1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Eurofighter Typhoon

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    Jelezném hogy ezek a tipuskönyvek elsősorban makettezőknek készülnek. (sok szép színes fotó, nulla technikai részlet) Mielőtt valaki kiad sok ezer fotintot javaslom tájékozódjon alaposan, nehogy csalódás érje!!
    - A kiállításoknak akkor van értelme ha van minimum sajtó akreditációd vagy VIP belépőd. Ha a tömeggel mész a nyílt napokon akkor legfeljebb szép prospektusokat kaphatsz.
    - A "tudományos konferenciákat" egyszerűen nem értem. Lehet hogy én vagyok tájékozatlan, de még nem hallottam tudományos konferenciáról Eurofighter témakörben. Esetleg az üzemeltető légierők rendszeres tapasztalat cseréi, de félek, azok nem nyilvános rendezvények.
     
    borisz, fip7 and "AZO29" like this.
  2. blaze

    blaze Member

    Ez egy érdekes téma.

    Tavaly kint voltunk az AIRPOWER-en néhány barátommal és a kintlévő AWACS személyzete elég bőbeszédűen és részletekbe menően adott választ a kérdéseinkre. Mondjuk inkább általánosabb harcászati jellegű kérdéseket tettem fel, de az ezekre adott válaszok is sok mindenről árulkodnak. Komolyabb technikai dolgokat nem kérdeztem tőlük, úgyhogy nemtudom arra mi lett volna a reakció.

    Bár azért az is megkérdőjelezhető, hogy mennyire hiteles az amit mondanak, az is lehet dezinfo. A másik nagy probléma meg az, hogy ilyen eseményen nem sok időd van arra, hogy beszélgess, mert tömérdek ember van aki ugyazon a programon végig akar menni.

    Vadászgép pilótákkal önmagában is elég nehézkes kapcsolatba kerülni, főleg ha ilyen nagy rendezvény van pl. ott volt valami külön rész ahol a résztvevő pilóták voltak.
     
  3. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Elég sok konferencia van különféle témakörökben, elég komoly anyagiakba kerülnek. Én kb. két hetente kapok mindenféle e-mailt ilyenekről,

    http://www.janes.com/events/
    https://www.aerosociety.com/Assets/Docs/Events/MAA_Military_Air_Safety_Conference_Programme.pdf
    http://www.eventsinamerica.com/trade-shows/government/military/date/100000/

    Ahogy a SAAB is rendez konferenciákat, video szemináriumokat stb, úgy az Eurofighter Gmbh stb. illetve leányvállalatai is szerintem csinálnak ilyet, csak eddig én sem érdeklődtem.
     
    fishbed likes this.
  4. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    fishbed likes this.
  5. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    fishbed likes this.
  6. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    fishbed likes this.
  7. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    fishbed likes this.
  8. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    A Meteorindítós videóban miért nem egyenletesen fehér füst jön a rakétából?
     
  10. borisz

    borisz Well-Known Member

    Még bejáratós a motorja.
     
  11. Telak2

    Telak2 Active Member

    Gyanítom ez a torlósugaras hajtómű miatt van. Valószínűleg pulzál, legalábbis a gyorsítási szakaszban .
     
  12. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  13. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Előbbi kép beépítve :)
     
    fishbed likes this.
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  15. misinator

    misinator Well-Known Member

  16. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    Az eredeti német cikk azt írta, hogy az osztrák EF gépekbe az amerikai Foreign Military Sales szolgáltatja a titkosított kommunikációs és barát\ellenség felismerő rendszereket évi 500 ezer eurós díjért.
    http://www.krone.at/oesterreich/bes...-des-pentagon-ohne-codes-wertlos-story-568464

    Ezt átvette a Ripost, de fel is ütötte ismeretlen eredetű idegen anyaggal, a Ripostban már arról is írnak, hogy felszállásonként van egy 1500 eurós díj ami 10 év alatt 1.5 millió euróba került. Ezt nem tudni honnan vették, az eredeti cikkben ez nem szerepelt, az évi 500 ezres díjról ami az eredetiben szerepelt azt írják az még ezen felül fizetendő.
    https://ripost.hu/cikk-amerika-vadaszgepek-engedely

    A Costa Del Sol magazin a Ripostból vette át a hírt, de az eredeti évi 500 ezres díjat már nem is említik benne csak azt a bizonyos 1500 eurós felszállási díjat meg a 10 év alatt 1.5 milliót, ami a Ripost toldott hozzá ismeretlen forrásból az eredeti hírhez.
    http://costadelsolmagazin.com/content/amerika-blokkolhatja-europa-harci-gepeit

    Így tud egy hír néhány átvétel alatt teljesen átalakulni, hogy még a konkrét számok is kicserélődnek benne. Ezért nem érdemes az ilyen Costa Del Sol féle ismeretlen zugoldalak híreit komolyan kezelni.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Fogalmazzunk úgy, hogy eleve zskat szintű az egész. Az FMS jelentését sem ismerik ezek a hülyék, hogy az micsoda.
     
  18. Fade

    Fade Well-Known Member

    Mindegy, hogy ismerik e. Ferdítenek, terelnek tudatosan. Mindezt egy kézivezérelt kormánylap.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az EF gépeken van IR tartományban dolgozó MAWS a PIRATE ilyen másodlagos szerepén túl? A szárnyvégi podon és úgy látom, hogy csak RWR antennák vannak, amit egyesek valamiért MAWS-nak hívnak... (Pedig RWR lenne a helyesebb, ha jól látom.)
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ok, hogy radaros a ccuc, de 32–38 GHz üzemi frekivel az légköri elnyelődés butálisan nagy, cirka 15-szöröse a SAM és vadászoknál használ 3-10 GHz tartománynak... Ok, ezzel az észlelési távolság korlátozva van és kiégett hajtómű esetén is képes érzékelni, de az nem tűnt fel senkinek, hogy folyamatosan sugározza ki a gép ezzel a helyzetét? Vagy akkor mi alapján döntik el, hogy ne folyamatos kisugárzás legyen?
     

Ezen oldal megosztása