1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Eurofighter Typhoon

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Jó kérdés, sanszosan volt rajta. A roncsokról készült fotókon kéne megnézni, hogy mi maradt belőle.

    Ha volt is máshonnan, mi arról nem tudunk, mert ha sikerült is szerezni, akkor azt titkolni kell, úgy van csak értelme.

    F-15E is zuhant le Líbiában, azon is lehetett. Azt, hogy hova került, tudja a fene. Lehet, hogy annak roncsait megbombázták.
     
    endre and Python like this.
  2. arcas

    arcas Well-Known Member

    Egyébként úgy a NATO mint az ellenerők is kitartóan keresik:

    [​IMG]
     
    misinator, Loken, nyugger and 7 others like this.
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Előfordulhat műszaki hiba, zárlat is, aminek az eredménye indítás lehet. Anno a tököli bázison is beázás és mikrokapcsoló-zárlat miatt az egyik MiG-21-en AKKU-kapcsoló felkapcsolásakor a GS-23 gépágyú sült el, kiment a négyes sorozat és ellőtte a saját orrfutóját, a gép orra is esett.
     
    Nagy Csaba, Loken, nyugger and 5 others like this.
  4. emel

    emel Well-Known Member

    Az F-16-on volt AMRAAM, látszottak néhány roncsról készült fotón a maradványok, de mire a háború után a "gazdik" fel tudták kutatni addigra már csak a gép roncsa volt ott rakéták nélkül.
     
    svajcibeka, fishbed, endre and 2 others like this.
  5. arcas

    arcas Well-Known Member

    Az igen...
     
  6. szuvorov

    szuvorov Well-Known Member

    Nos szerintem itt több eset is lehetséges :
    1. Műszaki hiba, ez lenne a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb magyarázat.
    2. Szándékos indítás (mert megzsarolták, lefizették ürgebőrbe bújt ügynökök, hogy NATO csúcstechnológiát juttason el az ellenségnek)
    3. Szándekos indítás (szupertitkos légiharc egy láthatatlan orosz vadászgéppel)
    4. Véletlen indítás (Carlos annyira beleélte magát a szerepébe, hogy addig jatszadozott az indítógombbal amíg indítás lett a vége)
    5. Véletlen indítás (szimulált légicél befogás végén véletlenül tényleg kilőtt egy rakétát)
    Vagy ezek tetszőleges kombinációja :)
     
  7. Roni

    Roni Well-Known Member

    Az oroszoknak meg úgy sincs akkora mákjuk hogy megtalálják
    Ha mégis akkor is már Kína is előttük jár .Légiharcászatba lemaradtak mint a borra való ;)
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A légiharc-rakéták indításánál többszörös biztosítás van. Az F-15 cikkben láthatod az AIM-7-nél alkalmazott módszert. Ha még le is old véletlenül a rakéta rögzítő szerkezete, akkor a hajtómű indítás nem feltétlen történik meg.

    A példa nem teljesen azonos, mert az AIM-7-et "leejtették/löktél, addig az AIM-120 az EF-ről csak akkor távozik így, ha törzs alatt van a szárnyaknál a sínszőr "lecsúszik" a sínről. Legalábbis tudtommal mert a törzsnél levő pontoknál nem sínen van. Lásd a lenti képen. Nem érdekes a rakéta egzakt típusa. A szárnyakon sín van, a törzsnél levőnél nincs.

    [​IMG]

    Ez is felmerül, de nehezen elképzelhető.

    Ez teljesen elképzelhetetlen, a hh alatt és soha nem fordult elő tudtommal ilyen eset.

    Na ilyen viszont már volt több is. A görög-török gépek cicázása közben is elvileg így lőttek le gépet, téves állásban volt a MASTER ARM. Legalábbis ez a hivatalos változat...

    Viszont jenki gép is lőtt seggbe többször jenki gépet már gyakorlaton. Így fejből F-4-es korszakban és F-15/F-16-tal is volt ilyen eset. Majd megpróbálom ezeket megkeresni.

    Igen, ez is. Szerintem ezt történhetett, a HOTAS és a többi azért érdekel, hogy ez hogyan lehetett.
     
    Nagy Csaba, endre and szuvorov like this.
  9. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Emlékszem azokra a fotókra, a szárnyvégi AMRAAM első harmadtát csavarozták le, ahol a radar meg az elektronika van - a raksimotort hagyták
     
    endre and emel like this.
  10. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Ezt nemrég olvastam (szerintük észak felé indítottak)

    "The missile's last location was about 25 miles north of the Estonian city of Tartu. It was reportedly fired northward, but the trajectory and its final location are not known. The 12-foot-long missile has a range of about 60 miles and carries a roughly 50-pound high-explosive warhead.
    The missile has a built-in self-destruct mode for such occasions, but it's not certain that it was activated, and the weapon may have landed on the ground.
    The Estonian Defense Ministry has launched a search for the missile using helicopters, and emergency services in the area have asked residents who happen upon the missile or parts of it not to approach it.
    Estonian Prime Minister Juri Ratas said on Facebook that there were "thank God no human casualties," and called the incident "extremely regrettable."
    "I am sure that the Estonian defence forces will, in cooperation with our allies, identify all the circumstances of the case and make every effort to make sure that nothing like this happens again," he added.
    Estonia's defense minister also ordered the suspension of all aerial military exercises in the country's air space until the incident was resolved.
    The Spanish Defense Ministry also opened an investigations."
     
  11. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Líbiai F15, eléggé kiégett, de a fegyverek leszakadtak róla:

    [​IMG]
     
  12. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Leningrádból indították interneten, a pilóta Tindrén keresztül.
     
    silurusglanis, svajcibeka and borisz like this.
  13. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A 4esre több példa is volt.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    endre, svajcibeka, arcas and 3 others like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A kép alapján nekem eléggé érthetetlen, hogy miért oda tették a fegyverzeti főkapcsolót. Gázkarról picit csúszik le a kéz vagy akad be kesztyű, stb. akkor átpöccinti a kapcsolót és kész a baj. A jenki gépeken én úgy látom, hogy mindig szem/váll magasság közelében van a MASTER ARM. Annál ilyen nem fordulhat elő, mert fel kell emelni a kezet a mozgatáshoz.

    F-15-tel volt, hogy még katapultálni is sikerült véletlenül az oxigéncső befeszülés miatt. Akkor egy kapcsoló átbillentése ehhez képest a simán megtörténhet kategória.

    Pár éve egy F-16-nál felszállás közben a trim gombot buzerálta meg valami a kabinban és zuhantak le. Az is lent, bár sokkal hátrébb van baloldalt.

    A görög Mirage-2000C 1996-ban lőtte a török F-16-ost pedig ott a főkapcsoló szintén magasabban van... (A magyarázat az volt, hogy véletlenül rossz állásban volt a kapcsoló.) A lenti képen a TOP felirat mellett, a magasságmérőtől balra az ARME felirat és piros kapcsoló.

    [​IMG]
     
    endre, arcas and fishbed like this.
  16. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    A miragen is temyleg eleg rossz helyen van a lab miatt. Siman megeshet egy hadgyakorlaton hogy ki be szal a pilota vagy legalabbis felall valamiert... /beadnak neki valamit barmi miatt./
     
  17. misinator

    misinator Well-Known Member


    Erről nekem rögtön ez jutott eszembe - vagyis amikor halhatatlanná válsz...
    Látjátok; egy viszonylag macerás procedúra kell a robbantáshoz - mégis sikerült:(
    Érdemes nézni, ahogy 0:40-nél próbálja visszacsinálni...

     
    endre, gacsat and szuvorov like this.
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Volt már a Zuni rakéta, ami letarolta a Forestalt? Ott benn sem ült a pilóta. Csak úgy elindult.
     
  19. emel

    emel Well-Known Member

    Hát nem "csak úgy" magától gondolta hogy "el kellene már indulnom"! Egy működő starterkocsi kipufogója pont ráfújt és felfűtötte a Zuni hajtómű-szekcióját, ettől lett "mehetnéke" és indult be a hajtóműve.
     
    nyugger, endre, fishbed and 3 others like this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása