Eurocopter Tiger (EC 665)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
Arra voltam kíváncsi, hogy mi a problémájuk a Tiger-el, de sajnos azt nem láttam a linkedben. Legutolsó hírként amit olvastam kb. 1 éve az ausztrálok Tiger állományával kapcsolatban pont az volt, hogy elkezdték dicsérni hogy HA vesznek hozzá elég alkatrészt, akkor nem is olyan rossz a hadrafoghatóság, meg hasonló nagy meglátások.


Elfogyott az alkatrész?
Elég ha megtapasztalták az addig alábecsülthöz képest a valóságos alkatrész-szükségletet és annak árait. Aztán elég ha valaki kiszámolja, hogy pl. 5 évi fenntartási költségből vehetnek vadi új helikoptereket, amiknek alacsonyabb a fenntartási költsége. Ez is olyan mint a kocsid fenntartása: ha 2-3 év alatt rá kell költeni a fele vételárát csak pótalkatrészre, akkor talán te is elkezdesz gondolkozni hogy nem volt jó vétel és inkább váltani kellene mint tovább ölni bele a pénzt...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
Elég ha megtapasztalták az addig alábecsülthöz képest a valóságos alkatrész-szükségletet és annak árait. Aztán elég ha valaki kiszámolja, hogy pl. 5 évi fenntartási költségből vehetnek vadi új helikoptereket, amiknek alacsonyabb a fenntartási költsége. Ez is olyan mint a kocsid fenntartása: ha 2-3 év alatt rá kell költeni a fele vételárát csak pótalkatrészre, akkor talán te is elkezdesz gondolkozni hogy nem volt jó vétel és inkább váltani kellene mint tovább ölni bele a pénzt...
Ez esetben kíváncsian várom majd ha megveszik az Apacsokat, akkor mikor jönnek majd rá hogy ahhoz is HA szeretnék hogy repüljön, kell majd az alkatrész :p.
Biztos olcsó lesz ahhoz is a csúcstechnika...

Vagy az sosem romlik majd el?

Meglátjuk jön-e majd ezzel kapcsolatban valami nyilatkozat, hogy miért, meg pláne hogy hol fognak kikötni ezek a helik! Ha van eszük azért csak pénzé teszik.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
2 194
2 420
113
Arra voltam kíváncsi, hogy mi a problémájuk a Tiger-el, de sajnos azt nem láttam a linkedben. Legutolsó hírként amit olvastam kb. 1 éve az ausztrálok Tiger állományával kapcsolatban pont az volt, hogy elkezdték dicsérni hogy HA vesznek hozzá elég alkatrészt, akkor nem is olyan rossz a hadrafoghatóság, meg hasonló nagy meglátások.


Elfogyott az alkatrész?
vagy csak szimplán rájöttek hogy használhatatlan?
Ez az AH-64E Guardian lesz, arra van kiírva ez a specifikáció.
ha az orosz típusokat nem vesszük figyelembe , van bármi más normális opció? még szép hogy az Guardianra lett kiírva , nem hülyék :D
Ez esetben kíváncsian várom majd ha megveszik az Apacsokat, akkor mikor jönnek majd rá hogy ahhoz is HA szeretnék hogy repüljön, kell majd az alkatrész :p.
Biztos olcsó lesz ahhoz is a csúcstechnika...

Vagy az sosem romlik majd el?

Meglátjuk jön-e majd ezzel kapcsolatban valami nyilatkozat, hogy miért, meg pláne hogy hol fognak kikötni ezek a helik! Ha van eszük azért csak pénzé teszik.
azért várjuk ki még a végét a dolognak szerintem , elromlik a Guardian is csak kicsit más időnként :) nem mindegy hogy a kocsidat hetente viszed szerelőhöz vagy évente
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
Ez esetben kíváncsian várom majd ha megveszik az Apacsokat, akkor mikor jönnek majd rá hogy ahhoz is HA szeretnék hogy repüljön, kell majd az alkatrész :p.
Biztos olcsó lesz ahhoz is a csúcstechnika...

Vagy az sosem romlik majd el?

Meglátjuk jön-e majd ezzel kapcsolatban valami nyilatkozat, hogy miért, meg pláne hogy hol fognak kikötni ezek a helik! Ha van eszük azért csak pénzé teszik.
Először is Ausztrália nem egy csóró ország, így ha a Tiger-ek fenntartását sokallják akkor bizony komoly okuk lehet rá. Pláne hogy USA-technikával már bőven van tapasztalatuk/összehasonlítási alapjuk, repültek Phantommal, F-111-el, Orionnal, Herculessel, F-18-al, vagy hogy a heliknél maradjunk több Bell-tipussal, Chinook-al, Blackhawk-al, szóval kétlem hogy a Tiger-balhé után vakon vágnának bele a cserébe. Ráadásul az aussik a róluk olvasottak/hallottak alapján eléggé racionális népség, van évtizedek óta ott élő gimis iskolatársam, a cégtől kilépett, családostól oda költöző volt kolléga (azóta se szökött haza), és mióta van internet innen vannak időnként személyes infók is róluk/tőlük.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 444
3 256
113
Elég ha megtapasztalták az addig alábecsülthöz képest a valóságos alkatrész-szükségletet és annak árait. Aztán elég ha valaki kiszámolja, hogy pl. 5 évi fenntartási költségből vehetnek vadi új helikoptereket, amiknek alacsonyabb a fenntartási költsége. Ez is olyan mint a kocsid fenntartása: ha 2-3 év alatt rá kell költeni a fele vételárát csak pótalkatrészre, akkor talán te is elkezdesz gondolkozni hogy nem volt jó vétel és inkább váltani kellene mint tovább ölni bele a pénzt...

Na ja, csak itt az arányok az érdekesek. Mert az Eurocopternél egy bizonyos típusnál egy hiba után előírták "megoldásként", hogy 800 (!!!) óránként nagy javítani kell a reduktort. Nagyjavítás az annyit jelent, hogy kvázi újat csinálnak belőle, nagyjából új áron.

Ez a sztori sántít úgy, ahogy van. Nem hiszem el, hogy egy olyan magas szintű technikát üzemeltető ország, amely level 1 szinten vehet részt a Red Flagen majd ilyenekbe belebukik. Itt inkább arról lehet szó, hogy a gyártó jóindulatúan mindent felkerekített, az igényeket meg le. Vagyis beígértek mindent egy üzletért cserébe a legoptimálisabb paraméterrel számolva - aztán jöttek a szigorító SB-k (Aki figyelni EASA honlapját, eszméletlen, mi SB/AD kijön az Airbus/Eurocopter gépekre.,, https://ad.easa.europa.eu/), amik miatt lecsökkentek a javításközi üzemidők, részegységcsere, ellenőrzések megsokasodása, ami alapból fogyóanyag felhasználással jár, stb...
Ja, meg úgy megkentek egy csomó embert + nemzetközösség miatt politikai nyomásra vették meg.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
Kíváncsi leszek hogy mit fognak majd mondani fő oknak, illetve mi lesz a gépekkel.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 512
10 759
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed and zsolti

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 512
10 759
113
Előfordul az ilyen, majd a következő típus jobb lesz biztos.
Talán az is egy tanulság hogy nem csak az számít hogy az adott fegyver rendszer mennyire "high end", hanem az is hogy mennyire kiforrott a technológia.
(magyarán...semmiből ne vedd meg az "MK1" modellt)
A Tiger talán majd most, az MK3 modellel kezdi kiforrni magát
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 273
35 458
113
Talán az is egy tanulság hogy nem csak az számít hogy az adott fegyver rendszer mennyire "high end", hanem az is hogy mennyire kiforrott a technológia.
(magyarán...semmiből ne vedd meg az "MK1" modellt)
A Tiger talán majd most, az MK3 modellel kezdi kiforrni magát
Ha senki nem veszi meg az MK1 modellt, akkor nem lesz MK2 sem. Ördögi kör. Valakinek elsőnek kell lenni, akkor is, ha senki sem akarja azt...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
Talán az is egy tanulság hogy nem csak az számít hogy az adott fegyver rendszer mennyire "high end", hanem az is hogy mennyire kiforrott a technológia.
(magyarán...semmiből ne vedd meg az "MK1" modellt)
A Tiger talán majd most, az MK3 modellel kezdi kiforrni magát
Én erre tényleg csak azt tudom mondani, hogy ha kell a high tech magas százalékban kompozitból épült csökkentett radar és hőképpel rendelkező halk - mozgékony helikopter, csúcs EO/IR képességgel, akkor nem kell meglepődni hogy az sokban van. Nem akarom én elvtelenül védeni a Tiger/Tigre koncepciót, de az ausztrálok konkrétan felderítő helikopternek vették meg, oda meg ahogy Molni mondaná, Overkill volt. Költeni sem nagyon költöttek rá, leírták többször hogy messziről jön és sokáig tart míg megérkezik a világ túloldaláról az alkatrész(jé mik vannak??!), sok az üzemóra...

Nekik arra amire vették kb. egy Gazelle/vagy mondjuk egy H-145M kellett volna, az a helyzet.

Én nem akarom előre festeni az ördögöt a falra, de ha megveszik majd esetleg tényleg az AH-64E-t felderítő, meg felfegyverzett felderítő szerepkörre, bizony az is drága lesz, hát ők tudják.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 301
8 964
113
Na ja, csak itt az arányok az érdekesek. Mert az Eurocopternél egy bizonyos típusnál egy hiba után előírták "megoldásként", hogy 800 (!!!) óránként nagy javítani kell a reduktort. Nagyjavítás az annyit jelent, hogy kvázi újat csinálnak belőle, nagyjából új áron.

Ez a sztori sántít úgy, ahogy van. Nem hiszem el, hogy egy olyan magas szintű technikát üzemeltető ország, amely level 1 szinten vehet részt a Red Flagen majd ilyenekbe belebukik. Itt inkább arról lehet szó, hogy a gyártó jóindulatúan mindent felkerekített, az igényeket meg le. Vagyis beígértek mindent egy üzletért cserébe a legoptimálisabb paraméterrel számolva - aztán jöttek a szigorító SB-k (Aki figyelni EASA honlapját, eszméletlen, mi SB/AD kijön az Airbus/Eurocopter gépekre.,, https://ad.easa.europa.eu/), amik miatt lecsökkentek a javításközi üzemidők, részegységcsere, ellenőrzések megsokasodása, ami alapból fogyóanyag felhasználással jár, stb...
Ja, meg úgy megkentek egy csomó embert + nemzetközösség miatt politikai nyomásra vették meg.
Az a furcsa, hogy ez a váltótípus ötlet nem újkeletű. Elvileg egy tavaly októberi cikkben már volt róla szó.
Nem vagyok benne biztos, hogy a karbantartás a fő problémájuk! Elvileg tényleg volt róla szó, hogy javult a hadrafoghatóságuk.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
Az a furcsa, hogy ez a váltótípus ötlet nem újkeletű. Elvileg egy tavaly októberi cikkben már volt róla szó.
Nem vagyok benne biztos, hogy a karbantartás a fő problémájuk! Elvileg tényleg volt róla szó, hogy javult a hadrafoghatóságuk.
Persze, javulhatott, csak mint írtam nem mindegy mennyibe kerül a hadrafoghatóság javítása, fenntartása. Lehet hogy ettől sokalltak be az aussik ...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 444
3 256
113
Az a furcsa, hogy ez a váltótípus ötlet nem újkeletű. Elvileg egy tavaly októberi cikkben már volt róla szó.
Nem vagyok benne biztos, hogy a karbantartás a fő problémájuk! Elvileg tényleg volt róla szó, hogy javult a hadrafoghatóságuk.

Az a baj, hogy annyira sok dolog szerepet játszik egy fegyverbeszerzésben, ami hihetetlen.
Politikai kapcsolatok, gazdasági ellentételezés, doktrína változás, szövetségben elfoglalt szerep változása, etc...
Én a Kína ellen formálódó Japán-Indiai tengely mentén szemlélném az összes ottani beszerzést és stratégiai igény változást.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 455
18 157
113
Thales and Rheinmetall Electronics were awarded the programme to upgrade Tiger combat helicopter aircrew training facilities by OCCAR in 2014.
OCCAR Tiger simulator programme is now complete, Thales announced on 13 November 2019.
Simulator avionics, sensors, armament and visionics have been updated to the latest German (UHT Step 2 Krypto) and French (HAD Block 2) Tiger standards.

(OCCAR: Organisation Conjointe de Coopération en matière d'ARmement = Organisation for Joint Armament Cooperation)
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 455
18 157
113
A spanyolok ma megkapták az utolsó Tiger helikopterüket is, így most már 24 db van nekik.

"The first six Tigres were originally destined for the French Army (ALAT), but were diverted to Spain. The HAD version is identical to the HAP version, but better suited for operations in hot environments, with 14% more engine power available due to the upgraded engines. The Spanish HAD version is assembled at the Airbus Helicopters Espanã facility at Albacete and first flew in July 2013."
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 455
18 157
113
  • Tetszik
Reactions: gacsat