Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 010
11 957
113
Hát nem "csak úgy" magától gondolta hogy "el kellene már indulnom"! Egy működő starterkocsi kipufogója pont ráfújt és felfűtötte a Zuni hajtómű-szekcióját, ettől lett "mehetnéke" és indult be a hajtóműve.
Érdekes új magyarázat.
Forrás?
A TV szerint rövidzár volt.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 000
113
Érdekes új magyarázat.
Forrás?
A TV szerint rövidzár volt.
A forrás az a hosszú emlékezetem, és vagy Flight International vagy Air International úgy legalább 20-25 éve (akkoriban ezekhez jutottam hozzá). Szóval szerintem sem 100% hogy pont ez a ZUNI-eset volt, de nekem csak a rakéta típusa és a váratlan beindulás oka ragadt meg. Egyébként rövidzárlat nehezebben képzelhető el ha a személyzet bent sem ül a kabinban, mert akkor mire föl van áram alatt a gazdátlan gép, ez szerintem nem nagyon szokás (legalábbis mifelénk nem nagyon szabad úgy kiszállni a kabinból hogy áram alatt hagyom a gépet - hacsak nincs ott a váltás, aki azonnal beül a helyemre, akár másik műszaki akár pilóta).
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 123
4 795
113
Nagyjából a ruszki határral párhuzamosan repült az AMRAAM, ha jól emlékeszem Tartu alól indult.
A pirossal jelzett környéken volt a becsapódási kráter.
Viszont inkább arra lennék kíváncsi, hogy hozták működésbe ? Cél nélkül egy AA-rakéta ?
2 EF + 2 Mirage.
Mindenesetre a szitu több mint érdekes, a civil gépek miatt pl.
Egyelőre hírzárlat van a vizsgálat végéig.



 
  • Tetszik
Reactions: endre

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 123
4 795
113
Viszont a településnevek is rendkívül érdekesek és beszédesek :)

- Torma
- Pala
- Kabala
- Mao

- Köola - majdnem kőolaj
- Puhja - majdnem puja

:D
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
4 242
9 076
113
A vasárnap kijött cikk ezzel is foglalkozik. Az is lehet, hogy be volt fogva / ki volt jelölve a cél és úgy ment a rakéta. Ezért írtam, hogy mázli, hogy semmit nem lőttek le.

Azért a pilóták rádiózását meghallgatnám az incidens idejéről - mert szerintem szerény angol nyelvtudásommal még én is megérteném :D Szegény "célgép" izzadhatott, hogy élőben viritsa a tanultakat és kikerüljön a "halálos zónából" :cool:
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 123
4 795
113
A vasárnap kijött cikk ezzel is foglalkozik. Az is lehet, hogy be volt fogva / ki volt jelölve a cél és úgy ment a rakéta. Ezért írtam, hogy mázli, hogy semmit nem lőttek le.
Az EF fegyverzeti főkapcsoló tényleg szar helyen van. G-ruhában simán át lehet kapcsolni, még rutinos pilótának is, észrevétlenül.
Én pilótahibára és téves információáramlásra tippelnék. Az átjátszást azt nagyon nem tartom életszerűnek.
Lehet az egyik Mirage "játszotta" a célgép szerepét, és a fentiek miatt, nem szimulálva ténylegesen rá is indítottak, de miután észbe kapott a torreádor, "lekapcsolta" a rakétát, majd az becsapódott az erdőben.
Nem tudom, remélhetőleg majd elmondják pár hét múlva.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
33 363
42 178
113
Az EF fegyverzeti főkapcsoló tényleg szar helyen van. G-ruhában simán át lehet kapcsolni, még rutinos pilótának is, észrevétlenül.
Én pilótahibára és téves információáramlásra tippelnék. Az átjátszást azt nagyon nem tartom életszerűnek.
Lehet az egyik Mirage "játszotta" a célgép szerepét, és a fentiek miatt, nem szimulálva ténylegesen rá is indítottak, de miután észbe kapott a torreádor, "lekapcsolta" a rakétát, majd az becsapódott az erdőben.
Nem tudom, remélhetőleg majd elmondják pár hét múlva.
A probléma az, hogy nem lehet "lekapcsolni" a rakétát, ezt csak az SARH-val lehet, mert a célmegvilágítást a gép adja. IR esetén önrávezetés van, ha meg ARH esetén lekapcsolod a radart, akkor átvált önvezérlő módba az ARH. Utána már csak imádkozni lehet, hogy ha célpont lehet a baráti gép, akkor kurva gyorsan tűnjön el onnan.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 123
4 795
113
A probléma az, hogy nem lehet "lekapcsolni" a rakétát, ezt csak az SARH-val lehet, mert a célmegvilágítást a gép adja. IR esetén önrávezetés van, ha meg ARH esetén lekapcsolod a radart, akkor átvált önvezérlő módba az ARH. Utána már csak imádkozni lehet, hogy ha célpont lehet a baráti gép, akkor kurva gyorsan tűnjön el onnan.

80 km-t repült "szólóban", bár azt írták, hogy a radaron látták az útvonalat, de több infót nem kívánnak megosztani.
Az indítás és a becsapódás között egy elég egyenes vonal van, akkor mi lehetett a gép-rakéta közötti kommunikáció ? Hosszabb repülés és lezuhanás.
 

sequadon

Active Member
2013. december 7.
344
163
43
A probléma az, hogy nem lehet "lekapcsolni" a rakétát, ezt csak az SARH-val lehet, mert a célmegvilágítást a gép adja. IR esetén önrávezetés van, ha meg ARH esetén lekapcsolod a radart, akkor átvált önvezérlő módba az ARH. Utána már csak imádkozni lehet, hogy ha célpont lehet a baráti gép, akkor kurva gyorsan tűnjön el onnan.

Laikusként kérdem, nincs rajta önmegsemmisítő? Több cikkben is említették. Ha jól tudom az ATGM-ek esetében is van ilyesmi, ha megszűnik a megvilágítás akkor földre vágja magát.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
33 363
42 178
113
Laikusként kérdem, nincs rajta önmegsemmisítő? Több cikkben is említették. Ha jól tudom az ATGM-ek esetében is van ilyesmi, ha megszűnik a megvilágítás akkor földre vágja magát.
A cikk erről is ír. Van, de nem mindig működik megbízhatóan. A többi a cikkben.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
2 397
1 939
113
Az Eurofighter nem tud egyszerre GBU-48-at és Meteor-t hordozni?

https://www.hartpunkt.de/probleme-bei-start-von-flugkoerper-moeglich/

Mi van a cikkben? A szárnytőnél lévő pilonon ha van GBU, akkor biztos, hogy nem fér oda a Meteor, legalábbis az első kettő süllyesztett helyre. De ha csak a szárny alatti középsőn van GBU, akkor 4 Meteor simán lehet. Itt van pár kép Luftwaffe Gbu hordozásról:
https://defense-update.com/20171219_gbu-48.html
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 997
24 721
113
Mi van a cikkben? A szárnytőnél lévő pilonon ha van GBU, akkor biztos, hogy nem fér oda a Meteor, legalábbis az első kettő süllyesztett helyre. De ha csak a szárny alatti középsőn van GBU, akkor 4 Meteor simán lehet. Itt van pár kép Luftwaffe Gbu hordozásról:
https://defense-update.com/20171219_gbu-48.html

Eltávolodási problémáról írnak, de nem derül ki, hogy a hátsó Meteorokat is zavarja-e a megváltozott légáram.

Elől az lehet, amit írtál.




De lehet hogy csak a sajtó fújja fel a dolgot, most divat a Luftwaffe-ba belerúgni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
10 494
14 797
113
Gyáróriások sorozatban megnézhető magyarul az Eurofighter Typhoon gyártása:
Ha nem lenne jó a beillesztés akkor a link:
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest