Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
14362470_1153328231388946_5827007476485920835_o.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 058
113
Itt egy kétüléses Typhoon épp "fűbe harap", utána gyors korrekció a forszázzsal, újabb kör és leszállás fékernyővel, ami szintén nem gyakori a típussal:


Aztán jöhet a kivizsgálás a mérőszalaggal, mekkora is lett a szántás...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 161
10 901
113
Már elnézést, de ennek a kijelentésnek semmiféle alapja nincs.

Mennyire hasonlít egymásra egy F-4, egy F-5, egy F-104, F-105, F-106 és A-5 F-111 vagy a Mirage III? Mind a '60-es évek típusa, mind szuperszonikus és <i><b>közük nincs egymáshoz sem méretben sem kinézetben.</b></i>Az F-4 annyira egyedi, hogy mai napig nem csinált hozzá hasonlót senki a pozitív V beállítású tört szárnnyal és negtív beállítású vezérsíkkal. Anno nemes egyszerűséggel téglának csúfolták.

Ha már hasonlóságnál tartunk, mennyire hasonlít egymásra a fentebb sorolt típusok feladatköre? Te is tudod jól, hogy ezek eltérő célra készültek, ezért eltérő a kialakításuk. Pontosan tudod, nem vagy ennyire ostoba, csak szeretsz kérdéssel hazudni.

Az F-4 beömlőit viszont szépen átvették a szovjetek.
 
M

molnibalage

Guest
Ha már hasonlóságnál tartunk, mennyire hasonlít egymásra a fentebb sorolt típusok feladatköre? Te is tudod jól, hogy ezek eltérő célra készültek, ezért eltérő a kialakításuk. Pontosan tudod, nem vagy ennyire ostoba, csak szeretsz kérdéssel hazudni.

Az F-4 beömlőit viszont szépen átvették a szovjetek.
Hazudni? Te is felkeltél és bevetted első mozdulattal a troll tablettát...? Komolyan mondom néha azt érzem, hogy egyesek csak azért járnak fel, hogy engem húzzanak fel. Ráadásul olyan ostoba módon, hogy attól csak a hajat tépni lehet.

Mert akkor a te kérdésed micsoda, ha nem hazudozás? Esetleg elszámolhatnál húszig vagy kicsit megkereshetnéd a választ... Ez kb. a tudás 2x2-je kéne, hogy legyen, erre meg - már elnézést - idehánysz 3 sor, amiből kb. semmi sem állja meg a helyét...

Vietnámban az F-4 és F-105 is repült tonnányi csapásmérő bevetést. Eddig kb. tízszer volt leírva az, hogy a kéthajtóművesség és a túlélő képességnél az F-105 és F-4 gépek statsztikája volt az alap és nem hozott difit csapásmérő bevetésnél a kettő. Viszont lám-lám, azonos célra használták a gépeket.

F-4 volt vadász feladatkörben, ahogy a Mirage III is. Kapaszkodj meg, azonos légierőn belül. Ez az IAF. Csak mikor jött az F-4 IAF-hez, akkor a Mirage III csapásmérővé fokozódott le. Annyira tetszett nekik a Mirage III/5, lopott tervekből és F-4 hajtóművel Kfir néven repcsit is csináltak. Hoppá, akkor a Mirage III/5 is volt mindkét szerepkörbe. "Nagyon hasonlít" az két gép egymásra. Mint két tojás. Oh, wait, nagyon nem. Aztán mikor jött az F-15, akkor az F-4-ből is egyfeladatos csapásmérőt csináltak. Ezért van az, hogy 1982-ben egy szem F-4 légigyőzelem született holott használták bőven még az F-4-et. (Sidenote, az utolsó lgy-vel született az utolsó F-4 ász.)

F-104 és F-106 honi légvédelmi vadásznak készült. A legkisebb hasonlóság sincs köztük. Ehhez képest a csapásmérő Mirage III és F-106 deltaszárnyúak. Az F-104-et meg klasszikus vadászkét próbálták 21-es ellen használni. Nem sok sikerrel...

Az F-16, Mirage-2000 és MiG-29 mennyire hasonlítanak egyásra? Mind hetvenes évek végi tervezés és mind 4. gen. gép. Teljesen eltérő alapformák és hajtómű beömlők.

A szovjetek maguk is használtak oldalsó bemömlőt az F-4 előtt is, vigyázó szemeted vesd a Szu-15-re. A Tu-128-on is oldalt volt, csak nem szögletes. Igen, a Szu-15 kicsivel az F-4 után készült, de akkoriban óra tízezreket öltek szélcsatorna kísérletkbe, szóval nem az F-4 első felszállása után döntötték el.

A-5 vs F-111? Igen, oldalsó beömlők vannak, nem is hasonlítanak egymásra főleg, hogy az egyik variaszárnyas.

Beömlőt amúgy is ritkán (inkább soha) szokás 1:1-ben lemásolni. Ott is lehetnek mozgó elemek, határréteg módosítás, amit akarsz. Ezt is kb., ha hússzor nem magyarázta el Allesmor én és még más, akkor egyszer sem.

Nagyon kérem, hogy ha egyesek már vitatkozni szeretnének, akkor ne személyeskedésel kezdjenek és előtte nézzenek már utána kicsit a témának. Valahol idegesítő, hogy páran mennyi mindennel járulnak hozzá a közösséghez, és akkor ilyen "színvonalú" kommentek jönnek vissza. Hogyan lehet ennyire fejlődésképtelennek lenni..?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and nekerdez
M

molnibalage

Guest
Na, akkor egy A4-es lapnyi tömény, hamisítatlan lányos hisztid után, amit átfutni is fölösleges volt, mert kb. borítékolhattam volna, hogy mi lesz benne, a MiG-23 beömlőit kéne kicsit jobban megnézzed. Igaz, ezt csak egy volt vadászpilóta mondta, ő biztos nem ért hozzá.
Hiszi. Aham...