Okos ember más kárán tanul. Oda kell figyelni és kész...Hú, ez kurwa ciki. Épp tőlük veszünk helikoptert?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Okos ember más kárán tanul. Oda kell figyelni és kész...Hú, ez kurwa ciki. Épp tőlük veszünk helikoptert?
Igen, azt hiszem valóban a "ciki" a megfelelő kifejezés...Hú, ez kurwa ciki. Épp tőlük veszünk helikoptert?
Megvan a Maliban történt baleset kivizsgálás végső eredmémye.
Szomorú de mint kiderült az Airbus Helicopters karbantartó csapata a hunyó.
Karbantartás során a mechanikus szerelők rosszul szerelték vissza és szabályozták be a rotor vezérlését.
Emiatt jelentkeztek repülés során olyan G erők hogy végül a rotor és a gép repülés közben darabokra hullott..
Reméljük, de nem bízom benne.Akkor egy mély EASA audit soron kívül befigyel + egypár karrier a földbe áll.
Azokat a munkákat valaki felügyelte, lepecsételte, aláírta. Több ember több pozícióban. És átment a vállalati minőségbiztosítási rendszeren. Innentől indul a visszakeresés, ezek az emberek min dolgoztak korábban, azokat visszahívni és átnézni... sok sok pénz, mert a vállalatot terheli mind.
Vagyis nagyon komoly hanyagságok, ez pedig naggggyon sokba fog kerülni a cégnek. (Ez egy level 2 finding legalább egy auditon, jóindulattal. Level 1 igazság szerint, ha rendszerszintű hiba van az ellenőrzési láncban - az pedig lakat.)
Reméljük, de nem bízom benne.
Az Ausztráloknak úgy tűnik most van elegük Tigrisekből..lecserélik őket.
Tendert írtak 24+5 (24 éles, 5 kiképző) többfeladatú felfegyverzett felderítő / támogató helikopter beszerzésére.
Érdekes típust keresnek:
- már létező bevált szerkezet legyen;
- legyen képes felfegyverzett felderítő bevetésekre a harcmezőn és a mögötti területeken;
- legyen MUM képes (az Ausztrálok MQ-9 Reaper drónjaival)
Arról nem szól a cikk mit csinálnak a leállított Tigrisekkel
Arra voltam kíváncsi, hogy mi a problémájuk a Tiger-el, de sajnos azt nem láttam a linkedben. Legutolsó hírként amit olvastam kb. 1 éve az ausztrálok Tiger állományával kapcsolatban pont az volt, hogy elkezdték dicsérni hogy HA vesznek hozzá elég alkatrészt, akkor nem is olyan rossz a hadrafoghatóság, meg hasonló nagy meglátások.Az Ausztráloknak úgy tűnik most van elegük Tigrisekből..lecserélik őket.
Tendert írtak 24+5 (24 éles, 5 kiképző) többfeladatú felfegyverzett felderítő / támogató helikopter beszerzésére.
Érdekes típust keresnek:
- már létező bevált szerkezet legyen;
- legyen képes felfegyverzett felderítő bevetésekre a harcmezőn és a mögötti területeken;
- legyen MUM képes (az Ausztrálok MQ-9 Reaper drónjaival)
Arról nem szól a cikk mit csinálnak a leállított Tigrisekkel
Elég ha megtapasztalták az addig alábecsülthöz képest a valóságos alkatrész-szükségletet és annak árait. Aztán elég ha valaki kiszámolja, hogy pl. 5 évi fenntartási költségből vehetnek vadi új helikoptereket, amiknek alacsonyabb a fenntartási költsége. Ez is olyan mint a kocsid fenntartása: ha 2-3 év alatt rá kell költeni a fele vételárát csak pótalkatrészre, akkor talán te is elkezdesz gondolkozni hogy nem volt jó vétel és inkább váltani kellene mint tovább ölni bele a pénzt...Arra voltam kíváncsi, hogy mi a problémájuk a Tiger-el, de sajnos azt nem láttam a linkedben. Legutolsó hírként amit olvastam kb. 1 éve az ausztrálok Tiger állományával kapcsolatban pont az volt, hogy elkezdték dicsérni hogy HA vesznek hozzá elég alkatrészt, akkor nem is olyan rossz a hadrafoghatóság, meg hasonló nagy meglátások.
Elfogyott az alkatrész?
Ez esetben kíváncsian várom majd ha megveszik az Apacsokat, akkor mikor jönnek majd rá hogy ahhoz is HA szeretnék hogy repüljön, kell majd az alkatrész .Elég ha megtapasztalták az addig alábecsülthöz képest a valóságos alkatrész-szükségletet és annak árait. Aztán elég ha valaki kiszámolja, hogy pl. 5 évi fenntartási költségből vehetnek vadi új helikoptereket, amiknek alacsonyabb a fenntartási költsége. Ez is olyan mint a kocsid fenntartása: ha 2-3 év alatt rá kell költeni a fele vételárát csak pótalkatrészre, akkor talán te is elkezdesz gondolkozni hogy nem volt jó vétel és inkább váltani kellene mint tovább ölni bele a pénzt...
vagy csak szimplán rájöttek hogy használhatatlan?Arra voltam kíváncsi, hogy mi a problémájuk a Tiger-el, de sajnos azt nem láttam a linkedben. Legutolsó hírként amit olvastam kb. 1 éve az ausztrálok Tiger állományával kapcsolatban pont az volt, hogy elkezdték dicsérni hogy HA vesznek hozzá elég alkatrészt, akkor nem is olyan rossz a hadrafoghatóság, meg hasonló nagy meglátások.
Elfogyott az alkatrész?
ha az orosz típusokat nem vesszük figyelembe , van bármi más normális opció? még szép hogy az Guardianra lett kiírva , nem hülyékEz az AH-64E Guardian lesz, arra van kiírva ez a specifikáció.
azért várjuk ki még a végét a dolognak szerintem , elromlik a Guardian is csak kicsit más időnként nem mindegy hogy a kocsidat hetente viszed szerelőhöz vagy éventeEz esetben kíváncsian várom majd ha megveszik az Apacsokat, akkor mikor jönnek majd rá hogy ahhoz is HA szeretnék hogy repüljön, kell majd az alkatrész .
Biztos olcsó lesz ahhoz is a csúcstechnika...
Vagy az sosem romlik majd el?
Meglátjuk jön-e majd ezzel kapcsolatban valami nyilatkozat, hogy miért, meg pláne hogy hol fognak kikötni ezek a helik! Ha van eszük azért csak pénzé teszik.
Először is Ausztrália nem egy csóró ország, így ha a Tiger-ek fenntartását sokallják akkor bizony komoly okuk lehet rá. Pláne hogy USA-technikával már bőven van tapasztalatuk/összehasonlítási alapjuk, repültek Phantommal, F-111-el, Orionnal, Herculessel, F-18-al, vagy hogy a heliknél maradjunk több Bell-tipussal, Chinook-al, Blackhawk-al, szóval kétlem hogy a Tiger-balhé után vakon vágnának bele a cserébe. Ráadásul az aussik a róluk olvasottak/hallottak alapján eléggé racionális népség, van évtizedek óta ott élő gimis iskolatársam, a cégtől kilépett, családostól oda költöző volt kolléga (azóta se szökött haza), és mióta van internet innen vannak időnként személyes infók is róluk/tőlük.Ez esetben kíváncsian várom majd ha megveszik az Apacsokat, akkor mikor jönnek majd rá hogy ahhoz is HA szeretnék hogy repüljön, kell majd az alkatrész .
Biztos olcsó lesz ahhoz is a csúcstechnika...
Vagy az sosem romlik majd el?
Meglátjuk jön-e majd ezzel kapcsolatban valami nyilatkozat, hogy miért, meg pláne hogy hol fognak kikötni ezek a helik! Ha van eszük azért csak pénzé teszik.
Elég ha megtapasztalták az addig alábecsülthöz képest a valóságos alkatrész-szükségletet és annak árait. Aztán elég ha valaki kiszámolja, hogy pl. 5 évi fenntartási költségből vehetnek vadi új helikoptereket, amiknek alacsonyabb a fenntartási költsége. Ez is olyan mint a kocsid fenntartása: ha 2-3 év alatt rá kell költeni a fele vételárát csak pótalkatrészre, akkor talán te is elkezdesz gondolkozni hogy nem volt jó vétel és inkább váltani kellene mint tovább ölni bele a pénzt...
Itt az összefoglaló rólaArra voltam kíváncsi, hogy mi a problémájuk a Tiger-el, de sajnos azt nem láttam a linkedben.
Talán az is egy tanulság hogy nem csak az számít hogy az adott fegyver rendszer mennyire "high end", hanem az is hogy mennyire kiforrott a technológia.Előfordul az ilyen, majd a következő típus jobb lesz biztos.
Ha senki nem veszi meg az MK1 modellt, akkor nem lesz MK2 sem. Ördögi kör. Valakinek elsőnek kell lenni, akkor is, ha senki sem akarja azt...Talán az is egy tanulság hogy nem csak az számít hogy az adott fegyver rendszer mennyire "high end", hanem az is hogy mennyire kiforrott a technológia.
(magyarán...semmiből ne vedd meg az "MK1" modellt)
A Tiger talán majd most, az MK3 modellel kezdi kiforrni magát
Én erre tényleg csak azt tudom mondani, hogy ha kell a high tech magas százalékban kompozitból épült csökkentett radar és hőképpel rendelkező halk - mozgékony helikopter, csúcs EO/IR képességgel, akkor nem kell meglepődni hogy az sokban van. Nem akarom én elvtelenül védeni a Tiger/Tigre koncepciót, de az ausztrálok konkrétan felderítő helikopternek vették meg, oda meg ahogy Molni mondaná, Overkill volt. Költeni sem nagyon költöttek rá, leírták többször hogy messziről jön és sokáig tart míg megérkezik a világ túloldaláról az alkatrész(jé mik vannak??!), sok az üzemóra...Talán az is egy tanulság hogy nem csak az számít hogy az adott fegyver rendszer mennyire "high end", hanem az is hogy mennyire kiforrott a technológia.
(magyarán...semmiből ne vedd meg az "MK1" modellt)
A Tiger talán majd most, az MK3 modellel kezdi kiforrni magát
Nem úgy van, hogy éppen most állították le a Guardian programot tervezési hiba miatt?azért várjuk ki még a végét a dolognak szerintem , elromlik a Guardian is csak kicsit más időnként nem mindegy hogy a kocsidat hetente viszed szerelőhöz vagy évente