1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Eurocopter Tiger (EC 665)

Diskurzus a(z) 'Harci helikopterek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Elég ha megtapasztalták az addig alábecsülthöz képest a valóságos alkatrész-szükségletet és annak árait. Aztán elég ha valaki kiszámolja, hogy pl. 5 évi fenntartási költségből vehetnek vadi új helikoptereket, amiknek alacsonyabb a fenntartási költsége. Ez is olyan mint a kocsid fenntartása: ha 2-3 év alatt rá kell költeni a fele vételárát csak pótalkatrészre, akkor talán te is elkezdesz gondolkozni hogy nem volt jó vétel és inkább váltani kellene mint tovább ölni bele a pénzt...
     
  2. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Ez esetben kíváncsian várom majd ha megveszik az Apacsokat, akkor mikor jönnek majd rá hogy ahhoz is HA szeretnék hogy repüljön, kell majd az alkatrész :p.
    Biztos olcsó lesz ahhoz is a csúcstechnika...

    Vagy az sosem romlik majd el?

    Meglátjuk jön-e majd ezzel kapcsolatban valami nyilatkozat, hogy miért, meg pláne hogy hol fognak kikötni ezek a helik! Ha van eszük azért csak pénzé teszik.
     
  3. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    vagy csak szimplán rájöttek hogy használhatatlan?
    ha az orosz típusokat nem vesszük figyelembe , van bármi más normális opció? még szép hogy az Guardianra lett kiírva , nem hülyék :D
    azért várjuk ki még a végét a dolognak szerintem , elromlik a Guardian is csak kicsit más időnként :) nem mindegy hogy a kocsidat hetente viszed szerelőhöz vagy évente
     
    borisz likes this.
  4. emel

    emel Well-Known Member

    Először is Ausztrália nem egy csóró ország, így ha a Tiger-ek fenntartását sokallják akkor bizony komoly okuk lehet rá. Pláne hogy USA-technikával már bőven van tapasztalatuk/összehasonlítási alapjuk, repültek Phantommal, F-111-el, Orionnal, Herculessel, F-18-al, vagy hogy a heliknél maradjunk több Bell-tipussal, Chinook-al, Blackhawk-al, szóval kétlem hogy a Tiger-balhé után vakon vágnának bele a cserébe. Ráadásul az aussik a róluk olvasottak/hallottak alapján eléggé racionális népség, van évtizedek óta ott élő gimis iskolatársam, a cégtől kilépett, családostól oda költöző volt kolléga (azóta se szökött haza), és mióta van internet innen vannak időnként személyes infók is róluk/tőlük.
     
    nyugger, fip7, fedett_mókus and 2 others like this.
  5. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Na ja, csak itt az arányok az érdekesek. Mert az Eurocopternél egy bizonyos típusnál egy hiba után előírták "megoldásként", hogy 800 (!!!) óránként nagy javítani kell a reduktort. Nagyjavítás az annyit jelent, hogy kvázi újat csinálnak belőle, nagyjából új áron.

    Ez a sztori sántít úgy, ahogy van. Nem hiszem el, hogy egy olyan magas szintű technikát üzemeltető ország, amely level 1 szinten vehet részt a Red Flagen majd ilyenekbe belebukik. Itt inkább arról lehet szó, hogy a gyártó jóindulatúan mindent felkerekített, az igényeket meg le. Vagyis beígértek mindent egy üzletért cserébe a legoptimálisabb paraméterrel számolva - aztán jöttek a szigorító SB-k (Aki figyelni EASA honlapját, eszméletlen, mi SB/AD kijön az Airbus/Eurocopter gépekre.,, https://ad.easa.europa.eu/), amik miatt lecsökkentek a javításközi üzemidők, részegységcsere, ellenőrzések megsokasodása, ami alapból fogyóanyag felhasználással jár, stb...
    Ja, meg úgy megkentek egy csomó embert + nemzetközösség miatt politikai nyomásra vették meg.
     
    fedett_mókus likes this.
  6. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Kíváncsi leszek hogy mit fognak majd mondani fő oknak, illetve mi lesz a gépekkel.
     
  7. rudi

    rudi Well-Known Member

    Itt az összefoglaló róla
    Talán az fájhatott nekik a legjobban hogy a gépek bevethetőségi aránya hosszú évek keserves munkája után sem haladja meg az 50%-ot, valamint hogy a tervezett 2009 helyett 2016-ban (!!) érték el a FOC-ot.
    + még egy kis olvasnivaló
     
    fishbed and zsolti like this.
  8. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Előfordul az ilyen, majd a következő típus jobb lesz biztos.
     
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Talán az is egy tanulság hogy nem csak az számít hogy az adott fegyver rendszer mennyire "high end", hanem az is hogy mennyire kiforrott a technológia.
    (magyarán...semmiből ne vedd meg az "MK1" modellt)
    A Tiger talán majd most, az MK3 modellel kezdi kiforrni magát
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ha senki nem veszi meg az MK1 modellt, akkor nem lesz MK2 sem. Ördögi kör. Valakinek elsőnek kell lenni, akkor is, ha senki sem akarja azt...
     
    fishbed and zsolti like this.
  11. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Én erre tényleg csak azt tudom mondani, hogy ha kell a high tech magas százalékban kompozitból épült csökkentett radar és hőképpel rendelkező halk - mozgékony helikopter, csúcs EO/IR képességgel, akkor nem kell meglepődni hogy az sokban van. Nem akarom én elvtelenül védeni a Tiger/Tigre koncepciót, de az ausztrálok konkrétan felderítő helikopternek vették meg, oda meg ahogy Molni mondaná, Overkill volt. Költeni sem nagyon költöttek rá, leírták többször hogy messziről jön és sokáig tart míg megérkezik a világ túloldaláról az alkatrész(jé mik vannak??!), sok az üzemóra...

    Nekik arra amire vették kb. egy Gazelle/vagy mondjuk egy H-145M kellett volna, az a helyzet.

    Én nem akarom előre festeni az ördögöt a falra, de ha megveszik majd esetleg tényleg az AH-64E-t felderítő, meg felfegyverzett felderítő szerepkörre, bizony az is drága lesz, hát ők tudják.
     
    borisz likes this.
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nem úgy van, hogy éppen most állították le a Guardian programot tervezési hiba miatt? ;)
     
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az a furcsa, hogy ez a váltótípus ötlet nem újkeletű. Elvileg egy tavaly októberi cikkben már volt róla szó.
    Nem vagyok benne biztos, hogy a karbantartás a fő problémájuk! Elvileg tényleg volt róla szó, hogy javult a hadrafoghatóságuk.
     
    zsolti likes this.
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Persze, javulhatott, csak mint írtam nem mindegy mennyibe kerül a hadrafoghatóság javítása, fenntartása. Lehet hogy ettől sokalltak be az aussik ...
     
    pöcshuszár and vilmoci like this.
  15. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Az a baj, hogy annyira sok dolog szerepet játszik egy fegyverbeszerzésben, ami hihetetlen.
    Politikai kapcsolatok, gazdasági ellentételezés, doktrína változás, szövetségben elfoglalt szerep változása, etc...
    Én a Kína ellen formálódó Japán-Indiai tengely mentén szemlélném az összes ottani beszerzést és stratégiai igény változást.
     
    zsolti and pöcshuszár like this.

Ezen oldal megosztása