Eurofighter Typhoon

Viszont a településnevek is rendkívül érdekesek és beszédesek :)

- Torma
- Pala
- Kabala
- Mao

- Köola - majdnem kőolaj
- Puhja - majdnem puja

:D
 
A vasárnap kijött cikk ezzel is foglalkozik. Az is lehet, hogy be volt fogva / ki volt jelölve a cél és úgy ment a rakéta. Ezért írtam, hogy mázli, hogy semmit nem lőttek le.

Azért a pilóták rádiózását meghallgatnám az incidens idejéről - mert szerintem szerény angol nyelvtudásommal még én is megérteném :D Szegény "célgép" izzadhatott, hogy élőben viritsa a tanultakat és kikerüljön a "halálos zónából" :cool:
 
A vasárnap kijött cikk ezzel is foglalkozik. Az is lehet, hogy be volt fogva / ki volt jelölve a cél és úgy ment a rakéta. Ezért írtam, hogy mázli, hogy semmit nem lőttek le.
Az EF fegyverzeti főkapcsoló tényleg szar helyen van. G-ruhában simán át lehet kapcsolni, még rutinos pilótának is, észrevétlenül.
Én pilótahibára és téves információáramlásra tippelnék. Az átjátszást azt nagyon nem tartom életszerűnek.
Lehet az egyik Mirage "játszotta" a célgép szerepét, és a fentiek miatt, nem szimulálva ténylegesen rá is indítottak, de miután észbe kapott a torreádor, "lekapcsolta" a rakétát, majd az becsapódott az erdőben.
Nem tudom, remélhetőleg majd elmondják pár hét múlva.
 
Az EF fegyverzeti főkapcsoló tényleg szar helyen van. G-ruhában simán át lehet kapcsolni, még rutinos pilótának is, észrevétlenül.
Én pilótahibára és téves információáramlásra tippelnék. Az átjátszást azt nagyon nem tartom életszerűnek.
Lehet az egyik Mirage "játszotta" a célgép szerepét, és a fentiek miatt, nem szimulálva ténylegesen rá is indítottak, de miután észbe kapott a torreádor, "lekapcsolta" a rakétát, majd az becsapódott az erdőben.
Nem tudom, remélhetőleg majd elmondják pár hét múlva.
A probléma az, hogy nem lehet "lekapcsolni" a rakétát, ezt csak az SARH-val lehet, mert a célmegvilágítást a gép adja. IR esetén önrávezetés van, ha meg ARH esetén lekapcsolod a radart, akkor átvált önvezérlő módba az ARH. Utána már csak imádkozni lehet, hogy ha célpont lehet a baráti gép, akkor kurva gyorsan tűnjön el onnan.
 
A probléma az, hogy nem lehet "lekapcsolni" a rakétát, ezt csak az SARH-val lehet, mert a célmegvilágítást a gép adja. IR esetén önrávezetés van, ha meg ARH esetén lekapcsolod a radart, akkor átvált önvezérlő módba az ARH. Utána már csak imádkozni lehet, hogy ha célpont lehet a baráti gép, akkor kurva gyorsan tűnjön el onnan.

80 km-t repült "szólóban", bár azt írták, hogy a radaron látták az útvonalat, de több infót nem kívánnak megosztani.
Az indítás és a becsapódás között egy elég egyenes vonal van, akkor mi lehetett a gép-rakéta közötti kommunikáció ? Hosszabb repülés és lezuhanás.
 
A probléma az, hogy nem lehet "lekapcsolni" a rakétát, ezt csak az SARH-val lehet, mert a célmegvilágítást a gép adja. IR esetén önrávezetés van, ha meg ARH esetén lekapcsolod a radart, akkor átvált önvezérlő módba az ARH. Utána már csak imádkozni lehet, hogy ha célpont lehet a baráti gép, akkor kurva gyorsan tűnjön el onnan.

Laikusként kérdem, nincs rajta önmegsemmisítő? Több cikkben is említették. Ha jól tudom az ATGM-ek esetében is van ilyesmi, ha megszűnik a megvilágítás akkor földre vágja magát.
 
Laikusként kérdem, nincs rajta önmegsemmisítő? Több cikkben is említették. Ha jól tudom az ATGM-ek esetében is van ilyesmi, ha megszűnik a megvilágítás akkor földre vágja magát.
A cikk erről is ír. Van, de nem mindig működik megbízhatóan. A többi a cikkben.
 
Az Eurofighter nem tud egyszerre GBU-48-at és Meteor-t hordozni?

https://www.hartpunkt.de/probleme-bei-start-von-flugkoerper-moeglich/

Mi van a cikkben? A szárnytőnél lévő pilonon ha van GBU, akkor biztos, hogy nem fér oda a Meteor, legalábbis az első kettő süllyesztett helyre. De ha csak a szárny alatti középsőn van GBU, akkor 4 Meteor simán lehet. Itt van pár kép Luftwaffe Gbu hordozásról:
https://defense-update.com/20171219_gbu-48.html
 
Mi van a cikkben? A szárnytőnél lévő pilonon ha van GBU, akkor biztos, hogy nem fér oda a Meteor, legalábbis az első kettő süllyesztett helyre. De ha csak a szárny alatti középsőn van GBU, akkor 4 Meteor simán lehet. Itt van pár kép Luftwaffe Gbu hordozásról:
https://defense-update.com/20171219_gbu-48.html

Eltávolodási problémáról írnak, de nem derül ki, hogy a hátsó Meteorokat is zavarja-e a megváltozott légáram.

Elől az lehet, amit írtál.

GBU-Litening.jpg



De lehet hogy csak a sajtó fújja fel a dolgot, most divat a Luftwaffe-ba belerúgni.
 
Lehet, hogy nem ide való 1 része. :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Gyáróriások sorozatban megnézhető magyarul az Eurofighter Typhoon gyártása:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha nem lenne jó a beillesztés akkor a link:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
"Falklandia", gyakorlás.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.