1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Eurofighter Typhoon

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Beszéld meg velük, bár szerintem nem ez a valódi mérce, ennél már sokkal jobban lementek kutyába sok más téren ...
     
    fip7, borisz and gacsat like this.
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    :(
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Persze,hogy nincs szakember annyi ami a nagyvolumenű gyártáshoz kell!Nincs is nagyvolumenű gyártás.Minek alkalmazzanak egy halom embert akinek nem tudnak munkát adni?Havlenne megrendelés akkor felfuttatnák a gyártást.Nem hétfőről keddre no de az ipar nem is hétfőről keddre müködik nyugaton sem.

    Még is miből gondolod,hogy tudnának?
    Tán a Boeingnek van egy gyárnyi embere aki csak fizetést kap de nem dolgozik meg van egy komplett gyártósora lezsírozva amit a kutya sem használ?
     
    fishbed, fip7 and borisz like this.
  4. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Tegnap olvastam. Szarba is van a bőing éppen. Nem ereszthetik szélnek őket, most meg csak az udvarra termelnek.
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  6. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Csak mint érdekesség. Összegyűjtöttem, hogy a Typhoon-nal kapcsolatban milyen szerkezeti fejlesztések zajlanak.
    Mert ugye a lényeg az avionikai csomag, de az nekünk, repülőbuziknak lófüle, mert a borítás alatt van. Hanem:
    • AMK, azaz az Advanced Maneuvering Kit, vagyis a németek által tervezett és tesztelt szerkezeti bővítőcsomag, amellyel a gép nagy állásszögű repülhetősége drámai mértékben javul. Pedig eddig se volt rossz!
    • Hajtómű. Az alap EJ200-as békeidős 60/90kN teljesítménye az eddig legyártott összes (kb 1450 darab) példányon "war setting" módban felszabályozható egészen 96kN-ig, de magában a hajtóműben az RR és az MTU még bőven talált potenciált. Kisebb módosítással 72/103kN is kihozható a szerkezetből és akárhogy nézzük, ez már az F-15C F100PW220-asával egyenértékű adat. Hanem, egy további fázisban, jobban belenyúlva 78/120kN elérése a terv, ez pedig már az AL-31F, vagy F110GE100 méretű kályhacsövekkel azonos tolóerő!
    • Tervben van az aktívan vezérelt kilépő keresztmetszetű módosított fúvócső is, a fenti teljesítménynövelő programoktól totál függetlenül. Anno a 3. generációs gépek korában, egyes F-4-es verziókon volt ilyen, ahol a Laval profilnál nem csak a konvergens, vagy másképp a kritikus keresztmetszetet vezérelték, hanem a kilépőt is. Ez főleg nagyobb magasságokon optimalizálta a tolóerőt. Ez azonban a 4. generációnál már kihalt, mivel ezek a gépek leköltöztek úgy kb 8000 méter alá. Az egyetlen 4. generációs típus, ami rendelkezett ilyennel és most be is ugrik nekem, az a leges legelső, 9.01-es MiG-29-es prototípus legelső pár RD-33-asa volt. Ezt a példányt Monyinoban már csak normál, vagyis a közismert RD-33-asokkal látni, de van pár fotó még erről a leginkább az XB-70-es Valkyre hajtóműveire hasonlító fúvócsöves állapotról, sajnos főleg csak a Jefim Gordon kiadványokban. Jól látható tehát, hogy nemcsak az F-22-esnél és újabban az F-35A-nál, de már a legújabb F-15X Advanced Eagle-nél is emlegetik a 60k lábon harcászkodást, ahogy ez előjött a Szu-57-esnél is. Ebbe a sorba illeszkedhet bele ezzel a spec fúvócsővel a Typhoon is.
    A fenti upgrade-ek együttes alkalmazása teljesen zárójelbe teszik az EJ200-ashoz kidolgozott TVC fúvócsövet, egyúttal drasztikusan megnövelhetik a Typhoon harcértékét.
     
    fishbed, misinator, fip7 and 7 others like this.
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    És kinek fejlesztik ezt a gépet?
    Ki fogja megvenni?
    Az Angolok most vették át az utolsót.
    A Németeknek atomhordozó kell és az F18 felé kacsingatnak.
    ???
     
    molnibalage and fedett_mókus like this.
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem értem a kérdést.Szerinted kinek?Zambiának?
     
    vilmoci likes this.
  10. rudi

    rudi Well-Known Member

    Zambia?
    Te szívsz valamit?
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez bennem is felmerült. Utólagos áthajtóművezés ritka, mint a fehér holló. Ha ez nem a meglevő hajtóművek átalakíthatóságával oldalható meg, akkor annyit ér az egész, mint halottnak a csók.
    A kérdés a vásárlóerő hiányára vonatkozott. Az AESA radart is megcsinálták hozzá és kb. nincs benne széria gépben. Pedig ez lenne inkább fontos, nem a hajtómű. Akkor szerinted lesz erre pénz? A US Navy is tojt magasról az F414 EPE-re, pedig az SH totálisan erőtlen az EF-hez képest mostani állapotában. Ellenben azokba a gépekbe, amibe gyártáskor még nem került AESA radar utólag az összesbe beleépítette.

    Erről van szó.
    Csak simán nem értette, hogy mivel van a probléma.
     
    borisz likes this.
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ja, azt hittem tényleg komoly a helyzet...

    Amúgy igen, a kérdés arra vonatkozott hogy - amennyire követem az eseményeket - nem igen van a láthatáron újabb komolyab EF üzlet.

    Potenciális megrendelő hiányàban meg nem igen szoktak komolyab projekteket nyitni.

    Tehát a kérdés még áll.
    Ki fogja megvenni a korszerűsített gépet?
     
    gacsat likes this.
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    De üzemeltetők vannak és ha más nem az angolok azért komolyan veszik a gép üzemeltetését!Nem minden EF üzemeltető Németország ahol a földön áll a flotta fele.
     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A fenti projektek nem új vevőknek szólnak. Az a hajó már elment. Katar volt az utolsó, vett és még vesz egy halom Rafale-t, horribilis mennyiségű F-15QA-t, mellé szerény 24 darab Typhoon-t.

    Közben meg a fejlesztők dolgoznak az upgrade csomagokon, mint a kisangyal, mintha lenne rá valós igény.

    Már most össze lehetne rakni egy olyan Typhoon-t a jelenlegi flotta módosításával, ami a Holdra is el tudna jutni.

    A Typhoon-nak pont két dologgal nincs semmi gondja. A manőverezőképességgel (legyen szó akár a földközeli nagy állásszögű, kis sebességű kontrollálhatóságról, vagy a 10 ezer méteren Mach 1 feletti fordulékonyságról - mind a két kategóriában a bajnokok közt van a konstrukció) és a tolóerőfeleslegel.

    A fenti upgrade kitek pont ezt a két dolgot igyekeznek tovább javítani. Teljesen érthető, hiszen a napnál is világosabb, hogy amúgy pont ezt a két területet fejlesztő csapatoknak nincs immáron vagy negyedszázada semmi dolga a géppel, ezért hát elfoglalják magukat.
    Ez ám az igazi mérnöki maszturbáció!
     
    fishbed, nyugger, misinator and 6 others like this.
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Hova nyomatják már ezt a nagy állásszögűt? Cirkusznak?

    Ja, látom, már válaszoltál is.
     
  16. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Mert ha az elektronikán és az érzékelőkön szöszmötölnének, azt érteném. Meg a fegyverzeten, bár ez nem elsődlegesen az ő dolguk.
    Vagy kezdenék el a következőt tervezni.
     
  17. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nem vagyok biztos benne, hogy nem fogják megmakacsolni magukat a németek, és csak a EF-ekre fogják az atomfegyvereket rátenni. Ha más nem, akkor lemondanak az atomról. Nekem van egy olyan érzésem, hogy a németek az eddigi baszkódás után villámsebességgel elkezdik növelni a védelmi kiadásokat. Ezzel ellensúlyozni tudnák a gazdasági lassulást. Szerintem, ez legkésőbb 2021-ig meg fog oldódni. Ha ez megvalósul, akkor a Tornado-k azonnal mennek nyugdíjba. És a FCAS érkeztéig a EF-ek veszik át a szerepét. Ne felejtsük, hogy a Luftwaffe még mindig 100 körüli Tornadot tart az állományába.
    Ezek nyugdíjjazásával mindenképpen túl kevés gépük lenne. Szerintem minimum 50 gépet be kellene szerezniük. Erre pedig egyedül az EF szerintem az esélyes. Különösen, ha lemondanak az atomról. Erre mondjuk még politikai akarat is lehet.
    A fentebb részletezett fejlesztések további szerkezeti erősítésekkel, nem lehet, hogy pont azt célozzák, hogy a Tornado helyettesítője legyen? Csak kérdezem! Szerintem a német gazdaság mindenképpen jobban járna, ha nem F-18-asokat vennének.
     
    fip7 likes this.
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Te végigjártad mindazt, ahol én is voltam 25-én :)
     
    fishbed and Pocok75 like this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mi köze a napi szintű üzemeltetésnek a fejlesztésre felhasználható összegnek? Semmi. Éppenséggel pont attól viszi el a pénzt. Lásd jenkik "kalandja" a Közel-keleten.
    A mókás az, hogy a megállapításaid igazak az F-15C-kre az USAF-nál és látjuk mennyi igény és forrás van erre. Semmi. Na, akkor lehet sejteni, hogy ebből mi lesz. Legfeljebb a péniszméregető kőgazdag arabok vesznek ebből, de hogy Európában senki, az fix.

    A Golden Eagle korszerűsítése is kizárólag az elektronika és légi helyzetkép összeállításra gyúrt (új radar, új display, IRST pod és data link F-22-höz) és tökéletesen érintetlenül hagyta a 40+ éves F100 hajtóművet, ami azért fel FADEC-eltek a '80-as évek közepe és '90-es évek vége között. Nemhogy a GE F110, de még a -229 hajtóművet sem kapta meg a USAF flotta. Most meg több gép ANG-s már, mint USAF-es...

    Egy GE F110-es F-15C is a Holdra eljutós kategória lenne.

    Igen, sok értelme nincs annak sem. A gépről az AESA radar hiányzik. Nagyon. Egészen elképesztő, hogy a ma már totálisan ódivatú mecha pásztázású radarok maradnak úgy tűnik középtávon is. Ok, a magyar Gripenen is az van, de mi nem vagyunk a kőgazdag nyugat...

    Semmiféle realitása nincs a Tornado gépek 2021-es nyugdíjazásának. Nincs mit helyette a csatasorba állítani. Még akkor is, ha végtelen pénzt adnak, mert 1,5 év alatt nem lehet elérni hadrafoghatóságot olyan szinten semmilyen új géppel, ha ma megrendelnék az új típust. Legyártani sem tudnák ennyi idő alatt legfeljebb az első gépek szállítása kezdődne meg. Az EF-et hogyan akarják beszerezni, amikor a gyártósor leáll?

    Ez a RAF múzeum "hátsó" csarnok előtere. Én is voltam itt 2017-ben. :)
     

Ezen oldal megosztása