M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Csak oda jutok el. Viszont ott több EF üzemeltető is lesz.Az még soká lesz....
Pangodi falu az egy jó ötvenesre van a ruszki határtól.Húha. Lehet, hogy nem is véletlen és már orosz területen van és szerelik szét?
A hír azt írja, hogy a rakéta az adott település felett lett indítva. A gép irányáról és magasságról semmi. A hajtómű kiégése után ballisztikusan simán elrepülhet 50 km-re is. A HMZ diagramok azt mutatják, hogy a rakéta meddig képes célt eltalálni és nem azt, hogy fizikailag meddig repül el. Lásd a Bulgáriában landolt HARM esetén ami 100 km+ távolságot repült le mielőtt földet ért.Pangodi falu az egy jó ötvenesre van a ruszki határtól.
Ostrava 2018.
A hír azt írja, hogy a rakéta az adott település felett lett indítva. A gép irányáról és magasságról semmi. A hajtómű kiégése után ballisztikusan simán elrepülhet 50 km-re is. A HMZ diagramok azt mutatják, hogy a rakéta meddig képes célt eltalálni és nem azt, hogy fizikailag meddig repül el. Lásd a Bulgáriában landolt HARM esetén ami 100 km+ távolságot repült le mielőtt földet ért.
Ezen felül semmi sem gátolja azt, hogy elkezdje az orosz is keresni és azonnal eltüntetni. Emlékeim szerint a hh alatt német (?) támaszpontról AIM-9-et loptak ki. Ezt a történetet elfelejtettem leírni a HT összefoglalóban az ajándék tajvani AIM-9B mellé.
https://nationalinterest.org/blog/t...ipped-sidewinder-missile-by-mail-moscow-21673
Ez az eset erre hajaz. Az indexes rövidhír mellé lehetne ebből egy érdekes cikket keríteni...
Szerintem semmi, mert demo pilóta is kéne hozzá...Vajon mennyi az esély, hogy a 3 közép-európai repnap közül valamelyik tud "szerezni" a napokban megérkező Raptorokból? (Lengyelekkel nagy szövetséges, szlovákok most vertek el 2 milliardot F-16ra, cseheknél kiemelt partner az Usa)
Fogalmam sincs, de az ember mindig szereti tudni, hogy milyen van a másiknak, hogy magát belője ahhoz képest.Van az Amraamban még valami olyan rész, ami újdonság lenne az oroszoknak?
It should be noted that there were two AIM-9Bs. The AIM-9B from the US production and the AIM-9B mod. from German production. The latter had a much improved seeker and was more like the second generation D / E.
AIM-9F (known as AIM-9B FGW.2) was the final configuration to which many of the 9Bs already shipped were upgraded.
It is not unimportant what version was sent to Moscow since they already had the 9B from the 50's.
A hír azt írja, hogy a rakéta az adott település felett lett indítva. A gép irányáról és magasságról semmi. A hajtómű kiégése után ballisztikusan simán elrepülhet 50 km-re is. A HMZ diagramok azt mutatják, hogy a rakéta meddig képes célt eltalálni és nem azt, hogy fizikailag meddig repül el. Lásd a Bulgáriában landolt HARM esetén ami 100 km+ távolságot repült le mielőtt földet ért.
Ezen felül semmi sem gátolja azt, hogy elkezdje az orosz is keresni és azonnal eltüntetni. Emlékeim szerint a hh alatt német (?) támaszpontról AIM-9-et loptak ki. Ezt a történetet elfelejtettem leírni a HT összefoglalóban az ajándék tajvani AIM-9B mellé.
https://nationalinterest.org/blog/t...ipped-sidewinder-missile-by-mail-moscow-21673
Ez az eset erre hajaz. Az indexes rövidhír mellé lehetne ebből egy érdekes cikket keríteni...
Tartu mellett vannak a rakéta darabjai.
Jó drága gyakorlat vót.
Nem, az írják, hogy az említett településtől északra volta a gép. Repülési irányról szó sincs. Gondolom okkal, hogy "túrázó" orosz "civileknek" ne adjanak tippeket hol keressék.Azt írják, észak felé indította, és Tartu fölött keresik. Azt nem gondolom hogy a Finn-öbölig elmehetett.
https://www.militarytimes.com/news/...er-jet-accidentally-fires-missile-in-estonia/
Nem, az írják, hogy az említett településtől északra volta a gép. Repülési irányról szó sincs. Gondolom okkal, hogy "túrázó" orosz "civileknek" ne adjanak tippeket hol keressék.
Iszonyatosan nagy blama lenne, ha orosz kézbe kerülne a rakéta.
Nem, az írják, hogy az említett településtől északra volta a gép. Repülési irányról szó sincs. Gondolom okkal, hogy "túrázó" orosz "civileknek" ne adjanak tippeket hol keressék.
Iszonyatosan nagy blama lenne, ha orosz kézbe kerülne a rakéta.
Jó kérdés, sanszosan volt rajta. A roncsokról készült fotókon kéne megnézni, hogy mi maradt belőle.A Szerbia felett lelőtt F-16-oson nem volt AIM-120?
Persze az valószínűleg korábbi változat volt.
Nincs már nekik máshonnan ilyen rakétájuk?
Előfordulhat műszaki hiba, zárlat is, aminek az eredménye indítás lehet. Anno a tököli bázison is beázás és mikrokapcsoló-zárlat miatt az egyik MiG-21-en AKKU-kapcsoló felkapcsolásakor a GS-23 gépágyú sült el, kiment a négyes sorozat és ellőtte a saját orrfutóját, a gép orra is esett.Fel nem tudom fogni, hogyan lehet véletlenül inditani:
- készültségi gép volt, vagy...
- gyakorlatozott (minek ehhez éles?)
- lehet inditani konkrét célkijelölés nélkül is?
- véletlen inditás elleni védelem a levegőben miből állhat...?
mert ugyebár nem vészleoldás volt...
nem tudom elképzelni, mit matathatott a pilóta, hogy ez történt...
Az F-16-on volt AMRAAM, látszottak néhány roncsról készült fotón a maradványok, de mire a háború után a "gazdik" fel tudták kutatni addigra már csak a gép roncsa volt ott rakéták nélkül.Jó kérdés, sanszosan volt rajta. A roncsokról készült fotókon kéne megnézni, hogy mi maradt belőle.
Ha volt is máshonnan, mi arról nem tudunk, mert ha sikerült is szerezni, akkor azt titkolni kell, úgy van csak értelme.
F-15E is zuhant le Líbiában, azon is lehetett. Azt, hogy hova került, tudja a fene. Lehet, hogy annak roncsait megbombázták.
Előfordulhat műszaki hiba, zárlat is, aminek az eredménye indítás lehet. Anno a tököli bázison is beázás és mikrokapcsoló-zárlat miatt az egyik MiG-21-en AKKU-kapcsoló felkapcsolásakor a GS-23 gépágyú sült el, kiment a négyes sorozat és ellőtte a saját orrfutóját, a gép orra is esett.