Eurofighter Typhoon

280 milla per gép... ez akkor most védelmi pénz, vagy valami hihetetlen csomagról tárgyalnak? Mondjuk ennyiért már pár B61-est is elvárnék a fegyvercsomagban.

Nem az USA-tól veszik, hanem Angliától. Az kitől védené meg őket? Ez csak a szokásos túlárazás az arab államok felé.
Viszont vannak olyanok, akik a nemfizetés mögött is az USA-t sejtik. Katart terroisták támogatásáért mindenféle szankciókkal sújtották.
Annak kezd hatása lenni. De ezt a részét valamelyik biztonságpolitikai topikban biztos kitárgyalták már azok, akiket jobban érdekel a pénz mint a haditechnika.
A vége meg lehet hogy az lesz, hogy EF helyett vesznek még valamilyen amerikai repülőt sokkal drágábban.
 
Érdekes, hogy a román légteret "NATO légtérként" aposztrofálják, meg hogy "elfogta" a 24-est, holott csak közel repült, a légtérhez, "kíváncsiskodott" egyet.

Azért szólok, csak hogy tudd..... Magyarország is Nato légtér......
Ja és nem leszállította, nem lelőtte a 24-est, hanem jelezte azt oroszéknak, hogy figyelünk benneteket.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nem is tudtam, hogy Románia nem tudja megvédeni magát.

Minden olyan légtér esetén ahol vagy nincs az adott országnak saját légiereje (a Baltiak és Szlovénia) van Nato elköteletzettség az esetleges légtérsértések (akár civil is) elenőrzésére, vagy nem tartják elegendőnek az adott országnak a területéhez mért képességét, illetve van az adott országnak vagy Orosz érdekszfárával vagy közvetlen Orosz területtel határos része, ott van fix Nato jelenlét. Tehát lehet hogy Neked meglepő, de az Ukrán válság kitörése óta fixen és váltásokban van jelen Romániában (a tengerparti területen elsősorban) hol 4, hol 8 Nato gép (jellemzően Amcsi és Angol váltások). Ez egy + vállalás volt s nem kötelező a tagállamok összességére nézve.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Azért szólok, csak hogy tudd..... Magyarország is Nato légtér......
Nem tudtam, köszi.
(Amúgy elsősorban miénk pl. magyar)
Ja és nem leszállította, nem lelőtte a 24-est,
Az nemzetközi vizek fölötti légtérben elég problematikus lett volna.
hanem jelezte azt oroszéknak, hogy figyelünk benneteket.
Igen, de ha NATO gép repüli ugyanezt a kört, akkor a ruszkik "agresszív, fenyegető lépéseket tesznek" ill. "veszélyesen megközelítette a szövetség légierejét".
Pfff.
 
Nem tudtam, köszi.
(Amúgy elsősorban miénk pl. magyar)

Az nemzetközi vizek fölötti légtérben elég problematikus lett volna.

Igen, de ha NATO gép repüli ugyanezt a kört, akkor a ruszkik "agresszív, fenyegető lépéseket tesznek" ill. "veszélyesen megközelítette a szövetség légierejét".
Pfff.

Mindketten egy fajta nézőpontból nézzük az adott szitut. Az enyém azé a szövetségi rendszeré ahova önként beléptünk, s anno a Jugoszláv válság idején oly hálásak is voltunk a segítségükért, amit a Magyar légtér szuverenitásának biztosításában végeztek. Emlékeztetőül F 15-ös géppárok, mert a Magyar és a Szerb MiG 29-esek nehezen voltak szétválaszthatóak a kötelező azonosítás alkalmából. Abban egyet értünk, hogy a tagállami légtér szuverenitás biztosításának feladata elsődlegesen az adott tagállamé, de azért megint szólnék: a Magyar légtérvédelmi rendszer integrált NATO rendszer is...... (adatkapcsolat, standard hogy milyen eseményre hogyan kell reagálni, de még arra is van standard, hogy a riasztott gép minimum milyen fegyverzettel induljon, NATO Stanag szabványok). No és ahol nincs saját vadász állomány, ott a Gripenek is bevetésre kerülnek (lásd a Balti légtér váltásokban, de a Szlovén légtér is részben a kecskemétiek feladata, taljánokkal közösen).
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Mindketten egy fajta nézőpontból nézzük az adott szitut. Az enyém azé a szövetségi rendszeré ahova önként beléptünk, s anno a Jugoszláv válság idején oly hálásak is voltunk a segítségükért, amit a Magyar légtér szuverenitásának biztosításában végeztek. Emlékeztetőül F 15-ös géppárok, mert a Magyar és a Szerb MiG 29-esek nehezen voltak szétválaszthatóak a kötelező azonosítás alkalmából. Abban egyet értünk, hogy a tagállami légtér szuverenitás biztosításának feladata elsődlegesen az adott tagállamé, de azért megint szólnék: a Magyar légtérvédelmi rendszer integrált NATO rendszer is...... (adatkapcsolat, standard hogy milyen eseményre hogyan kell reagálni, de még arra is van standard, hogy a riasztott gép minimum milyen fegyverzettel induljon, NATO Stanag szabványok). No és ahol nincs saját vadász állomány, ott a Gripenek is bevetésre kerülnek (lásd a Balti légtér váltásokban, de a Szlovén légtér is részben a kecskemétiek feladata, taljánokkal közösen).

Elnézést kérek, de én, mint megrögzött NATO-ellenes ezzel szembe kell szálljak. Vagyis, normálisan nem kéne szembeszállni, senki se kényszerít, de leírom az ellenvéleményem. A NATO-ba való önként belépésünk papíron valóban önkéntes volt, egy teljesen demokratikus népszavazás útján történt a folyamat kvázi véglegesítése. Csakhogy, egy erősen dezinformatív kampánnyal nyerték meg a széles tömegek támogatását kezdve a sorkatonaság eltörlésének ígéretétől odáig, hogy egyesek a Magyar Honvédség felszámolhatóságát is beígérték, mert "majd megvéd minket a NATO"...
Ennek következtében épült le a hazai honi légvédelem (repülőcsapatok, telepített légvédelmi rakétás alakulatok - ez utóbbi 2001-ig eltartott -, rádioelektronikai csapatok) számolódott fel a tüzérség és a lánctalpas lövészpáncélos technika, záróakkordként a MANPADS képesség.

Szeretnék eloszlatni egy óriási téveszmét. 1999-ben, a Jugoszlávia elleni NATO támadás idején nem mi voltunk a nagy nyertese a NATO csatlakozásnak, hanem a NATO jutott hozzá a légterünkhöz, felvonulási terepként. Ez is volt a cél. Az 1999 márciusától induló légi kampány során nem a hazánk védelme vezérelte az országunk légterében cirkáló F-15-ös rajokat, hanem a támadó légi hadműveletek biztosítása. Csak és kizárólag emiatt kaptak lényegében repülési tilalmat a magyar 29-esek.

Emlékeztetőül, 1999-ig a Magyar Honvédség látta el az ország légterének védelmét, eredményesen. A barcsi bombázást leszámítva (amely az időbeni lefutása miatt lényegében kivédhetetlen volt) sikeres elfogásokat tudtak az 1991 utáni Magyar Légierő gépei végrehajtani. A MiG-29-eseink 1999-ben is el tudták volna látni a légtér védelmét, bár kétlem, hogy csatlakozás hiányában nálunk zajlott volna a NATO felvonulása. Egyátalán megtörtént volna-e a Jugoszlávia elleni NATO-támadás...
Semmiféle előnye nem volt számunkra a NATO csatlakozásnak, cserébe elképesztő mennyiségű pénzt vett ki az adófizetők zsebéből, de úgy, hogy a csatlakozásra hivatkozásul épültek le korábban meglévő képeségek.
 
Elnézést kérek, de én, mint megrögzött NATO-ellenes ezzel szembe kell szálljak. Vagyis, normálisan nem kéne szembeszállni, senki se kényszerít, de leírom az ellenvéleményem. A NATO-ba való önként belépésünk papíron valóban önkéntes volt, egy teljesen demokratikus népszavazás útján történt a folyamat kvázi véglegesítése. Csakhogy, egy erősen dezinformatív kampánnyal nyerték meg a széles tömegek támogatását kezdve a sorkatonaság eltörlésének ígéretétől odáig, hogy egyesek a Magyar Honvédség felszámolhatóságát is beígérték, mert "majd megvéd minket a NATO"...
Ennek következtében épült le a hazai honi légvédelem (repülőcsapatok, telepített légvédelmi rakétás alakulatok - ez utóbbi 2001-ig eltartott -, rádioelektronikai csapatok) számolódott fel a tüzérség és a lánctalpas lövészpáncélos technika, záróakkordként a MANPADS képesség.

Szeretnék eloszlatni egy óriási téveszmét. 1999-ben, a Jugoszlávia elleni NATO támadás idején nem mi voltunk a nagy nyertese a NATO csatlakozásnak, hanem a NATO jutott hozzá a légterünkhöz, felvonulási terepként. Ez is volt a cél. Az 1999 márciusától induló légi kampány során nem a hazánk védelme vezérelte az országunk légterében cirkáló F-15-ös rajokat, hanem a támadó légi hadműveletek biztosítása. Csak és kizárólag emiatt kaptak lényegében repülési tilalmat a magyar 29-esek.

Emlékeztetőül, 1999-ig a Magyar Honvédség látta el az ország légterének védelmét, eredményesen. A barcsi bombázást leszámítva (amely az időbeni lefutása miatt lényegében kivédhetetlen volt) sikeres elfogásokat tudtak az 1991 utáni Magyar Légierő gépei végrehajtani. A MiG-29-eseink 1999-ben is el tudták volna látni a légtér védelmét, bár kétlem, hogy csatlakozás hiányában nálunk zajlott volna a NATO felvonulása. Egyátalán megtörtént volna-e a Jugoszlávia elleni NATO-támadás...
Semmiféle előnye nem volt számunkra a NATO csatlakozásnak, cserébe elképesztő mennyiségű pénzt vett ki az adófizetők zsebéből, de úgy, hogy a csatlakozásra hivatkozásul épültek le korábban meglévő képeségek.

Szerintem annyiban tévedsz, hogy ha nem adjuk át a légterünket, akkor még mindig ott lett volna kiindulási pontnak Olasz, vagy Görögország.
 
Elnézést kérek, de én, mint megrögzött NATO-ellenes ezzel szembe kell szálljak. Vagyis, normálisan nem kéne szembeszállni, senki se kényszerít, de leírom az ellenvéleményem. A NATO-ba való önként belépésünk papíron valóban önkéntes volt, egy teljesen demokratikus népszavazás útján történt a folyamat kvázi véglegesítése. Csakhogy, egy erősen dezinformatív kampánnyal nyerték meg a széles tömegek támogatását kezdve a sorkatonaság eltörlésének ígéretétől odáig, hogy egyesek a Magyar Honvédség felszámolhatóságát is beígérték, mert "majd megvéd minket a NATO"...
Ennek következtében épült le a hazai honi légvédelem (repülőcsapatok, telepített légvédelmi rakétás alakulatok - ez utóbbi 2001-ig eltartott -, rádioelektronikai csapatok) számolódott fel a tüzérség és a lánctalpas lövészpáncélos technika, záróakkordként a MANPADS képesség.

Szeretnék eloszlatni egy óriási téveszmét. 1999-ben, a Jugoszlávia elleni NATO támadás idején nem mi voltunk a nagy nyertese a NATO csatlakozásnak, hanem a NATO jutott hozzá a légterünkhöz, felvonulási terepként. Ez is volt a cél. Az 1999 márciusától induló légi kampány során nem a hazánk védelme vezérelte az országunk légterében cirkáló F-15-ös rajokat, hanem a támadó légi hadműveletek biztosítása. Csak és kizárólag emiatt kaptak lényegében repülési tilalmat a magyar 29-esek.

Emlékeztetőül, 1999-ig a Magyar Honvédség látta el az ország légterének védelmét, eredményesen. A barcsi bombázást leszámítva (amely az időbeni lefutása miatt lényegében kivédhetetlen volt) sikeres elfogásokat tudtak az 1991 utáni Magyar Légierő gépei végrehajtani. A MiG-29-eseink 1999-ben is el tudták volna látni a légtér védelmét, bár kétlem, hogy csatlakozás hiányában nálunk zajlott volna a NATO felvonulása. Egyátalán megtörtént volna-e a Jugoszlávia elleni NATO-támadás...
Semmiféle előnye nem volt számunkra a NATO csatlakozásnak, cserébe elképesztő mennyiségű pénzt vett ki az adófizetők zsebéből, de úgy, hogy a csatlakozásra hivatkozásul épültek le korábban meglévő képeségek.

És hol tartana most a Honvédség ha akkor nem csatlakozunk a NATO-hoz? Pontosan ugyanott mint most, csak Gripen nélkül?
 
Szerintem elég jól kifejtettem, hogy NATO csatlakozás nékül nem működött volna a Honvédséget lezüllesztő "majd megvéd minket a NATO" politikai közmegegyezés.
A NATO nem megerősített minket, hanem elkényelmesített, ráadásul mindig a NATO-tagságra hivatkozásul épültek le a különféle képességek, mindenféle pótlás nélkül.