M
molnibalage
Guest
Hazudni? Te is felkeltél és bevetted első mozdulattal a troll tablettát...? Komolyan mondom néha azt érzem, hogy egyesek csak azért járnak fel, hogy engem húzzanak fel. Ráadásul olyan ostoba módon, hogy attól csak a hajat tépni lehet.Ha már hasonlóságnál tartunk, mennyire hasonlít egymásra a fentebb sorolt típusok feladatköre? Te is tudod jól, hogy ezek eltérő célra készültek, ezért eltérő a kialakításuk. Pontosan tudod, nem vagy ennyire ostoba, csak szeretsz kérdéssel hazudni.
Az F-4 beömlőit viszont szépen átvették a szovjetek.
Mert akkor a te kérdésed micsoda, ha nem hazudozás? Esetleg elszámolhatnál húszig vagy kicsit megkereshetnéd a választ... Ez kb. a tudás 2x2-je kéne, hogy legyen, erre meg - már elnézést - idehánysz 3 sor, amiből kb. semmi sem állja meg a helyét...
Vietnámban az F-4 és F-105 is repült tonnányi csapásmérő bevetést. Eddig kb. tízszer volt leírva az, hogy a kéthajtóművesség és a túlélő képességnél az F-105 és F-4 gépek statsztikája volt az alap és nem hozott difit csapásmérő bevetésnél a kettő. Viszont lám-lám, azonos célra használták a gépeket.
F-4 volt vadász feladatkörben, ahogy a Mirage III is. Kapaszkodj meg, azonos légierőn belül. Ez az IAF. Csak mikor jött az F-4 IAF-hez, akkor a Mirage III csapásmérővé fokozódott le. Annyira tetszett nekik a Mirage III/5, lopott tervekből és F-4 hajtóművel Kfir néven repcsit is csináltak. Hoppá, akkor a Mirage III/5 is volt mindkét szerepkörbe. "Nagyon hasonlít" az két gép egymásra. Mint két tojás. Oh, wait, nagyon nem. Aztán mikor jött az F-15, akkor az F-4-ből is egyfeladatos csapásmérőt csináltak. Ezért van az, hogy 1982-ben egy szem F-4 légigyőzelem született holott használták bőven még az F-4-et. (Sidenote, az utolsó lgy-vel született az utolsó F-4 ász.)
F-104 és F-106 honi légvédelmi vadásznak készült. A legkisebb hasonlóság sincs köztük. Ehhez képest a csapásmérő Mirage III és F-106 deltaszárnyúak. Az F-104-et meg klasszikus vadászkét próbálták 21-es ellen használni. Nem sok sikerrel...
Az F-16, Mirage-2000 és MiG-29 mennyire hasonlítanak egyásra? Mind hetvenes évek végi tervezés és mind 4. gen. gép. Teljesen eltérő alapformák és hajtómű beömlők.
A szovjetek maguk is használtak oldalsó bemömlőt az F-4 előtt is, vigyázó szemeted vesd a Szu-15-re. A Tu-128-on is oldalt volt, csak nem szögletes. Igen, a Szu-15 kicsivel az F-4 után készült, de akkoriban óra tízezreket öltek szélcsatorna kísérletkbe, szóval nem az F-4 első felszállása után döntötték el.
A-5 vs F-111? Igen, oldalsó beömlők vannak, nem is hasonlítanak egymásra főleg, hogy az egyik variaszárnyas.
Beömlőt amúgy is ritkán (inkább soha) szokás 1:1-ben lemásolni. Ott is lehetnek mozgó elemek, határréteg módosítás, amit akarsz. Ezt is kb., ha hússzor nem magyarázta el Allesmor én és még más, akkor egyszer sem.
Nagyon kérem, hogy ha egyesek már vitatkozni szeretnének, akkor ne személyeskedésel kezdjenek és előtte nézzenek már utána kicsit a témának. Valahol idegesítő, hogy páran mennyi mindennel járulnak hozzá a közösséghez, és akkor ilyen "színvonalú" kommentek jönnek vissza. Hogyan lehet ennyire fejlődésképtelennek lenni..?