1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Eurofighter Typhoon

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    Érdekes új magyarázat.
    Forrás?
    A TV szerint rövidzár volt.
     
  2. emel

    emel Well-Known Member

    A forrás az a hosszú emlékezetem, és vagy Flight International vagy Air International úgy legalább 20-25 éve (akkoriban ezekhez jutottam hozzá). Szóval szerintem sem 100% hogy pont ez a ZUNI-eset volt, de nekem csak a rakéta típusa és a váratlan beindulás oka ragadt meg. Egyébként rövidzárlat nehezebben képzelhető el ha a személyzet bent sem ül a kabinban, mert akkor mire föl van áram alatt a gazdátlan gép, ez szerintem nem nagyon szokás (legalábbis mifelénk nem nagyon szabad úgy kiszállni a kabinból hogy áram alatt hagyom a gépet - hacsak nincs ott a váltás, aki azonnal beül a helyemre, akár másik műszaki akár pilóta).
     
    endre likes this.
  3. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    gacsat and molnibalage like this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egy dolog azért kiderül, hogy mintha nyugat felé történt volna az indítás.
     
    gacsat likes this.
  5. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Nagyjából a ruszki határral párhuzamosan repült az AMRAAM, ha jól emlékeszem Tartu alól indult.
    A pirossal jelzett környéken volt a becsapódási kráter.
    Viszont inkább arra lennék kíváncsi, hogy hozták működésbe ? Cél nélkül egy AA-rakéta ?
    2 EF + 2 Mirage.
    Mindenesetre a szitu több mint érdekes, a civil gépek miatt pl.
    Egyelőre hírzárlat van a vizsgálat végéig.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    endre likes this.
  6. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Viszont a településnevek is rendkívül érdekesek és beszédesek :)

    - Torma
    - Pala
    - Kabala
    - Mao

    - Köola - majdnem kőolaj
    - Puhja - majdnem puja

    :D
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A vasárnap kijött cikk ezzel is foglalkozik. Az is lehet, hogy be volt fogva / ki volt jelölve a cél és úgy ment a rakéta. Ezért írtam, hogy mázli, hogy semmit nem lőttek le.
     
    arcas and Panzerfaust like this.
  8. arcas

    arcas Well-Known Member

    Azért a pilóták rádiózását meghallgatnám az incidens idejéről - mert szerintem szerény angol nyelvtudásommal még én is megérteném :D Szegény "célgép" izzadhatott, hogy élőben viritsa a tanultakat és kikerüljön a "halálos zónából" :cool:
     
  9. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Az EF fegyverzeti főkapcsoló tényleg szar helyen van. G-ruhában simán át lehet kapcsolni, még rutinos pilótának is, észrevétlenül.
    Én pilótahibára és téves információáramlásra tippelnék. Az átjátszást azt nagyon nem tartom életszerűnek.
    Lehet az egyik Mirage "játszotta" a célgép szerepét, és a fentiek miatt, nem szimulálva ténylegesen rá is indítottak, de miután észbe kapott a torreádor, "lekapcsolta" a rakétát, majd az becsapódott az erdőben.
    Nem tudom, remélhetőleg majd elmondják pár hét múlva.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A probléma az, hogy nem lehet "lekapcsolni" a rakétát, ezt csak az SARH-val lehet, mert a célmegvilágítást a gép adja. IR esetén önrávezetés van, ha meg ARH esetén lekapcsolod a radart, akkor átvált önvezérlő módba az ARH. Utána már csak imádkozni lehet, hogy ha célpont lehet a baráti gép, akkor kurva gyorsan tűnjön el onnan.
     
    Panzerfaust, fishbed and endre like this.
  11. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    80 km-t repült "szólóban", bár azt írták, hogy a radaron látták az útvonalat, de több infót nem kívánnak megosztani.
    Az indítás és a becsapódás között egy elég egyenes vonal van, akkor mi lehetett a gép-rakéta közötti kommunikáció ? Hosszabb repülés és lezuhanás.
     
  12. sequadon

    sequadon Active Member

    Laikusként kérdem, nincs rajta önmegsemmisítő? Több cikkben is említették. Ha jól tudom az ATGM-ek esetében is van ilyesmi, ha megszűnik a megvilágítás akkor földre vágja magát.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A cikk erről is ír. Van, de nem mindig működik megbízhatóan. A többi a cikkben.
     
  14. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Mi van a cikkben? A szárnytőnél lévő pilonon ha van GBU, akkor biztos, hogy nem fér oda a Meteor, legalábbis az első kettő süllyesztett helyre. De ha csak a szárny alatti középsőn van GBU, akkor 4 Meteor simán lehet. Itt van pár kép Luftwaffe Gbu hordozásról:
    https://defense-update.com/20171219_gbu-48.html
     
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Eltávolodási problémáról írnak, de nem derül ki, hogy a hátsó Meteorokat is zavarja-e a megváltozott légáram.

    Elől az lehet, amit írtál.

    [​IMG]


    De lehet hogy csak a sajtó fújja fel a dolgot, most divat a Luftwaffe-ba belerúgni.
     
    ms07, fishbed and endre like this.
  16. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Lehet, hogy nem ide való 1 része. :)

     
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  20. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Gyáróriások sorozatban megnézhető magyarul az Eurofighter Typhoon gyártása:

    Ha nem lenne jó a beillesztés akkor a link:
     
    arbalest likes this.

Ezen oldal megosztása