Eurofighter Typhoon

kelepisti

Védekező harckocsi?Guderian,Tal és még sorolhatnám,hogy kik forognak a sírjukban amikor ilyet leír valaki.Olyan nincs,hogy védekező harckocsi.A harckocsival csak egy dolgot lehet csinálni és az a támadás!Amint elveszed tőlük a mozgást akkor 1991-lesz belőle.Mobil védett hely közvetlen irányzású tűzfegyverrel ez a harckocsi márpedig védekezni mozgás közben nem lehet.
 
A variaszányú gépek szintén egy fél évtizeden belül jelentek a nyugati és orosz légierőknél.
A variaszárny csak egy része az aerodinamikai kialakításnak. Mennyire hasonlít egymásra a Tornado, a Szu-24, A Szu-17 és az F-14? Nem csak a nagy összképet nézve, hanem a beömlőket, a szárnybekötési helyet, a szárnymechanizációt, szárnyporfilt, futó elhelyezést és egyebeket is nézve? Ne legyünk már ennyire felszínesek...

Az F/A-18 MiG-29 hajózóknak elmondását a két gép hasonló karakterisztikájáról és dogfightban összetéveszthetőségéről inkább elhiszem, mint a Te fenti írásodat, mert ŐK ténylegesen repülték őket és nem íróasztal huszárok :).. személyeskedés nélkül..
És ez az pont ahol látszik, hogy nem értetted meg a beszélgetés lényegét sem...

Pontosan arról van szó, hogy <i><b>azonos célra más műszaki megoldással operáló gépet építettek és a végeredmény helyenként mégis átfed</b></i>. A megalósult képességgel érvelsz, mikor az alapvető kialakítás eltérésekről volt szó. Szezon és fazon.

A Hornet alapvetően eltér a 29-estől annak ellenére hogy kéthajtóűves és iker vezérsíkos. Teljesen máshol van a beömlő, a szárny nyilazása és a törővéges AAM és törzs szélén AAM elhelyezése, a 29-esnél a hajtómű közötti "csatorna" rész és oda rakott CL pótos hatása, stb.

Arról meg végképp ne is beszéljünk, hogy a megvalósult képességeknél is a magas állásszög tartományt leszámítva a Hornet repteljesítménye szemmel láthatólag elmarad a 29-esétől a vertikális manőverek esetén.
 
Eurofighter Typhoon és a Dassault Rafale jutott a dontobe.
http://www.malaysiandefence.com/mrca-typhoon-rafale/
 
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2016-07-15&ttitle=V%C3%A9gre_leveg%C5%91be_emelkedett_az_E-SCAN_szuperradart_hordoz%C3%B3_els%C5%91_Eurofighter
 
A hír tálalása az érdekes. Ha Európai gépre kerül, akkor szuperradar. Az, hogy több száz jenki gépen van ilyen tech. radar, az me a kutyán nem érdekli...
 
3890093.jpg
 
Mikor fullban tolja a Tájfun! :D

28429846361_982dac1f19_o.jpg
</a><script async src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js" charset="utf-8"></script>
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Köszi a képeket Pocok75, igen jól sikerült a legtöbb, élmény egy kicsit nézelődni, ez a szegény ember low budget Air-Showja, kicsit rajtad keresztül élünk most egy páran :P!
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Szerintem inkább az az ütősebba hírben, hogy 55 évesen aktívan repül. Azt azért megkérdzném, hogy hogyan oktatja mondjuk dogfightra a pilótákat, mert 55 évesen senki nem annyira fitt, hogy 8-9G-ket kibírjon kockázat és veszélyek nélkül.
 
"mert 55 évesen senki nem annyira fitt, hogy 8-9G-ket kibírjon kockázat és veszélyek nélkül"

Am elég ijesztő lehet hogy egy láthatatlan erő belenyom az ülésbe:DD
Am hiába van felfújható ruha nem oldódott meg vele a propléma?
 
A G ruha a vár kiáramlás csökkenti, azt szokták mondani, hogy egy jó G ruha kortól, kondíciótól, pilóta tömeg és mérettől függően +3-4G-vel tolja ki a dolgokat. Tehát G ruha nélkül, aki 3-4G-t bírna 20-30 sec-ig, az G ruhával bírja úgy 6-7G-ig.

Azonban a többletsúly hatásait semmilyen módon nem tünteti el. A belső szervek, a csontok és minden más akkor is terhelve vannak.
 
Ezt nagyon pongyolán fogalmaztam meg. Szóval a vérnek a fejből a láb irányába történő áramlást gátolja. A negatív G-s manővereknél viszont nem sokat ér.
 
Negatív G-s terhelést engedélyeznek egyáltalás? Nem roppanhatnak szét tőle a szemben meg az agyban a hajszálerek, amitől lesz egy vak saláta a pilótafülkében?
 
-9-nél a sárkány már rég darabokra törne. Én ilyen -3-4 G-s terhelésre gondoltam, amikor feltódul a vér, a G ruha nem sokat használ, és legvékonyabb ereid kapják ezt a hatalmas terhelést.