
És ide idézném az általad betett cikket:
The request-for-tender also states that the helicopters will be sold at the end of the leasing contract which also includes initial maintenance and training.
Ja nem vásárolnak, csak lízingelnek.....meg a végén vásárolnak! :rolleyes:

Más:
Én tényleg nem értem ezt a zsigeri gyűlöletet amit produkálsz itt a fórumon ez iránt a nyomorult H225M iránt. Nincs egy pozitív hozzászólásod.
Értem, én, hogy gyűlölöd, mert nem a számodra kedves amerikai helikopterek közül választottak a magyar döntéshozók, de szerintem lassan elkezdhetnél belenyugodni a szituba.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and arcas

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 371
18 002
113
"The AS 532UL Cougar military helicopter from the French Army 5th Combat Helicopter Regiment of Pau crashed under unknown circumstances during a training exercise.Two occupants died and five were injured. Two of the injured were taken care of by rescue team while they were in a state of absolute emergency. "


 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 310
4 404
113
Meg szeretném kérdezni, hogy mi az amit NEM :rolleyes: tudtál meg a 4-gyel fentebb lévő hozzászólásomból?

És ide idézném az általad betett cikket:

Ja nem vásárolnak, csak lízingelnek.....meg a végén vásárolnak! :rolleyes:

Más:
Én tényleg nem értem ezt a zsigeri gyűlöletet amit produkálsz itt a fórumon ez iránt a nyomorult H225M iránt. Nincs egy pozitív hozzászólásod.
Értem, én, hogy gyűlölöd, mert nem a számodra kedves amerikai helikopterek közül választottak a magyar döntéshozók, de szerintem lassan elkezdhetnél belenyugodni a szituba.

Hala istennek, hogy nem az osdi, nevetségesen tularazott, kisebb Blackhawkot vettuk. Ez a modernebb francia messzebb visz tobb embert es tobb payloadot, raadasul olcsobb volt es meg gyarat is hoznak.
Ezek az akciófilmekbol vasarolni szándékozó kommentek mimdig sokat elarulnak...
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 371
18 002
113
Airbus Helicopters Marignane:
Jelentős visszaesést várnak 2020-ban és ez a hatás érezhető lesz még 2021, 2022, 2023-ban is.
Várják az állam döntéseit, aki bejelentette, hogy intézkedéseket kíván tenni az ágazat támogatására.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 371
18 002
113
"Yesterday, after the Dragon 64 helicopter was grounded at the Col de la Taillandère in Laruns after a technical incident, we proceeded to heli-lift it using H215 our. The helicopter was transported to the Laruns stadium to be placed on a truck and taken back to the Nîmes Civil Security base"