M
molnibalage
Guest
A variaszárny csak egy része az aerodinamikai kialakításnak. Mennyire hasonlít egymásra a Tornado, a Szu-24, A Szu-17 és az F-14? Nem csak a nagy összképet nézve, hanem a beömlőket, a szárnybekötési helyet, a szárnymechanizációt, szárnyporfilt, futó elhelyezést és egyebeket is nézve? Ne legyünk már ennyire felszínesek...A variaszányú gépek szintén egy fél évtizeden belül jelentek a nyugati és orosz légierőknél.
És ez az pont ahol látszik, hogy nem értetted meg a beszélgetés lényegét sem...Az F/A-18 MiG-29 hajózóknak elmondását a két gép hasonló karakterisztikájáról és dogfightban összetéveszthetőségéről inkább elhiszem, mint a Te fenti írásodat, mert ŐK ténylegesen repülték őket és nem íróasztal huszárok .. személyeskedés nélkül..
Pontosan arról van szó, hogy <i><b>azonos célra más műszaki megoldással operáló gépet építettek és a végeredmény helyenként mégis átfed</b></i>. A megalósult képességgel érvelsz, mikor az alapvető kialakítás eltérésekről volt szó. Szezon és fazon.
A Hornet alapvetően eltér a 29-estől annak ellenére hogy kéthajtóűves és iker vezérsíkos. Teljesen máshol van a beömlő, a szárny nyilazása és a törővéges AAM és törzs szélén AAM elhelyezése, a 29-esnél a hajtómű közötti "csatorna" rész és oda rakott CL pótos hatása, stb.
Arról meg végképp ne is beszéljünk, hogy a megvalósult képességeknél is a magas állásszög tartományt leszámítva a Hornet repteljesítménye szemmel láthatólag elmarad a 29-esétől a vertikális manőverek esetén.