Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
A variaszányú gépek szintén egy fél évtizeden belül jelentek a nyugati és orosz légierőknél.
A variaszárny csak egy része az aerodinamikai kialakításnak. Mennyire hasonlít egymásra a Tornado, a Szu-24, A Szu-17 és az F-14? Nem csak a nagy összképet nézve, hanem a beömlőket, a szárnybekötési helyet, a szárnymechanizációt, szárnyporfilt, futó elhelyezést és egyebeket is nézve? Ne legyünk már ennyire felszínesek...

Az F/A-18 MiG-29 hajózóknak elmondását a két gép hasonló karakterisztikájáról és dogfightban összetéveszthetőségéről inkább elhiszem, mint a Te fenti írásodat, mert ŐK ténylegesen repülték őket és nem íróasztal huszárok :).. személyeskedés nélkül..
És ez az pont ahol látszik, hogy nem értetted meg a beszélgetés lényegét sem...

Pontosan arról van szó, hogy <i><b>azonos célra más műszaki megoldással operáló gépet építettek és a végeredmény helyenként mégis átfed</b></i>. A megalósult képességgel érvelsz, mikor az alapvető kialakítás eltérésekről volt szó. Szezon és fazon.

A Hornet alapvetően eltér a 29-estől annak ellenére hogy kéthajtóűves és iker vezérsíkos. Teljesen máshol van a beömlő, a szárny nyilazása és a törővéges AAM és törzs szélén AAM elhelyezése, a 29-esnél a hajtómű közötti "csatorna" rész és oda rakott CL pótos hatása, stb.

Arról meg végképp ne is beszéljünk, hogy a megvalósult képességeknél is a magas állásszög tartományt leszámítva a Hornet repteljesítménye szemmel láthatólag elmarad a 29-esétől a vertikális manőverek esetén.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 821
81 167
113
Eurofighter Typhoon és a Dassault Rafale jutott a dontobe.
http://www.malaysiandefence.com/mrca-typhoon-rafale/
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 047
113
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2016-07-15&ttitle=V%C3%A9gre_leveg%C5%91be_emelkedett_az_E-SCAN_szuperradart_hordoz%C3%B3_els%C5%91_Eurofighter
 
M

molnibalage

Guest
A hír tálalása az érdekes. Ha Európai gépre kerül, akkor szuperradar. Az, hogy több száz jenki gépen van ilyen tech. radar, az me a kutyán nem érdekli...
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 786
8 388
113
3890093.jpg
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 823
2 542
113
Mikor fullban tolja a Tájfun! :D

28429846361_982dac1f19_o.jpg
</a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 986
113
Köszi a képeket Pocok75, igen jól sikerült a legtöbb, élmény egy kicsit nézelődni, ez a szegény ember low budget Air-Showja, kicsit rajtad keresztül élünk most egy páran :p!
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
M

molnibalage

Guest
Szerintem inkább az az ütősebba hírben, hogy 55 évesen aktívan repül. Azt azért megkérdzném, hogy hogyan oktatja mondjuk dogfightra a pilótákat, mert 55 évesen senki nem annyira fitt, hogy 8-9G-ket kibírjon kockázat és veszélyek nélkül.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 047
113
"mert 55 évesen senki nem annyira fitt, hogy 8-9G-ket kibírjon kockázat és veszélyek nélkül"

Am elég ijesztő lehet hogy egy láthatatlan erő belenyom az ülésbe:DD
Am hiába van felfújható ruha nem oldódott meg vele a propléma?
 
M

molnibalage

Guest
A G ruha a vár kiáramlás csökkenti, azt szokták mondani, hogy egy jó G ruha kortól, kondíciótól, pilóta tömeg és mérettől függően +3-4G-vel tolja ki a dolgokat. Tehát G ruha nélkül, aki 3-4G-t bírna 20-30 sec-ig, az G ruhával bírja úgy 6-7G-ig.

Azonban a többletsúly hatásait semmilyen módon nem tünteti el. A belső szervek, a csontok és minden más akkor is terhelve vannak.
 
M

molnibalage

Guest
Ezt nagyon pongyolán fogalmaztam meg. Szóval a vérnek a fejből a láb irányába történő áramlást gátolja. A negatív G-s manővereknél viszont nem sokat ér.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Negatív G-s terhelést engedélyeznek egyáltalás? Nem roppanhatnak szét tőle a szemben meg az agyban a hajszálerek, amitől lesz egy vak saláta a pilótafülkében?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
-9-nél a sárkány már rég darabokra törne. Én ilyen -3-4 G-s terhelésre gondoltam, amikor feltódul a vér, a G ruha nem sokat használ, és legvékonyabb ereid kapják ezt a hatalmas terhelést.