Egyáltalán nem.
Nagyon nem. Az EOTS az egy TGP/FLIR miközben a Pirate az egy szkennelő célkereső eszköz és nem lézeres célmegjelölővel párhuzamosított.
Nagyon jól tudom, hogy az EOTS meg a Pirate más célra készült. A komment lényege az volt, hogy az EF-nek nem a Pirate a MAWS rendszere, csak arra is használják.
Ez sem igaz, annál lényegesen több. A legtöbb MAWS rendszer nem képalkotós tudtommal, az F-22-őn és F-35-ön az. Ebből kifolyólag nem is multifunkciósak. Tehát azokkal nem lehet azt megcsinálni, mint amit a a DAS-sal, hogy felvetíted a képét, mert nincs kép.
A pirate-nak is van hi-res imaging funkciója, ami visual ID-ra alkalmas. Egyébként meg miért olyan nagy szám, hogy képalkotó. A pilótának nem elég ha látja a sisakdisplay-en, hogy ott pittyeg egy pont, mert jön a rakéta?
Viszont a korábbi kérdésre, hogy honnan vannak a szintvonalak az EF sisakdisplay-en. Gyanítom innen:
'Unintended contact with the ground is avoided by a terrain awareness warning system (TAWS) based on BAE Systems’ highly regarded TERPROM (terrain profile matching) technology linked with GPS, INS and radar altimeter. This combination also provides drift-free terrain-referenced navigation, plus passive terrain following and weapon aiming benefits during low-flying operations.
The TERPROM unit is based on a system in service with the Tornado combat aircraft. But the Typhoon system includes enhancements, such as extra warnings during TAWS recoveries, improved capability in fast dives, and built-in test functionality, all delivered through an extra 10,000 lines of Ada code. All-weather day/night landings are facilitated by the Typhoon’s microwave landing system.'
Lásd fent. A második részére forrást kérnék. Radaros...?
"To track missiles launched at the typhoon, the DASS incorporates three Missile Approach Warners (MAW), one each in the both wing roots and one in the tail to provide a full 360° azimuth coverage around the aircraft.
[23][24] In 1991, GEC-Plessey Avionics received the order to develop the missile approach warner derived from their PVS2000 MAW and utilises an active, millimeter-wave Ka-band (32–38 GHz) pulse-doppler radar for detection.
[21][25] Since the units are active they are able to detect not only radar guided ordnance but also passive weapons such as infra red guided short range missiles.
[26] They can detect multiple missiles launched towards the aircraft in all weather conditions and even after the rocket motor’s burnout phase. Once a missile is detected it will identified according to whether radar or IR guided and its location displayed on the MFDs. The MAW can automatically activate the chaff/flare dispensers as required."
Nem kezelném annak, mert mindig olyan keskeny sávban működik, hogy erre a funkcióra nem alkalmas. Eszerűen azért, mert a légtér töredéként pásztázza.
Lehet, hogy te nem kezeled annak, de akik használják mégis tudják erre használni.
Ha nem tudja tartani a célpont sebességét, akkor sajnos nagyon komoly korlátai vannak. Egyetlen előnye, hogy chaff cartridge-ba belefér. Lényegében a olcsó chaff helyett van. Viszont vontatott csali folyamatos védelmet ad, ez meg kb. olyan, mint az infracsapda. Másodpercekre.
A Britecloud-ot is a Selex gyártya, csakúgy mint az EF eredeti vontatott csaliját az Arielt. Szerintem van elég tapasztalatuk ilyen csalik fejlesztése terén. Egyébként ez egy meglehetően új fejlesztés, nem hiszem, hogy tök hülyék lennének, hogy ilyet fejlesztenek ha haszontalan. Azt meg pláne nem hiszem, hogy a svédek felraknák az új Gripen-jeikre, ha fölöslegesnek gondolnák.
Ezt a 6. generációzást hagyjuk már. Mitől 6. gen. egy 6. gen gép...? Jó lenne, ha valaki megmondaná már ezt...
Én nem tudom. Bár azért a Northrop-nál úgy definiálták a 6. generációt, hogy irányított energiájú fegyverei vannak. De a mondanivalóm lényege nem is ez lett volna. Hanem az, hogy most nekiállni kurva sok pénzért egy újabb 5. generáció gépet fejleszteni az pénzkidobás. Az EF/Rafi/Gripen cseréje, amire darabszámát tekintve már megérné az új fejlesztés az meg még olyan messze van, hogy ki tudja addigra milyen képességek lesznek szükségesek (6. generációs gép)
A jelenlegi fenyegetést nézve a német szárazföldi erő szintje szerintem több, mint elég.
Ez a te véleményed. Viszont aligha hiszem, hogy te ezt pontosan fel tudnád mérni. Ugyanakkor nem hiszem, hogy 325 darab Leo2-es meg 100 darab Pzh2000-es 35 darab MLRS rakétavetővel együtt olyan óriási elrettentő erő lenne.
Potenciálisan néhány tucat PAK-FA-ról lehet szó egy teljesen sci-fi helyztben. Egész Oo.-ban lesz talán 20 év múlva annyi PAK-FA. Oo. nem csak Európából áll...
Az oroszok 200 darab Pakfa-t akarnak. Szerintem ha háborús konfliktus felé sodródnának Európával, akkor a többi határvidékre küldenék a Szu-35ket, és az összes Pakfa-t idehoznák. És szerintem 2025, legkésőbb 2030-ra elérhetik, hogy meglegyen a 200 darab gép kiképzett személyzettel.
A jelenlegi fenyegetettség szint mellett a még a régi Patriot is félig overkill. Vontatott csali sehol nincs a túloldalon. A 30+ éves Patriot is háromszögelte a zavaró célokat, stb.
Molni, nagyon rágyógyultál erre a vontatott csalira, de ugye tudod, hogy van egy csomó más zavarási technika is. az Ef-nek is van pl. a vontatott csalin kívül "on-board" radarzavaró egysége is. Arról nem is beszélek, hogy az oroszoknak vannak azért szép nagy zavarókonténereik is. Szerintem te sem, én sme tudjuk, hogy pontosan mire képes pl. a Hibini. Én német légvédelmisek helyében nyugodtabb lennék ha lenne egy nasams szerű baromi nehezen felderíthető és elpusztítható légvédelmi rendszerem. (véleményem szerint ezt a MEADS-os kidobhatnák a kukába, és a nasams2-őt kéne rendszeresíteniük mondjuk a meads-hoz kifejlesztett IRIS-T SLM, illetve meteor rakéta kombóval.)