Nem értelek molni. A Pirate-nek van egy csomó üzemmódja. Az egyik a "multiple target track" amiben egyszerre 200 célt tud követni/érzékelni. Nem tudom, hogy most hirtelen miért akarod úgy beállítani, mintha a Pirate-ot mindig szűk sávú vid-re vagy single target trackre (ez a rudi által hivatkozott üzemmód) akarnák használni[
Igen. És ezt nem érted meg. Honnan a frászból jött le neked az a téveszeme, hogy ezeket egyszerre tudja..????? A videót nem nézted meg a rendszerről? Tisztán látszik, hogy mikor és hol vár FOV-ot...
Ha kötelék van, akkor miért is ne tudnának multiple target track üzemmódban háromszögeléssel működni?
Sehol nem tagadtam, csak kurvára nem figyelsz. A probléma az, hogy DAS-nál az összes gép 360 fokban van lefede. Az EF-nél ennél lényegesen kiesbb van. Szép és kényelmes olyan ábrákat rajzolni, ahol mindenki szemből jön és vonalban van EF, csak sok v sok esetben nem ez a realitás. Az F-35-öt rohadtul nem érdekli ez, mindig csinálja a dolog. Az EF-nél ha a gépek manővereznek, akkor szinte instabukta ez az egész...
Where engagement (detection, tracking and prioritisation) of multiple targets in A/A, look up/down operations over the whole field of regard or in a selectable volume are executable. Passive ranging data is also available."
A selectable volume a lényeg jó reggelt és nem az, amit te kimelesz. A FOV miatt van ez. A DAS mindig 360 fokban figyel, ott csak az EOTS-nak van gimbal limitje...
Azért az arab-izraeli háborúk nem a BVR légiharcról szóltak szerintem. De tessék, akkor mond meg, hogy szerinted a mai világban a bevetések hány %-a olyan, hogy hátrafele kell nézegetned? (és most nem dogfightra gondolok).
Mi az, hogy mai világ? Ez ebben a formában értelmezhetetlen. Nem figyelsz itt sem. Mondom, hogy ne abból indulj ki, ami volt az AF és ODS alatt, hogy 4v4 meg 2v2. A gépeket a 20v20 40v40v és IADS ellen készítették fel. Ezeknél szerinted hol állnak meg azok a kényelmes ábárk, amiket pl. rudi tett be? Össze-vissza fordulnak ilyenkor a gépek a BVR harc miatt, beamingelnek, csalit dobnak ki és WVR közelés is kialakulhat. Az EF-nél fizikai képtelenség összehangolni a PIRATE-ot, mert a gépek a forduláskor bedöntenek, ha ez nem tűnt volna fel... Nem autók módjára fordulnak. Az F-35-öt ez kurvára nem érdekli, mert 360 fokban lefed a DAS...
Nana, azért előbb még jön egy VVR szakasz, amikor azért még mindig szemből látjátok egymást...
Ki a frász beszélte be azt neked, hogy BVR-ban nem jöhetnek több irányból...?
A káosz az már a dogfight.
Nem, a káosz az, amikor 100-az nagyságrendá gép repül egy 100k km2-es területen, dolgozik a SOJ és egyéb EW és van IDAS. Na akkor érzed a difit a 140 fok vs 360 fok között.
Ha mész egy tök egyenes úton és jön veled szemben 2 kilóméterre egy autó, te meg tudod mondani, hogy az milyen autó. Nem, mert pár "pixelt" látsz csak belőle? Pedig a szemed "képalkotós".
Tényleg nehéz a felfogásod...? A DAS keres, az EOTS és AESA meg csekkol. A baj az, hogy PIRATE-nak EGYSZERRE KÉNE a kettőt tenni, ami FIZIKAI KÉPTELENSÉG. Nem tudsz egyszerre 140 fokban figyelni és közben tracket mérni és VID szintre bezoomolnil. Ez olyan alapvető műszaki korlát, hogy egyszerűen kabaré, hogy nem érted meg. A videón ez is látszik...
De ezt a Pirate is tudja ám, a 'fyling aid' funkciót, amikor az IR képet a sisakdisplayre vetíti.
Ez jó, mert akkor ezzel is lehet alacsonyan repülni, 140 fokban ez elég. A bibi ezzel megint az, hogy nem látod. Ha ezt csinálja vele a pilóta, akkor nem tudsz keresni vele. Mert a repüléshez meg legalább 40 fokos FOV kell, hogy lásd előre a tájat. A DAS szenzorainak FOV értékének kiderítése házi feladat.
Így már kezded érteni azt, hogy a DAS mellett miért vna EOTS? Azért, mert a DAS pixeles nagyságú érzékelési képessége MELLETT kell az, ami a PIRATE is tud, de akkor, ha a wide FOV-ot dobja a fenébe. Te arról fantáziálsz, mintha a '70-as években az AN/APG-63 egyszerre tudta volna az STT és a TWS módot, ami fizikai képtelenség.
Bocs, ha én meg nem értek itt rébuszokból. A BriteCloud ugyanúgy működik, mint az Ariel, csak ezt nem zsinóron húzzák, hanem "kidobják" és egy kis fedélzeti aksi látja el energiával.
A vontatott csali lényege az, hogy a vontatott cél kinematikai paraméterei szinte egyeznek a céléval és közel van. A BRITECLOUD nem marad tartósan a cél közelében. Vagy kérlek mutasd meg legalább marking anyagaban, hogy miként tart lépést egy 300 m/s sebességű géppel.
Nem. Arról beszélek, hogy az oroszok egyre agresszívabbak. És ők csak az erő nyelvén értenek.
Ez most nem biztpol és nem fogom azzá tenni.
Sorold már fel nekem légyszíves, hogy az európai hadszíntéren mitől is lenne akkora NATO fölény szárazföldi haderő tekintetében?
Fordítva ülsz a lovon. Bizonyítsd már be, hogy hol van az orosz fölény. Jelenleg pl. a teljes orosz aktív hk. állomány pl. nincs 3000 db. Ez soknak tűnik, de valahogy mindig elfelejtődik, hogy Oo. milyen kurvanagy. Anno volt, hogy a kínai határral nagyobb erő állt szemben, mint Európában, de min. azzal összemérhető számszerűleg. (Minőség nem kellett a hh. alatt, mert a kínai haderő színvonala a hídfos táján volt elvileg. A másodvonalas szovjet technika is minőségileg hülyére pofozta volna a kínai elvben a '80-as években.) Távol-Kelet, Isztán országok, Grúzia, Európa. Ha így nézed, akkor az oroszok a többi védendő terület - na a SAM eloszlás milyen területvédelmi elvet mutat? - feláldozása nélkül 400-500 km-nél többet kiállítani nem tudnak Ny-E irányába. Ez hol lenne orosz fölény? A német + lengyel mennyiség már olyan lenne, hogy egyenrangú védelembe. Simán. Erre jön még rá a légierő, ahol a helyzet a fenti.
Valahol untám már, hogy kb. ötevedjére kell ezt leírni. Tessék már az a hülyeséget elfelejteni, hogy veszed a teljes orosz haderőt és a nyugathoz méted. Ez nettó kreténség.
Ez az érvelés megint megmosolyogtató. Először leírod, hogy mi a francnak fejleszteni a hagyományos védelmi képességet a nuki árnyékában, aztán meg azt mondod, hogy de az USA más, mert ők néha úgy gondolják, hogy odabasznak.
Az ugye megvan, hogya '70-es évek óta az USA-ban is a honi légvédelem mennyisége 0? A floridai HAWK-ot leszámítva nem volt semmi. Európában soha. Az oroszok meg mai napig tolják ezt, minta a hh vagy a II. vh lenne...
Ez a double digit SAM fenyegetés megint tök jól hangzik, de várjál csak hol is volt ilyen? Szíriában? Afganisztánban?
Látom neked nem esik le a jenki konpcepció. Ők azt csinálják, hogy az előnyük birtokában felkészültek arra, ami el is jött. Nézd meg hány helyre adták már el az Sz-300PMU1-et és PMU-2-őt. Hamarosan az SZ-400 jön. Az F-35A ponotsan ennek feltörésére készült a SDB-vel. A többit majd olvashatod a HT összefoglalóban a 120 oldalas SAM történelemmel is.
Hogy miért releváns? Azért mert te a sivatagi vihar idejében szerzett tapasztalatokat extraplolád a végtelenbe. Ami volt már 25 éve. És akkoriban elég kevés gép rendelkezett beépített zavaró berendezéssel, és azt sem nagyon hiszem hogy a wild weasel bevetéseken kívül nagyon sokszor repültek volna zavarókonténerrel.
Szerintem meg, ha ennyire nem vagy képben, akkor használj óvastosabban nagy szavakat.
Minden F-15 gépen integált ECM volt. F-15A/B/C/D.
Az USAF F-16-os gépekről alig van olyan fotó, ahol nincs ECM pod.
A Tornado gépeken is ott volt, pedig az "csóró" európai gép.
Az F-111 gépeken az integrált mellett ott volt az ALQ-131.
Jenki gép nemigen megy jammer pod nélkül vagy legalább a kötelék egy-két gépén van. Már ahol nem itegrált. Az USAF-nál ez csak az F-16 és Navy gépen itegrált jammer van. Erre jön rá a SOJ.
A Rafale/EF/F22/F35 fedélzeti ESM/ECM rendszerei (25 éve alig volt olyan gép, aminek lett volna ilyen beépített rendszere) már mind aesa antennákat használnak
Hatalmas tévedés. A Rafale-ból kb. jó, ha egy tiucat gép van, ami AESA-ás.
pl. egy patriot mennyit is??
Majd elolvashatod a HT összefoglalóban. Láthatólag nincs fogalmad arról, hogy mennyit sőt, arról sem, hogy alapból mit tudott..